Oud 31-12-2005, 12:32
Verwijderd
Pf, dat wil toch geen mens eerlijk horen? "Ja ik maak het uit want ik vind je toch te dik." Zeg dan dat je gewoon niet meer verliefd bent.

Hopeloos. Er zijn situaties waarin je helemaal niet eerlijk hoeft te zijn.

En ik wil een foto van je moeder zien
Advertentie
Oud 31-12-2005, 15:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2005 @ 12:37 :
Ik vind het toch wel voor mezelf een probleem en heb er ook moeite mee dat anderen d'r niet aantrekkelijk vinden.

Soms.Ligt aan de situatie en de omgeving op dat moment.
Voor mij is het met dit antwoord al 'einde verhaal'.
Als je je schaamt voor het uiterlijk van je vriendin zit het goed fout: ook als het slechts soms is.
Dan moet je jezelf niet langer voor de gek houden en je vriendin dit niet aan doen.
Oud 31-12-2005, 16:00
chocomelsletje
chocomelsletje is offline
Jij bent echt een eikel.
Oud 31-12-2005, 16:04
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
chocomelsletje schreef op 31-12-2005 @ 17:00 :
Jij bent echt een eikel.
en ik vind die moeder ook niet lief.

Kzou 1 ding onthouden: een lekker ding heb je nooit alleen.
En wat kan jou (TS) het schelen dat ze niet zo knap is, zou ze wel knap zijn als ze magerder was? Betwijfel ik. En ik wil die foto van die vriendin ook wel eens zien.
Oud 31-12-2005, 16:10
Yolcu
Yolcu is offline
Pff als ik zo de reacties lees hier.. is dat meisje helemaal niet zo dik. Ik heb zelf de foto niet gezien, maar als ze gewoon een normale, stevige meid is: wat ben jij dan voor kortzichtige eikel als je het uitmaakt omdat je dr te dik vindt?

Alsjeblieft, vertel haar niet de waarheid. Als je niet meer verliefd bent of haar niet meer aantrekkelijk vindt, zeg dat dan. Maar praat dr geen minderwaardigheidscomplex aan omdat jij je te goed voelt voor haar. En al helemaal niet zeggen dat je het uitmaakt omdat je moeder en andere familieleden haar te dik vinden. Dat is nl nóg triester. Het arme meisje verdient beter.

Oh en je moeder.. daar zou ik ook wel een foto van willen zien. Ik hoop voor je dat het niet zo'n mens is die niemand goed genoeg vindt voor dr lieftallige zoontje en daarom maar negatieve dingen gaat roepen terwijl ze zelf maat 46 heeft. Zo'n schoonmoeder heb ik nl ook gehad.. en het heeft me heel wat jaren gekost om me te realiseren dat ik écht niet zo vreselijk ben als zij me altijd heeft doen geloven. En als ik nu de foto's van toen terugzie, dan denk ik ook: waar haalde ze het lef vandaan! Ik was helemaal niet te dik.
Oud 31-12-2005, 16:33
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2005 @ 12:40 :
Ja, ik wil het ook eerlijk vertellen allemaal.
Maar dat je niet meer echt verliefd bent = ook waar.. Dat is ook een reden om het wel uit te maken.
Oud 31-12-2005, 17:35
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Een tijdje terug had hij een foto van zijn vriendin hier op het forum gezocht en ze is idd wel stevig/dik maar niet echt heel moddervet.
Oud 31-12-2005, 17:38
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
*sunrise1986* schreef op 31-12-2005 @ 18:35 :
Een tijdje terug had hij een foto van zijn vriendin hier op het forum gezocht en ze is idd wel stevig/dik maar niet echt heel moddervet.
waar is die foto dan?
Oud 31-12-2005, 17:53
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Cookie schreef op 31-12-2005 @ 18:38 :
waar is die foto dan?
Ik kan hem zo snel niet meer terug vinden
Oud 31-12-2005, 20:31
Balance
Balance is offline
Ik vind het hem goed recht om een meisje dat wat steviger is niet mooi te vinden. Waarom is ie dan meteen een eikel? Alsof je je smaak kan beïnvloeden?

Alleen is het imo dan geheel onterecht dat je zo'n meisje aan het lijntje houdt.
Een relatie werkt niet als je de ander niet aantrekkelijk vindt.
Oud 31-12-2005, 20:52
Yolcu
Yolcu is offline
Dat hij een wat steviger meisje onaantrekkelijk vindt.. dat kan natuurlijk.

Maar niet als je al 3 maanden een relatie hebt.. ze is heus niet van de ene op de andere dag dik geworden ofzo..
En het is nogal opvallend dat hij dat pas vindt, sinds zn moeder het tegen hem zei. Dát en het feit dat hij het om die reden wil uitmaken, maakt hem voor mij een eikel. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Oud 31-12-2005, 21:11
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Yolcu schreef op 31-12-2005 @ 21:52 :
En het is nogal opvallend dat hij dat pas vindt, sinds zn moeder het tegen hem zei. Dát en het feit dat hij het om die reden wil uitmaken, maakt hem voor mij een eikel. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk.
Het is niet van het 1 op het andere moment gekomen denk ik, maar m'n mening daarover is langzaamaan weer teruggedraaid doordat m'n ma er elke keer weer over begon.
Uitmaken wil ik ten diepste als laatste, maar samen werken aan het 1 en ander lijkt me goed.
Oud 31-12-2005, 22:37
Mindfields
Mindfields is offline
Ik kan me het wel voorstellen hoor.. Tis niet goed als je elkaar na zo'n korte tijd niet meer aantrekkelijk vindt. Uiterlijk is gewoon belangrijk, klaar.
Oud 01-01-2006, 06:26
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-01-2006 @ 05:38 :
Ik vind de logica "ik ben dik, ik ga troost zoeken in eten" nogal vreemd.
Die denkstappen gaan iets anders, meer als:
ik ben dik, ik ben lelijk en heb daarom geen eigenwaarde en zelfvertrouwen, DUS ben ik verdrietig en emotie-eters gaan dan veel en slecht eten.
Als je het niet begrijpt -> logisch, jij hebt er geen last van, maar er zijn vooral veel vrouwen die er wel last van hebben en die door hun geringe hoeveelheid eigenwaarde en bijkomende emoties zich vol eten.
Oud 01-01-2006, 09:55
Verwijderd
Als je over dit soort simpele dingen als dit advies nodig hebt van anderen en je je nog zo sterk laat beïnvloeden, denk ik dat je nog niet klaar bent voor een serieuse relatie en alles wat daar bij komt kijken.

Maak het uit en gun dat meisje een kans op een relatie met een jongen die het allemaal niets uitmaakt hoe ze eruit ziet.
Oud 01-01-2006, 12:43
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
Neiu schreef op 01-01-2006 @ 07:26 :
Die denkstappen gaan iets anders, meer als:
ik ben dik, ik ben lelijk en heb daarom geen eigenwaarde en zelfvertrouwen, DUS ben ik verdrietig en emotie-eters gaan dan veel en slecht eten.
Als je het niet begrijpt -> logisch, jij hebt er geen last van, maar er zijn vooral veel vrouwen die er wel last van hebben en die door hun geringe hoeveelheid eigenwaarde en bijkomende emoties zich vol eten.
Ja, en als je verdrietig bent zorgt dat weer voor spanningen en die raak je kwijt door te eten.
Oud 01-01-2006, 14:26
twain4me
twain4me is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 01-01-2006 @ 05:38 :
Ik vind de logica "ik ben dik, ik ga troost zoeken in eten" nogal vreemd.
heeft te maken met zelfvertrouwen eigendunk dat soort dingen,de troost zit niet in het eten zelf ,maar in de reactie van de hersenen bv waneer maag voldaan is of hersens geprikkeld worden door chocola.
" het ziejewel ik kan iets gevoel" maar dan op een hele foute manier.

en om uit dat rondjesdenken/voelen te komen is erg moeilijk. het is niet zo makelijk als gewoon wat minder snoepen en de kilo's vallen vanzelf zoals bij de meeste mensen.

er zijn overegens veel gevallen waarbij het meisje nog een stap veder gaat en ook aan zelf verwonding doet
Oud 01-01-2006, 15:53
Mindfields
Mindfields is offline
Lijkt me iig wel lastig om te zeggen. Mijn vriend zei gisteren dat 'ie me wel erg dik vond worden 'in de zomervakantie had je zo'n mooi lichaam', tja, en hij heeft gelijk. Hij vindt dat er bij zichzelf ook wel wat afmag. Ik moet ook wel wat kwijt, heb de afgelopen weken alleen maar friet en junkfood gegeten. Maargoed, hij heeft vergelijkingsmateriaal, en hij vindt me sowieso mooi, maar mooier als.. Precies.
Jouw geval is echter wel lastig, omdat je haar nooit dunner hebt gekend. Je kan niet zeggen 'vroeger...'. Maar toch ben ik heel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek.
Oud 02-01-2006, 08:03
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Mindfields schreef op 01-01-2006 @ 16:53 :
Maar toch ben ik heel benieuwd naar de uitkomst van het gesprek.
Het gaat uit deze week.
Oud 02-01-2006, 10:11
Drez
Drez is offline
Citaat:
langejongen schreef op 02-01-2006 @ 09:03 :
Het gaat uit deze week.
Weet zij dat ook?
zz
Oud 02-01-2006, 10:14
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
dReZ schreef op 02-01-2006 @ 11:11 :
Weet zij dat ook?
zz
Ja, ze heeft het door. Dat merktte ik aan haar emotionele en heftige reacties op m'n smsjes.
Oud 02-01-2006, 10:17
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
langejongen schreef op 02-01-2006 @ 11:14 :
Ja, ze heeft het door. Dat merktte ik aan haar emotionele en heftige reacties op m'n smsjes.
en waarom is het dan nog niet uit?
Oud 02-01-2006, 10:20
Verwijderd
Als je echt van iemand houdt boeit het je niet wat anderen van hem/haar vinden...dat is iig mijn ervaring. Als de mening van anderen je zo beinvloedt dat je het uit maakt, dan vraag ik me af of het wel echte liefde was...

Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op, voordat mensen daar weer over vallen.

Inmiddels is het al uit, geloof ik? Ik heb niet alle posts in het topic gelezen, weet dus ook niet precies wat te reden is. Wilde ze niet afvallen? Of samen sporten en regelmatig en gezond eten? (Van maaltijden overslaan, enz. kun je ook dik worden. Juist om af te vallen moet je regelmatig en gezond eten. En veel jus d'orange is niet echt handig als je af wilt vallen. Kennis over eten (en drinken) is ook belangrijk als je af wilt vallen: heeft ze die kennis wel?))
Oud 02-01-2006, 10:21
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
snoopy schreef op 02-01-2006 @ 11:17 :
en waarom is het dan nog niet uit?
Omdat ik dat onder vier ogen wil doen. Woensdag hebben we een gesprek.
Oud 02-01-2006, 10:25
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2006 @ 11:20 :
Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op, voordat mensen daar weer over vallen.
Idd, want het is een meid met een super mooi karakter.

Citaat:
Inmiddels is het al uit, geloof ik? Ik heb niet alle posts in het topic gelezen, weet dus ook niet precies wat te reden is. Wilde ze niet afvallen?
Nee, het is nog niet uit. Staat in een post van me. De reden is dat de spanning thuis me op gaat breken. En de spanning is niet op te heffen als zijn gaat afvallen. Het heeft ook met cultuurverschillen en milieus te maken.

Laatst gewijzigd op 02-01-2006 om 10:29.
Oud 02-01-2006, 10:27
Verwijderd
Zeg alsjeblieft niet dat je het uitmaakt omdat je haar te dik vindt. Ik neem aan dat je haar nog wel genoeg mag dat je haar niet volkomen de grond in wil trappen. Ze is helemaal niet echt dik, dus het is volkomen onnodig om haar gigantisch onzeker te maken.
Oud 02-01-2006, 10:29
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 02-01-2006 @ 11:25 :
Nee, het is nog niet uit. Staat in een post van me. De reden is dat de spanning thuis me op gaat breken. En de spanning is niet op te heffen als zijn gaat afvallen. Het heeft ook met cultuurverschillen en milieus te maken.
Misschien je moeder eens goed duidelijk maken dat je 22 bent en niet meer een klein jongentje van 4 dat ze haar mening op kan leggen? En je zelf ook realiseren dat je als volwassene je eigen mening mag hebben en op sommige punten afstand moet nemen van je ouders ed?

Ik snap dat dat nu niet meer gaat lukken met deze relatie, maar ik denk dat het in het vervolg wel belangrijk is. Je moeder hoeft geen relatie met jouw vriendin te hebben, iig niet op de manier zoals jij die hebt. Het gaat erom of JIJ iemand leuk vindt, je moeder heeft dat maar te respecteren. (Misschien hang jij een andere mening aan...dan moet je misschien vragen of je moeder een meisje voor je wil zoeken dat zij leuk vindt. Wellicht gaat het dan wel. )
Oud 02-01-2006, 10:29
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Het klinkt een beetje als; "Sorry schat, maar ik vind je niet leuk genoeg om mijn omgeving te negeren en jou op de eerste plaats te zetten."

Ja, dát gaat pijn doen bij d'r.
Oud 02-01-2006, 10:31
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Morgan schreef op 02-01-2006 @ 11:27 :
Zeg alsjeblieft niet dat je het uitmaakt omdat je haar te dik vindt. Ik neem aan dat je haar nog wel genoeg mag dat je haar niet volkomen de grond in wil trappen. Ze is helemaal niet echt dik, dus het is volkomen onnodig om haar gigantisch onzeker te maken.
Doe ik ook niet ( meer )
Oud 02-01-2006, 10:35
langejongen
langejongen is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2006 @ 11:29 :
Je moeder hoeft geen relatie met jouw vriendin te hebben, iig niet op de manier zoals jij die hebt. Het gaat erom of JIJ iemand leuk vindt, je moeder heeft dat maar te respecteren. (Misschien hang jij een andere mening aan...
Het is wel prettig als het klikt tussen een moeder en de vriendin van hun zoon.
Oud 02-01-2006, 10:41
Verwijderd
Citaat:
langejongen schreef op 02-01-2006 @ 11:35 :
Tuurlijk is dat prettig, maar je bent wel 22 en geen klein kind meer, je mag je eigen mening hebben en ik vind dat je moeder dat ook moet respecteren. Natuurlijk kun je haar mening aan horen en eventueel meenemen in je beslissing, maar zij hoeft jou haar mening niet op te dringen en jij hoeft je niet te laten leiden door haar mening. Gebeurt dat wel dan vind ik dat geen gezonde relatie tussen een moeder en een volwassen zoon.
Oud 02-01-2006, 10:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Axilithor schreef op 30-12-2005 @ 00:12 :
Ach komop. Hoeveel van de dikke vrouwen heeft echt het lef om SERIEUS af te vallen? Bijna geen. Er zijn er enkelen die succes boeken.

Luister, je wordt niet zomaar zo dik. Het gros zit er niet genoeg mee om er iets tegen te gaan doen. Sowieso zijn de meeste vrouwen niet echt sportliefhebbers, dat is gewoon zo. Ik heb nu al in 3 sportscholen gezeten, en er zijn altijd gewoon 3 of zelfs 4x zoveel mannen als vrouwen bezig.

Daarnaast lees je zoveel verhalen over dikke vrouwen die proberen af te vallen, maar daarna weer keihard aankomen. Altijd proberen ze de schuld te leggen bij aanleg, terwijl aanleg er amper een fuck mee te maken heeft.
gast, wist jij dat het zogenaamde ideaalbeeld dat veel mannen hebben mbt vrouwen volstrekt onhaalbaar is voor 9 van de 10 vrouwen ?

persoonlijk heb ik sowieso liever een intelligent, lief meisje, waarbij je niet bang hoeft te zijn dat ze doormidden breekt als het te hard waait, dan een dom wicht dat er uitziet als een anorexia-patiente.
Oud 02-01-2006, 10:43
Estar
Estar is offline
Citaat:
Inderdaad, maar aan de andere kant, ik verwacht van een jongen van 22 niet meer dat het een beinvloedbaar mama's kindje is.
Oud 02-01-2006, 10:45
Estar
Estar is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 02-01-2006 @ 11:41 :
gast, wist jij dat het zogenaamde ideaalbeeld dat veel mannen hebben mbt vrouwen volstrekt onhaalbaar is voor 9 van de 10 vrouwen ?

persoonlijk heb ik sowieso liever een intelligent, lief meisje, waarbij je niet bang hoeft te zijn dat ze doormidden breekt als het te hard waait, dan een dom wicht dat er uitziet als een anorexia-patiente.
Pssst... Praktisch alle mannen die ik spreek vallen totaal niet op meisjes met geen figuur. Dus dat is allang geen ideaal beeld meer
Oud 02-01-2006, 11:42
Roos
Roos is offline
Hey eh, topicstarter, heb je wel door dat je zelf ook niet de lekkerste bent....
Oud 02-01-2006, 11:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
langejongen schreef op 31-12-2005 @ 22:11 :
Uitmaken wil ik ten diepste als laatste, maar samen werken aan het 1 en ander lijkt me goed.
'samen werken aan het 1 en ander'
oftewel: zij valt maar af zodat jij haar weer mooi gaat vinden?
Want iemand aantrekkelijk leren vinden werkt toch niet.

Nou, ik lees inmiddels al dat het uit gaat. Lijkt me de beste oplossing. Want als een ander eerst moet gaan veranderen voordat je d'r helemaal kan accepteren, dan val je toch al niet voldoende op die persoon.
Oud 02-01-2006, 12:30
Cookie
Cookie is offline
Laat je ff weten wat je gezegt hebt? Ben ik wel benieuwd naar namelijk.
Oud 02-01-2006, 12:33
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Roos schreef op 02-01-2006 @ 12:42 :
Hey eh, topicstarter, heb je wel door dat je zelf ook niet de lekkerste bent....
ik wou t nog net niet zeggen
Oud 02-01-2006, 12:36
spemmey
spemmey is offline
OMG

Wat ben jij een triest figuur, en dat is dan 22... Een beetje normaal met elkaar omgaan is er ook niet bij. Maargoed, dat kan ook niet anders met zo'n ma...how sad *braaaaak*
Oud 02-01-2006, 12:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Prettig: ja. Noodzakelijk: nee.
Mijn schoonmoeder en ik zijn nou ook niet de beste maatjes Maar als we elkaar zien, doen we gewoon beleefd tegen elkaar.

Ik vind dat je er nu wel allerlei zaken bij gaat halen (ouders, milieu, cultuurverschillen). Eerst ging het alleen maar om haar gewicht.

En stiekem ben ik het met Roos eens
Oud 02-01-2006, 12:48
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
langejongen schreef op 02-01-2006 @ 11:14 :
FLAAAUUUW, zeg het gewoon duidelijk of laat niets merken. Begin er dan over als je haar ziet maar niet van die halve smsjes sturen waarin je door laat schemeren dat ze zich zorgen moet gaan maken.
Oud 02-01-2006, 13:15
Silverchoice
Silverchoice is offline
Citaat:
Cookie schreef op 31-12-2005 @ 17:04 :
Kzou 1 ding onthouden: een lekker ding heb je nooit alleen.
Mannen bij de vleet
wachtend in een rij
't Doet me toch geen reet
want ze kijkt naar mij

Met dank aan Doe Maar
Oud 02-01-2006, 13:17
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Silverchoice schreef op 02-01-2006 @ 14:15 :
Mannen bij de vleet
wachtend in een rij
't Doet me toch geen reet
want ze kijkt naar mij

Met dank aan Doe Maar
mjaaaah maar toch
Oud 02-01-2006, 14:56
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:

Ze zag er anders best chique uit in haar polootje?
Oud 02-01-2006, 15:05
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2006 @ 11:41 :
Tuurlijk is dat prettig, maar je bent wel 22 en geen klein kind meer, je mag je eigen mening hebben en ik vind dat je moeder dat ook moet respecteren. Natuurlijk kun je haar mening aan horen en eventueel meenemen in je beslissing, maar zij hoeft jou haar mening niet op te dringen en jij hoeft je niet te laten leiden door haar mening. Gebeurt dat wel dan vind ik dat geen gezonde relatie tussen een moeder en een volwassen zoon.
Ja, je hebt gelijk, dit is geen gezonde relatie. Maar toch begrijp ik goed dat het aan hem blijft knagen. Het voelt echt klote als je vriend(in) niet geaccepteerd wordt door je familie (vooral als je nog thuis woont of vaak thuis komt), waar zelfs van beleefdheid/fatsoen geen sprake is.
Je wilt niet dat het invloed op je heeft, maar dat heeft het nu eenmaal wel.
Oud 02-01-2006, 15:48
Megadeth
Megadeth is offline
Foto is weg zeker? Maar aan de reacties te zien valt het dus wel mee... dat jij (lees: je moeder) een broodmager fotomodel wil als schoondochter kan jij toch niet mee zitten? Ik zou me er niks van aantrekken als mn moeder mn vriendin niet mooi zou vinden. Aan het begin van onze relatie was ze 10 kilo lichter dan nu(Ik ook btw ), en ze ziet er nu nog beter uit .

Maak het nou maar uit, want je verdient haar inderdaad niet.
Oud 02-01-2006, 15:49
Aurora
Aurora is offline
Citaat:

Het is nog prettiger als een volwassen iemand zijn eigen beslissingen durft te nemen en zich niet laat beinvloeden door zijn omgeving
Oud 02-01-2006, 15:53
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-01-2006 @ 11:29 :
(Misschien hang jij een andere mening aan...dan moet je misschien vragen of je moeder een meisje voor je wil zoeken dat zij leuk vindt. Wellicht gaat het dan wel. )
*Gniffel* Dat lijkt me inderdaad het beste ja

@Algemeen

Ik heb de foto van dat meisje gezien, ze was leek inderdaad behoorlijk stevig, maar beslist niet vatsig ofzo.
Oud 02-01-2006, 16:35
roc
roc is offline
het verbaasd me eigenlijk meer dat je vriendin nog niet al lang is afgeknapt op jou.. moederskindjes.. pff.
Oud 02-01-2006, 16:57
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 02-01-2006 @ 16:05 :
Ja, je hebt gelijk, dit is geen gezonde relatie. Maar toch begrijp ik goed dat het aan hem blijft knagen. Het voelt echt klote als je vriend(in) niet geaccepteerd wordt door je familie (vooral als je nog thuis woont of vaak thuis komt), waar zelfs van beleefdheid/fatsoen geen sprake is.
Je wilt niet dat het invloed op je heeft, maar dat heeft het nu eenmaal wel.
Tuurlijk heeft het invloed, maar het hoeft niet zo te zijn dat je precies doet wat je moeder (of vader of wie dan ook) wil. En als één van mijn ouders mij op mijn 22ste op een dergelijke manier zouden behandelen dan zou ik er iig wat van zeggen en als dat niet zou helpen, dan zou ik het huis uitgaan. (Natuurlijk is dat niet altijd mogelijk, maar als je 22 bent is het toch wel tijd om wat meer afstand te nemen van papa en mama (of je nu thuis woont of ergens anders staat daar los van) en je eigen beslissingen te nemen.)
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten