Oud 19-01-2006, 07:14
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-01-2006 @ 20:11 :
Twee mensen kunnen van een relatie compleet verschillende dingen willen, maar daar kom je soms pas achter als je in de relatie zelf zit.

Van te voren lijkt het allemaal prachtig, je bent tot over je oren verliefd en gaat helemaal in elkaar op. Maar misschien merk je dan dat de ander ontzettend veel tijd besteed aan paardrijden om maar iets te noemen, terwijl je zelf een bloedhekel hebt aan paarden. Daar bovenop belt de ander je drie keer per dag, terwijl jij helemaal niet van bellen houdt. En daarnaast zit jij het liefst gezellig samen op de bank een filmpje te kijken, terwijl de ander liever een lange fietstocht maakt. Jij gaat het liefst hangen in de kroeg, de ander iedere week naar de discotheek. Jij houdt van kaarslichtromantiek en organiseert een romantisch dineetje, maar de ander vindt het maar niks en klikt de televisie aan.

Enzovoorts enzovoorts.. Als 1 van die dingen het geval is, dan maakt dat niet zoveel uit. Geven en nemen. Maar als dit zich zo opstapelt, dat je je helemaal niet lekker meer voelt in de relatie.. dan zal dat misschien ook een oorzaak zijn voor het overgaan van de verliefdheid. De gevoelens gaan weg, en er volgt geen houden van.

Misschien dat sommige mensen van te voren wat beter na zouden moeten denken voor ze in een relatie stapen, over het wel of niet gelukkig kunnen zijn samen.. maar verliefdheid kan je alles dus nogal door een roze wolkje laten zien. Paarden vallen best mee, bellen hoeft nou ook weer niet zonodig, een fietstocht kan ook best mooi zijn, dat bankhangen doe je dan wel met die ene vriendin en misschien is romantiek ook wel overrated. Je idealiseert en in het begin is alles ook fantastisch.. maar die ergenissen sluipen er toch in. En daar bovenop kan dan soms nog komen, dat dat schattige geluidje wat hij maakt als hij slaapt in het begin superschattig was.. maar naarmate ergenissen zich opstapelen strontvervelend wordt.

En al die dingen zijn gewoon lastig te voorspellen. Als die chemicaliën eenmaal als een gek rondgieren door je lichaam, is de realiteit gewoon te ver weg om je van te voren te beseffen dat het nooit zal gaan. En daarnaast, al zie je van te voren moeilijkheden.. misschien vallen die in de praktijk hartstikke mee.

Uiteindelijk kan niemand de toekomst voorspellen.. en het proberen om erachter te komen dat het niet werkt, vind ik persoonlijk een betere optie dan eeuwig wikken en wegen voor je ergens aan begint. Risico hoort erbij, aan beide kanten. En degene die het uitmaakt, had ook heus liever gewild dat het allemaal wel goed ging. Iemand kwetsen doen maar weinig mensen express.
Maar dan is de eigenlijke reden toch niet dat de 'verliefdheid over is,' en in dat geval heb ik geen kritiek om het uit te maken. Vooral doen. Ik zeg alleen, maar dat schijnen nogal veel mensen verkeerd te interpreteren dat het belachelijk is om het uit te maken om de reden dat de verliefdheid over is, puur omdat het je dus om dat gevoel gaat, blijkbaar.
Oud 19-01-2006, 09:53
Verwijderd
Citaat:
Yab-Yum schreef op 19-01-2006 @ 08:14 :
Maar dan is de eigenlijke reden toch niet dat de 'verliefdheid over is,' en in dat geval heb ik geen kritiek om het uit te maken. Vooral doen. Ik zeg alleen, maar dat schijnen nogal veel mensen verkeerd te interpreteren dat het belachelijk is om het uit te maken om de reden dat de verliefdheid over is, puur omdat het je dus om dat gevoel gaat, blijkbaar.
Nou, door al die dingen gaat de verliefdheid over.. Of doordat de verliefdheid over is, worden al dergelijke dingen heel erg vervelend.

En soms gebeurt dat al na een week, en soms pas na een jaar..

Maar dat mensen dan zeggen 'de verliefdheid is over' is vaak niet de daadwerkelijke reden, maar wel wat het meest direct voelbaar is en wat men dus vaak ook zegt.

Ik denk dat je het verkeerd ziet als je denkt dat mensen een relatie alleen maar aangaan voor dat gevoel, dat is jouw interpretatie.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:24
Verwijderd
Why the drama, we don’t have to drag out this situation

It wasn’t you, it wasn’t me, sometimes the chemistry don’t ignite

There ain’t no rings, no mortgage, there ain’t any complications

It’s just a hyphenated word, get it out, I’m sure I’ll be alright
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 21:54
JoV
JoV is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 14-01-2006 @ 09:33 :
Als je het alleen maar leuk wilt hebben zul je nooit langer dan een jaar (of 2) bij iemand blijven. Dat ga je op een gegeven moment echt niet meer als leuk ervaren, hoor.
En WAAR baseer je dit in hemelsnaam op? Jij kan zomaar even voor iedereen bepalen wanneer hij/zij het niet meer leuk heeft?
Met citaat reageren
Oud 19-01-2006, 23:14
Venster
Venster is offline
Het is pas ná de verliefdheid dat je uit kunt vinden of er nog iets anders is, iets waar je echt iets op kutn bouwen. En als je dat niet voelt is "ik ben niet meer verliefd' een prima reden om het uit te maken. Er was toch niets méér meer.

En het is niet egoistisch.

Egoistisch is het wél om vast te koeken aan iemand die nog alle tijd van de wereld had kunnen hebben om iemand te vinden die wel dezelfde ideeen had, en hem niet saai vond.
Oud 19-01-2006, 23:21
Verwijderd
Citaat:
Venster schreef op 20-01-2006 @ 00:14 :
Het is pas ná de verliefdheid dat je uit kunt vinden of er nog iets anders is, iets waar je echt iets op kutn bouwen. En als je dat niet voelt is "ik ben niet meer verliefd' een prima reden om het uit te maken. Er was toch niets méér meer.
My thoughts exactly.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2006, 09:21
Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Venster schreef op 20-01-2006 @ 00:14 :
.
Maar dan is de reden weer niet "Ik ben niet meer verliefd" maar "Er is geen liefde voor in de plaats gekomen."
Oud 20-01-2006, 09:23
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 20-01-2006 @ 09:21 :
Maar dan is de reden weer niet "Ik ben niet meer verliefd" maar "Er is geen liefde voor in de plaats gekomen."
Dat is dan wél de reden. De verliefdheid (waardoor je die persoon leuk vond) isweg, er is ook niets voor in de plaats gekomen, maar de reden is dus dat de verliefdheid weg is.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten