Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zal zo lezen. ![]()
||
Nou ja, zo?
Goed. Ten eerste vind ik het een verhaal dat best wel fijn leest. Het is niet heel verwarrend, niet moeilijk, redelijk simpel geschreven. Dat is hierbij wel positief. Ten tweede vind ik je flashback, zoals je het noemt, wél verwarrend. Je zegt: Citaat:
Ten derde vind ik de kwaliteit van de flashback (laat ik het zo maar noemen) beduidend lager dan die van het stukje ervoor. Wanneer hij springt, lijkt je schrijfstijl losser en vind ik hem mooier dan daarna. Het, eh, "springstukje" vind ik mooi. De flashback is echter redelijk strak geschreven, alsof je zoveel mogelijk wilt verklaren in een zo kort mogelijke tijd. Ik denk dat je beter de stijl van het eerste stukje door zou kunnen zetten. Bovendien vind ik je einde van dit hoofdstuk, of het einde van Barts leven - hoe je het noemen wilt - neigen naar een cliché. Misschien zullen veel mensen iets soortgelijks zeggen vlak voor ze sterven, maar ik vind het niet mooi. Te standaard. Als laatste zitten er redelijk wat kleine foutjes in. Niet heel storend, maar misschien dat je daar nog even naar zou kunnen kijken. Heb je al meer van dit verhaal? Euthanasie is trouwens iets anders dan van een brug afspringen, want dat is feitelijk zelfmoord.
Laatst gewijzigd op 30-12-2005 om 22:42. |
![]() |
|
Dank je
Heel het verhaal is één flashback (de tweede alinea is dus geen flashback op de eerste alinea), dit komt terug in het volgende hoofdstuk waarbij de nabestaanden in de rouw zitten etc. In dit geval is het euthanasie omdat de jongen ernstig ziek is. Ok, het wordt gezien als zelfmoord maar de opzet is euthanasie
||
Citaat:
En ik zou het toch geen euthanasie noemen, maar goed, dat ben ik dan. Het is misschien een beetje vaag.
|
Oke je verhaaltje leest, zoals Roos ook al zegt, prettig. Het einde vind ik daarentegen niet zo mooi. Het is een beetje vreemd dat je iemand van zo'n hoogte in de ogen kijkt, en dan ook nog zoveel zinnen kan zeggen. Daarbij vind ik dat die Elise niet zoveel toevoegt. Je laat haar in het einde van het verhaal opdraven. Als je wilt dat ze een belangrijke rol speelt, zou je haar denk ik eerder in het verhaal moeten introduceren.
En ja, die eindzin vind ik ook niet zo heel erg mooi. En wat bedoel je met het woordje boemen? |
![]() |
|
Misschien dat je wat meer witregels kunt gebruiken. Dat maakt het lezen makkelijker, en het geeft de flashbacks wat duidelijker aan.
Verder leest het goed, maar vind ik net als Roosje de aanduiding euthenasie nogal vreemd. Lijkt me een aparte keuze... Nee, ik geloof dat ik dat anders zou aanpakken. Maar goed, jouw verhaal enzo ![]()
||
Citaat:
Het woord boemen is een uitdrukking die vaak wordt gebruikt bij het hockey wanneer iemand een grote kans op scoren heeft ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Sprong in het diepe - verhaal - deel 1 GH927911 | 1 | 08-01-2014 09:32 | |
Psychologie |
wil ik dit wel? deadlytown | 43 | 12-10-2012 22:48 | |
Verhalen & Gedichten |
Wie wint de verhalenwedstrijd? Verwijderd | 160 | 28-03-2006 11:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd - Als een sprong in het diepe Verwijderd | 0 | 08-03-2006 21:44 | |
Seksualiteit |
Liefde = geen seks.... Shitonya | 89 | 26-09-2004 21:48 | |
Liefde & Relatie |
Liefde je leven? Verwijderd | 89 | 12-11-2003 08:25 |