![]() |
||
Hurray!
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Verder, gaaf dat je erover gemailt heb. Afwachten maar of ze het ook echt aan aanpassen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Wie schreef 'googelen' dan? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() LUH-3417 |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dat wil ik niet hoor. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar ik snap je punt en ik ben het er wel mee eens, op zich. Maar dit is wel wat anders, want de als/ dan regel is, neem ik aan, al heel erg oud en dit is een moeilijkheid omdat er nieuwe woorden in het Nederlands voor gaan komen en zo. Eigenlijk ben ik er nog steeds voor dat we het helemaal geen topic noemen, maar onderwerp ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk dat het Groene Boekje wel als autoriteit gezien kan worden, omdat het zich bezighoudt met spellings- en grammaticaregels, die 'wettelijk' vastgelegd zijn en slechts door bepaalde instanties veranderd kunnen worden. Ik geloof dat er zelfs goedkeuring van het kabinet voor nodig is. Een woordenboek is dus indicatief, laat zien hoe taal gebruikt wordt, en het Groene Boekje is prescriptief, schrijft voor hoe taal gebruikt moet worden. Gok ik. ![]() Aan de andere kant word ik niet gearresteerd door de taalpolitie als ik 'ik vindt' schrijf. Het wettelijke slaat voornamelijk terug op docenten die verplicht zijn om deze regels aan hun leerlingen te leren, en niet een zelfverzonnen alternatief. Ik gok dat ook overheidsinstellingen op een bepaald niveau aan deze regels gebonden zijn. Wanneer je de grondwet aanpast, is het jammer als je foutjes in maakt die verwarring opleveren. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
hier net zo bekend als bij jullie hoor. |
![]() |
||
Citaat:
Belgisch bestaat gewoon niet (denkik toch) Je hebt wel in Vlaanderen veel dialecten, vooral per provincie Bv West-Vlaams, Antwerps, ... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Koelkast-topics: Het overzicht. Nieuwe aanpassing! Mariekje* | 30 | 23-05-2008 06:40 | |
Beleidszaken |
Het beleid van de kantine Verwijderd | 54 | 18-01-2004 16:54 | |
Beleidszaken |
[Feature] Bij stemmen op de poll het topic ook uppen? Martin | 2 | 25-05-2003 21:20 | |
Liefde & Relatie |
Waar is het topic Verwijderd | 4 | 28-02-2003 15:41 | |
Seksualiteit |
Een aansluitende vraag op het topic "steeds vroeger seks" Dr_Love | 36 | 22-08-2002 18:34 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
de of het topic? GeritoDM | 5 | 27-12-2001 19:18 |