Oud 09-01-2006, 00:46
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 06-01-2006 @ 17:10 :
dat beweer ik toch ook niet, ik bedoel dat het onhandig is om ver van je studieplek te wonen als je met het OV moet. Niet dat t zo erg is hoor, dat stukje trein, maar als je dan met de bus moet om naar de trein te komen wordt t wel lastig.
En een uur fietsen om bij de bus te komen. Tja, die had dus ook geen zin om in Zwolle te gaan wonen. Geloof dat ze fanatiek paardreed...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-01-2006, 15:11
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Morgan schreef op 09-01-2006 @ 01:46 :
En een uur fietsen om bij de bus te komen. Tja, die had dus ook geen zin om in Zwolle te gaan wonen. Geloof dat ze fanatiek paardreed...
dat klinkt inderdaad nogal dom en in elk geval onhandig.

ik doe (drachten-zwolle) er in totaal een uur of zo over. ja, das twee uur reistijd per dag, maar dat valt op zich nog wel mee. (ik stap hier in de auto, pak ik heerenveen de trein en stap ik zwolle weer uit.)

en als dat niet bevalt, zorg ik er gewoon voor dat ik met de auto kan, dan ben je er helemaal zo. (oke, afhankelijk van rijstijl ).
Oud 09-01-2006, 16:33
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-01-2006 @ 19:42 :
Augustus vorig jaar heb ik me ingeschreven voor een kamer in Utrecht, maar nu wil ik misschien toch naar Amsterdam. Van het zomer kan ik dus een redelijke kamer krijgen in Utrecht, maar in Amsterdam dus niet echt. Ik woon zelf in het Oosten van het land. Is het echt af te raden om dan in Utrecht te wonen en in Amsterdam naar school te gaan?
Treinen vind ik niet echt erg, maar nu zit ik dagelijks maar 10 minuten in de trein.
Mijn broer begon in juli met zoeken en had in augustus een kamer in A'dam Ik zou het dus gewoon in A'dam proberen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 16:51
Verwijderd
Lijkt mij een vreemde move, maar aangezien er zelfs studieverenigingen voor zijn (de Haagse Spoorstudenten Leiden, bijvoorbeeld) ben je zeker niet de enige.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 18:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik begin er langzaam aan wel een beetje van te balen dat alle studenten onderhand in een andere stad een kamer zoeken omdat het in hun eigen student zo gezegd ondoenlijk zou zijn. Zelf studeer ik nu in Rotterdam en ben ik sinds augustus op zoek naar een kamer maar op kijkavonden kom ik hele hordes studenten uit Utrecht tegen (omdat het daar onmogelijk is om een kamer te vinden) en uit Den Haag (want in Den Haag zouden alle studenten uit Leiden zitten) zodat het voor mij nu moeilijker is om een kamer te vinden in Rotterdam terwijl ik daar wel echt studeer.
Oud 09-01-2006, 21:12
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
is het overigens niet handiger om niet naar studentenkamers te zoeken, maar naar een flatje of zo, in een wijk wat buiten de stad zelf of zo ?

ergens anders een kamer nemen dan in je studie-stad, en dan alsnog alleen op studentenkamers letten, is best wel het combineren van nadelen. je hebt dan EN de nadelen van een studentenkamer EN de nadelen van de reistijd. lekker handig.
Oud 09-01-2006, 21:19
Metal
Metal is offline
Citaat:
stefano schreef op 06-01-2006 @ 20:56 :
Haha, waarschijnlijk heeft hij zo'n ding in gedachte: [afbeelding]
Oud 09-01-2006, 21:32
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 09-01-2006 @ 19:54 :
Ik begin er langzaam aan wel een beetje van te balen dat alle studenten onderhand in een andere stad een kamer zoeken omdat het in hun eigen student zo gezegd ondoenlijk zou zijn.
Nee, die studenten die aan het eind van hun studie niet oprotten uit hun kamers dan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:40
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-01-2006 @ 22:32 :
Nee, die studenten die aan het eind van hun studie niet oprotten uit hun kamers dan.
De grote studentenwoningcorporaties in 020 hebben tegenwoordig de eufemistische naam 'campuscontract' bedacht voor een afspraak die inhoudt dat je na je studie vrolijk uit je pand getrapt wordt.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 21:54
Verwijderd
Dat is mooi. Mijn broer heeft ook zo'n ding. Die moet maximaal zes maanden na afstuderen of andersoortige beëindiging van zijn studie-activiteiten weg zijn.

Een vriend van mij heeft twee huisgenoten die al minstens drie jaar afgestudeerd zijn (en werkloos overigens). En ze rotten-maar-niet-op.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:04
Verwijderd
Huurbescherming, tralalalala / lala lala.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2006, 22:42
Verwijderd
Het is echt onzin dat je in Utrecht geen kamer zou kunnen vinden. Sommige mensen weten alleen niet wat hier een 'normale kamer' is en stellen hun eisen te hoog. Het best kun je je natuurlijk meteen inschrijven bij een kamerbureau, dan zit je helemaal safe. Ik zei in het begin ook dat ik minstens 16 m2 wilde voor maximaal € 250 maar dat heb ik later ook bijgesteld.

Ik zou echt liever voor een kleinere kamer in je studiestad gaan, dan voor een betere kamer in een andere stad. Dan heb je gelijk meer binding, leer je de dingen veel sneller kennen, en kun je bovendien altijd verder zoeken naar iets beters. Het is niet raar om na een paar maanden al te verhuizen.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2006, 00:32
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Hmmm...ja beetje lastig allemaal...

Die containers in A'dam zien er btw wel normaal uit ja (niet dat ik zo'n grijze container in gedachten had, maar toch, je ziet het er niet aan af dat het containers zijn)...

De reden dat ik in Utrecht op kamers zou willen gaan is dat de stad mij meer trekt dan A'dam. Zoals ik al zei veel buitenlanders in A'dam, niet echt een studentenstad vergeleken met Utrecht en zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen...

Maar het grootste probleem is dus dat je minder binding krijgt met de stad waar je studeert. Dat vind ik wel erg jammer. Erg kut dat de UU de studie van mij niet aanbied, anders was ik wel in Utrecht gaan studeren...
Oud 10-01-2006, 00:39
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Anton aus Tirol schreef op 10-01-2006 @ 01:32 :
Hmmm...ja beetje lastig allemaal...

Die containers in A'dam zien er btw wel normaal uit ja (niet dat ik zo'n grijze container in gedachten had, maar toch, je ziet het er niet aan af dat het containers zijn)...

De reden dat ik in Utrecht op kamers zou willen gaan is dat de stad mij meer trekt dan A'dam. Zoals ik al zei veel buitenlanders in A'dam, niet echt een studentenstad vergeleken met Utrecht en zo zijn er nog wel wat dingen op te noemen...

Maar het grootste probleem is dus dat je minder binding krijgt met de stad waar je studeert. Dat vind ik wel erg jammer. Erg kut dat de UU de studie van mij niet aanbied, anders was ik wel in Utrecht gaan studeren...
Veel buitenlanders? bedoel je gewoon veel allochtonen? Wat is daar mis mee?
Oud 12-01-2006, 18:54
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 10-01-2006 @ 01:39 :
Veel buitenlanders? bedoel je gewoon veel allochtonen? Wat is daar mis mee?
Alles. Het voelt net of je in het buitenland woont en ze veroorzaken veel overlast. Dat geldt uiteraard niet voor alle allochtonen, maar toch...
Oud 12-01-2006, 19:05
Verwijderd
kuchracistkuch
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 20:19
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Katje schreef op 12-01-2006 @ 20:05 :
kuchracistkuch
het is grotendeels wel waar, ook al is dat misschien niet zo'n politiek correcte opmerking. Er zijn meer problemen rond allochtonen dan rond nederlanders, terwijl er minder allochtonen dan nederlanders in nederland rondlopen.
Oud 12-01-2006, 20:36
Miracle
Miracle is offline
Ja, die discussie voeren jullie maar fijn ergens anders. Ontopic!
Oud 12-01-2006, 21:48
Stefanie
Stefanie is offline
Ik woon, werk, ga naar school & stage in één stad en zou niet anders meer willen Als je even wat moet inleveren kan dat snel, geen last van reistijd of vertragingen, heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2006, 21:49
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-01-2006 @ 22:54 :

Een vriend van mij heeft twee huisgenoten die al minstens drie jaar afgestudeerd zijn (en werkloos overigens). En ze rotten-maar-niet-op.
Goeie controle! Hier ook al...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2006, 13:18
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 09-01-2006 @ 22:54 :
Het is niet eerlijk voor kamerzoekenden, maar het is voor afgestudeerden ook heel erg moeilijk om aan een redelijk onderkomen te komen. De wachtlijsten zijn nog veel en veel langer dan die voor studentenkamers, en kopen zit er voor hen meestal niet in.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten