Oud 08-12-2005, 20:58
Verwijderd
Heeft iemand van jullie deze reeks gelezen, ik ben er in bezig ben nu in in deel 7 , een kroon van zwaarden, als je van Lord Of the Rings boeken en veldslagen houd moet je dit lezen, fanatastische fanatasy boeken van Robert Jordan, maja als iemand ze gelezen heeft wat vonden jullie ervan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-12-2005, 22:29
Belgarath
Belgarath is offline
Ik heb ze tot en met deel 10 gelezen, 1-9 twee keer. (tja ongeduldig dat het zo lang duurt voordat er weer een nieuwe uitkomt ) Ik vind het leuke boeken om te lezen, de serie heeft een interessant verhaal.
Het is soms wel erg Tolkienachtig met Trolloks (Orcs), die draakdingen waarvan ik de naam vergeten heb, lijken op die beesten in LOTR. Maar het idee van de Herrezen Draak is wel nieuw. (beetje messiasachtig toch )
Op zich lezen de boeken als een trein, maar Robert Jordan heeft wel een boel personages die je moet onthouden. Zeker naarmate je verder komt in de serie moet je onthouden hoe al die Aes Sedai heten en wie de goeien en de slechten zijn. 't Is maar goed dat er een appendix achterin staat.
Oud 08-12-2005, 23:44
Astuanax
Astuanax is offline
Heel goede boeken, ik heb deze grote vakantie boek acht uitgelezen. Ik ben nu al ongeveer vier jaar bezig met de acht boeken, omdat ik altijd wat pauze nodig heb tussen twee delen. Het is wel de beste fantasy die ik al gelezen heb.
Oud 09-12-2005, 08:45
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ik heb 1 t/m 7 gelezen, en de kwaliteit begint nu wel achteruit te gaan. Jordan gebruikt te veel vaste uitdrukkngen, het verhaal blijft uitwaaieren, om over de hoeveelheid personages maar niet te spreken. De meeste mensen schijnen deel 8 t/m 10 niet zo best te vinden, maar deel 11 weer beter, dus ik moet nog even zien of ik het alemaal ga lezen. Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe het afloopt.
Oud 09-12-2005, 09:15
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Belgarath schreef op 08-12-2005 @ 23:29 :
Ik heb ze tot en met deel 10 gelezen, 1-9 twee keer.
Goed nieuws deel 11, Knife of Dreams is al een tijdje uit.

Nu alleen nog wachten op de vertaling. En wachten totdat ik het boek in de bibliotheek een keer tegenkom, en dan heb ik ongeveer twee weken aan vrije tijd nodig om de serie weer helemaal te lezen.

Laatst gewijzigd op 09-12-2005 om 09:39.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 11:38
sjakodrako
sjakodrako is offline
ik heb ook deel 1-10 doorgelezen, leuke serie maar idd wel veel personages die je moet onthouden. af en toe is het ook wat langdradig, maar ik ga zeker deel 11 lezen als hij uitkomt

gegroet
Met citaat reageren
Oud 09-12-2005, 14:15
Belgarath
Belgarath is offline
Citaat:
Hugo Chrétien schreef op 09-12-2005 @ 10:15 :
Goed nieuws deel 11, Knife of Dreams is al een tijdje uit.

Nu alleen nog wachten op de vertaling. En wachten totdat ik het boek in de bibliotheek een keer tegenkom, en dan heb ik ongeveer twee weken aan vrije tijd nodig om de serie weer helemaal te lezen.
Hij ligt al in de boekhandels. In de bieb nog niet gezien helaas. Het tussendeel ("Een nieuw begin" over Moraine en Lan) heb ik laatst geleend van de bieb. Wel grappig, op zich. Beetje kort, had niet meer dan 300 bladzijden.
Oud 09-12-2005, 16:39
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Ik heb ze alleen t/m deel 4 gelezen, daarna was ik afgehaakt wegens tijdgebrek.
Maar ik vind het goede boeken dus ik ga ze zeker nog een keer lezen allemaal.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:09
Boebsie
Boebsie is offline
Ik heb pas deel 1 gekocht, maar ben nog niet begonnen. Ben nog bezig met Feist. Begin eigenlijk net met het lezen van fantasy boeken. Heb begrepen dat Robert Jordan 1 van de betere is.
Hield wel altijd al van fantasy rpg's, baldurs gate 2, morrowind etc etc.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 12:43
Verwijderd
Jordan trekt me eigenlijk totaal niet, hoor vaak dat het te langdradig is. Maar mocht ik ooit eens niks meer te lezen hebben zal ik ze wel eens uitnemen. Maar eerst Death Gate Cycle
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:22
Krynn
Krynn is offline
Blah, Jordan trekt er teveel bij...verhaal zonder end is het, en hoe langer het voortduurt hoe ongeïnspireerder z'n vertellen wordt (heeft op sommige punten letterlijk hele alinea's uit eerdere delen gekopieerd) en hij verwart een overdaad aan personages met originaliteit.

Niet dat ik deel 11 niet ga lezen, ik wil verdomme weten hoe het afloopt ook, maar d'r zijn betere boeken.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 15:32
Ieke
Ieke is offline
Ik ben op dit moment in 4 gestopt (al weer een poos geleden) en ik kan me er niet toe zetten verder te lezen. Opzich zijn het leuke boeken, maar als je een deel leest (en dat zijn al niet de dunste boeken) ben je in feite nog maar amper verder in het verhaal. Ik hou wel van een verhaal wat wat langer en trager gaat dan gemiddelt (zoals LotR) maar dit gaat me echt te traag over teveel zijwegen. Zijn genoeg andere leuke fantasy boeken en over het algemeen heb ik die liever dan deze.
Oud 11-12-2005, 16:34
Boebsie
Boebsie is offline
Wat vinden jullie van Goerge RR Martin? Heb begrepen dat hij ook goeie fantasy boeken schrijft?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2005, 20:25
Crystall Girl
Crystall Girl is offline
Citaat:
nezzen schreef op 11-12-2005 @ 13:43 :
. Maar eerst Death Gate Cycle
Die zijn ook super ja <33
Met citaat reageren
Oud 12-12-2005, 09:55
Hugo Chrétien
Hugo Chrétien is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 11-12-2005 @ 17:34 :
Wat vinden jullie van Goerge RR Martin? Heb begrepen dat hij ook goeie fantasy boeken schrijft?
Van hem vindt ik het eerste deel van dat vuur/ijs relaas wel goed, maar de latere boeken vond ik steeds minder worden.

Met Weis en Hickman heb ik helemaal niets. Ik vind hun boeken over het algemeen maar matig. Alleen de boeken over de oorlog van de zielen vond ik nog wel redelijk.

Feist is ook een goeie, alleen jammer dat hij doordraaft op één thema. Elfensprook en Magiër vindt ik zijn beste boeken.

Zelansky's Amber is ook een goede serie, maar ik vond die te lang voortduren. Bij de tweede generatie personen ben ik opgehouden met lezen.

Terry Brooks serie een koninkrijk te koop vond ik ook wel een leuke serie.
Oud 12-12-2005, 18:01
Sherco
Sherco is offline
Ik heb het geprobeerd en geprobeerd, maar ik kom niet verder dan deel 5.
Het verhaal is op zich leuk, en alle mannen zijn goed geschreven, maar de vrouwen.... Echt, door Robert Jordan ben ik fantasy geschreven door vrouwen gaan lezen, want dan slaan de vrouwen tenminste ergens op
Daarnaast vind ik het verhaal ook wat inzakken, en vond ik dat ik mijn tijd beter aan andere boeken kon gaan besteden.
Oud 13-12-2005, 10:20
Carn
Carn is offline
heb 1 t/m 10 meerdere keren gelezen nu; blijft een van mn favorite series. Het tempo van het verhaal kakt wel een beetje in in de latere paar delen; maar dat schijnt in het volgende deel wel weer rechtgetrokken te worden. Jordan mag wel een beetje doorschrijven want ik hoop dat ie de serie met boek 13 of 14 kan afronden, anders wordt het wel een erg lange reeks.
Oud 15-12-2005, 14:49
lawallan
lawallan is offline
ben gestopt in deel 9, die man schreef elke keer een compleet boek van 700+ pagina's terwijl er maar op 100 pagina's echt iets gebeurde (soms nog wel minder) en toen ik op elke bladzijde ook nog eens 10 namen las die ik zou moeten kennen, maar me totaal niet bekend in de oren klinken ben ik maar afgehaakt.

Wat ook heel erg was is dat hij alles 10 keer moet vertellen, op een gegeven moment weet je wel hoe het paleis in caemlin er uit ziet en hoe alle aes sedai bitches zijn die mannen minderwaardig vinden.
Oud 15-12-2005, 17:32
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Ik kan er maar niet doorkomen. Ik ben al vier keer in deel een begonnen, en telkens komt er dan een ander boek langs wat ik liever wil lezen, hetgeen aangeeft dat ik het andere boek leuker vind en dus dat ik Jordan's schrijfstijl niet kan verteren.
Oud 06-01-2006, 20:53
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Ik heb ze ook gelezen. Deel 1 tot en met 9 heb ik twee keer gelezen. Deel 10 maar één keer. De eerste boeken zijn geweldig, dan zakt het wat in, met deel 9 en 10 als dieptepunten (heb me er echt doorheen moeten worstelen), maar deel 11 schijnt wel weer goed te zijn.

Maar ik begin er pas weer aan wanneer Jordan het laatste deel af heeft, of als ik echt niks te doen heb (je bent er maanden mee bezig ).

George RR Martin vind ik ook geweldig! En Feist ook natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 06-01-2006, 22:37
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 09-12-2005 @ 09:45 :
Ik heb 1 t/m 7 gelezen, en de kwaliteit begint nu wel achteruit te gaan. Jordan gebruikt te veel vaste uitdrukkngen, het verhaal blijft uitwaaieren, om over de hoeveelheid personages maar niet te spreken. De meeste mensen schijnen deel 8 t/m 10 niet zo best te vinden, maar deel 11 weer beter, dus ik moet nog even zien of ik het alemaal ga lezen. Ik wil eigenlijk ook wel weten hoe het afloopt.
Vergeet niet mij ook te vertellen hoe het afloopt he
Oud 17-01-2006, 13:54
Carn
Carn is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 06-01-2006 @ 21:53 :
En Feist ook natuurlijk!
Daarvan heb ik alleen de Krondor boeken gelezen maar die vond ik tegenvallen, iets te kinderlijk verteld allemaal
Oud 17-01-2006, 14:05
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Carn schreef op 17-01-2006 @ 14:54 :
Daarvan heb ik alleen de Krondor boeken gelezen maar die vond ik tegenvallen, iets te kinderlijk verteld allemaal
Dat zijn nu ook niet de beste delen (simpel ja, maar toch wel leuk)
Magiër vind ik eigenlijk nog steeds wel de beste.
Oud 20-01-2006, 19:15
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Ieke schreef op 17-01-2006 @ 15:05 :
Dat zijn nu ook niet de beste delen (simpel ja, maar toch wel leuk)
Magiër vind ik eigenlijk nog steeds wel de beste.
Magiër vind ik ook de beste. Maar dat komt misschien omdat het één van de eerste boeken is die ik vrijwillig heb gelezen. Het is iig de eerste fantasy boek.

De Keizerrijktrilogie vind ik ook geweldig! De rest is idd wel wat minder (sommigen zelfs stukken minder), maar zeker niet slecht vind ik.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_E._Feist

----------------

Om toch maar even on-topic te posten:

Wheel of Time serie
The Eye of the World (1990)
The Great Hunt (1990)
The Dragon Reborn (1991)
The Shadow Rising (1992)
The Fires of Heaven (1993)
Lord of Chaos (1994)
A Crown of Swords (1996)
The Path of Daggers (1998)
Winter's Heart (2000)
Crossroads of Twilight (2003)
Knife of Dreams (2005)

Daarnaast is er een compendium uitgebracht:
The World of Robert Jordan's The Wheel of Time (1997).

New Spring prequels van de Wheel of Time serie
A New Spring (2004)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Robert_Jordan_%28auteur%29
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten