Oud 31-01-2006, 23:25
Vice
Vice is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 29-01-2006 @ 18:09 :
Verdamme ik vind floortje zo'n saaie domme doos , echt het oogappeltje van de leraar, de eeuwige maagd, de ideale schoondochter, de aaaaaaaaarg ik zat me echt dood te ergeren
Het type waar alle 14-jarige tutjes op stemmen.
Oud 31-01-2006, 23:44
levi's
levi's is offline
Raffaela zwanger, muhahaha domdomdom. Het moet wel een ongelukje zijn geweest. In de auditieronde heeft ze namelijk gezegd dat haar carriere voorgaat op haar relatie/s. naja.. ze doet het maar.. dom kind

Ze gaat er zaterdag uit Eindelijk

Geeft ze dit een beetje als excuus voor haar slechte gezang
Oud 01-02-2006, 17:02
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Rafaëlla is arrogant, geilt op aandacht en ze vindt zichzelf goed, grappig en belangrijk.

Ik hoop dat ze er zaterdag eindelijk uit gaat.

oja ze kan wel redelijk goed zingen maar niet als beste.
Oud 01-02-2006, 17:39
Aurora
Aurora is offline
Jezus, Raffaela zwanger? Ik geloof er niets van. En als het zo is vind ik haar helemaal een dom kind.
Oud 01-02-2006, 18:07
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Heel Idols is al doordacht.
Het is niet meer leuk, er is niks meer aan en oh zo voorspelbaar.
Er zit geen een bijzonder iemand in, oftewel een "IDOL". De gene met de beste stem (Floortje) is verder zo boring als wat, heeft verder niks eigenlijk.
De persoon die wint zal toch maar 1 hitje hebben en verder hoor je er niks meer over. Na 2 jaar zal de winnaar wel in een of andere belachelijke musical spelen.
Oud 01-02-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 01-02-2006 @ 19:07 :
Er zit geen een bijzonder iemand in, oftewel een "IDOL". De gene met de beste stem (Floortje) is verder zo boring als wat, heeft verder niks eigenlijk.
De persoon die wint zal toch maar 1 hitje hebben en verder hoor je er niks meer over. Na 2 jaar zal de winnaar wel in een of andere belachelijke musical spelen.
dat weet jij weet ik maar weet de baas niet.
Oud 01-02-2006, 22:49
nochtans
nochtans is offline
wat boeit dat nou, het is geweldige entertainment
Oud 02-02-2006, 09:30
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Laen schreef op 31-01-2006 @ 18:55 :
Raffaëla is zwanger!

Net op RTL Boulevard. En het is niet eens een roddel; ze vertelde het zelf
Jesus, wat triest zeg Dat kind is nog niet eens volgroeid en dan wil ZIJ een kind opvoeden, hou toch op.

Misschien is dit wel weer zo'n publiciteitsgrap van d'r, net zoals toen met Henk-Jan.
Oud 02-02-2006, 09:39
Balance
Balance is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 01-02-2006 @ 19:07 :
En wat is nou precies je commentaar?
Ik geloof dat je het toch een behoorlijk eind geschopt hebt als je over 2 jaar in een musical speelt. Er zijn hordes mensen die daar dag in dag uit voor trainen en auditie doen. En dan te bedenken dat alle kandidaten vorig jaar nog helemaal niks waren: hun bandje werd waarschijnlijk nog niet eens beluisterd als ze het afgaven aan één of andere producent.

En lekker belangrijk of iemand boring is. Als er genoeg kijkers op haar stemmen, dan blijkt ze dus populair te zijn; boring of niet. Die stemmers zijn bereid geld uit te geven aan haar en zullen waarschijnlijk dus ook d'r cd kopen.
Oud 02-02-2006, 10:11
Experiment
Experiment is offline
Geen van allen is een echt idool dit jaar

Rafaella vond ik bij de audities heel leuk, zo sprankelend! Maar dat is ze echt kwijt geraakt, je ziet nooit meer die lach van het begin (het zullen de hormonen wel zijn...)

Aaron vind ik echt vet irritant en dat Limbo-accentje van Serge ook. Harm is wel cool maar ook een beetje 'kijk is mij eens tof een alternatief zijn'.

Floortje, Ellen en Angelique vind ik goed; Floortje vooral qua stem en de andere twee qua uitstraling.

Btw wat vreselijk zeg, dat 'Oscar' praatje van Maresha 'Ja ik wil écht even die en die bedanken... jullie hebben me écht geholpen écht super... en ik wil die en die bdanken écht tof mensen' blaaaablaaablaaaaaa
Oud 02-02-2006, 11:54
levi's
levi's is offline
Citaat:
Experiment schreef op 02-02-2006 @ 11:11 :

Btw wat vreselijk zeg, dat 'Oscar' praatje van Maresha 'Ja ik wil écht even die en die bedanken... jullie hebben me écht geholpen écht super... en ik wil die en die bdanken écht tof mensen' blaaaablaaablaaaaaa

Wat maakt dat nou uit? Ik zou precies hetzelfde doen. Je sluit toch iets waar je een hele tijd mee bezig bent geweest.
Oud 02-02-2006, 12:59
Experiment
Experiment is offline
Citaat:
levi's schreef op 02-02-2006 @ 12:54 :
Wat maakt dat nou uit? Ik zou precies hetzelfde doen. Je sluit toch iets waar je een hele tijd mee bezig bent geweest.

1. de anderen deden dat ook niet
2. het duurde erg lang
3. ik ergerde me vooral aan dat écht.. écht...écht... écht
Oud 02-02-2006, 13:44
Jahney
Jahney is offline
uitgemolken troep die idols..stelt geen bal meer voor
Oud 02-02-2006, 18:54
Verwijderd
Angelique vind ik ook erg dozig overkomen soms Eén keertje ging ze zo ongelooflijk giechelig doen na haar optreden, echt kinderachtig haast.
Oud 02-02-2006, 19:31
Balance
Balance is offline
Citaat:
levi's schreef op 02-02-2006 @ 12:54 :
Het was een beetje alsof ze een oscar gewonnen had ofzo...
Oud 02-02-2006, 19:45
Verwijderd
Citaat:
*gaapt* schreef op 28-01-2006 @ 20:22 :
Idd. Wat een suf commentaar had hij op Marescha. Wat Jerney zei is ten minste onderbouwd, hij probeert altijd alleen zo bot mogelijk te doen tegen degene die hij eruit wil hebben
Klopt, heel irritant is dat. Was ook toen bij Alice in Idols 2, alleen was het toen veel erger. Hij is van de juryleden degene die ik het minst serieus neem (helemaal niet serieus neem). Wat mij wel grappig lijkt is als degene die hij eruit wil hebben het dan uiteindelijk wint.
Oud 02-02-2006, 19:55
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Hmmzzz ik vind het niet zo leuk dat Rafaella zwanger is
Oud 02-02-2006, 20:10
Verwijderd
Citaat:
Jahney schreef op 02-02-2006 @ 14:44 :
uitgemolken troep die idols..stelt geen bal meer voor
deed het al niet.
Oud 02-02-2006, 21:48
levi's
levi's is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-02-2006 @ 19:54 :
Angelique vind ik ook erg dozig overkomen soms Eén keertje ging ze zo ongelooflijk giechelig doen na haar optreden, echt kinderachtig haast.
Ik vind haar grappig
Oud 03-02-2006, 01:33
Droomz
Droomz is offline
Het zijn allemaal vreemde figuurtjes.

Alleen Idols 1 was leuk.
Oud 03-02-2006, 10:18
Aurora
Aurora is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-02-2006 @ 19:54 :
Ja! Dat vind ik dus ook. Ze lijkt wel 20 in plaats van 34 (of hoe oud ze ook is).
Oud 03-02-2006, 10:37
Verwijderd
Citaat:
Aurora schreef op 03-02-2006 @ 11:18 :
Ja! Dat vind ik dus ook. Ze lijkt wel 20 in plaats van 34 (of hoe oud ze ook is).
Vind ik ook ja. Toch vind ik haar de enige die nog een béétje de titel van Idol verdient. Oftewel: het is echt 3x niks wat ertussen zit.
Oud 03-02-2006, 10:50
ratsja
ratsja is offline
Citaat:
levi's schreef op 01-02-2006 @ 00:44 :
Raffaela zwanger, muhahaha domdomdom. Het moet wel een ongelukje zijn geweest. In de auditieronde heeft ze namelijk gezegd dat haar carriere voorgaat op haar relatie/s. naja.. ze doet het maar.. dom kind

Ze gaat er zaterdag uit Eindelijk

Geeft ze dit een beetje als excuus voor haar slechte gezang
achter de schermen wordt bepaald wie eruit gaat.
Oud 03-02-2006, 12:11
levi's
levi's is offline
Citaat:
ratsja schreef op 03-02-2006 @ 11:50 :
achter de schermen wordt bepaald wie eruit gaat.
Ik ga hier niet weer over discusseren
Oud 03-02-2006, 13:30
welle
welle is offline
Dat is ook gewoon echt niet waar.
Het doel van Idols is om zo veel mogelijk geld te verdienen, en van degene die het populairst is worden de meeste cd's verkocht. De Idols-redactie(?) kiest echt geen winnaar uit, want het gaat erom dat het grote publiek geld moet uitgeven aan een cd.
Oud 03-02-2006, 14:02
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
welle schreef op 03-02-2006 @ 14:30 :
Dat is ook gewoon echt niet waar.
Het doel van Idols is om zo veel mogelijk geld te verdienen, en van degene die het populairst is worden de meeste cd's verkocht. De Idols-redactie(?) kiest echt geen winnaar uit, want het gaat erom dat het grote publiek geld moet uitgeven aan een cd.
Precies

ze melken de winnaar gewoon op alle mogelijke manieren uit, om in zo'n kort mogelijke tijd zoveel mogelijk geld aan het idool te verdienen.....blijft zo'n persoon populair, dan is het mooi meegenomen, zo niet ach jaaaa dan word gewoon het contract neer meer verlengd

En de personen die de jury liever door hadden zien gaan, krijgen vervolgens toch wel een contract aangeboden gekregen van de betreffende platenbaas of een andere (laten we een dewi, hind en jim noemen)
Oud 04-02-2006, 19:08
Tink*
Tink* is offline
Ik verwacht dat Serge zo weer wat van z'n danskunsten laat zien, omdat het thema disco is.
Oud 04-02-2006, 19:33
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
NOU!

Ik vond dat Raffaela het juist heel goed deed, ik vond het echt heel mooi! En nu probeert de jury het publiek zo te bewerken dat men niet op dr stemt omdat "zwangerschap en zangcarriere" niet te combineren zijn.

Erg erg flauw

"nujah kijkt weer ff verder"
Oud 04-02-2006, 19:40
Balance
Balance is offline
Waarom is de zwangerschap bij Rafaëlla slecht en bij dat andere meisje juist goed? Die werd er nota bene om gekozen!
Oud 04-02-2006, 19:43
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Balance schreef op 04-02-2006 @ 20:40 :
Waarom is de zwangerschap bij Rafaëlla slecht en bij dat andere meisje juist goed? Die werd er nota bene om gekozen!
Precies

Ze geven het idee dat het van Raffaela een stunt is om zo in de kranten te komen, maar het is gewoon een foutje zegt ze. En dat geloof ik ook wel want bij de audities was het ook constant "carriere voor mn vriend" enz

En in maart is de hele brut al afgelopen, terwijl dat kindje pas in augustus dr uit komt springen.

Mjaaaah ach, ik ben gewoon fan van dr
Oud 04-02-2006, 20:03
Verwijderd
Citaat:
precies
de jury redeneert echt krom af en toe. Was dat al altijd zo, ook dat hele erge beïnvloeden door de jurye enzo? Of het valt me gewoon nu pas echt op..

Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 04-02-2006 @ 20:43 :

En in maart is de hele brut al afgelopen, terwijl dat kindje pas in augustus dr uit komt springen.

ja, maar als ze dan een hele tijd met zwangerschapsverlof is, dan kost dat misschien meer geld dan dat ze verdienen, en dat kan natuurlijk niet..
Oud 04-02-2006, 20:05
hurricane
hurricane is offline
Citaat:
Omdat de jury toen zelf moest kiezen wie er uit moest. Dan had een reden omdat ze zwanger is wel erg slecht gevallen.

De jury had vandaag gelijk dat de combi van een kind en een beginnende carriere een slechte combi is. Van de winaar wordt toch wel verwacht dat die overal komt en beschikbaar is.
Oud 04-02-2006, 20:38
Tsu
Tsu is offline
Nou ik snap wel wat de jury bedoelt met plaatjes opnemen en moeder zijn.
Het is logisch dat er flink wat tijd in dingen promoten en opnemen gaat zitten en tijdens je zwangerschap kan je al die stress natuurlijk niet echt gebruiken.

Maar de manier waarop Henk-Jan het bracht was wel heel erg wrang, moet ik zeggen. Je kan zoiets heus wel met meer tact brengen en tenslotte had het verder ook niet echt met haar optreden te maken.
Hij duidde vooral op de toekomst, wat ik niet echt relevant vond voor nu.
Oud 04-02-2006, 20:38
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Goh wat apart met die sugababes, this een leuk new meisje, maar echt live kunnen ze niet super optreden

Nog ff en die hele groep is vervangen
Oud 04-02-2006, 20:49
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 04-02-2006 @ 21:38 :
Goh wat apart met die sugababes, this een leuk new meisje, maar echt live kunnen ze niet super optreden

Nog ff en die hele groep is vervangen
Alleen die Keisha nog omwisselen en het is een totaal andere groep dan in het begin.
Oud 04-02-2006, 22:10
Aurora
Aurora is offline
Hmm ik vond Raffaela ineens weer goed vandaag, ze heeft mijn sympathie herwonnen, heh. Jury (=Henk-Jan) was wel erg bot, maar goed, what else is new.

Verder vind ik Floortje nog steeds een saaie doos die steeds dezelfde liedjes zingt, en snap ik echt totáál niet waarom meisjes Serge zo leuk vinden.
Oud 04-02-2006, 22:13
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Aurora schreef op 04-02-2006 @ 23:10 :
en snap ik echt totáál niet waarom meisjes Serge zo leuk vinden.
Meisjes van 14 snappen er gewoon nog niks van They will regret it when they're 20
Oud 04-02-2006, 22:32
*gaapt*
*gaapt* is offline
Ik vind het eigenlijk allemaal niks.

Maar ik hoop dan maar dat Serge gaat winnen. Niet dat ik em goed vind ofzo, maar hij heeft volgens mij de meeste 13/14 jarige meisjes als fans, en ik denk dat voor die doelgroep de winnaar uiteindelijk is. Zij zijn de enige die nog muziek en rotzooi van iemand kopen als het programma is afgelopen. Een andere kandidaat die wint, gaat denk ik net als Jamai en Boris jammerlijk ten onder. Serge is meer als Jim, en Jim is de enige die echt zo'n popsterretje is geworden.
Oud 04-02-2006, 22:47
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
ik vond dat henk jan en jurny (htf schrijf je dat) 100% gelijk hadden.
wat een ongelooflijk stomme trut.

"hihihih, het was een foutje van de natuur, hihih".
kijk, als je echt een idol wil worden en je in deze fase van je leven het wil maken als popster, moet je vooral geen foutjes maken op dat gebied. en als je dat wel doet dan ben je gewoon dom.
gemakkelijk zwanger raken bestaat niet. als je per ongeluk zwanger raakt ben je gewoon dom bezig.

als je je echt op idols wil storten en een cariere wil maken in zingen op dit moment, dan moet je juist vooral GEEN kind krijgen!
en ze zegt het tegen rtlboulevard en de story alsof ze erg dolblij mee is.

en daarom vind ik dat ze gelijk hadden.
Oud 05-02-2006, 01:25
Verwijderd
Citaat:
muziekvlinder schreef op 04-02-2006 @ 23:47 :
ik vond dat henk jan en jurny (htf schrijf je dat) 100% gelijk hadden.
wat een ongelooflijk stomme trut.

"hihihih, het was een foutje van de natuur, hihih".
kijk, als je echt een idol wil worden en je in deze fase van je leven het wil maken als popster, moet je vooral geen foutjes maken op dat gebied. en als je dat wel doet dan ben je gewoon dom.
gemakkelijk zwanger raken bestaat niet. als je per ongeluk zwanger raakt ben je gewoon dom bezig.

als je je echt op idols wil storten en een cariere wil maken in zingen op dit moment, dan moet je juist vooral GEEN kind krijgen!
en ze zegt het tegen rtlboulevard en de story alsof ze erg dolblij mee is.

en daarom vind ik dat ze gelijk hadden.
Jerney.

En Henk-Jan en Jerney hebben inderdaad gelijk. Natúúrlijk is het geen doen als je hoogzwanger moet optreden, dat verstoort ook de hele planning die er gemaakt is of wordt.
Ik vind het echt dom van haar. Wel een "foutje", maar 'later toch wel in blijde verwachting'

Overigens, die opmerking van Henk-Jan over Serge ("bij die dame in de buurt klonk je wat krampachtig, maar toen die mannen kwamen, niet") vond ik prachtig Hoe dubbelzinnig kun je zijn
Oud 05-02-2006, 10:26
Aurora
Aurora is offline
Haar zwangerschap kan dan wel ongepland zijn, maar dan kan ze er toch nog wel blij mee zijn? Zou belachelijk zijn als het niet zo was, lijkt me.
Oud 05-02-2006, 10:29
geen punt :|
geen punt :| is offline
Ellen was echt super goed!! Haar zang was lekker, op die piepjes na dan en haar optreden/performance was echt super! Ben nooit echt fan van haar geweest, maar dit was echt mooi om naar te kijken. Zeer onterecht dat ze op die kruk kwam.

Angelique haar optreden was het beste optreden van een idolskandidaat ooit! Heb nog nooit iemand zoveel plezier en warmte zien uitstralen. Dat commentaar van de jury was nog vrij negatief dan. Ik werd er echt helemaal blij van.

Floortje was een keer wat minder. Serge ook en fout kapsel Aäron er uit is
Oud 05-02-2006, 10:33
Verwijderd
Aäron eruit! Eindelijk.

Die zou volgens mij nog nooit eens een fatsoenlijk interview kunnen geven.
Oud 05-02-2006, 10:48
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 04-02-2006 @ 20:43 :
Precies

Ze geven het idee dat het van Raffaela een stunt is om zo in de kranten te komen, maar het is gewoon een foutje zegt ze. En dat geloof ik ook wel want bij de audities was het ook constant "carriere voor mn vriend" enz

Mjaaaah ach, ik ben gewoon fan van dr

Ach man dat kind geilt op aandacht. Dat viel me meteen bij de auditie al op toen ze dat trucje met Henk-Jan uithaalde.
(toen had ze trouwens een andere vriend)
Ja in maart is Idols afgelopen maar de carriere van een idool nog niet als het goed is. Daarbij komt nog haar verhaal dat ze maar enkele maanden in Nederland carriere wil maken en daarna naar het buitenland wil. Ja, als je zwanger bent komt daar echt wat van denk ik

Gewoon een publiciteitsstunt, of ze is echt dom en weet niet hoe het komt dat je zwanger wordt.

ze noemde het ook een "ongelukje van de natuur"
de natuur kan er niets aan doen hoor meid
Oud 05-02-2006, 11:03
Laen
Laen is offline
Ik irriteer me echt aan al die reacties op Raffaëla's zwangerschap.
Het kan toch een foutje van de natuur zijn?!
Je kun nóg zo goed de pil slikken, of condoom gebruiken, er kan altijd iets mis gaan. Je bent nooit voor 100% beschermd tegen zwangerschap.
En wat jullie dus suggereren is dat ze dan maar abortus moet plegen, zodat ze Idols kan winnen? Nou, dan heb ik nu (ze het houdt) meer respect voor haar.
Ja, het is ongelukkige timing. Maar so be it!
Ze in nu eenmaal zwanger, en tuurlijk zal het niet gepland zijn. Ze zal er in het begin waarschijnlijk ook niet zo happy mee geweest zijn. Maar na 3 maanden mag je er toch wel blij mee zijn?

Alsof elk niet gepland kind ook daadwerkelijk ongewenst is.
Oud 05-02-2006, 11:10
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Laen schreef op 05-02-2006 @ 12:03 :
En wat jullie dus suggereren is dat ze dan maar abortus moet plegen, zodat ze Idols kan winnen?
natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?
Dat moet ze zeker niet doen want ik zie haar liever vandaag dan morgen vertrekken!

Maar als het haar niet om de publiciteit te doen is, waarom gaat haar hele introfilmpje er dan over? gaat ze alles zitten vertellen bij RTL/TALPA en in de bladen?
Oud 05-02-2006, 11:38
Laen
Laen is offline
Citaat:
0oFZo0 schreef op 05-02-2006 @ 12:10 :
natuurlijk niet, waar haal je dat vandaan?
Dat moet ze zeker niet doen want ik zie haar liever vandaag dan morgen vertrekken!

Maar als het haar niet om de publiciteit te doen is, waarom gaat haar hele introfilmpje er dan over? gaat ze alles zitten vertellen bij RTL/TALPA en in de bladen?
Kijk, ze is nou eenmaal zwanger geraakt. Ze zei zelf dat dat geen bewuste keuze is geweest. Jullie (dus niet alleen jij, ook Henk-Jan bijv.) geven af op het feit dat je met een kind toch geen Idol kan worden. Dus redeneer ik dat ze afgerekend wordt op haar keuze om het kind te houden.
Als je het niet zo bedoelt hebt, sorry

Verder ben ik het met je eens dat er te veel aandacht wordt besteed aan haar zwangerschap. Maar ze is heus niet zwanger geraakt om in de publiciteit te komen.
De media vindt dit natuurlijk een enorme sensatie. Juist het meisje dat door veel mensen als grote kanshebber werd aangewezen is zwanger.

Wat ik bedoel te zeggen is dat Raffaëla niet de enige 'schuldige' is van al die publiciteit, en dat het ook mogelijk is dat zij benaderd wordt door programma's en dat Idols die bezoekjes stimuleert, omdat zij willen geen plaat maken met een zwangere.

Ik denk namelijk niet dat Raffaëla persoonlijk die programma's heeft opgebeld om te vragen of ze mocht vertellen over haar zwangerschap.
Oud 05-02-2006, 12:48
Tsu
Tsu is offline
Ik vraag me overigens af wat voor soort "foutje" het was van de natuur, misschien was ze wel gewoon aan de pil maar is ze toch nog zwanger geworden door het ultrazaad van d'r vriend ofzo... Of ze heeft echt een domme fout gemaakt door geen pil te slikken of geen condoom te gebruiken.
Oud 05-02-2006, 13:10
Verwijderd
Wel raar dat Charissa wel doormocht vanwége haar zwangerschap.

Voor de rest kan de zwangerschap van Rafaella me geen flikker schelen. Wat een gezeur om niets. Het krijgt een beetje een RTL Boulevard-gehalte nu.
Oud 05-02-2006, 13:49
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
Tsu schreef op 05-02-2006 @ 13:48 :
Ik vraag me overigens af wat voor soort "foutje" het was van de natuur, misschien was ze wel gewoon aan de pil maar is ze toch nog zwanger geworden door het ultrazaad van d'r vriend ofzo... Of ze heeft echt een domme fout gemaakt door geen pil te slikken of geen condoom te gebruiken.
Je kan toch best een keer de pil vergeten?

Tja, ze kan er niks aan doen dat ze zwanger is geworden dusja..
Wel grappig, had idols niet gezien, alleen de uitslag, dus ze zeiden zo 'jaa onverstandige keuze blabla' en ik zo: wat is er gebeurd wat is gebeurd. En toen ze het zeiden riep de pa van mijn vriend heel hard OOOOOh ZE IS ZWANGER!

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten