Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-08-2005, 18:09
Verwijderd
Mijn vriend moet voor zijn werk 2 weken naar New York. Ik zou op zich graag meewillen. HIj heeft natuurlijk geen tijd om tripjes te doen omdat hij moet werken. Ik vraag me af of het leuk is om er alleen te zijn.

Zijn er leuke stedentrips met begeleiding? Ook in het Nederlands bijvoorbeeld?

Ik wil dus graag mee maar wie heeft er tips voor me?
Advertentie
Oud 08-08-2005, 19:16
Ieke
Ieke is offline
New York is echt een heerlijke stad en ook best gezellig. Volgens mij kan je je er ook prima in je eentje vermaken. Zoveel te zien en doen daar.
Daarbij is de bevolking ook gewoon vrij aangenaam (ze zijn er veel beter dan in de rest van Amerika) en de sfeer onder de mensen is er ook gewoon prima.
Volgens mij is er ook een mogelijkheid om met van die georganiseerde toers mee te gaan (daar te boeken) maar dat is volgens mij meestal in het engels. Persoonlijk vind ik dat niet echt een probleem om te volgen. Wij hebben dat zelf toen niet gedaan, we zijn gewoon overal zelf heen geweest.

Een aanrader is overgens het natuur hisorisch museum. Ze hebben daar een van de grootste verzamelingen dinobotten en verder is het ook een heel interresant museum.
Verder is het naar een musical gaan op broadway ook geweldig. Wel vrij kostbaar, maar het is echt heel goed. (ik ben daar naar Aida geweest vorig jaar)
Ook is de grootste boekenwinkel ter wereld in New York. Volgens mij was dat rond de 15e straat en Broadway. Maar ik heb die helaas gemist omdat ik pas achter het bestaan kwam toen we er al weg waren

Ik geloof dat er ook toeren zijn naar de niagara falls. Maar of die en of 2 dagen zijn weet ik niet. Wij zijn namelijk zelf met de auto gegaan. Maar wel een aanrader om ook te zien (en dan vooral naar de canadese kant oversteken, die is leuker qua activiteiten en het uitzicht moet je van die kant ook zien, is ook mooier)
Beste is om gewoon lopent de brug over te steken(= sneller dan met auto/bus), verder is het geen probleem.

Toevoeging: er is nog een oud topic met ook wat tips. http://forum.scholieren.com/showthre...readid=1095731

Laatst gewijzigd op 08-08-2005 om 19:19.
Oud 09-08-2005, 09:31
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Ieke schreef op 08-08-2005 @ 20:16 :

Ook is de grootste boekenwinkel ter wereld in New York. Volgens mij was dat rond de 15e straat en Broadway. Maar ik heb die helaas gemist omdat ik pas achter het bestaan kwam toen we er al weg waren
The Strand?

Ik ben momenteel zelf mijn vakantie naar de VS aan het plannen (ik vertrek als alles goed gaat volgende week woensdag) en daar wilde ik ook nog heen

Ik wil rondreizen met de trein, en dan iig van de Niagara Falls naar New York of andersom, maar dan ben je toch wel zo'n 9 uur onderweg met de trein (enkele reis), dus ik denk dat je er wel 2 dagen voor uit moet trekken...
Oud 14-08-2005, 11:10
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
http://www.iloveny.state.ny.us/main.asp

http://www.bikethebigapple.com/

http://www.rtl.nl/(/reizen/yorintravel/bestbudget/)/components/reizen/yorintravel/2003_new/10_oktober/bestbudget/new_york.xml

Op wereldwijzer.nl staat misschien ook nog wat. Zoals ook in het andere topic staat: koop een metrokaart, niet te gek duur en een snelle om van uptown naar downtown Manhattan te gaan.
Oud 14-08-2005, 12:40
Breg
Breg is offline
ik zou er trouwens niet vanuit gaan dat er begeleiding in het Nederlands is.
Oud 06-09-2005, 08:40
thunder110
thunder110 is offline
omg the strand is geweldig
een enórme collectie (soms prachtige) tweedehands boeken, je weet echt niet meer waar je moet kijken
Oud 09-12-2005, 12:12
Quay
Quay is offline
geen nederlandse begeleiding
Oud 27-12-2005, 21:29
Sartre
Sartre is offline
Ik denk dat new york een leukere stad is om gewoon zelf te ontdekken, ipv met een tour. Er is vanalles te zien en te doen en alleen door er te lopen krijg je al een machtig gevoel. Ontbijt buiten de deur, loop met je starbucks over straat, ga chillen in central park, eet chinees in chinatown, rij fifth avenue af in een yellowcab (niet in de spits), ga naar het theater op broadway etc. ect. Geweldige stad!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten