Oud 16-01-2006, 13:54
Verwijderd
De laatste tijd zorgen Antillianen voor steeds meer overlast in Rotterdam. Om deze problemen op te lossen wil burgemeester Opstelten harde maatregelen invoeren. Hij heeft onder andere gezegd: Voor het einde van het jaar zitten alle Antilliaanse jongeren, vanaf de leerplichtige leeftijd tot en met 35 jaar, op school, in een justitieel traject of ze hebben werk, aldus Opstelten. ‘Andere smaken zijn er niet. En u kunt mij daaraan houden.’

Ik vind het een nobel streven, maar zou Opstelten dit waar kunnen maken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2006, 13:56
Verwijderd
Kun je ook in dit topic kwijt.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:39
Verwijderd
Ik vind best een groot verschil zitten tussen de vraag of de overheid met geld remigratie moet stimuleren en de vraag of het juist is Antillianen tot hun 35e allerlei verplichtingen op te leggen.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:44
Verwijderd
Ik vind sowieso dat iedereen met een uitkering door de gemeente maar aan het werk gezet moet worden. Dan snijdt het mes aan twee kanten: er zijn minder hondendrollen op straat en luiwamesen worden gemotiveerd echt werk te zoeken.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 14:44
Verwijderd
Maar het probleem is in beide gevallen duidelijk. Antilliaanse probleemgezinnen/jongeren.

Het is trouwens de derde topic over Antillianen/de Antillen etc op N&A in korte tijd.

Ach, laat anders maar open. Ik kan me hier niet echt druk over maken. ;x
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:43
Hakuna
Hakuna is offline
Ik dacht dat er hier al eerder twee topics over zijn geweest!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:43
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 16-01-2006 @ 16:43 :
Ik dacht dat er hier al eerder twee topics over zijn geweest!
staat ook al enigszins in de post recht boven je
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 15:49
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
mltinus schreef op 16-01-2006 @ 16:43 :
staat ook al enigszins in de post recht boven je
Daarom eerst kijken, lezen en dan pas posten.

TOPIC 1

TOPIC 2
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:26
Supersuri
Supersuri is offline
Ik wens hem succes.

Iemand buitenhof gister gezien? Daar ws het ook een onderwerp. Is mischien wel leuk om terug te zoeken op internet en te kijken. Het schijnt vooral om jongens van Curacua te gaan. Die kan je wel terugsturen lijkt me omdat die dacht ik onafhankelijk zijn. Van de andere antiliaanse eilanden wordt het moeilijker denk ik, want dat zijn gewoon burgers van het Nederlandse Koninkrijk. Friezen stuur je ook niet terug toch als ze problemen veroorzaken in de Randstad?
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 16:57
Verwijderd
Als dat zou kunnen zou dat wel een mooie oplossing zijn

Wat de overzeese gebiedsdelen zitten we gewoon met het probleem dat daar in het verleden natuurlijk scheutig met gratis Nederlandse nationaliteiten is gestrooid, terwijl die landen eigenlijk niets met ons gemeen hebben. We hadden de banden al veel eerder moeten doorsnijden en ze desnoods afschepen met een zak geld.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2006, 18:08
lawallan
lawallan is offline
Je moet gewoon alle werkelozen aanpakken, maakt niet uit waar ze vandaan komen.
Oud 16-01-2006, 20:45
Cylon
Cylon is offline
Prachtig! Gelukkig erkent Opstelten dat er ook veel 30 plus Antilliaanse niksnutten zijn. Nu nog realiseren en ik laat de VVD nooit meer los.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 07:01
Verwijderd
waarom pakken ze niet gelijk alle criminelen en irritante mensen aan daar of is dat dan weer teveel moeite...
alsof antillianen de enige probleemgroep zijn in rotterdam
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:48
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 08:01 :

....alsof antillianen de enige probleemgroep zijn in rotterdam
Maar deze groep valt wel het meeste op, en dat lijkt mij geen toeval!

Las vandaag (weer) dit in de krant...(blijft een geladen onderwerp )

Werkloosheid allochtonen dramatisch
Den Haag -
De werkloosheid onder allochtone jongeren in Nederland neemt dramatische vormen aan. Bijna veertig procent van de niet-westerse allochtonen tussen de 15 en 24 jaar heeft geen baan. Dat is twee keer zoveel als bij autochtonen. Vooral bij Antilliaanse jongeren nemen de problemen snel toe.

Bij Antillianen neemt de groei van het aantal werklozen het snelst toe. Met name de groep die de afgelopen jaren naar Nederland is gekomen, vormt een steeds groter probleem. ,,Hun opleidingsniveau is doorgaans laag, ze beheersen vaak het Nederlands niet of nauwelijks en hebben weinig autochtone contacten,'' aldus Dagevos.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Cornel schreef op 17-01-2006 @ 13:48 :
Maar deze groep valt wel het meeste op, en dat lijkt mij geen toeval!

Las vandaag (weer) dit in de krant...(blijft een geladen onderwerp )

Werkloosheid allochtonen dramatisch
Den Haag -
De werkloosheid onder allochtone jongeren in Nederland neemt dramatische vormen aan. Bijna veertig procent van de niet-westerse allochtonen tussen de 15 en 24 jaar heeft geen baan. Dat is twee keer zoveel als bij autochtonen. Vooral bij Antilliaanse jongeren nemen de problemen snel toe.

Bij Antillianen neemt de groei van het aantal werklozen het snelst toe. Met name de groep die de afgelopen jaren naar Nederland is gekomen, vormt een steeds groter probleem. ,,Hun opleidingsniveau is doorgaans laag, ze beheersen vaak het Nederlands niet of nauwelijks en hebben weinig autochtone contacten,'' aldus Dagevos.
t is opzich niet vreemd dat ze slecht nederlands praten, op de antillen praten ze nl geen nederlands... en de meeste mensen nemen helaas nog steeds geen allochtonen aan wat nogal jammer is...

toch ben ik er nog steeds voor dat ze gewoon iedereen aftuigen en aanpakken ipv alleen antillianen want nou zijn ze een beetje bezig met die mensen in een hoek te stouwen en dat is gewoon triest en lullig.

maar volgens mij komt t bij probleemjeugd vooral door de opvoeding dat ze zich zo irritant en kut gedragen en zou eerst daaraan gedacht moeten worden ipv ze gelijk maar ergens neer te flikkeren, want 3/4 van de probleemjeugd heeft gewoon ouders die niet weten wat ze met hun kinderen aanmoeten
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 12:59
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 13:56 :
t is opzich niet vreemd dat ze slecht nederlands praten, op de antillen praten ze nl geen nederlands... en de meeste mensen nemen helaas nog steeds geen allochtonen aan wat nogal jammer is...

Waarom is dat jammer? Als het mijn bedrijf zou zjn zou ik ook niet iemand willen die slecht nederlands praat bijvoorbeeld of geen fatsoenlijke opleiding heeft bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 13:56 :
maar volgens mij komt t bij probleemjeugd vooral door de opvoeding dat ze zich zo irritant en kut gedragen en zou eerst daaraan gedacht moeten worden ipv ze gelijk maar ergens neer te flikkeren, want 3/4 van de probleemjeugd heeft gewoon ouders die niet weten wat ze met hun kinderen aanmoeten
Want kan je dan nog aan de opvoeding doen? Je kan de opvoeding die ze hebben gehad (of juist niet) niet terug draaien.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:05
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 08:01 :
waarom pakken ze niet gelijk alle criminelen en irritante mensen aan daar of is dat dan weer teveel moeite...
alsof antillianen de enige probleemgroep zijn in rotterdam
Nee, Antillianen zijn zeker niet de enige probleemgroep, maar wel eentje die relatief klein in omvang is (enkele duizenden jongeren) en die een aantal sterke gemeenschappelijke kenmerken heeft. Bovendien is het die groep Antillianen die, zeker in verhouding tot zijn omvang, de meeste problemen veroorzaakt. Als je je bedenkt dat je toch ergens moet beginnen, dan vind ik de Antillianen geen slechte keus.

Citaat:
Pruttelpot schreef:
Waarom is dat jammer? Als het mijn bedrijf zou zjn zou ik ook niet iemand willen die slecht nederlands praat bijvoorbeeld of geen fatsoenlijke opleiding heeft bijvoorbeeld.
Gelukkig spreken en schrijven de meeste blanke, autochtone VMBO'ers wel perfect Nederlands en hebben ze een degelijke algemene ontwikkeling, zodat je als ondernemer in het MKB genoeg keus hebt als je vakmensen wilt aannemen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:07
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-01-2006 @ 13:59 :
De taal zal hij juist sneller gaan leren door met autochtonen om te gaan. Uit boeken kan je maar een beperkt deel van een taal kunnen leren. Bijvoorbeeld het moment waarop je een bepaald iets behoort te zeggen en de manier waarop je woorden dient uit te spreken zul je alleen met contact met die mensen leren.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
nare man schreef op 17-01-2006 @ 14:05 :
Gelukkig spreken en schrijven de meeste blanke, autochtone VMBO'ers wel perfect Nederlands en hebben ze een degelijke algemene ontwikkeling, zodat je als ondernemer in het MKB genoeg keus hebt als je vakmensen wilt aannemen.

Ja, maar hij heeft het nu over mensen die de taal amper spreken.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:11
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-01-2006 @ 14:07 :
De taal zal hij juist sneller gaan leren door met autochtonen om te gaan. Uit boeken kan je maar een beperkt deel van een taal kunnen leren. Bijvoorbeeld het moment waarop je een bepaald iets behoort te zeggen en de manier waarop je woorden dient uit te spreken zul je alleen met contact met die mensen leren.
En is dat een reden waarom ik in mijn bedrijf wat ik zo snel mogenlijk wil zien groeien en wat puur om winst gaat iemand aan te nemen die ik er niet geschikt voor acht? Moet ik iemand aan nemen om diegene te laten leren oid? Nee. Vind ik niet.

En nare man: rot aub een eind op met mij woorden in de mond leggen. Lees eerst voordat je je smoel weer eens opentrekt meneer de betweter.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 13:11
Verwijderd
Ik geloof dat de taalbeheersing van de gemiddelde Rotterdamse VMBO-Antilliaan wel slecht is ja. Maar dat is niet de reden dat ze specifiek die groep eruit pikken. In Rotterdam is het Marokkanenprobleem kleiner, in tegenstelling tot bijv. Amsterdam (zie de huidige discussie over de recente Diamantbuurt-gevallen en twee Marokkaanse doden tijdens politieoptreden, waardoor de sfeer erg gespannen is).

Antillianen zijn zoals ik zei een makkelijk te omlijnen, kleine groep. Deze nieuwe aanpak is toch nog vrij experimenteel, en als je een 'pilot' wilt uitvoeren met een nieuwe aanpak, dan doe je dat natuurlijk niet meteen massaal, door meteen de hele Marokkaanse gemeenschap in Rotterdam te willen aanpakken ofzo.

Pruttelpot: heerlijk als mensen zo reageren. The joy of sarcasm
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-01-2006 @ 13:59 :
het is nogal frustrerend als je werk wil maar ze je niet aannemen omdat je allochtoon bent, maar dat kan volledig aan mij liggen... en waarom geen antillianen maar wel polen ofzo, die kan je ook niet verstaan
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:06
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 17:04 :
het is nogal frustrerend als je werk wil maar ze je niet aannemen omdat je allochtoon bent, maar dat kan volledig aan mij liggen... en waarom geen antillianen maar wel polen ofzo, die kan je ook niet verstaan
Je moet niet vergeten dat er over t algemeen een gegronde reden is waarom men autochtonen verkiest boven allochtonen. En dan heb ik het niet over werk in bv kassen, wat polen nou eenmaal veel goedkoper doen dan "nederlanders" dan heb ik het over representatief werk, en ik snap heel goed dat een directeur ofzo heen hakkelend nederlands sprekende mensen in zijn bedrijf wilt. Zou ik ook niet willen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 16:09
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-01-2006 @ 17:06 :
Je moet niet vergeten dat er over t algemeen een gegronde reden is waarom men autochtonen verkiest boven allochtonen. En dan heb ik het niet over werk in bv kassen, wat polen nou eenmaal veel goedkoper doen dan "nederlanders" dan heb ik het over representatief werk, en ik snap heel goed dat een directeur ofzo heen hakkelend nederlands sprekende mensen in zijn bedrijf wilt. Zou ik ook niet willen.
ja hehe dat snap ik ook. maar t gaat om jongeren en die hebben meestal geen representatief werk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2006, 16:55
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 17:09 :
ja hehe dat snap ik ook. maar t gaat om jongeren en die hebben meestal geen representatief werk
Hoe zo niet? Ik heb bv een tijdje als systeem beheerder gewerkt, dat is toch ook representatief werk, je komt ergens en dan word er verwacht dat je fatsoenlijk met anderen kunt communiceren.
Dat is bij t gros van eht werk wel zo, zelfs als vakken vuller in de albertheijn. Bijvoorbeeld hier in utrecht zit er laatst ene achmed achter de kassa, die jongen kan bijna geen nederlands en is zo traag als stront. Geen wonder dat ie alweer weg is.

Communicatie is op elke werkvloer belangerijk, of je nou putjes schepper bent of directeur, je moet fatsoenlijk kunnen communiceren met anderen en dat is over t algemeen een probleem onder een deel van de allochtoonse bevolking. Maar ook de houding speelt een grote rol, en die is volgens mij ook lang neit altijd goed.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:12
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-01-2006 @ 17:55 :
Hoe zo niet? Ik heb bv een tijdje als systeem beheerder gewerkt, dat is toch ook representatief werk, je komt ergens en dan word er verwacht dat je fatsoenlijk met anderen kunt communiceren.
Dat is bij t gros van eht werk wel zo, zelfs als vakken vuller in de albertheijn. Bijvoorbeeld hier in utrecht zit er laatst ene achmed achter de kassa, die jongen kan bijna geen nederlands en is zo traag als stront. Geen wonder dat ie alweer weg is.

Communicatie is op elke werkvloer belangerijk, of je nou putjes schepper bent of directeur, je moet fatsoenlijk kunnen communiceren met anderen en dat is over t algemeen een probleem onder een deel van de allochtoonse bevolking. Maar ook de houding speelt een grote rol, en die is volgens mij ook lang neit altijd goed.
ten 1e: je word geen systeembeheerder zonder opleiding...

en als ie bijna geen nederlands kan is zn baas wel erg dom om m achter de kassa te zetten. taalbeheersing is echt een must en daar moeten ze gvd ook wel moeite voor doen, ik heb zelf ook een tyfushekel aan mensen die hier achterlijk lang wonen en niet eens kunnen zeggen hoe ze heten, maar dat is een bijzaak...
het stomme is dat men niks doet aan de taalachterstand, wat ik niet geheel snap...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 17:47
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-01-2006 @ 18:12 :
ten 1e: je word geen systeembeheerder zonder opleiding...

en als ie bijna geen nederlands kan is zn baas wel erg dom om m achter de kassa te zetten. taalbeheersing is echt een must en daar moeten ze gvd ook wel moeite voor doen, ik heb zelf ook een tyfushekel aan mensen die hier achterlijk lang wonen en niet eens kunnen zeggen hoe ze heten, maar dat is een bijzaak...
het stomme is dat men niks doet aan de taalachterstand, wat ik niet geheel snap...
De overheid bied vanalles en nog wat ervoor aan alleen willen de gene het zelf blijkbaar niet oid. Of ze kunnen het gewoon niet, kan ook (vind ik geen excuus overigens).

Taalbeheersing is ook een hele grote must, maar juist dat ontbreekt bij een groot deel van de allochtoonse bevolking, tuurlijk lang neit iedereen, maar ik denk wel bij het gros van de werklozen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2006, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 17-01-2006 @ 18:47 :
De overheid bied vanalles en nog wat ervoor aan alleen willen de gene het zelf blijkbaar niet oid. Of ze kunnen het gewoon niet, kan ook (vind ik geen excuus overigens).

Taalbeheersing is ook een hele grote must, maar juist dat ontbreekt bij een groot deel van de allochtoonse bevolking, tuurlijk lang neit iedereen, maar ik denk wel bij het gros van de werklozen.
jammer idd
Met citaat reageren
Oud 18-01-2006, 16:29
lawallan
lawallan is offline
Het CDA wil haatzaaiers hard aanpakken, laat ze dan beginnen bij opstelten. Als een burgemeester zegt dat en bevolkingsgroep ''slecht'' is zullen veel mensen hem geloven.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten