![]() |
||
Citaat:
Mensen die dat niet aankunnen, tja, ik zie niet in waarom die geen havo kunnen doen. Of eigenlijk zie ik dat wel, de havo heeft een absoluut triest niveau voor zover ik kan beoordelen, mensen die ik ken die van VMBO naar Havo gingen vonden VMBO zelfs lastiger op sommige dingen. Eigenlijk moet bij beiden het niveau omhoog gekrikt worden, dan geld ook minder dat je er niet toe doet tenzij je VWO hebt gedaan, omdat er alternatieven bestaan die ook daadwerkelijk een fatsoenlijk niveau garanderen.
|
![]() |
||
Citaat:
Toch heb ik nu niet het idee dat ik hyperintelligent ben en dat het allemaal daardoor kwam, als ik om me heen keek wat klasgenoten uitvoerden, alleen als ze gingen voor 8 of hoger op alle vakken dan voerden ze daadwerkelijk iets uit. Bij exacte vakken e.d. denk ik dat er nog wel enig niveau gehaald wordt (tenminste, de zaken die klasgenoten bij hogere wiskunde kregen begreep ik geen zak van als alfa/gammaklant, dus dan zit het wel goed ![]() Als een school mensen afleverd die hun talen alleen kunnen stamelen, Haarlem niet van Arnhem weten te onderscheiden, hun centrale verwarming meesturen in sollicitatiebrieven (zoek CV op in het woordenboek, en domweg overschrijven, echt gebeurd) en niet kunnen bedenken waarom mensen op een bepaalde manier reageren op een situatie, ondanks dat ze dat bij geschiedenis wel twintig keer hebben gehad, dan kan je gerust stellen dat er ruimte is voor verbetering.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-01-2006 om 15:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als je water wilt halen uit een put heb je een emmer nodig, maar met een enorme emmer bereik je niets als de waterput zo goed als leeg is. Lol trouwens over dat 'gemotiveerd'. Ik was op de middelbare school zo gemotiveerd als een frikandel speciaal. Ook nu haal ik de meeste tentamens niet in één keer. |
![]() |
||||
Citaat:
En als voorbeeld noemde je het werkstuk. Daarom wou ik het nut van werkstukken uitleggen. Citaat:
Citaat:
Maar als jij niet zo gemotiveerd bent, wat geeft jou da het recht om op Maria van der Hoeven te zeiken? ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
Wat ik nog steeds niet snap, is dat ze niet inzien dat het niet gaat om het aantal uren, maar om het tempo waarin de leerlingen wiskunde "voor de kanis" moeten krijgen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik doe nu A1, wat ik dan weer met twee vingers in mijn neus slapend nog zou kunnen begrijpen.
||
Citaat:
|
Ik heb vandaag nog een tentamen wiskunde moeten maken (WA 1,2) De toets was veel makkelijker dan de opgaven die in het (verouderde) boek stonden. Ik ging naar school met het gevoel dat ik een 1 zou halen en nu denk ik dat ik ergens tussen de 6 en 7 zal hebben. Wiskunde is de afgelopen jaren dus best hard achteruit gegaan.
||
Citaat:
Gelukkig is dit het laatste jaar.
|
Ik ben Belg, en ik vind het Wiskunde-niveau in Nederland (of het onderwijsniveau in het algemeen) BIJZONDER bedroevend. Middelbaar onderwijs staat IMHO voor algemene vorming. Bij ons kies je twee hoofdvakken (Wiskunde, Exacte Wetenschappen, Latijn, Moderne Talen of Humane Wetenschappen), maar naast die vakken krijgt iedereen hetzelfde. Dat zorgt ervoor dat we allemaal weten hoe de geschiedenis van ons wereldje ineensteekt, dat we allemaal een behoorlijke basiskennis Frans, Engels en Duits hebben, en dat iedereen toch weet hoe de fotosynthese ineenzit.
Ik vond het schokkend dat jullie in het middelbaar in bepaalde richtingen _GEEN_ Geschiedenis krijgen. Daar gaat het politiek bewustzijn... Verder is de Wiskunde ondermaats, je moet een wetenschapsstudie hier in België NIET gaan proberen aan een universiteit zonder een jaar bijles. Het leerkrachtentekort schrok ik ook van. Wordt er dan zo weinig geïnvesteerd? Hier hebben we ook een leerkrachtentekort, maar met 6.12 p van het BNP investeren we toch meer in onderwijs dan Nederland: 4.99 p. Bron: http://www.elections2004.eu.int/ep-e...education.html Verder vind ik het absurd waarom die leerkrachten nog betaald worden! Als ik het goed begrijp delen ze opdrachten uit, waarna ze op hun luie achterwerk naar de presentaties luisteren? Sleur die leerkrachten terug naar voor in de klas! Je leert toch efficiënter als er iemand het uitlegt? Of kan iemand mij anders uitleggen waarom het veelal spijbelaars zijn die bissen (jaar overdoen) in het hoger onderwijs? De situatie is absurd in mijn buitenstaanders-ogen. Het blijft wel bizar dat Nederland tot de top behoort inzake Wiskunde volgens oa. het pisa2003 rapport: http://www.klasse.be/archieven/archi...etail&nr=11164 Is er iemand hier die een wetenschaps-studie in België heeft gedaan? Ik zou wel eens willen weten of dat doenbaar is, aangezien enkel de hoogste wiskunde-richting hier (8 uur wiskunde per week) zonder bijlessen aan een opleiding Toegepaste Wetenschappen aka. Civil Engineering kan beginnen. Andere mensen nemen altijd een zomercursus: bijscholing Wiskunde. Zelfs mensen die al 6 uur wiskunde per week hadden.
||
Citaat:
We kunnen ook oude achterhaalde Wiskunde leren om dat analytisch gevoel te verscherpen, maar dan kunnen we toch evengoed moderne Wiskunde leren? Wiskunde die wel nuttig is voor bepaalde beroepsrichtingen?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik zou uit dankbaarheid bijna gelovig worden ![]()
|
![]() |
De nederlandse student is inderdaad zielig, ze krijgen te weinig geld, ze moeten teveel betalen en ook die werkdruk is extreem hoog..... Laat ons toch niet lachen.
De gemiddelde student in nederland zuipt zijn eerste jaar aan gort, zit iedere dag in de kroeg en voert geen een moer uit in de college banken. Als ze gewoon wat beter hun best gaan doen en wat minder zelfmedelijden zouden hebben dan zou het niveau misschien wat omhoog gaan. Maar dat is natuurlijk wel veel gevraagd. Want ja tussen de biertjes jointjes door is het moeilijk concentreren en maar afvragen waarom de nederlandse student niet goed staat aangeschreven. Ze doen er al 2 jaar meer over dan normaal, ze hebben over van alles waar ze GEEN verstand van hebben een mening die ze met nuttelozen argumenten proberen te verdedigen. En dan de Corps ballen, de zogenaamde elites? Mensen er zijn maar twee elite korpsen in Nederland en daar zal een Nederlandse student gewoon nooit inkomen. Waarom niet? Omdat ze gewoon geen ruggegraat hebben en dat is jullie probleem. Toon wat ruggegraat, minder zelfmedelijden en zet die schouders er een keer onder, en misschien kom je dan eens tot een acceptabel niveau waarbij je eisen mag stellen. Tot die tijd mond dicht en gewoon je werk doen, Dus 0800 op en naar die collegebanken, en niet tot 1300 in je nest blijven liggen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het niveau is van de student is ver onder de maat (zie wat posts hierboven) en waardoor denk je dat dat komt?????? Kijk nou naar jezelf, je leest iets zonder te weten waar ik op reageer, dat zegt toch al genoeg? Leg het je uit: Oorzaak: De student zuipt blowt en doet te weinig werk. Gevolg: Jullie bakken er helemaal niets van. Oorzaak: De arrogantie van sommige van jullie kent geen grenzen, alles denken ze beter te weten en college wordt er niet gevolgd. Gevolg, het niveau daalt als een gek. En nu komen er allemaal mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat ik het wel erg zwart zie. En toch is het een feit dat studenten gewoon een luizenleventje hebben en in principe gewoon 6 jaar rustig aan doen. |
![]() |
||
Citaat:
edit: maar je bent wel grappig.
|
![]() |
Het maakt voor de scholier niet uit of het nu wiskunde is scheikunde of wat dan ook, feit is gewoon dat de scholier. ook degene die zogenaamd hoogbegaafd zijn, hun eerste jaar teveel bij de studentenverenigingen rondhangen.
Dat ze daarna beginnen te klagen dat het voortraject niet goed was of als er iemand terecht beweerd dat de werkdruk omhoog moet is ronduit zielig. Het is toch wetenschappelijk bewezen dat drank slecht is voor de hersencellen? Ik zie toch een duidelijk verband dan. Dat het nederlands onderwijs niet goed is moge duidelijk zijn, zou het soms komen doordat studenten die docent zijn geworden er vroeger al niets van bakten???? Zou wel verklaren dat jullie er zelf ook niets van snappen, immers slecht voorbeeld doet slecht volgen. PS kijk eens naar de titel van de topic en waar we tussendoor allemaal naartoe zijn gedwaald????????? Wel alles lezen he en niet alleen de laatste post..... blond??? |
![]() |
|
![]() |
Grapjas.....
een V.W.O. diploma Koninklijke Militaire School daarna Koninklijke Militaire Academie en nog wat fysiek afzien bij wat militaire eenheden.............. Zou zeggen probeer het eens, misschien wordt het dan nog wat. Dienstplicht moet gewoon terugkomen, dan wordt de jeugd tenminste weer eens wat respectvoller, sportiever en doen ze eens iets nuttigs voor de samenleving........ Maar klaag rustig verder mensen, wij hier kunnen er wel om lachen. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede, de meerderheid van de posters in dit topic buitelt over elkaar heen om te vertellen dat het tempo en het niveau van de meeste vakken en wiskunde in het bijzonder best omhoog kunnen. Dat het Nederlandse onderwijs op een aantal punten beroerd is ben ik met je eens. Als we het over wiskunde op de middelbare school hebben ligt de oorzaak voornamelijk bij de invoering van de Tweede Fase. En als we het dan over oorzaak en gevolg hebben: Oorzaak: Het wiskunde onderwijs op de middelbare school is onvoldoende, zeker sinds te Tweede Fase. Oplossing: In het hoger onderwijs moet teveel tijd besteed worden aan het bijspijkeren van deze kennis omdat die op het middelbaar onderwijs niet (meer) aangereikt wordt. Gevolg: Het niveau van het hoger onderwijs zakt door de hoeveelheid bijlessen. Ja het is wetenschappelijk bewezen dat drank schadelijk is voor hersencellen. En hoe relevant is deze opmerking in dit topic? Inderdaad niet nee. En je smijt wisselend met tweede en derde personen. Dat verhoogt de duidelijkheid van je "verhaal" niet. Definieer eens beter. Wie zijn "jullie"?
Laatst gewijzigd op 26-01-2006 om 11:07. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, ik heb vrienden die BBT hebben gedaan. Ze zijn gestopt omdat het op sommige bases een zodanig zootje was dat ze zich er niet thuisvoelden; enerzijds wel een grote bek over de eigen superioriteit, maar ondertussen zuipen en drugs gebruiken, en op verlof herrie trappen in Duitse discotheken. Prima als je studenten wilt afzeiken, maar doe dat dan wel met enige aandacht voor je eigen vakgebied, want er zijn prima studenten evenals er volslagen waardeloze, hersenloze, domme militairen zijn. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Om maar even een extreem voorbeeld te nemen: je kan niet verwachten van iemand met een wiskunde a1,a2 niveau dat hij een differentiaal vergelijking kan oplossen, simpelweg omdat hij nooit heeft leren integreren. |
![]() |
|
Hiermee stel ik mijn vraag nog eens opnieuw:
Zijn er hier Nederlanders die in België een universiteitsstudie hebben gedaan? Wat vonden jullie van het niveau wiskunde dat hier verwacht wordt? Te hoog? Net goed? Ik vraag het me echt af. Want als jullie niveau wiskunde zo slecht is, waarom scoren jullie internationaal dan nog steeds in de top10 voor wiskunde? (pisa2003) Als het niveau slecht is, dan moeten Nederlanders die aan een buitenlandse universiteit studeren, heel veel moeite hebben met Wiskunde. Is dat nu zo, of niet?
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens, wel typisch, Delft wordt in het buitenland gezien als dé technische universiteit, terwijl Delft toch erg slecht uit de bus komt. Dus dat hoog aangeschreven staan zegt natuurlijk ook niet alles.
|
Verwijderd
|
Zegt idd heel weinig. Er zijn nog steeds massa's mensen die denken dat bijv. Leiden de beste universiteit is om rechten te studeren, alleen omdat dat de oudste en bekendste (?) is. Maar je ziet dat de oudere universiteiten (Amsterdam, Utrecht, Leiden) eigenlijk over de hele linie zwaar onder de maat scoren. De enige uitzondering is de RUG.
Je moet met internationale onderzoeken altijd een beetje oppassen om er te snel waarde aan te hechten. Net zoals bijv. een citation index niet per se iets zegt over de kwaliteit van een stuk, zegt de ranking op een lijst niet alles over de kwaliteit van een opleiding. Je ziet toch vaak dat prominente stemmers zoals hoogleraren de uni waar ze zelf vandaan komen de voorkeur geven, bijvoorbeeld. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Echter de jongens zijn op de middelbare school al met die troep begonnen en vliegen er mits betrapt op staande voet uit. Bij mijn weten is het niet voorgekomen dat er iemand pas met blowen of snuiven is begonnen op de kazernes. Echter in Roosendaal is het onmogelijk aan drugs te doen gezien de maandelijks bloedtesten. Dus je vrienden hadden gewoon een andere eenheid moeten uitzoeken of waren ze soms ongeschikt? Het smokkelen van drugs door de Mariniers en Vlootpersoneel valt niet goed te praten, een schande voor een onderdeel. Geweldsdelicten begaan door leden van de Luchtmobiele Brigade die de pers hebben gehaald: 5 daarvan waren zelfverdediging en slechts 1 was moedwillig. De daders zijn ook gelijk onslagen na eerst te zijn berecht volgens het militair strafrecht. De uitspraak was vele malen hoger dan bij het civielrecht het geval had geweest. De opmerking over zuipen en herrie trappen in duitsland, hmm beter toch dat ze het daar doen dan hier. En nu ga jij me wijsmaken dat studenten dat niet doen???? Hard inspannen is hard ontspannen en als je 3 maanden in de bush hebt gezeten dan is een biertje wel gerechtvaardigt. De gemiddelde militair in Nederland, het leger is een afspiegeling van de maatschappij, 35000 man dus ja er zal er wel eens een een blowtje opsteken, maar de cijfers voor studenten die het leger inwillen en er doorheen komen blijven toch lager dan van werkende jongeren die het leger inkomen. Algemene Militaire Opleiding 42% haalt het niet. Luchtmobiele Opleiding 53% haalt het niet Mariniers Opleiding 56% haalt het niet Commando Opleiding 92% haalt het niet Deze cijfers zijn inclusief het geneeskundig, psychologisch en de fysieke keuring. Dit is in onze ogen schrikbarend slecht. |
![]() |
|
![]() |
Universiteit slaat studentencorps in de ban!
De Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) trekt de erkenning van het Rotterdamsch Studenten Corps (RSC) in. Het College van Bestuur van de EUR neemt deze maatregel vanwege een aantal incidenten in de introductietijd. De ouders van twee aspirant-leden dienden klachten in omdat er verbaal en fysiek geweld tegen de 'feuten' zou zijn gebruikt. Een van de klagende ouders was Huub van ‘t Hek, broer van cabaretier Youp, wiens zoon voortijdig met het ontgroeningritueel is gestopt. De maatregel, die in eerste instantie voor een jaar geldt, houdt in dat het corps geen aanspraak meer kan maken op subsidies en geen gebruik meer kan maken van de faciliteiten van de EUR. De vereniging loopt daardoor enkele tienduizenden guldens, voor bijvoorbeeld studiebeurzen, mis en kan geen gebruik meer maken van zalen en apparatuur van de universiteit. Het RSC zal ook niet meer worden uitgenodigd voor officiële gelegenheden. bron: http://www.studiant.be/ezine/bekijk.asp?id=19 Need i say more????? |
![]() |
|
![]() |
Dat is dus mijn punt: die 70% hoe komt dat?
Is de lesstof te moeilijk? De motivatie verkeerd? Verkeerde opleiding gekozen? Of spelen er andere zaken mee? Hoeveel studenten beginnen ergens aan om vervolgens tot de ontdekking te komen dat ze het niet leuk vinden en de handdoek in de ring gooien? Of dat de werkdruk (studeren) te zwaar is, straks in de maatschappij zullen ze toch echt 38 uur per dag moeten werken. En ja 70% vind ik gewoon heel erg veel voor mensen die er jaren over hebben gedaan om te mogen gaan studeren. Dan zou je mogen verwachten dat de inzet wel wat beter is. Dat van de dienstplicht bedoelde in nog niet eens zo negatief, ik denk dat het voor veel jongeren goed zou zijn om fysiek en mentaal een keer tot het uiterste te gaan. Je weet pas wat je daadwerkelijk in je mars hebt als je de hel hebt gezien. Je zal mij niet horen zeggen dat ze dan ook allemaal op uitzending moeten maar iedereen is tot veel meer in staat dan ze zich realiseren, en als je dat weet dat jou 100% maar 75% van je kunnen is, dan is de sky de limit |
![]() |
|
|