Advertentie | |
|
![]() |
|
Helemaal mee eens. Wat kan een priester nou te meken hebben met jouw overtuigingen? Je komt toch zelf tot een benadering of er wel of geen god is, en wat voor god dat dan is.
Voor ketter uitmaken en verbranden zoals dat ging, 4 eeuwen terug, alleen omdat je iets zei dat niet strookte met de regels en de heersende overtuigingen die op iets volkopmen onzekers gebaseerd zijn? Schandalig. Leve Giordano Bruno, Galilei en Copernicus; een held van het (katholieke ![]() REIE
|
Ik vind niet dat een goddienst iets met god te maken heeft. Natuurlijk is het niet slecht om ergens in te geloven, maar houd dat dan voor je zelf. Wat me irriteerd aan goddiensten is dat ze meestal andere goddiensten niet respecteren. Ook mensen die anders denken, worden meestal niet waardeerd. Ik kan zelf niet voorstellen dat god wil dat we bijvoorbeeld oorlog voeren, terwijl de goddiensten meestal wel de oorzaak ervan waren. Dat vind ik toch wel behoorlijk tegenstrijdig.
Ik vind in iets geloven wel goed, maar val er geen andere mee lastig en laat iedereen in z'n waarde.
|
bijna mee eens,
Ik zeg niet of geloof vrede is, maar het is wel vertrouwen, en als je veel vertrouwen heb, kan er vrede ontstaan. Religie is het ombouwsel eromheen, net zoals Vice zegt, veel religies respecteren elkaar niet, dan gaan ze oorlog voeren, terwijl het grondbeginsel eingelijk vrede is. Dat snap ik nou niet...
|
Ik ben 't eens met wijze vrouw. Geloof hoeft niet perse vrede te zijn, maar het zijn wel oorlogen tussen religies. De naam van het gellof is dus eigenlijk het probleem... (ik kan 't niet echt uitleggen maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel)
|
Iets anders.
Waar ik me ook aan erger is dat ze van god misbruik maken. Vroeger zeiden ze :"Als je geen geld geeft aan de kerk, dan kom je in de hel." Een tijd geleden stond in een blad een verhaal over een mevrouw. Haar man was heel gelovig en ging 5 keer per dag bidden ![]() Met andere woorden, mensen gebruiken hun goddienst vaak als excuus en zeggen dan dus:"God heeft het zo gewild." Maar hoe kunnen die gasten nu weten wat god wil. ![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bericht van Ben Laden, jaa echt deen | 41 | 08-08-2004 01:56 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Bin Laden offers Europe truce" Not for Sale | 108 | 21-04-2004 11:24 | |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
Demonisering van het Christendom Riconoscente | 121 | 01-07-2003 10:55 | |
Angst voor de islam is niet terecht Santje03 | 35 | 07-02-2003 09:56 | |
Pervers en/of Tiranniek Quivarum | 95 | 06-02-2003 15:27 |