Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dit jaar komt als alles goed gaat de 2-disc special edition van The Little Mermaid uit. ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Vice, ik denk dat The Lion King vreselijk over-hyped is. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dit grandioos overdreven uiteraard, maar tóch. ![]() ![]() Maar goed, ik ben geen Disneykenner en wil best m'n mening bijstellen als ik eens iets zie wat ik heel gaaf vind. Zo van, noem eens wat? Zo van, afgezien van dingen van 't niveau van bekendheid van Alladin en de Lion King enzo. (a) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
OT: Vlak voor de overname van de DVD heb ik Snow White nog voor mn moeder op video gekocht. Ik heb hem geprobeerd te kijken maar ik heb me dood zitten ergeren. Hij zag er inderdaad prachtig uit, muziek was echt hardcore Disney maar dat mens ![]() Ze kan geen twee passen zetten zonder er een compleet overdreven ballerina dansje van te maken, elegant zwierende armpjes en al. Ik spuug erop! ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
En dan heb je natuurlijk ook nog die mensen die gaan zeiken dat het teveel afwijkt van de oorspronkelijke mythe (vind je het gek, je kan moeilijk in een kinderfilm de held zijn vrouw en kinderen laten vermoorden en aan het einde levend laten verbranden). Ik vind het in ieder geval nog steeds een leuke film.
||
Citaat:
En Mark Almighty, ik zou graag van jou willen weten waarom The Lion King naar jouw mening zo overrated is. Aladdin is een fantastische film, maar verhaaltechnisch en qua thematiek vind ik hem minder dan The Lion King. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Weet je überhaupt wel waar je over praat? |
![]() |
||
Citaat:
Het verhaal begint enkele honderden jaren geleden in Schotland, waar de Gargoyles verraadden werden door de mensen die ze hadden gezworen te beschermen. Ze werden door een oude Keltische spreuk voor een paar eeuwen in steen gemaakt, en ontwaken in de 20ste eeuw in Manhattan (hun kasteel is door een Amerikaanse miljonair naar de VS verscheept). Dan volgen er avonturen die een duidelijke fantasy-sfeer hebben, maar die ook allerlei mythologische figuren laten opduiken, of figuren uit de wereldliteratuur, uit heden en verleden. Veel afleveringen spelen zich dan ook af in het verleden, in andere (fictieve) landen en situaties. De verhaallijn loopt steeds door en grijpt vaak terug op eerdere gebeurtenissen. De serie is in Nederland alleen enkele jaren geleden uitgezonden door RTL 4, gelukkig in het Engels met Nederlandse ondertiteling. Anders zou 'ie ook niet werken, denk ik. Dat zou denk ik iets voor jou zijn. Het is een vreselijk knappe serie en absoluut on-Disney. http://www.imdb.com/title/tt0108783/ Een film die al genoemd is en die misschien iets voor jou zou zijn, is The black cauldron uit 1985. De enige Disney-animatiefilm die in de VS (en ook in Nederland, trouwens) een 'meekijken gewenst'-keuring kreeg. Het werd commercieël een flop, omdat veel ouders hun kinderen niet naar de film wilden laten gaan omdat-ie te eng zou zijn. Maar de film ziet er wel goed uit. Er wordt niet in gezongen (misschien een pluspunt voor jou? ![]() http://www.imdb.com/title/tt0088814/ Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 15:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() http://www.disneyhercs.com/splashpage.html |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb in veel andere topics daar al veel over verteld, in discussie met anderen: http://forum.scholieren.com/showthre...ond+ervan+deel http://forum.scholieren.com/showthre...t=Disney+films En nog een ander topic wat ik zo snel niet kan vinden. Misschien kan Dinalfos helpen? [Edit: gevonden! http://forum.scholieren.com/showthre...n&pagenumber=5] Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 22:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik vind die serie ondergewaardeerd. Er zat heel veel in. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik wil ook nog even zeggen dat ik vind dat iedereen Dumbo gezien moet hebben. De scene waarin Dumbo's moeder opgesloten zit en alleen haar slurf naar buiten kan steken om hem in rond te wiegen en die waarin Dumbo dronken wordt en bizarre hallucinaties van roze olifanten krijgt behoren tot de hoogtepunten uit de filmwereld.
||
Citaat:
![]() De Aladdin-serie vond ik ook goed, maar die valt achteraf gezien ook tegen, vooral omdat de film zó prachtig is, dat alle vervolgen alleen maar veel minder kunnen uitvallen. De Hercules-serie vind ik zelfs beter dan de film. *Het speelt zich af in de periode dat Hercules nog geen held is maar een tiener. Het is dus geen sequel, wat al, anders dan Aladdin een origineler uitgangspunt heeft. *Er zijn een aantal nieuwe figuren uit de Griekse mythologie toegevoegd als vaste sidekicks (natuurlijk ver-Disney-lijkt); Icarus en Cassandra. Ik vind die twee juist frisse karakters die je in de film nogal mist. *Het is ook zo dat bijna elke aflevering te maken heeft met één of andere Griekse mythe, historische figuur of gebeurtenis (die in het begin geïntroduceerd wordt). Dat geeft het een dubbele laag die Aladdin bijvoorbeeld in zijn serie mist. *Sowieso was de humor in de Aladdin-serie helemaal niet zo geweldig als in de film. Robin Williams deed de stem van Geest niet meer, dus werden er geen leuke imitaties of verwijzingen meer gedaan. In de Hercules-serie zitten die er wel in, wat het dus nog een extra laag geeft. *De verschillende Goden komen veel meer aan bod dan in de film en zijn allemaal heel leuk uitgewerkt. *Ook kent iedere aflevering minstens één lied, meestal gezongen door de Muzen, waarin iedere muziekstijl wel is geprobeerd. *Bovendien ziet het er voor een tv-serie allemaal erg mooi uit. Dus ik ben er helemaal weg van. ![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 19:50. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Jafar komt na zijn dood in de onderwereld bij Hades terecht. Zoals Pijn en Paniek terecht opmerken een foutje, maar hij en Hades raken aan de praat en ze besluiten Aladdin en Hercules tegen elkaar uit te spelen. Wat natuurlijk gigantisch mislukt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd op 19-01-2006 om 20:38. |
Advertentie |
|