Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, ik kwam dan ook niet om ja en amen te knikken, en dan sneuvelen dat soort cursussen. ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Begin nadat hij uitvoerig heeft geciteerd met "ja, u citeerd nu de bijbel, maar ik had een vraag: hoe weten we dat de bijbel klopt?" stilte. ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En denk je echt dat het geloof uit jezelf komt als je er een cursus voor nodig hebt? Dat riekt (ook al) naar indoctrinatie... Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 01:07. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Anyways, wat voor verhaal hangen gelovigen daar eigenlijk aan? Want hoe je het ook went of keert, als je ervan uitgaat dat god alles geschapen heeft, horen natuurrampen dus ook bij zijn schepping. En is hij er dus verantordelijk voor dat er miljoenen onschuldige slachtoffers vallen door droogte / overstromingen / aardbevingen / vulkaanuitbarstingen / stormen / tsunamis / whatever... God is niets dan liefde! De sadistische eikel... tssk...
||
Citaat:
kusje kim goeie morgen.,... |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik geloof in God en ga vanaf mijn 5e levensjaar naar de kerk. Ook ik heb ups en downs in het geloof. Vooral omdat er goede rationele argumenten zijn om niet te geloven, is het soms erg moeilijk om toch te blijven geloven. Toch ben ik er nog steeds van overtuigd dat Christus de weg, de waarheid en het leven is. Over de Alpha cursus hoor en lees ik positieve dingen. Ik heb er zelf nooit een gevolgd, dus eigenlijk heb je aan mijn oordeel niet zoveel.
||
Citaat:
Totdat je dat weet te weerleggen vind ik het spelen van de respect-kaart uitermate zwak. Voorbeelden? -God stuurt een uitbraak van de pest naar Israel. Kronieken 1 21:9-14 -God vermoord 50.070 mensen puur vanwege nieuwsgierigheid. Samuel 6:19-20 -God vermoord een man voor zijn goede bedoelingen om de ark des verbonds in evenwicht te houden. Samuel 6:3-7 -God belooft kinderen te vermoorden. Hosea 9:11-16 -God vermoord 100.000 kinderen. Exodus 12:29-30 -God geeft opdracht vrouwen, kinderen en bejaarden af te slachten. Jeremia 51:20-26 (hier belooft god trouwens een overwinning, waarna de Israelieten ondanks dat door de Babyloniërs gepwnt worden, lekker.) Okay, weerleg maar zou ik zeggen. ![]()
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 13-01-2006 om 10:46. |
![]() |
||
Citaat:
Krijgen we nu weer de redenatie dat god ondanks het plegen en laten plegen van talrijke extreem zware misdaden op een of andere mysterieuze manier toch rechtvaardig is? ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Alhoewel je niet in God gelooft, zeg je wel dat hij een sadistische eikel is. M.a.w., je verplaatst je in de schoenen van een gelovige en beredeneerd als een gelovige. (immers, je gebruikt de bijbel als bron) En vervolgens, wanneer jouw stelling wordt verworpen, zeg je dat je geen geloofsbronnen accepteert. ![]() Het zou je sieren om tenminste toe te geven dat God (volgens jouw vorige redenatie) geen sadistische eikel is. |
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het bewijs (over het bestaan van god) Lord Dolphin | 144 | 09-12-2007 18:22 | |
Uitleg over het geweld van God die liefde is in het Oude testament KingOfGod | 178 | 11-12-2005 11:53 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Wie/Wat is God? moonchild | 34 | 13-03-2003 16:58 | |
God en tijd de doornvogel | 34 | 23-09-2002 21:10 | |
Het verschil tussen de Bijbel en de Qu’ran gebaseerd op een lezing van dr. Gary Mille Mirage2000 | 137 | 18-02-2002 08:16 |