Oud 21-01-2006, 14:37
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 14:30 :
Jaja, tuuuuuurlijk joh. Jij ent superhoogbegaafd en jij kan het allemaal wel. Jij weet het allemaal beter. Jij kan oordelen over al die andere mensen die het vwo niet aankunnen. Ik heb mensen gekend die dolgraag vwo hadden willen doen, maar dat niet aankonden. Die moesten mavo gaan doen. Maar volgens GMB zullen dat wel allemaal luie mensen zijn geweest. Omdat de meesteropschepper himself het wel in 1 jaar had kunnen doen...
Ik denk dat GMB eerder een illustratie van het niveau wilde maken dan opscheppen.. maar goed..

Mensen die dat niet aankunnen, tja, ik zie niet in waarom die geen havo kunnen doen.

Of eigenlijk zie ik dat wel, de havo heeft een absoluut triest niveau voor zover ik kan beoordelen, mensen die ik ken die van VMBO naar Havo gingen vonden VMBO zelfs lastiger op sommige dingen.

Eigenlijk moet bij beiden het niveau omhoog gekrikt worden, dan geld ook minder dat je er niet toe doet tenzij je VWO hebt gedaan, omdat er alternatieven bestaan die ook daadwerkelijk een fatsoenlijk niveau garanderen.
Oud 21-01-2006, 19:16
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Kom op, ik vind jullie allemaal verschrikkelijk overdrijven en vooral: generaliseren. "Omdat ik" dit-en-dat, moet dat maar voor iedereen gelden. Omdat Mephostophilis geen zak uit hoefde te voeren op het vwo, geldt dat voor iedereen en moet de werkdruk maar met 40 uur omhoog? Ik denk dat jullie door jullie superioriteitsgevoel een verkeerd en verwrongen beeld hebben van het vwo, en ook van 'lagere' opleidingen als vmbo en havo. Als ik jullie moord en bran dhoor schrruwen, zou je haast gaan denken dat je op het middelbaar onderwijs niks uit hoeft te voeren en dat is echt grote onzin. Of heb ik op de enige school in Nederland gezeten waar wél gewerkt moest worden? Ik heb gewerkt en anderen hebben dat ook moeten doen. Natuurlijk waren er lamballen bij, maar die houd je altijd, ook als je de werkdruk omhoog gooit.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2006, 19:57
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nergens hoor je mij zeggen dat de werkdruk met 40 uur omhoog moet, wel hoor je mij zeggen is dat in de verplichte uren die ik in de les heb gezeten en huiswerk "had moeten maken", ik veel en veel meer kennis had kunnen vergaren.
Oud 21-01-2006, 22:54
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 20:16 :
Als ik jullie moord en bran dhoor schrruwen, zou je haast gaan denken dat je op het middelbaar onderwijs niks uit hoeft te voeren en dat is echt grote onzin. Of heb ik op de enige school in Nederland gezeten waar wél gewerkt moest worden?
Ik vrees van wel, met niets doen en vijf minuten van tevoren aan repetities beginnen ben ik tot in 4 VWO gekomen, absurd dat je tweederde van het VWO kan doen zonder in feite veel uit te voeren. De rest kwam met af en toe iets uitvoeren, alleen in de zesde moest ik daadwerkelijk gestructureerd werken.

Toch heb ik nu niet het idee dat ik hyperintelligent ben en dat het allemaal daardoor kwam, als ik om me heen keek wat klasgenoten uitvoerden, alleen als ze gingen voor 8 of hoger op alle vakken dan voerden ze daadwerkelijk iets uit.

Bij exacte vakken e.d. denk ik dat er nog wel enig niveau gehaald wordt (tenminste, de zaken die klasgenoten bij hogere wiskunde kregen begreep ik geen zak van als alfa/gammaklant, dus dan zit het wel goed ) maar bij de talen, geschiedenis, aardrijkskunde etc is het nivea diepbedroevend, terwijl de school die ik volgde door de inspectie toch hoog stond aangeschreven qua niveau.

Als een school mensen afleverd die hun talen alleen kunnen stamelen, Haarlem niet van Arnhem weten te onderscheiden, hun centrale verwarming meesturen in sollicitatiebrieven (zoek CV op in het woordenboek, en domweg overschrijven, echt gebeurd) en niet kunnen bedenken waarom mensen op een bepaalde manier reageren op een situatie, ondanks dat ze dat bij geschiedenis wel twintig keer hebben gehad, dan kan je gerust stellen dat er ruimte is voor verbetering.
Oud 22-01-2006, 09:21
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-01-2006 @ 20:16 :
Kom op, ik vind jullie allemaal verschrikkelijk overdrijven en vooral: generaliseren. "Omdat ik" dit-en-dat, moet dat maar voor iedereen gelden. Omdat Mephostophilis geen zak uit hoefde te voeren op het vwo, geldt dat voor iedereen en moet de werkdruk maar met 40 uur omhoog? Ik denk dat jullie door jullie superioriteitsgevoel een verkeerd en verwrongen beeld hebben van het vwo, en ook van 'lagere' opleidingen als vmbo en havo. Als ik jullie moord en bran dhoor schrruwen, zou je haast gaan denken dat je op het middelbaar onderwijs niks uit hoeft te voeren en dat is echt grote onzin. Of heb ik op de enige school in Nederland gezeten waar wél gewerkt moest worden? Ik heb gewerkt en anderen hebben dat ook moeten doen. Natuurlijk waren er lamballen bij, maar die houd je altijd, ook als je de werkdruk omhoog gooit.
Ik heb niet gezegd dat je nu niks hoeft te doen, mijn bezwaar is dat de dingen die je wél moet doen grotendeels nutteloos en van een laag niveau zijn. Ik heb het leeuwendeel van mijn tijd besteed aan het in elkaar flansen van flutwerkstukjes en verslagen. Tijd die ik had kunnen besteden aan het verdiepen van theoretische kennis, en zo hoort het ook op het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Niet dat het maken van verslagen e.d. helemaal moet verdwijnen, maar de verhouding is momenteel volledig zoek.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 15:41
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 10:21 :
Ik heb niet gezegd dat je nu niks hoeft te doen, mijn bezwaar is dat de dingen die je wél moet doen grotendeels nutteloos en van een laag niveau zijn. Ik heb het leeuwendeel van mijn tijd besteed aan het in elkaar flansen van flutwerkstukjes en verslagen. Tijd die ik had kunnen besteden aan het verdiepen van theoretische kennis, en zo hoort het ook op het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs. Niet dat het maken van verslagen e.d. helemaal moet verdwijnen, maar de verhouding is momenteel volledig zoek.
Maar die verslagen zijn niet alleen bedoeld opdat je over allerlei praktische vaardigheden beschikt, maar ook zodat de leraar kan kijken of jij idd je tijd verbruikt met het opdoen van theoretische kennis(, wat je natuurlijk verwerkt in die verslagen). Niet iedereen is zo gemotiveerd als jij. Een werkstuk is een test van de leraar om te kijken of jij wel je werk doet, in jou geval van een gemotiveerde werker kan dat ophoudend werken, terwijl dat bij minder gemotiveerden juist een reden is om tussen de toetsperioden door aan het werk te gaan. Dus zo nutteloos is het ook niet.

Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 15:52.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-01-2006 @ 16:41 :
Maar die verslagen zijn niet alleen bedoeld opdat je over allerlei praktische vaardigheden beschikt, maar ook zodat de leraar kan kijken of jij idd je tijd verbruikt met het opdoen van theoretische kennis(, wat je natuurlijk verwerkt in die verslagen). Niet iedereen is zo gemotiveerd als jij. Een werkstuk is een test van de leraar om te kijken of jij wel je werk doet, in jou geval van een gemotiveerde werker kan dat ophoudend werken, terwijl dat bij minder gemotiveerden juist een reden is om tussen de toetsperioden door aan het werk te gaan. Dus zo nutteloos is het ook niet.
Lees nou eens wat ik zeg, ik zeg niet dat het nutteloos is, ik zeg dat de verhouding tussen verslagen maken en theoretische kennis opdoen verkeerd ligt.

Als je water wilt halen uit een put heb je een emmer nodig, maar met een enorme emmer bereik je niets als de waterput zo goed als leeg is.

Lol trouwens over dat 'gemotiveerd'. Ik was op de middelbare school zo gemotiveerd als een frikandel speciaal. Ook nu haal ik de meeste tentamens niet in één keer.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 16:55
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 17:04 :
Lees nou eens wat ik zeg, ik zeg niet dat het nutteloos is, ik zeg dat de verhouding tussen verslagen maken en theoretische kennis opdoen verkeerd ligt.
Dat zei je inderdaad en daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, maar je zei eveneens: "mijn bezwaar is dat de dingen die je wél moet doen grotendeels nutteloos en van een laag niveau zijn."
En als voorbeeld noemde je het werkstuk. Daarom wou ik het nut van werkstukken uitleggen.
Citaat:
Als je water wilt halen uit een put heb je een emmer nodig, maar met een enorme emmer bereik je niets als de waterput zo goed als leeg is.
Grappige vergelijking (zelf verzonnen?)
Citaat:
Lol trouwens over dat 'gemotiveerd'. Ik was op de middelbare school zo gemotiveerd als een frikandel speciaal. Ook nu haal ik de meeste tentamens niet in één keer.
Oh, sorry. Ik dacht dat jij eens had verteld vrij veel tijd aan je studie kwijt te zijn.
Maar als jij niet zo gemotiveerd bent, wat geeft jou da het recht om op Maria van der Hoeven te zeiken?
Met citaat reageren
Oud 22-01-2006, 17:01
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 22-01-2006 @ 17:55 :
Dat zei je inderdaad en daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, maar je zei eveneens: "mijn bezwaar is dat de dingen die je wél moet doen grotendeels nutteloos en van een laag niveau zijn."
En als voorbeeld noemde je het werkstuk. Daarom wou ik het nut van werkstukken uitleggen.
Ja, het principe van een werkstuk is ook niet verkeerd, maar vaak is het zo dat je met wat copypasten van internet wel een voldoende haalt. Kijk, dan heb ik liever dat men het aantal werkstukken vermindert met een factor 5, ofzo, en de werkstukken die nog overblijven van fatsoenlijk niveau maakt. En dat je je ook echt moet verdiepen in de theorie voor je een werkstuk kunt maken (zoals bij mijn practica op de TU).
Citaat:
Grappige vergelijking (zelf verzonnen?)
Ja, creatief hè?
Citaat:
Oh, sorry. Ik dacht dat jij eens had verteld vrij veel tijd aan je studie kwijt te zijn.
Maar als jij niet zo gemotiveerd bent, wat geeft jou da het recht om op Maria van der Hoeven te zeiken?
Hoezo, ik heb niet geklaagd over de motivatie van leerlingen, alleen over het niveau van de stof.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2006, 14:03
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-01-2006 @ 18:01 :
Ja, het principe van een werkstuk is ook niet verkeerd, maar vaak is het zo dat je met wat copypasten van internet wel een voldoende haalt. Kijk, dan heb ik liever dat men het aantal werkstukken vermindert met een factor 5, ofzo, en de werkstukken die nog overblijven van fatsoenlijk niveau maakt. En dat je je ook echt moet verdiepen in de theorie voor je een werkstuk kunt maken (zoals bij mijn practica op de TU).
Dat is wel zo idd. (zo ben ik ook op s.com gekomen)

Citaat:
Ja, creatief hè?
Wiskundigen zijn altijd creatief. Alleen daarom al moet het aantal uur wiskunde zo hoog mogelijk zijn.

Citaat:
Hoezo, ik heb niet geklaagd over de motivatie van leerlingen, alleen over het niveau van de stof.
Ik weet eerlijk gezegd niet meer wat ik toen bedoelde.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 00:00
DMC
DMC is offline
Citaat:
Tweede Kamer wil wiskunde op peil houden

Uitgegeven: 24 januari 2006 19:58

DEN HAAG - Het aantal uren wiskunde in de bovenbouw van havo en vwo moet op peil blijven. Daarom wil de Tweede Kamer dat minister Van der Hoeven (Onderwijs) terugkomt op haar voornemen te snijden in het verplichte wiskundevak in het vakkenpakket natuur en techniek.

Dat bleek dinsdag toen de Kamer zich boog over een wetsvoorstel waarin een nieuwe opzet staat voor de bovenbouw van havo en vwo, de zogeheten Tweede Fase. Studenten en docenten hadden geklaagd dat bèta-studenten in het eerstejaar van de universiteit eerst bijles in wiskunde moeten krijgen omdat ze dat op de middelbare school niet goed hebben geleerd.

Nieuwe bèta-vakken

De minister wil het aantal uren wiskunde terugbrengen, maar leerlingen kunnen in de opgepoetste Tweede Fase, die in 2007 in moet gaan, wel kiezen uit nieuwe bèta-vakken: natuur, leven en techniek en ook nog wiskunde D, dat is bedoeld voor de middelbare scholier die zijn wiskunde uit wil diepen.

Maar deze vakken staan nog in de steigers. De Kamer wil dat het bestaande vak wiskunde genoeg uren behoudt totdat duidelijk is wat deze nieuwe keuzevakken te bieden hebben. D66 wil zelfs dat het vakkenpakket natuur en techniek zwaarder wordt door het verplichte wiskundevak 80 uur meer te geven dan minister Van der Hoeven had voorgesteld. Overigens blijft het aantal uren wiskunde dan altijd nog achter bij het huidige aantal.

De Tweede Kamer vroeg de minister met een voorstel te komen om het aantal uren wiskunde uit te breiden, maar de bewindsvrouw zal daar pas later op de dinsdagavond op reageren.

Studenten geven bijles

Voor de vergadering hadden studenten wiskunde, natuurkunde en informatica leden van de Tweede Kamer een bijles wiskunde laten doen om hen onder de neus te wrijven dat dit vak in het voortgezet onderwijs nu al tekortschiet. Snoeien in het aantal uren zou helemaal funest zijn voor de vakkennis van aankomende bèta-studenten. De studenten hadden al eerder veel aandacht getrokken met de "Lieve Maria"-brief en -website, waarmee ze hetzelfde betoogden tegenover de minister.

bron: nu.nl
Snijden in wiskunde, maar toch aan de andere kant wiskunde D (wtf?) erbij.... En dat terwijl dat nieuwe wiskunde vak niet getoetst zal worden op een CE.
Ik vind dat er heel veel uren wiskunde bij moet komen, maar dan wel als uitbreiding voor wiskunde B2.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2006, 00:25
Gimme more beer
Wat ik nog steeds niet snap, is dat ze niet inzien dat het niet gaat om het aantal uren, maar om het tempo waarin de leerlingen wiskunde "voor de kanis" moeten krijgen.
Oud 25-01-2006, 00:53
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Ja anw dumpen en dan een nieuw vak verzinnen Is vast weer erg diepgaand.

Wiskunde C?
Oud 25-01-2006, 02:13
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-01-2006 @ 01:25 :
Wat ik nog steeds niet snap, is dat ze niet inzien dat het niet gaat om het aantal uren, maar om het tempo waarin de leerlingen wiskunde "voor de kanis" moeten krijgen.
Sommige mensen kunnen qua wiskunde gewoon niet sneller dan 'langzaam' (ik bijvoorbeeld ben er een van).
Oud 25-01-2006, 11:11
Gimme more beer
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 25-01-2006 @ 03:13 :
Sommige mensen kunnen qua wiskunde gewoon niet sneller dan 'langzaam' (ik bijvoorbeeld ben er een van).
Ja, maar voor die mensen is er ook een gemakkelijkere vorm van wiskunde.
Oud 25-01-2006, 11:16
Blood Fire Rage
Zit wat in.
Oud 25-01-2006, 14:40
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-01-2006 @ 12:11 :
Ja, maar voor die mensen is er ook een gemakkelijkere vorm van wiskunde.
Ik kon A12 best aan, ware het niet dat tegen de tijd dat ik som 1 begreep, we al bij 10 moesten zijn, en de leraar me weigerde uitleg te geven omdat ik 'niet werkte'.

Ik doe nu A1, wat ik dan weer met twee vingers in mijn neus slapend nog zou kunnen begrijpen.
Oud 25-01-2006, 15:06
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2006 @ 15:40 :
Ik kon A12 best aan, ware het niet dat tegen de tijd dat ik som 1 begreep, we al bij 10 moesten zijn, en de leraar me weigerde uitleg te geven omdat ik 'niet werkte'.

Ik doe nu A1, wat ik dan weer met twee vingers in mijn neus slapend nog zou kunnen begrijpen.
Zit jij nog/weer op de middelbare school dan?
Oud 25-01-2006, 16:12
lawallan
lawallan is offline
Ik heb vandaag nog een tentamen wiskunde moeten maken (WA 1,2) De toets was veel makkelijker dan de opgaven die in het (verouderde) boek stonden. Ik ging naar school met het gevoel dat ik een 1 zou halen en nu denk ik dat ik ergens tussen de 6 en 7 zal hebben. Wiskunde is de afgelopen jaren dus best hard achteruit gegaan.
Oud 25-01-2006, 20:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 25-01-2006 @ 16:06 :
Zit jij nog/weer op de middelbare school dan?
Nog ja, want het niveau van het middelbaar onderwijs mag bedroevend zijn, meet de twee spreekwoordelijke vingers in je neus kom je maar tot op 2/3e van het VWO voordat je serieus je boeken open moet gaan slaan.

Gelukkig is dit het laatste jaar.
Oud 25-01-2006, 20:57
Parasietje
Parasietje is offline
Ik ben Belg, en ik vind het Wiskunde-niveau in Nederland (of het onderwijsniveau in het algemeen) BIJZONDER bedroevend. Middelbaar onderwijs staat IMHO voor algemene vorming. Bij ons kies je twee hoofdvakken (Wiskunde, Exacte Wetenschappen, Latijn, Moderne Talen of Humane Wetenschappen), maar naast die vakken krijgt iedereen hetzelfde. Dat zorgt ervoor dat we allemaal weten hoe de geschiedenis van ons wereldje ineensteekt, dat we allemaal een behoorlijke basiskennis Frans, Engels en Duits hebben, en dat iedereen toch weet hoe de fotosynthese ineenzit.
Ik vond het schokkend dat jullie in het middelbaar in bepaalde richtingen _GEEN_ Geschiedenis krijgen. Daar gaat het politiek bewustzijn... Verder is de Wiskunde ondermaats, je moet een wetenschapsstudie hier in België NIET gaan proberen aan een universiteit zonder een jaar bijles.
Het leerkrachtentekort schrok ik ook van. Wordt er dan zo weinig geïnvesteerd? Hier hebben we ook een leerkrachtentekort, maar met 6.12 p van het BNP investeren we toch meer in onderwijs dan Nederland: 4.99 p.
Bron: http://www.elections2004.eu.int/ep-e...education.html
Verder vind ik het absurd waarom die leerkrachten nog betaald worden! Als ik het goed begrijp delen ze opdrachten uit, waarna ze op hun luie achterwerk naar de presentaties luisteren? Sleur die leerkrachten terug naar voor in de klas! Je leert toch efficiënter als er iemand het uitlegt? Of kan iemand mij anders uitleggen waarom het veelal spijbelaars zijn die bissen (jaar overdoen) in het hoger onderwijs?
De situatie is absurd in mijn buitenstaanders-ogen. Het blijft wel bizar dat Nederland tot de top behoort inzake Wiskunde volgens oa. het pisa2003 rapport: http://www.klasse.be/archieven/archi...etail&nr=11164

Is er iemand hier die een wetenschaps-studie in België heeft gedaan? Ik zou wel eens willen weten of dat doenbaar is, aangezien enkel de hoogste wiskunde-richting hier (8 uur wiskunde per week) zonder bijlessen aan een opleiding Toegepaste Wetenschappen aka. Civil Engineering kan beginnen. Andere mensen nemen altijd een zomercursus: bijscholing Wiskunde. Zelfs mensen die al 6 uur wiskunde per week hadden.
Oud 25-01-2006, 21:12
Parasietje
Parasietje is offline
Citaat:
Sanctus schreef op 19-01-2006 @ 22:34 :
Ik denk dat je ook krijgt als je een (dode) taal als Grieks of Latijn leert.
Daar krijg je inderdaad ook taalgevoel van. Maar waarom een dode taal leren waar je niets mee bent, als je ook een levende taal kunt leren en zo EN taalgevoel aanleert EN ook nog een levende taal aanleert.
We kunnen ook oude achterhaalde Wiskunde leren om dat analytisch gevoel te verscherpen, maar dan kunnen we toch evengoed moderne Wiskunde leren? Wiskunde die wel nuttig is voor bepaalde beroepsrichtingen?
Oud 25-01-2006, 21:16
Gimme more beer
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2006 @ 21:27 :
Nog ja, want het niveau van het middelbaar onderwijs mag bedroevend zijn, meet de twee spreekwoordelijke vingers in je neus kom je maar tot op 2/3e van het VWO voordat je serieus je boeken open moet gaan slaan.
Och, ik heb ook een jaartje overgedaan, maar dat heb ik echt aan mezelf te danken.
Oud 26-01-2006, 02:31
Blood Fire Rage
Citaat:
T_ID schreef op 25-01-2006 @ 21:27 :
Sommige mensen zijn gezegend met bijna extreme luiheid en de gift om de middelbare school al drugsrokend, constant spijbelend en met twee handen in de anus af te ronden.

Ik zou uit dankbaarheid bijna gelovig worden
Oud 26-01-2006, 07:32
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
De nederlandse student is inderdaad zielig, ze krijgen te weinig geld, ze moeten teveel betalen en ook die werkdruk is extreem hoog..... Laat ons toch niet lachen.

De gemiddelde student in nederland zuipt zijn eerste jaar aan gort, zit iedere dag in de kroeg en voert geen een moer uit in de college banken.

Als ze gewoon wat beter hun best gaan doen en wat minder zelfmedelijden zouden hebben dan zou het niveau misschien wat omhoog gaan. Maar dat is natuurlijk wel veel gevraagd.
Want ja tussen de biertjes jointjes door is het moeilijk concentreren en maar afvragen waarom de nederlandse student niet goed staat aangeschreven.

Ze doen er al 2 jaar meer over dan normaal, ze hebben over van alles waar ze GEEN verstand van hebben een mening die ze met nuttelozen argumenten proberen te verdedigen.

En dan de Corps ballen, de zogenaamde elites? Mensen er zijn maar twee elite korpsen in Nederland en daar zal een Nederlandse student gewoon nooit inkomen. Waarom niet? Omdat ze gewoon geen ruggegraat hebben en dat is jullie probleem.
Toon wat ruggegraat, minder zelfmedelijden en zet die schouders er een keer onder, en misschien kom je dan eens tot een acceptabel niveau waarbij je eisen mag stellen. Tot die tijd mond dicht en gewoon je werk doen, Dus 0800 op en naar die collegebanken, en niet tot 1300 in je nest blijven liggen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 08:01
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 26-01-2006 @ 03:31 :
Sommige mensen zijn gezegend met bijna extreme luiheid en de gift om de middelbare school al drugsrokend, constant spijbelend en met twee handen in de anus af te ronden.

Ik zou uit dankbaarheid bijna gelovig worden
Klopt, zoalng ik in de les aanwezig ben, kan ik zonder huiswerk maken (behalve po's) en een uurtje leren voor mijn tentamens een voldoende halen en ik ben echt niet hoogbegaafd.
Oud 26-01-2006, 08:45
Verwijderd
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 08:32 :
*inhoudsloos geblaat*
Daar ging het niet om in dit topic
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 09:08
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Citaat:
bonelesschicken schreef op 26-01-2006 @ 09:45 :
Daar ging het niet om in dit topic
Dat bewijst maar weer hoe kortzichtig, ooit gehoord van oorzaak en gevolg?? en de rest van het topic gelezen? nee zeker.......
Het niveau is van de student is ver onder de maat (zie wat posts hierboven) en waardoor denk je dat dat komt??????

Kijk nou naar jezelf, je leest iets zonder te weten waar ik op reageer, dat zegt toch al genoeg?
Leg het je uit:
Oorzaak: De student zuipt blowt en doet te weinig werk.
Gevolg: Jullie bakken er helemaal niets van.

Oorzaak: De arrogantie van sommige van jullie kent geen grenzen, alles denken ze beter te weten en college wordt er niet gevolgd.
Gevolg, het niveau daalt als een gek.

En nu komen er allemaal mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ik het wel erg zwart zie. En toch is het een feit dat studenten gewoon een luizenleventje hebben en in principe gewoon 6 jaar rustig aan doen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 09:16
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 10:08 :
Wederom babbel en de blaet
Daar gaat het hele topic niet om. Het gaat om te weinig wiskunde-onderwijs op de middelbare school waardoor de aansluiting op het hoger onderwijs niet goed is.
edit: maar je bent wel grappig.
Oud 26-01-2006, 10:04
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Het maakt voor de scholier niet uit of het nu wiskunde is scheikunde of wat dan ook, feit is gewoon dat de scholier. ook degene die zogenaamd hoogbegaafd zijn, hun eerste jaar teveel bij de studentenverenigingen rondhangen.
Dat ze daarna beginnen te klagen dat het voortraject niet goed was of als er iemand terecht beweerd dat de werkdruk omhoog moet is ronduit zielig.

Het is toch wetenschappelijk bewezen dat drank slecht is voor de hersencellen? Ik zie toch een duidelijk verband dan.

Dat het nederlands onderwijs niet goed is moge duidelijk zijn, zou het soms komen doordat studenten die docent zijn geworden er vroeger al niets van bakten????
Zou wel verklaren dat jullie er zelf ook niets van snappen, immers slecht voorbeeld doet slecht volgen.

PS kijk eens naar de titel van de topic en waar we tussendoor allemaal naartoe zijn gedwaald????????? Wel alles lezen he en niet alleen de laatste post..... blond???
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:22
Gimme more beer
Dus daarom volg jij gewoon geen opleiding.
Oud 26-01-2006, 10:28
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Grapjas.....

een V.W.O. diploma Koninklijke Militaire School daarna Koninklijke Militaire Academie en nog wat fysiek afzien bij wat militaire eenheden..............
Zou zeggen probeer het eens, misschien wordt het dan nog wat.

Dienstplicht moet gewoon terugkomen, dan wordt de jeugd tenminste weer eens wat respectvoller, sportiever en doen ze eens iets nuttigs voor de samenleving........

Maar klaag rustig verder mensen, wij hier kunnen er wel om lachen.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 10:31
Gimme more beer
Lach jij maar ja, ik leef tenminste.
Oud 26-01-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Parasietje schreef op 25-01-2006 @ 21:57 :
*knip*
Amen!
Citaat:
Is er iemand hier die een wetenschaps-studie in België heeft gedaan? Ik zou wel eens willen weten of dat doenbaar is, aangezien enkel de hoogste wiskunde-richting hier (8 uur wiskunde per week) zonder bijlessen aan een opleiding Toegepaste Wetenschappen aka. Civil Engineering kan beginnen. Andere mensen nemen altijd een zomercursus: bijscholing Wiskunde. Zelfs mensen die al 6 uur wiskunde per week hadden.
Ik heb geen studie in België gedaan. Wel heb ik tijdens het eerste half jaar van mijn studie ongeveer 100 uur besteed (naast de 'gewone' stof) aan het bijspijkeren van mijn wiskundige vaardigheden. Daarna ging het wel.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:05
Neiu
Neiu is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 11:04 :
Het maakt voor de scholier niet uit of het nu wiskunde is scheikunde of wat dan ook, feit is gewoon dat de scholier. ook degene die zogenaamd hoogbegaafd zijn, hun eerste jaar teveel bij de studentenverenigingen rondhangen.
Dat ze daarna beginnen te klagen dat het voortraject niet goed was of als er iemand terecht beweerd dat de werkdruk omhoog moet is ronduit zielig.

Het is toch wetenschappelijk bewezen dat drank slecht is voor de hersencellen? Ik zie toch een duidelijk verband dan.

Dat het nederlands onderwijs niet goed is moge duidelijk zijn, zou het soms komen doordat studenten die docent zijn geworden er vroeger al niets van bakten????
Zou wel verklaren dat jullie er zelf ook niets van snappen, immers slecht voorbeeld doet slecht volgen.

PS kijk eens naar de titel van de topic en waar we tussendoor allemaal naartoe zijn gedwaald????????? Wel alles lezen he en niet alleen de laatste post..... blond???
Allereerst wil ik graag een bron om je eerste "feit" te ondersteunen.
Ten tweede, de meerderheid van de posters in dit topic buitelt over elkaar heen om te vertellen dat het tempo en het niveau van de meeste vakken en wiskunde in het bijzonder best omhoog kunnen.

Dat het Nederlandse onderwijs op een aantal punten beroerd is ben ik met je eens. Als we het over wiskunde op de middelbare school hebben ligt de oorzaak voornamelijk bij de invoering van de Tweede Fase. En als we het dan over oorzaak en gevolg hebben:
Oorzaak: Het wiskunde onderwijs op de middelbare school is onvoldoende, zeker sinds te Tweede Fase.
Oplossing: In het hoger onderwijs moet teveel tijd besteed worden aan het bijspijkeren van deze kennis omdat die op het middelbaar onderwijs niet (meer) aangereikt wordt.
Gevolg: Het niveau van het hoger onderwijs zakt door de hoeveelheid bijlessen.

Ja het is wetenschappelijk bewezen dat drank schadelijk is voor hersencellen. En hoe relevant is deze opmerking in dit topic? Inderdaad niet nee.

En je smijt wisselend met tweede en derde personen. Dat verhoogt de duidelijkheid van je "verhaal" niet. Definieer eens beter. Wie zijn "jullie"?

Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 11:07.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Gelukkig geldt dat bijvoorbeeld niet voor de grote hoeveelheden waspoeder die een gemiddelde militair op de kazerne zijn neus in werkt, of voor die mooie groene plantjes die toch al meermaals nota bene door marinepersoneel in marineschepen en -vliegtuigen werd vervoerd.

Ja, ik heb vrienden die BBT hebben gedaan. Ze zijn gestopt omdat het op sommige bases een zodanig zootje was dat ze zich er niet thuisvoelden; enerzijds wel een grote bek over de eigen superioriteit, maar ondertussen zuipen en drugs gebruiken, en op verlof herrie trappen in Duitse discotheken.

Prima als je studenten wilt afzeiken, maar doe dat dan wel met enige aandacht voor je eigen vakgebied, want er zijn prima studenten evenals er volslagen waardeloze, hersenloze, domme militairen zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 14:58
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Sneeuwco schreef op 26-01-2006 @ 11:28 :
Dienstplicht moet gewoon terugkomen,
De dienstplicht is nooit afgeschaft. Spijker je feitenkennis eens wat bij.
Oud 26-01-2006, 15:11
Verwijderd
Citaat:

Wat een onzin, als er gewoon een overbruggingsgebied ontbreekt dan is dat niet te wijten aan de student. Wat hij nooit heeft geleerd, kan hij niet weten.
Om maar even een extreem voorbeeld te nemen: je kan niet verwachten van iemand met een wiskunde a1,a2 niveau dat hij een differentiaal vergelijking kan oplossen, simpelweg omdat hij nooit heeft leren integreren.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 15:20
Parasietje
Parasietje is offline
Hiermee stel ik mijn vraag nog eens opnieuw:

Zijn er hier Nederlanders die in België een universiteitsstudie hebben gedaan? Wat vonden jullie van het niveau wiskunde dat hier verwacht wordt? Te hoog? Net goed?
Ik vraag het me echt af. Want als jullie niveau wiskunde zo slecht is, waarom scoren jullie internationaal dan nog steeds in de top10 voor wiskunde? (pisa2003) Als het niveau slecht is, dan moeten Nederlanders die aan een buitenlandse universiteit studeren, heel veel moeite hebben met Wiskunde. Is dat nu zo, of niet?
Oud 26-01-2006, 15:25
Gimme more beer
Citaat:
Parasietje schreef op 26-01-2006 @ 16:20 :
Hiermee stel ik mijn vraag nog eens opnieuw:

Zijn er hier Nederlanders die in België een universiteitsstudie hebben gedaan? Wat vonden jullie van het niveau wiskunde dat hier verwacht wordt? Te hoog? Net goed?
Ik vraag het me echt af. Want als jullie niveau wiskunde zo slecht is, waarom scoren jullie internationaal dan nog steeds in de top10 voor wiskunde? (pisa2003) Als het niveau slecht is, dan moeten Nederlanders die aan een buitenlandse universiteit studeren, heel veel moeite hebben met Wiskunde. Is dat nu zo, of niet?
Dan zeg ik wat ik eerder ook al gezegd heb, dat het in Nederland slecht is, betekent niet dat het in het buitenland wél goed is. Alles wat ik zeg is dat we meer aan zouden kunnen en dat het zonde is dat dan niet te doen.
Oud 26-01-2006, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Parasietje schreef op 26-01-2006 @ 16:20 :
Ik vraag het me echt af. Want als jullie niveau wiskunde zo slecht is, waarom scoren jullie internationaal dan nog steeds in de top10 voor wiskunde? (pisa2003)
Omdat er ook in een land waar het onderwijs gemiddeld slechter is altijd wel mensen zitten die wél excelleren, en die worden natuurlijk uitgezonden naar zo'n wiskundewedstrijd.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:01
Gimme more beer
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2006 @ 16:51 :
Omdat er ook in een land waar het onderwijs gemiddeld slechter is altijd wel mensen zitten die wél excelleren, en die worden natuurlijk uitgezonden naar zo'n wiskundewedstrijd.
Daarnaast staan onze universiteiten internationaal niet slecht aangeschreven.

Overigens, wel typisch, Delft wordt in het buitenland gezien als dé technische universiteit, terwijl Delft toch erg slecht uit de bus komt. Dus dat hoog aangeschreven staan zegt natuurlijk ook niet alles.
Oud 26-01-2006, 16:04
Verwijderd
Zegt idd heel weinig. Er zijn nog steeds massa's mensen die denken dat bijv. Leiden de beste universiteit is om rechten te studeren, alleen omdat dat de oudste en bekendste (?) is. Maar je ziet dat de oudere universiteiten (Amsterdam, Utrecht, Leiden) eigenlijk over de hele linie zwaar onder de maat scoren. De enige uitzondering is de RUG.

Je moet met internationale onderzoeken altijd een beetje oppassen om er te snel waarde aan te hechten. Net zoals bijv. een citation index niet per se iets zegt over de kwaliteit van een stuk, zegt de ranking op een lijst niet alles over de kwaliteit van een opleiding. Je ziet toch vaak dat prominente stemmers zoals hoogleraren de uni waar ze zelf vandaan komen de voorkeur geven, bijvoorbeeld.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Grapjas.....

een V.W.O. diploma Koninklijke Militaire School daarna Koninklijke Militaire Academie en nog wat fysiek afzien bij wat militaire eenheden..............
Met andere woorden: bevelen opvolgen en niet zelf nadenken. Ja, dat vond ik wel bij jou passen ja.

Citaat:
Zou zeggen probeer het eens, misschien wordt het dan nog wat.
Nee dank je, ik zet mijn hersenen liever in voor iets anders dan over de hei tijgeren.

Citaat:
Dienstplicht moet gewoon terugkomen, dan wordt de jeugd tenminste weer eens wat respectvoller, sportiever en doen ze eens iets nuttigs voor de samenleving........
Tuurlijk, aan een oeverloze voorraad militairen hebben we veel meer dan aan hoogopgeleide wetenschappers. Stel je voor dat Duitsland ons weer binnenvalt met hun.. eh... braadworsten.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 16:29
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:

HAHA
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:24
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Citaat:
nare man schreef op 26-01-2006 @ 12:24 :
Gelukkig geldt dat bijvoorbeeld niet voor de grote hoeveelheden waspoeder die een gemiddelde militair op de kazerne zijn neus in werkt, of voor die mooie groene plantjes die toch al meermaals nota bene door marinepersoneel in marineschepen en -vliegtuigen werd vervoerd.

Ja, ik heb vrienden die BBT hebben gedaan. Ze zijn gestopt omdat het op sommige bases een zodanig zootje was dat ze zich er niet thuisvoelden; enerzijds wel een grote bek over de eigen superioriteit, maar ondertussen zuipen en drugs gebruiken, en op verlof herrie trappen in Duitse discotheken.

Prima als je studenten wilt afzeiken, maar doe dat dan wel met enige aandacht voor je eigen vakgebied, want er zijn prima studenten evenals er volslagen waardeloze, hersenloze, domme militairen zijn.
Toegegeven, het Leger en de Marine hebben een aardige reputatie opgebouwd met drugdelicten en geweldsdelicten.
Echter de jongens zijn op de middelbare school al met die troep begonnen en vliegen er mits betrapt op staande voet uit.
Bij mijn weten is het niet voorgekomen dat er iemand pas met blowen of snuiven is begonnen op de kazernes.
Echter in Roosendaal is het onmogelijk aan drugs te doen gezien de maandelijks bloedtesten. Dus je vrienden hadden gewoon een andere eenheid moeten uitzoeken of waren ze soms ongeschikt?

Het smokkelen van drugs door de Mariniers en Vlootpersoneel valt niet goed te praten, een schande voor een onderdeel. Geweldsdelicten begaan door leden van de Luchtmobiele Brigade die de pers hebben gehaald: 5 daarvan waren zelfverdediging en slechts 1 was moedwillig. De daders zijn ook gelijk onslagen na eerst te zijn berecht volgens het militair strafrecht. De uitspraak was vele malen hoger dan bij het civielrecht het geval had geweest.

De opmerking over zuipen en herrie trappen in duitsland, hmm beter toch dat ze het daar doen dan hier. En nu ga jij me wijsmaken dat studenten dat niet doen????
Hard inspannen is hard ontspannen en als je 3 maanden in de bush hebt gezeten dan is een biertje wel gerechtvaardigt.

De gemiddelde militair in Nederland, het leger is een afspiegeling van de maatschappij, 35000 man dus ja er zal er wel eens een een blowtje opsteken, maar de cijfers voor studenten die het leger inwillen en er doorheen komen blijven toch lager dan van werkende jongeren die het leger inkomen.

Algemene Militaire Opleiding 42% haalt het niet.
Luchtmobiele Opleiding 53% haalt het niet
Mariniers Opleiding 56% haalt het niet
Commando Opleiding 92% haalt het niet

Deze cijfers zijn inclusief het geneeskundig, psychologisch en de fysieke keuring.

Dit is in onze ogen schrikbarend slecht.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:33
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Universiteit slaat studentencorps in de ban!

De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) trekt de erkenning van het Rotterdamsch Studenten Corps (RSC) in. Het College van Bestuur van de EUR neemt deze maatregel vanwege een aantal incidenten in de introductietijd. De ouders van twee aspirant-leden dienden klachten in omdat er verbaal en fysiek geweld tegen de 'feuten' zou zijn gebruikt. Een van de klagende ouders was Huub van ‘t Hek, broer van cabaretier Youp, wiens zoon voortijdig met het ontgroeningritueel is gestopt.

De maatregel, die in eerste instantie voor een jaar geldt, houdt in dat het corps geen aanspraak meer kan maken op subsidies en geen gebruik meer kan maken van de faciliteiten van de EUR. De vereniging loopt daardoor enkele tienduizenden guldens, voor bijvoorbeeld studiebeurzen, mis en kan geen gebruik meer maken van zalen en apparatuur van de universiteit. Het RSC zal ook niet meer worden uitgenodigd voor officiële gelegenheden.
bron: http://www.studiant.be/ezine/bekijk.asp?id=19
Need i say more?????
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:34
Verwijderd
Wat is nou je punt? Zo'n 70% van de mensen die zich als eerstejaars inschrijven bij mijn studie halen hun diploma ook niet, maar wij tijgeren niet in de hei.
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:40
Sneeuwco
Sneeuwco is offline
Dat is dus mijn punt: die 70% hoe komt dat?

Is de lesstof te moeilijk?
De motivatie verkeerd?
Verkeerde opleiding gekozen?
Of spelen er andere zaken mee?

Hoeveel studenten beginnen ergens aan om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze het niet leuk vinden en de handdoek in de ring gooien?

Of dat de werkdruk (studeren) te zwaar is, straks in de maatschappij zullen ze toch echt 38 uur per dag moeten werken.

En ja 70% vind ik gewoon heel erg veel voor mensen die er jaren over hebben gedaan om te mogen gaan studeren. Dan zou je mogen verwachten dat de inzet wel wat beter is.

Dat van de dienstplicht bedoelde in nog niet eens zo negatief, ik denk dat het voor veel jongeren goed zou zijn om fysiek en mentaal een keer tot het uiterste te gaan. Je weet pas wat je daadwerkelijk in je mars hebt als je de hel hebt gezien.
Je zal mij niet horen zeggen dat ze dan ook allemaal op uitzending moeten maar iedereen is tot veel meer in staat dan ze zich realiseren, en als je dat weet dat jou 100% maar 75% van je kunnen is, dan is de sky de limit
Met citaat reageren
Oud 26-01-2006, 21:42
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Maar misschien willen wij wel helemaal niet 'fysiek tot het uiterste gaan'. Wat is daar leuk aan? Of wat is daar het nut van?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten