![]() |
|
http://www.globalissues.org/Geopolit...trol/Space.asp
Wat vinden jullie van dergelijke ontwikkelingen? Ik vind het persoonlijk nogal eng. Bah.... dr zijn veel te veel Dr. Strangeloves in de wereld ![]() Dat ze nu eerst eens die armoede, ongelijkheid en milieuproblemen in de wereld proberen op te lossen, dan hoeven ze zich misschien helemaal niet druk te maken over 1 of andere oorlog. ![]() AL dat geld dat nu gestoken wordt in dergelijke programma's kan mijn inziens beter gebruikt worden voor armoede in Centraal en Zuidelijk Afrika, Latijns Amerika en delen van Azie. En daarnaast kan met dat geld meer energie gestoken worden in het ontwikkelen van energiebesparende technologieen of andere vormen van energie (dan die van fossiele brandstoffen die ooit opraken). Maartja....... eigen belang he? Geld behouden en krijgen.... en de andere kunnen maar verrekken in hun eigen stront... Bah. wat een klotewereld! ![]() ![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
|
'A key objective ... is not only to ensure U.S. ability to exploit space for military purposes, but also as required to deny an adversary's ability to do so,' states the QDR." In this context then, space is no longer seen as the resource available for all of humanity, but another ground from which to fight geopolitical and economic battles.
"How will the rest of the world take to being dominated from above? One doesn't have to be particularly unfriendly to the U.S. to feel uncomfortable. More naturally hostile or suspicious countries could well feel they have been given no choice but to develop their own antisatellite weapons in an attempt to blind U.S. satellites, even though, since the U.S. will far outspend them, the effort would become an ever receding goal. ... It will not only make enemies where none exist, it will drive its Nato allies, already nervous and alarmed about the consequences of the ballistic missile shield plan, into a state of antipathy towards America." .... I couldn't agree more.
||
Citaat:
||
Laat die Amerikanen eerst maar eens wat doen aan onderwijs, gezondheidszorg en wapenbezit in een eigenland. Dan krijgen we in de toekomst een intelligente en constructieve generatie. Dit is gewoon triest. Waarom miljarden pompen in laserkanonnen die rond onze hele wereld vliegen als twee vliegtuigen net zo effectief kunnen zijn? Problemen moet je bij de kiem aanpakken, niet vanuit de ruimte van een probleem een volgend probleem maken.
Citaat:
REIE
||
Citaat:
|
Je bent nogal zichtbaar in de ruimte he, als je daar een wapen gaat bouwen. Daarom schoot me de hippie-leus
"The whole world is watching" te binnen... (aanrader: www.hippy.com ![]()
|
de vs is echt arrogant
de oorlog tegen afghanistan kostte 100 miljoen $ per dag (of zo) als ze dat geld nou gebruikten om derde wereldlanden te helpen dan zou de wereld nu een stuk beter zijn en ze waren volgens mij veel goedkoper uitgeweest als ze met dat geld mensen hadden omgekocht dan zouden er ook niet zoveel onschuldige doden zijn geweest maar nee hoor, meneer bush moet weer zijn spierballen laten zien |
![]() |
||
Citaat:
ik heb liever vooruitgang van de derde wereld landen |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Wat doet de mens al sinds zijn bestaan? Oorlog voeren natuurlijk. Ik zie het nu er ook niet van in maar er zal overal worden gevochten. Eerst was het alleen op het land daarna op water en nu vorige eeuw ook in de lucht. Dus lijkt het me niet gek dat het naar de ruimte/planeten gaat. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Misschien kunnen mensen niet zonder geweld. Maar als we een beetje ons best doen kunnen we oorlog toch redelijk tegengaan. Alleen al proberen dingen vanuit een ander standpunt te zien en te begrijpen zou al een heel stuk helpen. (bijv. Isreal vs. Palestijnen enzo). Alle mensen die dan persé toch hun geweldadige behoeftes moeten uitleven moeten maar op boksen gaan ofzo.
||
Citaat:
REIE Ik heb nog pix [TOP SECRET] van de US (space) Airforce ![]() ![]() Zie hier een combinatie van de SR-71 Blackbird en de B2 Stealth bommenwerper. Duidelijk zichtbaar zijn de 4 motoren die sterk gelijken op die van de (verouderde?) Blackbird uit 1962. Geen SCRAM-jet dus maar gewoon superbrandbare brandstof. De bedoeling is dat deze op zeer grote hoogte zal kunnen vliegen. In de vleugels zitten zuurstoftanks. Kruissnelheid 4.75 mach. Verder hebben we nog deze: ![]() Dit ding heeft nog het meest weg van een sataliet, maar dan eentje die afweergeschut heeft voor lange-afstands raketten, en een (nog te ontwikkelen) EMP-kanon.
|
Omdat als de VS de enige zijn met een ruimte leger, dat misschien niet helemaal ten goede komt voor de internationale situatie enzo. Als ze én dat raketschild goed krijgen en ook nog vanuit de ruimte op andere mensjes kunnen gaan schieten, dan gaan ze hier op aarde nogal paranoia worden. En staat de VS steeds minder te aarzelen als het om oorlog gaat, ze hebben toch het strategisch overwicht.
||
Citaat:
![]() Ik geloof niet in onoplosbare problemen, wat zeg je daarvan. Het probleem oorlogen moet kunnen worden opgelost. Waarschijnlijk niet voorgoed, terugval kan altijd gebeuren. Ik denk dan ook niet dat er 'eeuwige' vrede kan bestaan maar wel wereldvrede.
|
't Lijkt me niet zo'n goed idee om ruimteoorlogje te gaan spelen, maar het is wel een beetje overdreven om te zeggen dat zo'n beetje alle problemen in de derde wereld met geld op te lossen zijn. Natuurlijk is het hard nodig, maar een hoop verdwijnt ook in de zakken van corrupte politici en de oorlogen daar zullen er ok niet door verdwijnen...
|
Het geld helpt daar zowiezo minder zolang wij daar eerst allemaal ontwikkelings geld naartoe pompen en er dan een multinational komt die daar voetballen laat maken voor een hongerloontje. Ergens komt dit nogal hypocriet op mij over, maar dat kan ik ook wel weer zijn.
|
![]() |
Ik denk dat de VS 'de ruimte' wel commercieel op gaan eisen. Ondanks dat prachtige UN-verdrag ja. Het verschil met Antarctica is, dat niet iedereen er bij kan komen.
Ik denk ook dat 'de derde wereld' hopeloos verloren is. Als we vasthouden aan zelfbeschikkingsrecht en onze verheven principes van mensenlevens redden, zal de bevolking daar, met name in ZO-Azië en N-Afrika zo sterk toenemen dat de productiecapaciteit voor alle mogelijke producten, voedsel en drinkwater inbegrepen, volledig benut moet worden. Nodig te vertellen dat dit onpraktisch en slecht voor het milieu is? Daarom is het goed dat wij niet al ons geld, of althans, al het geld dat we niet voor water en brood nodig hebben, aan 'de derde wereld' geven. Projecten zoals laser-boeings en gerelateerde 'science fiction' zijn vanuit het standpunt van de wereld overbevolkers compleet waanzinnig, maar zijn in feite fundamenteel onderzoek. Het is inderdaad duurder dan de verrekijkers van Galilei, dat is waar. Maar er zit technisch wel een verschil tussen een vliegend laserkanon en een houten buis me lenzen, hm? Of het wenselijk is dat de VS de alleenheersers van de ruimte worden, is weer wat anders. Ik vraag me echter af of het te voorkomen is. De tegenspelers van de VS zijn over het algemeen verdeeld en volledig in beslag genomen door binnenlandse problemen. Dat kunnen (marginale) sociale misstanden zijn zoals in Nederland, of wat minder marginale zoals HIV-epidemieën in Afrika, Azië en Europa (eigenlijk Europa alleen omdat Rusland er in ligt, voor een gedeelte). Dat marginale in Nederland, is in verhouding, ik keur het ook niet goed. Kortom, de VS zullen de alleenheerser van de ruimte worden, tenzij er een paar landen zijn die de handen ineenslaan en óf de VS veroveren, óf zich bij de Vs aansluiten om ze van binnenuit proberen te veranderen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hamas aan de macht T_ID | 500 | 30-01-2006 18:44 |