Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Hier, download en run everest home edition maar even. Ga dan naar multimedia -> PCI/PNP audio. En zeg even welke kaart je hebt. Het kan ook zijn dattie daar niet bijstaat, dan ga je naar motherboard en kijk je of hij daarbij staat. |
![]() |
|
Dan zoek je dus op google naar drivers voor die geluidskaart. Je zoekterm komt er dan ongeveer zo uit te zien:
Download driver Creative SB PCI128 En dan is meestal de bovenste meteen raak. Mocht je de verkeerde driver hebben dan moet je op zoek naar een andere (ook gewoon via Google). Vergeet dan niet voordat je een nieuwe instaleert eerst de oude weer even te uninstallen omdat je anders conflicten of weet ik het wat allemaal kan krijgen.
|
Verwijderd
|
Nouja, ik zou gewoo even de driver dlen van de site van creative.
Maar, ik zie net dattie 'end of service' heeft bereikt (je kaart) dus ga voor wammus' idee. http://drivers.soft32.com/driver/dow...128-22631.html |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je het volume niet gemute? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerst windows het apparaat laten vnden, dan windows zelf laten zoeken naar de drivers. als hij niks vindt, wijs je de drivers zelf aan, jij laat zien waar ze staan (je hebt ze gedownload.) En dan kijken of hij dat pakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
edit voor je de rest probeert, uninstall eerst eens de driver die hier eerder gepost is via configuratiescherm/software. Deze driver is voor XP¨dus je kan niet missen. http://files.europe.creative.com/man...etupus_w2k.exe Gewoon starten, Creative had deze driver nog staan in het archief dus met enige omwegen was die toch nog op de officiele site te vinden. Deze is ook getest met Ensonique AudioPCI EN SB128PCI, dus als dit het niet doet ligt het zeker niet aan de driver. Indien het nog steeds niet werkt: Wat je nu nog kan doen is gaan kijken in het logboek (configuratiescherm->systeembeheer->logboeken en bij systeem kijken of er geen fouten zijn die misschien wel eens zouden kunnen te maken hebben met je geluidskaart. Wanneer een stuurprogramma niet kan starten wordt dit hier vaak geplaatst. Verder zou je ook je onboard chip kunnen uitschakelen, in apparaatbeheer (rechtermuisknop op je onboard geluid chipapparaat en dan uitschakelen) , -als je die hebt-, want ze kunnen wel eens conflicten geven met sommige Creative kaarten (maar dat heb ik ook maar van horen zeggen ![]()
Laatst gewijzigd op 29-01-2006 om 16:48. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Dit kan heel goed idd. Windows zet sommige dingen zelf terug omwille van de bovenstaande reden. Alvast er voor zorgen dat je in configuratie > software de vorige installatie verwijderd. Ik DENK dat je het zo kan verhelpen.
|
Ik denk dat deze thread de oplossing is voor je probleem(driver not loaded bij creativekaarten) Dit is niet zo gemakkelijk maar de stap voor stap handleiding (2e link) zou je moeten helpen.
Hier is de thread: http://forums.devshed.com/multimedia...er-107872.html Waar het dus op neer komt is dat vrij veel mensen dit probleem hebben. Het zou veroorzaakt zijn door een of andere Windowsupdate en ook dat lijkt me zeer aannemelijk. De "plug&play enumerator" (wat je nodig hebt om automatisch drivers te laten installeren door windows) kan verloren zijn gegaan door ofwel een windows update die automatisch werd geinstalleerd (meest waarschijnlijk), ofwel door een upgrade die uitgevoerd werd op windows xp. (misschien heb je sp1 of sp2 onlangs geinstalleerd, dat kan ook) Nu komt het moeilijke gedeelte ![]() In deze thread vond ik de volgende link die de zogenaamde plug&play enumerator opnieuw installeert. http://www.tymes.net/swenum/fix-swenum0.htm Ik geef toe dat het er eerder louche uitziet wat ik je nu probeer te verkopen maar ik ben geen kwaad van zin. ![]() EERST alle stappen overlopen, en als je iets niet goed begrijpt post je maar. Bij de eerste stap moet je controleren of de plug&play enumerator reeds geinstalleerd is. Zo ja, STOP dan onmiddelijk, want dan ligt het aan iets anders. Zo nee, klik op No. Nu kom je bij een stap met hoofding: COPY AND PASTE THESE LINES INTO A COMMAND PROMPT Hier selecteer je de code à la md \temp find /V "ExcludeFromSelect" %syste(zie link voor de rest).....etcetc en kopieer je het via CTRL+C (of gewoon bewerken->kopieren, maakt niet uit) Doe Start->Uitvoeren doen en tik daar 'cmd' gevolgd door Enter. Nu klik je met de rechtermuisknop op dit venster dat verschenen is en kies je 'plakken' in het snelmenu. Een venster met nieuwe hardware toevoegen zou moeten verschijnen. Nu gewoon de rest van de stappen volgen. Als je het niet begrijpt, posten dus.
Laatst gewijzigd op 30-01-2006 om 07:37. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Geen geluid meer bij filmpjes op internet. MickeyV | 2 | 05-03-2008 15:51 | |
Muziek |
Sound editor's maken voegen zelf iets toe? Dave Rhubarb | 8 | 13-10-2004 18:16 | |
Software & Hardware |
[Soundcard] SB Live wordt niet herkent door XP NielZ | 3 | 07-09-2003 16:31 | |
Muziek |
De Wetten van De Haan en Dekker [voor beginnende bands!] Verwijderd | 12 | 01-04-2003 08:40 | |
Software & Hardware |
Geen geluid! serone | 7 | 06-02-2003 17:53 | |
Software & Hardware |
MSN voor linux? Talon | 64 | 08-06-2002 09:30 |