Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit klinkt voor degene die de discussie van het begin af aan volgen als een losse flodder ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ronduit belachelijk plan en duidelijk weer iets voor de LPF die me werkelijk elke week weer blijft verbazen
![]() Omdat het de moordenaar van Pim Fortuijn is ineens ff het zwijgrecht afschaffen...en anders een zwaardere straf ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
(zie 't al voor me: een mp3-boer die moet pratenover z'n praktijken ![]()
Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 17:21. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Middeleeuwse ideeën ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Nog meer onschuldigen de bak in...
||
Citaat:
REIE
||
Citaat:
Kunnen we kijken of alleen maar schuldigen toegeven.... Mi heeft het niks te maken met zwak en dom zijn, maar je wordt zo gehersenspoeld dat je uiteindelijk wel gaat geloven dat je het gedaan hebt. MIsschien moet je maar eens naar de film DAS EXPERIMENT gaan. Het experiment heeft overigens echt plaatsgevonden. Maakt wel een leuke indruk hoe de menselijke geest kan werken. Je kunt wel makkelijk zeggen: "oh ik niet. Als ik onschuldig ben, dan krijgen ze me nooit zo ver dat ik zou gaan bekennen voor een moord dat ik niet gedaan heb....... " of dat daadwerkelijk zo is, is een tweede. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hehe, de Zaanse verhoormethode, die roeleert
![]() Toch heeft de Hoge Raad geoordeeld dat hij niet ongrondwettig is. Hij is toelaatbaar, volgens een arrest van enkele jaren terug. Of de poppenmethode ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Alsof je alleen maar poppen laat neuken als je misbruikt wordt ![]() Ja, sorry, hoor... maar ik wist op mijn derde al hoe mijn ouders mij gekregen hadden ![]() En dat alleen maar door dierenfilms te kijken en logisch te redeneren ![]() Nou.... dat ga je dan ook met poppen doen. Met Barbie en Ken bijvoorbeeld ![]() Laatst gewijzigd op 28-08-2002 om 23:50. |
![]() |
||
Citaat:
en twiety, volgens jou is het dus handig dat (wanneer iemand wenst te zwijgen, wat dan eigenlijk verboden is) je al je aandacht op de rest van het bewijsmateriaal kan richten en je niet meer met die bekentenis bezig hoeft te zijn, want die verdachte is toch niet van plan te bekennen? wat verandert er dan met nu? Ze kunnen dat nu toch ook beslissen? Dat ze dat niet altijd doen, geeft al aan dat er soms tóch nog mensen bekennen na veel verhoren. Dat zou alleen maar verlies van mogelijk bewijsmateriaal op kunnen leveren. En wat betreft het martelen: kijk maar naar het bericht van Joostje. Zegt alles...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is dus ook afgekeurd, omdat er maar een (beperkt) aantal bewijsmiddelen in het Wetboek van Strafvordering opgesomd zijn (schriftelijke bescheiden, verklaringen van getuigen, van verdachten, van deskundigen enz...geloof ik, heb ff geen zin om wetboek te pakken). Deze methode werd niet door deskundigen ondersteund en het opstellen van een schriftelijke verklaring van de bevindingen in deze methode door een gewone opsporingsambtenaar of verbalisant werd in strijd geacht met het bewijsstelsel in Nederland.. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie inderdaad niet wat het nadeel is van zwijgrecht. terker nog ik zie het nut van veroordeling op basis van een verklaring van de verdachte niuet. Waarom zou je iemand die zegt dat hiuj het gedaan heeft vastzetten terwijl je de persoon die het daadwerkelijk gedaan heeft miasschien los laat lopen? Dat is pure onzin.
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat martelen is gestopt door het zwijgrecht, wat kan er dus gaan gebeuren als het zwijgrecht wordt afgeschaft...juist dan beginnen we weer van voor af aan ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dat is de prijs die we betalen om een hoog-ontwikkelde beschaving te mogen zijn...
||
![]() |
Citaat:
![]() En wie garandeert ons dan dat als zo'n wet afgeschaft wordt, er geen andere vreemde wijzigingen gaan plaats vinden in het wetboek ![]()
Laatst gewijzigd op 30-08-2002 om 13:11. |
![]() |
||
Citaat:
Als men niks gedaan heeft zal men ook niet zwijgen! Daarom is het bull-shit dat mensen onzinverklaringen zullen afleggen en maar zeggen dat ze het gedaan hebben om van de martelingen af te zijn. Ik snap niet waar de bull-shit gedachte vandaan komt dat je sympathie moet opbrengen voor iemand die een misdaad heeft gepleegd...
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind wel dat je recht moet ehbben om voor jezelf op te komen en dergelijken. offtopic: En jij had de middeleeuwen vast niet leuk gevonden, want dan had je aan mij vastgezeten,had je geen computer,tv,radio of internet, dan had je de godganse dag niks te doen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Verklaringen kunnen voor-of tegen je gebruikt dus soms is het beter als je onschuldig bent alsnog te zwijgen... ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() FF een vraag dan Een jochie van 10 die geen geld heeft voor eten, maar barst van de honger, steelt brood bij de bakker... Mag de bakker hem dan neerslaan?!? Waar ligt de grens als je zoiets zou toestaan ![]()
Laatst gewijzigd op 04-09-2002 om 21:45. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Als ik in de middeleeuwen was opgegroeid had ik een hele andere opvoeding gehad en hele andere interesses gehad. Dit kan je dus niet vergelijken met nu.
||
Citaat:
Wat je dan moet doen is gewoon te zorgen dat je kan bewijzen dat je niet schuldig bent. En als je daarvoor je cel uit moet, dan mag dat ook best, maar dan moet je wel goed in de gaten worden gehouden omdat er nog niet zeker is dat je onschuldig bent.
||
Citaat:
|
het gevaar van zwijgrecht is dat je jezelf benaadeelt is ook een zeer slechte zaak.
Stel dat de hoofdrechercheur van het politiecorps Amsterdam-Amstelland op een avond lekker met zijjn maitresse bezig is. Daar is niets strafbaars aan. Nu wordt nét op dat moment zijn vrouw vermoord. De aanwijzingen lijken te leiden naar deze goede man. Hij weet dat, als hij met zijn alibi op de proppen komt, hij zijn hele carriere wel kan vergeten en dus als agent altijd totaal de grond in geboord gaat worden. Aan de andere kant komt hem ter ore dat het bewijs tegen hem niet geheel sluitend is en zeer waarschijnlijk niet teggen hem kán pleiten. hij hóéft in het huidge systeem dus niets te zeggen om vrijgepleit te worden en hij hoeft ook niet zijn hele leven voor lul te staan in zijn corps. Volgens het nieuwe systeem zou deze man gestraft worden voor een daad die (ook al is deze misschien afkeurenswaardig) niet strafbaar is! Zo kan ik nog wel een aantal (ook wel extremere) voorbeelden verzinnen waarvoor het maar goed is dat we zwijgrecht hebben.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat: