Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Kun je ook in dit topic kwijt.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() TOPIC 1 TOPIC 2 |
![]() |
||
Citaat:
![]() Las vandaag (weer) dit in de krant...(blijft een geladen onderwerp ![]() Werkloosheid allochtonen dramatisch Den Haag - De werkloosheid onder allochtone jongeren in Nederland neemt dramatische vormen aan. Bijna veertig procent van de niet-westerse allochtonen tussen de 15 en 24 jaar heeft geen baan. Dat is twee keer zoveel als bij autochtonen. Vooral bij Antilliaanse jongeren nemen de problemen snel toe. Bij Antillianen neemt de groei van het aantal werklozen het snelst toe. Met name de groep die de afgelopen jaren naar Nederland is gekomen, vormt een steeds groter probleem. ,,Hun opleidingsniveau is doorgaans laag, ze beheersen vaak het Nederlands niet of nauwelijks en hebben weinig autochtone contacten,'' aldus Dagevos. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
toch ben ik er nog steeds voor dat ze gewoon iedereen aftuigen en aanpakken ipv alleen antillianen want nou zijn ze een beetje bezig met die mensen in een hoek te stouwen en dat is gewoon triest en lullig. maar volgens mij komt t bij probleemjeugd vooral door de opvoeding dat ze zich zo irritant en kut gedragen en zou eerst daaraan gedacht moeten worden ipv ze gelijk maar ergens neer te flikkeren, want 3/4 van de probleemjeugd heeft gewoon ouders die niet weten wat ze met hun kinderen aanmoeten |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ja, maar hij heeft het nu over mensen die de taal amper spreken. |
![]() |
||
Citaat:
En nare man: rot aub een eind op met mij woorden in de mond leggen. Lees eerst voordat je je smoel weer eens opentrekt meneer de betweter. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Dat is bij t gros van eht werk wel zo, zelfs als vakken vuller in de albertheijn. Bijvoorbeeld hier in utrecht zit er laatst ene achmed achter de kassa, die jongen kan bijna geen nederlands en is zo traag als stront. Geen wonder dat ie alweer weg is. Communicatie is op elke werkvloer belangerijk, of je nou putjes schepper bent of directeur, je moet fatsoenlijk kunnen communiceren met anderen en dat is over t algemeen een probleem onder een deel van de allochtoonse bevolking. Maar ook de houding speelt een grote rol, en die is volgens mij ook lang neit altijd goed. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en als ie bijna geen nederlands kan is zn baas wel erg dom om m achter de kassa te zetten. taalbeheersing is echt een must en daar moeten ze gvd ook wel moeite voor doen, ik heb zelf ook een tyfushekel aan mensen die hier achterlijk lang wonen en niet eens kunnen zeggen hoe ze heten, maar dat is een bijzaak... het stomme is dat men niks doet aan de taalachterstand, wat ik niet geheel snap... |
![]() |
||
Citaat:
Taalbeheersing is ook een hele grote must, maar juist dat ontbreekt bij een groot deel van de allochtoonse bevolking, tuurlijk lang neit iedereen, maar ik denk wel bij het gros van de werklozen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|