|
|
Bekijk resultaten poll: kunnen de commando's hun taak aan | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 41.67% |
nee |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 58.33% |
Aantal stemmers: 12. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dus wat dat betreft ben je niet helemaal goed geinformeerd. Voor de rest ben ik het overigens wel met je eens. Ik vraag me overigens ook af waarom Nederland destijds wel troepen naar Iritrea heeft gestuurd en Sudan nu vrijwel inks laat liggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens dreigt Bert Bakker in Elsevier min of meer met een kabinetscrisis als de missie doorgaat. Ik vraag me af of D66 wel zoiets moet gaan roepen, ze zijn in de coalitie zowiezo al het kleine broertje. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij Afghanistan speelt verder trouwens mee dat het deels shite is die we zelf aangericht hebben, de mujahideen die later de warlords werden die te zwak waren om de taliban eruit te houden werden door de VS (en in tijden van de koude oorlog, dus min of meer door de rest van de navo) gesteunt. Verder was de onderdrukking door de Taliban veel wreder dan van de gemiddelde dictator, om het even heel zwart-wit te stellen: in het Irak van Saddam Hoessein kon je prima leven, als je maar geen politieke mening had en de machthebbers niet voor de voeten liep. Bij de Taliban lag dat anders, en kon je vermoord worden simpelweg omdat je je op straat vertoonde, een liedje zong, een vlieger op liet of simpelweg door te bestaan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat zegt wel iets over D66 en haar stemmers: Kruimelsnoeperds zijn het. |
![]() |
|
Verwijderd
|
D66 dreigt met kabinetscrisis
Laatst gewijzigd: 11 januari 2006 16:31 DEN HAAG - Het vooraanstaand Tweede Kamerlid Bert Bakker van D66 gelooft niet dat het kabinet een uitzending van militairen naar het zuiden van Afghanistan overleeft. "Of het kabinet komt tot inkeer en besluit niet te gaan. Of het kabinet komt er niet uit en klapt uit elkaar", zegt hij deze week in Elsevier. Volgens Bakker is het "ondenkbaar" dat een missie met zoveel risico's genoeg heeft aan de steun van een kleine meerderheid in de Kamer. Maar zelfs als er een ruime meerderheid met steun van de PvdA ontstaat, dan is dat nog niet acceptabel voor de democraten. "Want die steun wordt dan niet gegeven op inhoudelijke, maar op machtspolitieke gronden. Dan hebben we een kabinetsprobleem, want het lijkt mij vrij ondenkbaar dat D66 in zo'n kabinet wil blijven." http://www.nu.nl/news/654867/11/D66_...etscrisis.html _0_ |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
Vind ik ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus niet alleen de Nederlandse militairen maar ook andere NAVO-bondgenoten. Op het moment dat die missie op poten word gezet komt er echt wel een troepenmacht die groter is dan 1300 man. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder is het NAVO handvest in deze zaak niet van toepassing (Afghanistan heeft Amerika niet aangevallen, een zooitje idioten die van daaruit opereerden deden dat) met hulp van de Taliban dus daar zie ik genoeg reden toe om aan te vallen. We hoeven inderdaad niet te gaan maar lijkt me wel zo fatsoenlijk om toch maar ergens te beginnen om een wat betere wereld te krijgen.
Laatst gewijzigd op 12-01-2006 om 15:09. |
![]() |
||
Citaat:
daarnaast was het binnenvallen van Afghanistan een pure paniekreactie van de VS, geen weldoordachte aanval met een weldoordacht doel voor ogen.
||
Citaat:
Het is alleen maar af te vragen wat we ermee zullen bereiken door 'weerstand te bieden'. De VS zal iig haar schouders ophalen. Dat is ook een van de grote problemen lijkt me. Het is wij tegen hun. Het zou de vs pas echt deren wanneer meerdere landen hun steun naar de vs zouden laten vervallen. Het is in dit opzicht ook eenrichtings gezind, de vs verwacht veel van ons maar wij hoeven niets van hen te verwachten. Dat in tegenstelling tot wanneer meerdere regeringen tegen de vs zouden ingaan. Dat ze maar weer eens gaan inzien dat ze de hulp hard nodig hebben. Ik zie de nederlandse regering in ieder geval gewoon weer meedoen aan die missie naar Afghanistan, aangezien ze geen ruggengraat hebben. 'The intention is good, but the spine is missing'.
||
Citaat:
Rechtvaardiging is over te twisten, maar laten we bij de feiten blijven, je kunt onmogelijk ontkennen dat er wel degelijk een geaccepteerde tak van Al-qaida gehuisvest was in Afghanistan, hoezeer ik mensen als Bush ook ongelijk zou willen geven.
||
Citaat:
|
http://www.telegraaf.nl/binnenland/3...ederland_.html
do 12 jan 2006, 23:02 Ambassadeur: 'Afghanistan wacht met smart op Nederland' DEN HAAG - „Afghanistan zit met smart op de komst van Nederland te wachten. Nederland heeft als paradijs op aarde een verantwoordelijkheid anderen te helpen.” Dat zei de ambassadeur van Afghanistan in Brussel, Humayun Tandar, in het televisieprogramma NOVA. Volgens Tandar is het „een keuze tussen de strijd tegen de fascistische Taliban en de terroristen van al-Qaeda of bommen in eigen land en treinen vol bloed zoals in Madrid. Terroristen kennen geen medelijden.” Tandor hoopt vurig dat het Nederlandse parlement uiteindelijk kan instemmen met de uitzending van zo'n 1200 militairen naar het zuiden van zijn land. „Een dergelijke missie strekt Nederland tot eer,” benadrukte hij. Volgens de ambassadeur kan de missie „misschien enkele soldaten het leven kosten maar duizenden anderen het leven redden”. De Nederlandse soldaten zijn nodig om scholen, ziekenhuizen en bruggen te bouwen. Daar zal de meeste tijd in gaan zitten. De confrontaties met de Taliban en Al Qaeda zullen volgens Tandor kleinschalig zijn en maar een klein deel van de missie uitmaken.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ow, verrek, land bezetten. ![]() En in zo'n kip-ei discussie heeft het echt geen zin om met vingertjes te gaan wijzen, dan kunnen we beter kijken naar de humanitaire zaken, en dan is het gewoon botweg een verbetering dat je niet voor elke scheet die je laat wordt onthoofd of levend begraven.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Meesterlijk ![]()
||
Citaat:
![]() daarnaast, de VS heeft tijdens WW2 'europa' ook pas geholpen toen het voor hun gevaarlijk werd. Puur eigenbelang dus.
||
Citaat:
Maar verder ben ik het helemaal met je eens. Daar komt nog bij dat een land beschouwen als een persoon die altijd hetzelfde blijft, en dus het huidige Amerika dankbaar zijn voor hulp die Amerika Nederland in het verleden bood, compleet belachelijk is.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Anti amerikaans... iceball | 452 | 02-02-2006 17:21 |