Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Oftewel, basistechnieken leer je jezelf in mijn visie aan, uitgebreidere technieken zou je eigenlijk begeleiding bij moeten hebben. Misschien niet zo'n duidelijke post, het is moeilijk vind ik om mijn visie goed uit te leggen zonder muziekvoorbeelden. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb nooit les gehad, maar ik heb vanaf begin af aan geprobeerd met een "juiste" techniek te spelen. Nu heb ik het gevoel dat ik al een tijdje technisch niet echt meer vooruit ga, dus vind ik het tijd voor wat tips & hints van mensen die ervarener zijn dan ik. Dussuh, dat is mijn standpunt enzo.
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zelf heb ik nooit echt les gehad, maar wel heel veel strenge aanwijzingen van bassisten tijdens de jam-sessie waar ik erg veel aan mee deed in het begin ![]() Ben ook geen fan van conservatorium bijvoorbeeld...ze slaan de eigen stijl uit je, proppen hun 'technisch correcte' stijl erin en als je dan klaar bent met je studie, mag je proberen weer je eigen stijl te vinden...wat vaak erg geforceerd klinkt. |
![]() |
||
Citaat:
|||||
![]() |
Citaat:
![]() En bassisten met een lousy basistechniek snap ik zoizoo niet hoe dat kan, als je voelt dat je te geforceerd speelt, dan doe je daar toch iets mee? Citaat:
Citaat:
![]() Maar wie weet als ik een keer een (goed genoeg) demo dingetje heb dan post ik het wel even. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 27-11-2005 om 15:08. |
![]() |
||
Citaat:
Mij lukte het niet echt lekker om daar de snelheid voor te kweken dus ben ik maar Steve DiGiorgio stijl gewoon alles met r-m-w-m-r-m-w-m-r (etc) gaan doen ![]()
||
Citaat:
Maar als het goed is gaat dat komen met die schoolband want we zijn namelijk behalve door de school gesponsord ook de "testonderwerpen" van de geluidstudio ![]() EDIT: En ik sta ergens op een CD van een lokale band die ik verder niet ken omdat hun bassist de opnamedag niet kon. Maar die telt niet want die CD heb ik niet en ik speelde daar niet over mijn eigen basgitaar dus das niet mijn sound ![]()
Laatst gewijzigd op 28-11-2005 om 08:52. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (Ik weet niet of je de WC experience of Band Zonder Banaan kent maar dat niveau moet je maar even denken en om dat nou hoogstaand en technisch te noemen ![]()
||
![]() |
Citaat:
wat ik bij dat soort dingen doe is een snelheid zoeken waarop het nog goed strak gaat en dan een tijdje zo spelen...spiergeheugen opbouwen...en dan sneller en nog sneller en nog sneller enz. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Je kan ook stampen met je voet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik heb pas 1 les van hem gehad, en de rest heb ik zelf opgepikt.. Maar het is dus nooit erg om je vinger 2x of vaker te gebruiken.. Smokkelen mag best, en je mag de noot pakken waar jij hem zelf makkelijker vind spelen en waar je hem beter vind klinken., Maar met plectrum spelen geeft je geen mooi basgeluid, Met vingers speel je ook nog veel sneller en beheerster.. Dus alleen een plectrum gebruiken als je bijvoorbeeld Metal of Punk speelt.. Maar voor Blues, Rock, Jazz, Funk nooit een plectrum gebruiken bv. Verder gewoon veel oefenen, en met muziek meespelen (cd's, mp3's, etc) dat werkt veel beter dan die lessen op internet..
||
Sorry Slangeknaap, wat plectra/plectrums betreft sluit ik me geheel aan bij Rhinus, die het zeer treffend wist te verwoorden
![]() Citaat:
Ik heb in het begin een tijdje met de nagel van mn wijsvinger gespeeld, als surrogaat plectrum zeg maar. Nadeel was dat als ik geen lange nagel had, ik vadsige blaren kreeg op de top van die vinger ![]()
|
http://digg.com/music/One-handed_bass_player_ROCKS
Er is dus nog hoop voor het geval iemand ooit een hand verliest ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() En dat ding bovenaan is inderdaad om wootenstyle de boel te dempen ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #57 Biertank 52 | 500 | 24-03-2009 21:01 |