Oud 31-01-2006, 09:30
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 31-01-2006 @ 09:14 :
Deense producten en exporteurs

[afbeelding]

Boycotze. Ik doe mee.
pff echt wat je noemt tiswah

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 09:39.
Advertentie
Oud 31-01-2006, 09:36
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Dagblad van het Noorden heeft ook een van de gewraakte tekeningetjes gepubliceerd vandaag. Om een statement te maken over persvrijheid denk ik, want een ander nut zie ik er in deze context niet voor.
Oud 31-01-2006, 10:25
Verwijderd
Beetje flauw, want je wéét gewoon dat daar net zo goed weer reacties van verontwaardigde gelovigen op komen. Net zoals wanneer Metro nu ineens de gewraakte Peer de Plintkabouter-strip weer zou plaatsen.

Sommige mensen hebben echt te weinig te doen.
Oud 31-01-2006, 12:46
leipo
leipo is offline
Met islam moet je niet fucken he...
Oud 31-01-2006, 12:59
Escapism
Escapism is offline
hoe gaaf was peer de plintkabouter!
Oud 31-01-2006, 13:10
Escapism
Escapism is offline
briljant
Oud 31-01-2006, 13:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 31-01-2006 @ 11:25 :
Beetje flauw, want je wéét gewoon dat daar net zo goed weer reacties van verontwaardigde gelovigen op komen. Net zoals wanneer Metro nu ineens de gewraakte Peer de Plintkabouter-strip weer zou plaatsen.

Sommige mensen hebben echt te weinig te doen.
Provoceren is leuk!

Citaat:
Escapism schreef op 31-01-2006 @ 13:59 :
hoe gaaf was peer de plintkabouter!
Helaas was het een nooit-grappige slechtgetekende baggerstrip van schoolkrantniveau.
Oud 31-01-2006, 13:50
Love & Peace
Love & Peace is offline
Excuses voor spotprenten Mohammed

De Deense krant Jyllands-Posten heeft zich gisteren dan toch verontschuldigd tegenover de wereldwijde moslimbevolking voor het publiceren van 12 spotprenten van de profeet Mohammed. De cartoons die al in september in de krant verschenen, leidden de laatste dagen weer tot veel ophef. Deense producten werden geboycot in een aantal Arabische landen, Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. Egypte overweegt dit te doen.

In Irak gingen imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst te keer tegen de Deense spotprenten. Gisterochtend bestormden woedende Palestijnen het kantoor van de EU in Gazastad, terwijl ze anti-Deense leuzen schreeuwden en Deense vlaggen verbrandden. Denemarken vaardigde daarom gistermiddag een negatief reisadvies uit voor de Palestijnse gebieden. Syrië wil dat de twaalf tekenaars worden gestraft. Islamisten in Bahrein, Koeweit en andere moslimlanden riepen op tot demonstraties.

Jyllands-Posten heeft nu laten weten de Deense wet niet te hebben overtreden met de spotprenten, maar ''we hebben zonder twijfel wel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen.'' Veel moslims waren boos op de spotprenten omdat de islamitische traditie elke afbeelding van de profeet verbiedt, daar dat tot verafgoding kan leiden. De krant vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan onder tekenaars zou bestaan om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

Een 'teken-Mohammed-week'
Die zelfcensuur onder tekenaars blijkt in ieder geval in Nederland te leven, zo meldt de Volkskrant vandaag. Een aantal in Nederland publicerende cartoonisten geeft toe de profeet Mohammed niet, of alleen terughoudend, te tekenen.

Sommige Nederlandse tekenaars vinden echter dat er juist een internationale teken-Mohammed-week moet worden georganiseerd. Dit om de vrijheid van meningsuiting van cartoonisten te verdedigen. Niemand wil echter nog zijn naam hieraan verbinden.

Nekschot
Wellicht volgt er binnenkort ook een internationale rel over een Nederlandse publicatie. Een onbekende uitgever is namelijk van plan een boek uit te brengen van internetcartoonist Gregorius Nekschot. Eén van diens meest omstreden tekeningen, Mohammed die zijn minderjarige vrouw Aïsja van achteren ontmaagd ('hoogtepunt uit de kinderKoran'), zal daarin worden opgenomen.
bron

Wat mensen niet doen voor geld.
Dan zie je dus vrijheid van meningsuiting als een groot goed, zo goed zelfs dat je andersgelovenden ook erop wilt testen door het uitbrengen van spotprenten, maar na wat economische druk bied je je excuses aan. Over ruggegraten gesproken.
Oud 31-01-2006, 14:03
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 31-01-2006 @ 14:39 :

Helaas was het een nooit-grappige slechtgetekende baggerstrip van schoolkrantniveau.
dus daarom vond ik em zo leuk
Oud 31-01-2006, 14:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Escapism schreef op 31-01-2006 @ 15:03 :
dus daarom vond ik em zo leuk
Jij vindt Scribbly zeker ook helemaal geweldig?
Oud 31-01-2006, 14:46
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Uit tiswah:
Citaat:
Firdaus schreef op 30-01-2006 @ 15:57 :
Vandaar dat Donner Al-Manar e.a zenders op zwart wil zetten.

Vrijheid van expressie en pers geldt immers alleen voor het Westen.
Dat Donner beter vandaag dan morgen kan opdonderen lijkt me ook duidelijk.

Maar de twee zaken zijn zijn ook van een andere orde. Donner heeft 'slechts' het uitzenden van Al-Manar via een bepaalde satelliet verboden. Heeft men geëist dat de Libanese overheid zich met de inhoud van Al-Manar bemoeid? Zijn er ambassadeurs teruggeroepen? Worden willekeurige Libanezen bedreigd? Moeten we hun produkten boycotten? Moeten we nu Amerikaanse vlaggen gaan verbranden als er in een Amerikaanse krant euthanasie wordt vergeleken met de holocaust? We hebben het over een paar spotprenten, ffs.
Oud 31-01-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 14:50 :
Dan zie je dus vrijheid van meningsuiting als een groot goed, zo goed zelfs dat je andersgelovenden ook erop wilt testen door het uitbrengen van spotprenten, maar na wat economische druk bied je je excuses aan. Over ruggegraten gesproken.
Aan de andere kant, als de Deense overheid wel ruggengraat had getoond en voet bij stuk had gehouden voor de vrijheid van meningsuiting, dan was het een echte halszaak geworden. En dan was het óók niet goed geweest.
Oud 31-01-2006, 14:56
Verwijderd
Ik vind het allemaal overdreven, maar denk wel dat als Jezus zo afgebeeld werd in spotprents er ook wel wat heissa over zou komen. Misschien niet zo erg, maar de Islam is een strenger geloof en heiligen mogen daar sowieso niet afgebeeld worden.
Oud 31-01-2006, 15:52
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Bossen schreef op 31-01-2006 @ 15:56 :
Ik vind het allemaal overdreven, maar denk wel dat als Jezus zo afgebeeld werd in spotprents er ook wel wat heissa over zou komen. Misschien niet zo erg, maar de Islam is een strenger geloof en heiligen mogen daar sowieso niet afgebeeld worden.
Nu ja, de CU en SGP deden ook pogingen het satirisch-kritische programma God Bestaat Niet te verbieden.
Oud 31-01-2006, 15:53
Verwijderd
Citaat:
Eén van de tien geboden is ook dat je geen afgoden mag aanbidden. Mariabeeldjes e.d. zijn dus verboden volgens de bijbel.
Oud 31-01-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-01-2006 @ 16:53 :
Eén van de tien geboden is ook dat je geen afgoden mag aanbidden. Mariabeeldjes e.d. zijn dus verboden volgens de bijbel.
Ben zelf geen christen dus dat weet ik allemaal niet, maar die moslims zijn toch wat orthodoxer vaak, en het is sowieso een strenger geloof. Ik kan me wel voorstellen dat àls je er dan in geloofd, je wel link kan worden om zo'n prent. Ik geloof niet in al die goden ed. dus wat mij betreft zijn die excuses overbodig geweest, maar of het in eerste instantie slim geweest is om die prenten te maken....
Oud 31-01-2006, 16:59
Prof
Prof is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 14:50 :
Excuses voor spotprenten Mohammed

De Deense krant Jyllands-Posten heeft zich gisteren dan toch verontschuldigd tegenover de wereldwijde moslimbevolking voor het publiceren van 12 spotprenten van de profeet Mohammed. De cartoons die al in september in de krant verschenen, leidden de laatste dagen weer tot veel ophef. Deense producten werden geboycot in een aantal Arabische landen, Saudi-Arabië trok vorige week zijn ambassadeur terug uit Denemarken en Libië sloot zijn ambassade in Kopenhagen. Egypte overweegt dit te doen.

In Irak gingen imams tijdens de vrijdagse gebedsdienst te keer tegen de Deense spotprenten. Gisterochtend bestormden woedende Palestijnen het kantoor van de EU in Gazastad, terwijl ze anti-Deense leuzen schreeuwden en Deense vlaggen verbrandden. Denemarken vaardigde daarom gistermiddag een negatief reisadvies uit voor de Palestijnse gebieden. Syrië wil dat de twaalf tekenaars worden gestraft. Islamisten in Bahrein, Koeweit en andere moslimlanden riepen op tot demonstraties.

Jyllands-Posten heeft nu laten weten de Deense wet niet te hebben overtreden met de spotprenten, maar ''we hebben zonder twijfel wel veel moslims beledigd, en daarvoor willen wij ons verontschuldigen.'' Veel moslims waren boos op de spotprenten omdat de islamitische traditie elke afbeelding van de profeet verbiedt, daar dat tot verafgoding kan leiden. De krant vroeg twaalf illustratoren destijds een tekening van Mohammed te maken, om de tendens tegen te gaan onder tekenaars zou bestaan om zichzelf te censureren waar het onderwerpen betreft die met de islam te maken hebben.

Een 'teken-Mohammed-week'
Die zelfcensuur onder tekenaars blijkt in ieder geval in Nederland te leven, zo meldt de Volkskrant vandaag. Een aantal in Nederland publicerende cartoonisten geeft toe de profeet Mohammed niet, of alleen terughoudend, te tekenen.

Sommige Nederlandse tekenaars vinden echter dat er juist een internationale teken-Mohammed-week moet worden georganiseerd. Dit om de vrijheid van meningsuiting van cartoonisten te verdedigen. Niemand wil echter nog zijn naam hieraan verbinden.

Nekschot
Wellicht volgt er binnenkort ook een internationale rel over een Nederlandse publicatie. Een onbekende uitgever is namelijk van plan een boek uit te brengen van internetcartoonist Gregorius Nekschot. Eén van diens meest omstreden tekeningen, Mohammed die zijn minderjarige vrouw Aïsja van achteren ontmaagd ('hoogtepunt uit de kinderKoran'), zal daarin worden opgenomen.
bron

erg slecht inderdaad :/ ze hadden gewoon moeten blijven volhouden
Oud 31-01-2006, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Bossen schreef op 31-01-2006 @ 17:05 :
Ben zelf geen christen dus dat weet ik allemaal niet, maar die moslims zijn toch wat orthodoxer vaak, en het is sowieso een strenger geloof. Ik kan me wel voorstellen dat àls je er dan in geloofd, je wel link kan worden om zo'n prent. Ik geloof niet in al die goden ed. dus wat mij betreft zijn die excuses overbodig geweest, maar of het in eerste instantie slim geweest is om die prenten te maken....
Nee, het is geen strenger geloof. Zowel de bijbel als de koran kunnen met gemak gebruikt worden om de meest gruwelijke misdaden te rechtvaardigen. Ik zie ook niet waarom de gemiddelde moslim 'strenger' zou zijn dan een SGP'er die graag zijn kinderen kastijdt.
Oud 31-01-2006, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-01-2006 @ 18:04 :
Ik zie ook niet waarom de gemiddelde moslim 'strenger' zou zijn dan een SGP'er die graag zijn kinderen kastijdt.
De 'gemiddelde' moslim is ook niet strenger dan een willekeurige SGP'er natuurlijk. Maar je zou op zich wel kunnen betogen dat er in Nederland meer moslims zijn die binnen hun geloof meer naar de 'strenge kant' neigen, dan er binnen Nederland christenen zijn die naar de 'strenge kant' neigen.

Maar dat is natuurlijk puur natte-vingerwerk en niet nodig, want wat is nou weer 'streng' of 'orthodox'? Voor mij is deze hele kwestie op te lossen met het soevereiniteitsbegrip: 'mind your own business'. Belediging is geen volkenrechtelijke kwalificatie zoals in het nationale strafrecht.
Oud 31-01-2006, 17:51
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 31-01-2006 @ 18:04 :
Nee, het is geen strenger geloof. Zowel de bijbel als de koran kunnen met gemak gebruikt worden om de meest gruwelijke misdaden te rechtvaardigen. Ik zie ook niet waarom de gemiddelde moslim 'strenger' zou zijn dan een SGP'er die graag zijn kinderen kastijdt.
Nou ja, ik doelde eigenlijk meer op de Sjiieten, ik heb het wat ongelukkig geformuleerd. Die Sjiieten zijn wel degelijk wat strenger met hun geloof bezig dan de gemiddelde Christen, of ze voeren de wil van hun god gewoon wat extremer uit, en dan doel ik op zelfmoordaanslagen en dergelijke. Zij nemen zo'n spotprent erg persooonlijk, ze voelen zich dan gewoon beledigd en ik denk dat je als land niet blij bent als er dan door hen geroepen word dat je als Denemarker maar beter uit Islamitische landen weg kan blijven.

Het is onzin dat je dan je excuses moet aanbieden, maar anders zouden er nog wel doden kunnen vallen of Denemarkers ontvoerd kunnen worden, en dan is je excuses aanbieden toch wel slimmer dan een van die gebeurtenissen afwachten.
Oud 31-01-2006, 18:14
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Prof schreef op 31-01-2006 @ 17:59 :
erg slecht inderdaad :/ ze hadden gewoon moeten blijven volhouden
Ze hadden er helemaal niet aan moeten beginnen. Maar als je er aan begint, hou dan ook vol.
Oud 31-01-2006, 18:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:14 :
Ze hadden er helemaal niet aan moeten beginnen.
Hoezo dat?
Oud 31-01-2006, 18:21
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2006 @ 19:17 :
Hoezo dat?
Omdat het zomaar negatief afbeelden van de belangrijkste mens binnen een bepaalde groep onbeleefd is en zelfs misbruik van het recht op vrije meningsuiting.
Oud 31-01-2006, 18:22
Prof
Prof is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:14 :
Ze hadden er helemaal niet aan moeten beginnen. Maar als je er aan begint, hou dan ook vol.
ach kom op wat is er mis met een spotprent op zijn tijd
Oud 31-01-2006, 18:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:21 :
Omdat het zomaar negatief afbeelden van de belangrijkste mens binnen een bepaalde groep onbeleefd is en zelfs misbruik van het recht op vrije meningsuiting.
Zelfs als daar hele goede gronden voor zijn?

Het feit dat de tekenaar gemotiveerd genoeg was om het te maken betekend al dat hij zijn mening wilde uiten, daarop kritiek hebben kan dus absoluut niet.
Oud 31-01-2006, 18:24
Prof
Prof is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:21 :
ik wist niet dat jedat recht kon misbruiken
Oud 31-01-2006, 18:36
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Tegenwoordig heeft niemand meer een greintje humor in zich
Oud 31-01-2006, 18:38
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
T_ID schreef op 31-01-2006 @ 19:24 :
Zelfs als daar hele goede gronden voor zijn?

Het feit dat de tekenaar gemotiveerd genoeg was om het te maken betekend al dat hij zijn mening wilde uiten, daarop kritiek hebben kan dus absoluut niet.
Wat zijn de goede gronden ervoor dan? Het maken van deze spotprent zou reacties teweegbrengen dat was van tevoren al te zien, nu ze deze overdreven reacties zien verontschuldigen ze zich.
Oud 31-01-2006, 18:40
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 31-01-2006 @ 19:38 :
Wat zijn de goede gronden ervoor dan? Het maken van deze spotprent zou reacties teweegbrengen dat was van tevoren al te zien, nu ze deze overdreven reacties zien verontschuldigen ze zich.
en dat vind ik nou belachelijk. Hoeveel spotprenten zijn er ook alweer gemaakt over het Christendom? Hebben we daar ooit iets van gehoord?
Oud 31-01-2006, 18:42
Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Oh ja, de massa's Christenen die bij het uitkomen van "the life of Brian" de britse vlag hebben verbrand! Echt, de leden van Monty Python zijn al 20 jaar hun leven niet meer zeker in Christelijke landen...
Oud 31-01-2006, 18:44
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Prof schreef op 31-01-2006 @ 19:22 :
ach kom op wat is er mis met een spotprent op zijn tijd
Het onderwerp van spot.

Citaat:
ik wist niet dat jedat recht kon misbruiken
Weer wat geleerd.
Schrijf trouwens eens niet zo irritant slordig.
Oud 31-01-2006, 18:45
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-01-2006 @ 19:40 :
en dat vind ik nou belachelijk. Hoeveel spotprenten zijn er ook alweer gemaakt over het Christendom? Hebben we daar ooit iets van gehoord?
Maakt dat wat uit? Dit gaat nu over een spotprent over de profeet binnen de Islam, dat kan andere reacties teweegbrengen. Wat maakt het uit wat de reacties waren bij het Christendom, moet je de gedane reacties op spotprenten bij het christendom soms als maatstaf nemen om aan te geven wat de reacties zullen zijn wanneer deze over de islam worden gedaan?
Oud 31-01-2006, 18:45
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Tampert schreef op 31-01-2006 @ 19:42 :
Oh ja, de massa's Christenen die bij het uitkomen van "the life of Brian" de britse vlag hebben verbrand! Echt, de leden van Monty Python zijn al 20 jaar hun leven niet meer zeker in Christelijke landen...
Een of andere schrijver, die God met een ezel vergeleek die hij neukte, kreeg ook gelovig Nederland over zich heen, met allerlei rechtzaken enzo.
Oud 31-01-2006, 18:51
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 31-01-2006 @ 19:45 :
Maakt dat wat uit? Dit gaat nu over een spotprent over de profeet binnen de Islam, dat kan andere reacties teweegbrengen. Wat maakt het uit wat de reacties waren bij het Christendom, moet je de gedane reacties op spotprenten bij het christendom soms als maatstaf nemen om aan te geven wat de reacties zullen zijn wanneer deze over de islam worden gedaan?
misschien moet die mensen maar eens tegen een grapje kunnen. Ik kan toch ook tegen een grapje, jij kan waarschijnlijk tegen een grapje, waarom deze mensen niet? Nou? Omdat ze Mohammed belachelijk maken

lekker triest. En ga het nou niet goed praten, het is gewoon triest.
Oud 31-01-2006, 18:55
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-01-2006 @ 19:51 :
misschien moet die mensen maar eens tegen een grapje kunnen. Ik kan toch ook tegen een grapje, jij kan waarschijnlijk tegen een grapje, waarom deze mensen niet? Nou? Omdat ze Mohammed belachelijk maken

lekker triest. En ga het nou niet goed praten, het is gewoon triest.
Goede beargumentering omdat jij en ik tegen een grapje kunnen moeten zij ook maar tegen een grapje kunnen, zo kan je alle soorten grapjes wel verdedigen en zeggen dat mensen er maar tegen moeten kunnen omdat er een groep mensen is die er tegen kunnen. Ik praat niks goed, als ze spotprenten maken dan moeten ze ook maar tegne de reacties kunnen. Dat jij t triest vind kan me niks schelen dan vind je t maar triest.
Oud 31-01-2006, 18:58
Prof
Prof is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:44 :

Weer wat geleerd.
Schrijf trouwens eens niet zo irritant slordig.
nee ik ben er van overtugt da tje dat cht niet kan misbruiken

zeur niet
Oud 31-01-2006, 18:59
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 31-01-2006 @ 19:55 :
Goede beargumentering omdat jij en ik tegen een grapje kunnen moeten zij ook maar tegen een grapje kunnen, zo kan je alle soorten grapjes wel verdedigen en zeggen dat mensen er maar tegen moeten kunnen omdat er een groep mensen is die er tegen kunnen. Ik praat niks goed, als ze spotprenten maken dan moeten ze ook maar tegne de reacties kunnen. Dat jij t triest vind kan me niks schelen dan vind je t maar triest.
Ik wilde het niet te moeilijk voor je maken

waar het om gaat dat mensen die cartoons maken niet hun mening meer durven uiten. Dat is toch belachelijk? Waarom mag iemand niet zeggen wat hij denkt. Het recht om je mening te uiten is in gevaar, want niemand durft zijn smoel meer open te trekken.

En het gaat mij niet eens zo zeer om de reacties van Moslims, maar om het bedreigen van de tekenaars.
Oud 31-01-2006, 19:15
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dingokoning schreef op 31-01-2006 @ 19:55 :
Ik praat niks goed, als ze spotprenten maken dan moeten ze ook maar tegne de reacties kunnen.
Reactie.

Er is een verschil tussen ergens kritiek op hebben, zeggen dat iets smakeloos is... of kantoren bestormen, hysterische scheldpreken houden op tv en mensen met fysiek geweld aanvallen.

Hoewel? Ben ik nu geen overdosis nuance aan het toebrengen?
Oud 31-01-2006, 19:15
one.
one. is offline
Redactie Deense krant ontruimd na bommelding

Uitgegeven: 31 januari 2006 18:23
Laatst gewijzigd: 31 januari 2006 19:22
KOPENHAGEN - De redactie van de Deense krant Jyllands-Posten in Arhus is dinsdag enige tijd ontruimd geweest na een bommelding. Naast het hoofdkantoor in Arhus werd ook de redactie van Jyllands-Posten in Kopenhagen ontruimd. Dat heeft de Deense politie bekendgemaakt.

De krant ligt in de islamitische wereld onder vuur na de publicatie afgelopen september van spotprenten over Mohammed. De bommelding was telefonisch binnengekomen.

nu.nl
Oud 31-01-2006, 19:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 31-01-2006 @ 20:15 :
Redactie Deense krant ontruimd na bommelding

Uitgegeven: 31 januari 2006 18:23
Laatst gewijzigd: 31 januari 2006 19:22
KOPENHAGEN - De redactie van de Deense krant Jyllands-Posten in Arhus is dinsdag enige tijd ontruimd geweest na een bommelding. Naast het hoofdkantoor in Arhus werd ook de redactie van Jyllands-Posten in Kopenhagen ontruimd. Dat heeft de Deense politie bekendgemaakt.

De krant ligt in de islamitische wereld onder vuur na de publicatie afgelopen september van spotprenten over Mohammed. De bommelding was telefonisch binnengekomen.

nu.nl
als er echt een bom ligt. En als hij daar is gelegt door moslimterroristen dan weten we dat ook weer

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 19:20.
Oud 31-01-2006, 19:42
lawallan
lawallan is offline
Er zijn hier meerdere mensen die vinden dat het zwak is van die krant om te stoppen met de spotprent, maar bekijk het eens van de kant van de eigenaar van een Deense feta fabriek. Hij heeft niet gevraagd om die strip, maar lijdt er wel onder, ook voor mensen die terug moeten naar Denemarken omdat ze hun leven niet meer zeker zijn in Islamitische landen is dit natuurlijk zeer vervelend. Het is onzin dat die moslims er zo op reageren, maar de keuze om de strip stop te zetten kan ik wel degelijk begrijpen.
Oud 31-01-2006, 19:50
Prof
Prof is offline
Citaat:
lawallan schreef op 31-01-2006 @ 20:42 :
Er zijn hier meerdere mensen die vinden dat het zwak is van die krant om te stoppen met de spotprent, maar bekijk het eens van de kant van de eigenaar van een Deense feta fabriek. Hij heeft niet gevraagd om die strip, maar lijdt er wel onder, ook voor mensen die terug moeten naar Denemarken omdat ze hun leven niet meer zeker zijn in Islamitische landen is dit natuurlijk zeer vervelend. Het is onzin dat die moslims er zo op reageren, maar de keuze om de strip stop te zetten kan ik wel degelijk begrijpen.
net als de keuze om gijzelnemers gewoon hun geld te geven zeker
Oud 31-01-2006, 19:53
dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 31-01-2006 @ 19:59 :
Ik wilde het niet te moeilijk voor je maken

waar het om gaat dat mensen die cartoons maken niet hun mening meer durven uiten. Dat is toch belachelijk? Waarom mag iemand niet zeggen wat hij denkt. Het recht om je mening te uiten is in gevaar, want niemand durft zijn smoel meer open te trekken.

En het gaat mij niet eens zo zeer om de reacties van Moslims, maar om het bedreigen van de tekenaars.
dat ze overdreven reageren door mensen te bedreigen e.d keur ik ook niet goed, maar dat ze verontsteld reageren over het feit dat ze nu zo'n golf van kritiek over zich heen krijgen moeten ze maar slikken, er zijn gewoon moslims en bepaalde landen die totaal niet tegen dit soort kritiek kunnen en dan met zulk soort tegenreacties komen
Oud 31-01-2006, 19:57
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Prof schreef op 31-01-2006 @ 20:50 :
net als de keuze om gijzelnemers gewoon hun geld te geven zeker
Ik zie je vergelijking niet helemaal. Als ik het goed begrijp vind jij het dus niet erg om in elkaar geslagen te worden voor een strip die ik maak alleen maar omdat je uit hetzelfde land komt en vind je dat ik vooral met de strip moet doorgaan omwille van vrije meningsuiting?
Oud 31-01-2006, 20:14
Gatara
Gatara is offline
Met de protesten zijn er nu de volgende ontwikkelingen te bespeuren:

- moslims worden weer over 1 kam geschoren als met korte tenen rondlopende explosieve geitenneukers.
- de prenten van de Deense cartoonist zwerven in x-tallen rond op het Internet zodat iedereen wel nu ongeveer een afbeelding van Mohammed hebt gezien.
- de kloof tusen moslim vs niet-moslim wordt groter door onbegrip

en alleen maar omdat een stelletje overdreven kwaad reageert.

Oud 31-01-2006, 20:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 31-01-2006 @ 19:45 :
Een of andere schrijver, die God met een ezel vergeleek die hij neukte, kreeg ook gelovig Nederland over zich heen, met allerlei rechtzaken enzo.
rechtzaken

heel wat anders dan oproepen tot het lynchen van Denen (en Zweden ) of in de trant van.
Oud 31-01-2006, 20:18
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Escapism schreef op 31-01-2006 @ 14:10 :
briljant

De Volkskrant had het ook aangedurfd Mohammed af te beelden.

de pizzakoerier dan.
Oud 31-01-2006, 20:25
Prof
Prof is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2006 @ 21:14 :

- moslims worden weer over 1 kam geschoren als met korte tenen rondlopende explosieve geitenneukers.
- de prenten van de Deense cartoonist zwerven in x-tallen rond op het Internet zodat iedereen wel nu ongeveer een afbeelding van Mohammed hebt gezien.
- de kloof tusen moslim vs niet-moslim wordt groter door onbegrip

en alleen maar omdat een stelletje overdreven kwaad reageert.

een stelletje daar zijn wel gehele landen en grote boycotten bij betrokken dat is niet meer een stelletje hoor

tja eigen schuld als ze het nou publiekelijk zouden veroordelen maar nee de meesten steunen die idioten is achterleijke landen als egypte enz

tja volgens mij begrijpt geen westerling dat je voor zoiets je ambassade sluit

Oud 31-01-2006, 20:41
MTpower
MTpower is offline
Stelletje kansloze rukkers, get a life.
God wordt ook zovaak voor lul gezet door de media hier, heb er nog nooit een christen over gehoord.
Lijkt wel of ze gewoon een excuus zoeken om rellen te trappen, losers
Oud 31-01-2006, 20:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Gatara schreef op 31-01-2006 @ 21:14 :

Huh?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten