Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
kben het wel met de meningen hier eens. De overheid kan hier helemaal niets aan doen en kzie dan ook op geen enkele manier in waarom zij voor de kosten op zou moeten draaien. je weet dat het risico d'r is, dus óf neem zelf maatregelen ertegen (voor hoe ver dat mogelijk is) óf neem een goede verzekering. mensen met een ander beroep die schade mislopen zonder dat er een schuldige voor aan te wijzen is, krijgen toch ook niet alles maar simpel uitbetaald van de overheid?
||
Citaat:
![]() Bovendien is het bijna ondoenlijk en ontzettend duur om iets aan te leggen dat deze hoeveelheden regen verwerken kan.
||
Citaat:
Willen ze dit niet doen, dan zullen ze zich ertegen moeten verzekeren.
|
MM,.. ik meen me te herinneren van aardrijkskunde dat vele landbouwgebieden hun tussenstruikjes (ze hebben een naam, maar die ben ik vergeten) weg hebben gehaald, zodat ze meer te bebouwen hadden. Met het gevolg dat de grond het water nog slechter opzuigt.
Misschien zouden de boeren aangespoord kunnen worden om meer van dergelijke struiken en evt. bomen te plaatsen die een grote regenbui goed kunnen opzuigen. Ook schijnt mais erg veel water nodig te hebben. Lijkt me moeilijkom te realiseren, maar misschien zou de moderne techniek of gewoon betere planning van oogsten en zaaien hier iets mee kunnen doen: bv. 2 meter bij 10 aardappelen 2 meter bij 10 mais naast elkaar. Ik ben maar een leek wat dit betreft, maar je weet maar nooit ![]() Misschien kan dit een goed alternatief zijn tegen wateroverlast. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
En ja, dat is dan lullig voor hen, maar dat betekent nog niet meteen dat de regering hun schade maar ff moet betalen!
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verzekeren schijnt peperduur te zijn. Als je al een (of meer) keer onder water gestaan hebt, vindt je niet snel een verzekeraar die je voor een prikkie wil verzekeren, natuurlijk. Een bijdrage van de overheid lijkt mij wel een aardig gebaar. Daar wil ik nou wel belasting voor betalen.
||
Citaat:
En particulieren? Hoe moet dat geregeld worden? Of krijgen alleen de boeren wat en verder niemand?
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Het zal misschien wel de kans op mislukken van de aardappeloogst kleiner maken. Tja.... wie houden zich eigenlijk met deze vragen bezig? Landbouwkundigen? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
De boer is toch verantwoordelijk voor zijn bedrijf. Tja, want anders was 't zijn bedrijf ook niet. Flink verzekeren lijkt me het beste, maar als door constructiefouten kassen instorten lijkt mij de bouwer verantwoordelijk. Misschien kan het waterschap ook een handje helpen door sterkere pompen te installeren voor mogelijk noodweer. En tegen hagel kan de boer misschien een plastic zeil spannen die de ergste klappen opvangen.
Dat was dus brainstormen met: REIE
|
![]() |
het gaat erom dat de regering zelf een noodwet heeft gemaakt, die schade uitbetaalt aan boeren, bij extreme wateroverlast. Naar mijn weten was er best wel heel veel wateroverlast, omdat er diverse records kwa hoeveelheid regen in een maand en in een dag zijn gesneuvelt. Dus is het terecht dat de boeren bij de regering aanklopt, maar volgens de regering is er niet genoeg regen gevallen. Moet eerst heel nederland onder water staan wil de regering de boeren schade vergoeding betalen???
||
Citaat:
zodra je je beroep altijd buiten uitoefent heb je veel kans op regenschade, zoals huisschilders of mensen in de bouw... Verder zijn d'r ook zat winkels ed die water naar binnen hebben gekregen. Ook die waterschade kunnen zij niet op de regering verhalen. ik zeg niet dat de boeren niet geholpen moeten worden, maar ik vind het onzin dat de regering hiervoor op moet draaien. Tja, wie dan weet ik ook niet hoor, maar ik vind nou eenmaal dat als je voor boeren de regering als oplosser aanwijst, dat je dat ook met alle andere mensen moet doen die problemen hebben door waterschade!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|