Oud 03-02-2006, 15:59
zoef de haas
zoef de haas is offline
mij maakt het eigenlijk niet heel veel uit ik merk het verschil ook niet tussen mij en mn vriend nu hij doet mbo ik hbo...
Mijn ex en ik deden allebei Havo en hij was echt zoveel dommer of in ieder geval zo gedroeg hij zich dan mijn vriend van nu.
Ik denk dat het ook helemaal aan de persoon ligt
Oud 03-02-2006, 16:17
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 15:21 :
Ja, maar andersom geldt het ook: zij wordt gevormd door het soort mensen waarmee ze omgaat. Dat verschilt dus als het wo-studenten zijn ipv mbo-studenten bijv. Als je op een 'hoger' (ander) niveau zit gedraag je je waarcshijnlijk ook anders omdat je dat zo gewend bent van/met je medestudenten.
Dat kan, maar dat hoeft niet.
Oud 03-02-2006, 17:22
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
ik zit op het vwo en ben best lui
is gewoon niet zoveel te doen enzo,,,
soms is het zo van...beter lui dan moe
Oud 03-02-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
THE OBSESSIVE schreef op 02-02-2006 @ 21:54 :
hahaha dat mogen ze van mij best doen maar niet waar ik bij ben gewoon.. k zat laatst in de trein en daar was best een knappe jongen die een boek zat te lezen.. dat maakte hem daardoor nog leuker
Ik lees!!! en doe nu 5 gym!!!!!!
Oud 03-02-2006, 17:36
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
Citaat:
trouser schreef op 03-02-2006 @ 18:29 :
Ik lees!!! en doe nu 5 gym!!!!!!
1337...
Oud 03-02-2006, 17:38
Verwijderd
ik heb nooit begrepen wat 1337 betekent.. ja leet ofzo?
Oud 03-02-2006, 17:49
***ailá***
***ailá*** is offline
haha, ik moet wel lachen hier. Wat de intelligentie en motivatie betreft.... ik ben het ermee eens dat op het vmbo minder gemotiveerde mensen zitten dan bijv. op het vwo of de universiteit.

Want OF je bent gwn superintelligent... en haalt je vwo slapend... dat kan, dan kun je superlui zijn. Maar daarvan heb je niet zoveel mensen Ik vind dat het grootste gedeelte op het vwo toch echt wat gepresteerd heeft.

En op het vmbo ligt dat anders. Tuurlijk heb je daar ook mensen die ontzettend hun best doen en iets willen bereiken in hun leven, maar je hebt daar ook nog een behoorlijke groep die gemakkelijk bijv. de havo aankan, maar gwn liever luiert en tevreden is met een vmbo diploma. Maar dat soort mensen kom je eigenlijk amper tegen op het vwo. En nu ik studeer aan de universiteit.... bijna alle mensen zijn gemotiveerd en serieus met hun studie... zelfs de grootste druktemakers van de groep die even de boel willen overnemen (ja, dat komt ook voor op de universiteit )

En dat is logisch.. hoe zijn ze anders daar gekomen... tenzij je dus zoals ik al zei gewoon heel slim bent
Oud 03-02-2006, 17:53
Verwijderd
Valt mij eigenlijk tegen.

Ik ben zo iemand die hondslui is en slapend door vwo is gerold, maar als ik zie wat er bij mij in de klas zit... Daarmee vergeleken ben ik nog gemotiveerd en vlijtig Maarja, dat krijg je als je rechten doet...
Oud 03-02-2006, 17:56
SkYRyDEr
SkYRyDEr is offline
rechten maastricht?

1337=leet

ot: bij mij op het vwo zitte zoveel mense die minder dan nix doen en zoveel mense die meer dan alles doen, verschilt egt super....
Oud 03-02-2006, 18:01
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
SkYRyDEr schreef op 03-02-2006 @ 18:56 :
rechten maastricht?

1337=leet

ot: bij mij op het vwo zitte zoveel mense die minder dan nix doen en zoveel mense die meer dan alles doen, verschilt egt super....
Als ze niets doen op school, betekent het niet meteen dat ze ongemotiveerd zijn of geen ambitie hebben...
Oud 03-02-2006, 18:06
***ailá***
***ailá*** is offline
dat is ook wel weer zo.... ik denk dat het gewoon ervanaf hangt wat je leuk vindt en waar je goed in bent...

maar ontopic daarom ook maakt het me niet uit. Als een jongen en ik qua interesses en principes op 1 lijn zitten maakt zijn opleiding nix meer uit. Dan hou ik gwn van m en horen we bij elkaar

ofzoiets
Oud 03-02-2006, 18:07
Verwijderd
Citaat:
Katje schreef op 03-02-2006 @ 18:53 :
Valt mij eigenlijk tegen.

Ik ben zo iemand die hondslui is en slapend door vwo is gerold, maar als ik zie wat er bij mij in de klas zit... Daarmee vergeleken ben ik nog gemotiveerd en vlijtig Maarja, dat krijg je als je rechten doet...
Je moet inderdaad de doorsnee rechtenstudent niet als maatstaf voor het motivatieniveau op de universiteit nemen. Dat is bekend, de rechtenstudent is de spil van het verenigingsleven, maar zijn opleiding stelt (vaak) weinig voor.

Ik heb het wel gehad in mijn studietijd, mensen die nota bene bij master-keuzevakken nog zitten te slapen, zitten te mekkeren dat ze niet meekunnen op een uitstapje naar een advocatenkantoor 'omdat ze moeten werken' of dat soort dingen.
Oud 03-02-2006, 18:39
Heikje
Heikje is offline
ik doe VWO en ik ken iemand die MBO doet en iemand die HBO doet die ik allebei nie heel erg verkeerd vin als je begrijp wat ik bedoel .
maar er zijn ook zat vmbo'ers waarmee ik nooit wat zal beginnen omdat we gewoon niet hetzelfde denken. hoe kan je nou met iemand praten als hij in 9 van de 10 gevallen niet begrijpt waar je het over heb ?
er zijn natuurlijk ook zat intelligente vmbo/havo ers die gewoon wat minder zijn in leren . Daarmee kan je als vwo'er dan weer wel opschieten (als de rest van de eigenschappen ook ok zijn natuurlijk )
Oud 03-02-2006, 18:45
Misti
Misti is offline
Ik vind het wel vrij belangrijk. Je moet in ieder geval op dezelfde golflengte zitten.

Ik heb ooit verkering gehad met een jongen die een 'lagere' richting deed (hij TSO, ik ASO), en die schreef echt de domste fouten... 'Ik ben verliefdt' en meer van die kleppers... Ik ben me echt snel beginnen ergeren daaraan en de verliefdheid was dan ook snel over. En nu zeg ik niet dat iedereen die TSO doet van die domme spelfouten maakt he...
Oud 03-02-2006, 19:15
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2006 @ 17:17 :
Dat kan, maar dat hoeft niet.
In 99% van de gevallen wel.
Oud 03-02-2006, 19:25
Verwijderd
Ik vind het wel belangrijk dat mijn partner enige inhoud heeft. Hij hoeft niet de godganse dag over filosofie en ethiek te praten, maar hij moet wel zo nu en dan gewoon een goed gesprek met me kunnen hebben, zonder dat ik hem omver blaas, of hij mij. Het moet in evenwicht zijn.
Oud 03-02-2006, 19:33
Valentine
Valentine is offline
wil wel gewoon een normaal gesprek met hem kunnen voeren, ook over wat serieuzere dingen. verder maakt het me niet zoveel uit wat hij heeft gedaan met school, als ik hem maar niet steeds vanalles moet gaan uitleggen
Oud 03-02-2006, 19:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 20:15 :
In 99% van de gevallen wel.
En hoor bij die 99% ?
Oud 03-02-2006, 20:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 03-02-2006 @ 20:40 :
En hoor bij die 99% ?
Wie hoor? Ik hoor of jij hoor?

Ik kan heel goed omgaan met iemand die mavo heeft gedaan en nu havo doet, maar dat is wel een uitzonderingsgeval omdat zij echt heel anders is dan de 'gemiddelde' mavo'er (sorry voor de generalisatie).
Oud 03-02-2006, 21:30
Verwijderd
Opleidingsniveau niet, dat zegt namelijk maar bar weinig over iemand z'n 'niveau'. Gewoon allebei zo ongeveer op hetzelfde lijntje (of je moet erop kicken dat je partner op je voor-/achterloopt).

Antwoord is al duizend maal gegeven.
Oud 03-02-2006, 23:40
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 03-02-2006 @ 21:30 :
Wie hoor? Ik hoor of jij hoor?

Ik kan heel goed omgaan met iemand die mavo heeft gedaan en nu havo doet, maar dat is wel een uitzonderingsgeval omdat zij echt heel anders is dan de 'gemiddelde' mavo'er (sorry voor de generalisatie).
Ik was de jij vergeten te typen.
Maar goed, ik kan ook met veel mensen opschieten. Op de middelbare had ik vrienden/vriendinnen op de mavo, havo en vwo. Om een of andere reden mochten die "typische mavo'ers" mij nooit.
Oud 03-02-2006, 23:51
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Vice schreef op 04-02-2006 @ 00:40 :
Ik was de jij vergeten te typen.
Maar goed, ik kan ook met veel mensen opschieten. Op de middelbare had ik vrienden/vriendinnen op de mavo, havo en vwo.
Ik ook.
Oud 04-02-2006, 02:57
Verwijderd
Citaat:
THEOBSESSIVE schreef op 03-02-2006 @ 18:38 :
ik heb nooit begrepen wat 1337 betekent.. ja leet ofzo?
Ja, oftewel 'elite'.
Oud 04-02-2006, 11:08
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-02-2006 @ 15:32 :
Dat sarcasme van je is behoorlijk misplaatst, want het percentage mensen dat eigenlijk helemaal geen zin heeft in school en niet bereid is te werken voor een diploma is op het vmbo vele malen hoger dan op het vwo.

Als er iets irritant is, dan is het wel het uiterst misplaatste beeld dat veel (v)mbo'ers blijkbaar hebben van vwo'ers en studenten, die allemaal lui zouden zijn en maar van geluk moeten spreken dat het ze allemaal komt aanwaaien.
Ik spreek alleen maar uit mijn ervaring in mijn eigen omgeving, mijn broer zat dus op het VWO, doet geen ene hol, paar vrienden hetzelfde.

Kijk hun moeten dat zo weten, maar als ze dan maar klagen dat ze geen geld hebben, moeten ze niet bij mij aankomen, aangezien ze tijd genoeg hebben. Op de MAVO zag ik idd dat er veel ongemotiveerd waren, en als ik nu na 3 jaar kijk wat er van ze gekomen is, nog steeds niks, ze zijn stil blijven staan, stil blijven staan is dus het ergste wat er is in het leven, je moet altijd vooruit, altijd beter dan de vorige keer, jezelf perfectioneren, al kan dat natuurlijk niet Maar bijwijze van.
Oud 04-02-2006, 13:10
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Jolt schreef op 04-02-2006 @ 12:08 :
Kijk hun moeten dat zo weten, maar als ze dan maar klagen dat ze geen geld hebben, moeten ze niet bij mij aankomen, aangezien ze tijd genoeg hebben.
zij
Oud 11-02-2006, 16:09
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 27-01-2006 @ 21:46 :
opleiding an sich zegt vrij weinig, denkniveau zegt meer.
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 21:56 :
Datte, hoewel ik er toch bij moet zeggen dat ik mezelf als universitair niet met een vmbo'er zonder vervolgopleiding zie gaan. Niet omdat ik zo iemand 'minder' vind (absoluut niet), maar omdat we dan simpelweg niet op dezelfde golflengte zitten, denk ik.
Oud 11-02-2006, 16:14
Wuftie
Wuftie is offline
Citaat:
Heikje schreef op 03-02-2006 @ 19:39 :
ik doe VWO en ik ken iemand die MBO doet en iemand die HBO doet die ik allebei nie heel erg verkeerd vin als je begrijp wat ik bedoel .
maar er zijn ook zat vmbo'ers waarmee ik nooit wat zal beginnen omdat we gewoon niet hetzelfde denken. hoe kan je nou met iemand praten als hij in 9 van de 10 gevallen niet begrijpt waar je het over heb ?
er zijn natuurlijk ook zat intelligente vmbo/havo ers die gewoon wat minder zijn in leren . Daarmee kan je als vwo'er dan weer wel opschieten (als de rest van de eigenschappen ook ok zijn natuurlijk )
vind ik ook! maar ik vind het toch het prettigst als diegene wel een beetje in de buurt zit van de richting die ik doe. ik heb eens met iemand gehad, die deed VWO, en ik doe gym. klikte meteen! komt denk ik ook, omdat mensen die hetzelfde denken, meestal ook naar hetzelfde niveau opleiding gaan. let wel; ik zeg meestal
Oud 11-02-2006, 16:34
Verwijderd
Mijn vriend is afgestudeerd en gepromoveerd, ik ben super blij met zijn intelligentie en als hij alleen VMBO had gedaan, en daarna niets, dan zou 't een slappe zak zijn zonder doorzettingsvermogen of motivatie. Dat is gelukkig niet zo, want ik val niet op slappe zakken
Oud 11-02-2006, 16:41
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 27-01-2006 @ 21:56 :
Datte, hoewel ik er toch bij moet zeggen dat ik mezelf als universitair niet met een vmbo'er zonder vervolgopleiding zie gaan. Niet omdat ik zo iemand 'minder' vind (absoluut niet), maar omdat we dan simpelweg niet op dezelfde golflengte zitten, denk ik.
Ik denk dat het prima kan gaan tussen mensen met verschillende opleidingsniveaus, maar zoals hierboven al vaker gezegd: je hebt vaak andere omgangsvormen en denkwijzen. Voorbeeldje: op het vmbo is de gemiddelde leeftijd waarop men ontmaagd wordt 3 jaar lager dan die op het vwo. Ander voorbeeld: uit onderzoeken blijkt dat vmbo'ers veel eerder neigen geweld te gebruiken dan vwo'ers. Dit zijn natuurlijk allemaal gemiddelden en ik wil niemand persoonlijk beledigen, maar ik denk dat door verschillende normen+waarden wel makkelijk irritaties ontstaan.

Persoonlijk ben ik nooit op iemand gevallen met een lager opleidingsniveau dan ikzelf (ik doe gymnasium maar vind dat gelijk staan aan atheneum). Dit komt denk ik omdat ik graag iemand wil die mij psychisch kan uitdagen, iemand die me dingen kan vertellen die ik niet weet en me intellectueel kan verrassen. Bovendien wil ik iemand die zich met wereldse zaken bezighoudt (dus: krant lezen, interesse in actualiteit, enz) en een weloverwogen standpunt in durft te nemen ipv 'kweenie, boeiuhnd'. Ja ik ben veeleisend
Oud 11-02-2006, 18:27
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 11-02-2006 @ 17:41 :
Persoonlijk ben ik nooit op iemand gevallen met een lager opleidingsniveau dan ikzelf (ik doe gymnasium maar vind dat gelijk staan aan atheneum).
Ik ben, toen ik nog op havo zat, heel erg evrliefd geweest op een meisje dat mavo deed. Zij hoorde ook bij onze vriendengroep. Ze had volgens mij ook makkelijk havo kunnen doen, als ze niet zowel psychische als lichamelijke problemen had gehad. Nu zit ze wel op havo trouwens. Dus dat is een uitzonderingsgeval.

Citaat:
Dit komt denk ik omdat ik graag iemand wil die mij psychisch kan uitdagen, iemand die me dingen kan vertellen die ik niet weet en me intellectueel kan verrassen. Bovendien wil ik iemand die zich met wereldse zaken bezighoudt (dus: krant lezen, interesse in actualiteit, enz) en een weloverwogen standpunt in durft te nemen ipv 'kweenie, boeiuhnd'. Ja ik ben veeleisend
Ik vind dat helemaal niet veeleisend. Ik vraag precies hetzelfde. Ik vind dat ook niet meer dan normaal bij wat hoger opgeleide mensen (hoewel er ook op het vwo veel ongeïnteresseerde mensen zijn).
Oud 11-02-2006, 18:32
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 03-02-2006 @ 22:30 :
Opleidingsniveau niet, dat zegt namelijk maar bar weinig over iemand z'n 'niveau'. Gewoon allebei zo ongeveer op hetzelfde lijntje (of je moet erop kicken dat je partner op je voor-/achterloopt).

Antwoord is al duizend maal gegeven.
Ja dat. En ik zou geen achterlijke vriendin willen, maar ook niet zo'n carrière sletje.
Oud 11-02-2006, 18:58
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
DrunkenMagician schreef op 11-02-2006 @ 19:32 :
Ja dat. En ik zou geen achterlijke vriendin willen, maar ook niet zo'n carrière sletje.
Definieer carriere sletje?
Oud 11-02-2006, 19:50
Iduna
Iduna is offline
Je mag best trots zijn op wat je doet, maar op anderen neer kijken (dat meestal gebaseerd is op vooroordelen en verhalen van anderen) is nergens voor nodig. En ja, je mag best kieskeurig zijn wat betreft partnerkeuze, graag zelfs.
Oud 11-02-2006, 20:54
Verwijderd
Opleidingsniveau boeit me niet, maar iemand moet wel enig niveau hebben. Anders kan je niet met elkaar praten zonder alles honderd keer uit te moeten leggen, zo vermoeiend. Niet dat ik nou een enorm iq heb, maar ok.
En mensen die te slim zijn, zijn ook weer irritant, vooral als je ze het gevoel geven dat jij dom bent.

Conclusie: je moet wel een beetje op hetzelfde intelligentie-niveau zitten, opleidingsniveau maakt me niet uit.
Oud 11-02-2006, 21:21
Smokin'
Smokin' is offline
Mijn ervaring is dat een deel van de mensen die VWO doen constant vrij hard werkt en een deel het haalt door telkens vlak voor elke toetsweek even goed te leren. Dan vallen er wat zesjes, zevens en eventueel een vijf en dan is men weer tevreden. Deze routine herhaalt zich zo'n 4x per jaar en dan heeft men weer een jaar gehaalt. Overigens verschilt het ook nog per profiel want mensen die E en M hebben werken naar mijn idee weer minder hard dan mensen die N & T doen.
Oud 11-02-2006, 21:30
Meadow
Meadow is offline
Ik doe N&G, op VWO niveau, en ik werk eigenlijk best redelijk. In toetsweken haal ik bagger cijfers, maar dat is al vanaf de eerste zo, 'normale' proefwerken meestal wel mooie cijfers, in mijn optiek werken de M'ers inderdaad een stuk minder hard dan de N'ers... Zeker in toetsweken hoor ik veel dat ze het rustig hebben, terwijl ik me dan juist vrij druk voel...
Oud 11-02-2006, 21:39
Verwijderd
Wat boeit het? Het is overigens vrij 'normaal' dat mensen met een cultuur profiel misschien minder veel moeten leren of minder tijd kwijt zijn omdat het nou eenmaal veel meer tijd in beslag neemt om exacte vakken te beheersen omdat dat verder gaat dan alleen maar lezen, begrijpen en onthouden.

Citaat:
Smokin' schreef op 11-02-2006 @ 22:21 :
Mijn ervaring is dat een deel van de mensen die VWO doen constant vrij hard werkt en een deel het haalt door telkens vlak voor elke toetsweek even goed te leren. Dan vallen er wat zesjes, zevens en eventueel een vijf en dan is men weer tevreden. Deze routine herhaalt zich zo'n 4x per jaar en dan heeft men weer een jaar gehaalt. Overigens verschilt het ook nog per profiel want mensen die E en M hebben werken naar mijn idee weer minder hard dan mensen die N & T doen.
Wat wil je daarmee zeggen? Je kan echt geen vwo halen door veel/hard te leren als je intelligentie niet toereikend is, als dat is wat je suggereert.

Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 21:42.
Oud 11-02-2006, 21:52
Verwijderd
Alsof de middelbare school sowieso iets zegt. Je zou eens moeten zien hoeveel mensen wel hun VWO afmaken maar er uiteindelijk toch niet in slagen met succes een vervolgopleiding af te maken (zelfs niet eens HBO).

En persoonlijk vind ik het nog zwakker (zo je wilt, dommer) als iemand zich er nou nooit eens toe zet iets áf te maken. Dan nog liever iemand die met hoge cijfers een MBO heeft gedaan en dan ook echt een vakvrouw is geworden.
Oud 13-02-2006, 16:51
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
nare man schreef op 11-02-2006 @ 22:52 :
Alsof de middelbare school sowieso iets zegt. Je zou eens moeten zien hoeveel mensen wel hun VWO afmaken maar er uiteindelijk toch niet in slagen met succes een vervolgopleiding af te maken (zelfs niet eens HBO).

En persoonlijk vind ik het nog zwakker (zo je wilt, dommer) als iemand zich er nou nooit eens toe zet iets áf te maken. Dan nog liever iemand die met hoge cijfers een MBO heeft gedaan en dan ook echt een vakvrouw is geworden.
Precies, doorzettingsvermogen en ambitie spelen ook zeker een grote rol. Iemand die zich voor zijn carriere/toekomst niet kan inzetten, zal zich ook voor een toekomst voor een relatie niet vol inzetten denk ik.
Oud 13-02-2006, 18:52
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 11-02-2006 @ 22:21 :
dit is meer een discussie voor op het school en studie forum volgens mij.
Maar ik heb EM en ik leer inderdaad 4 keer per jaar voor de toetsweken heel even en haal dan gemiddeld wel een 7. Terwijl er veel mensen met natuurprofielen vele uren meer in de boeken zitten. Maar dat is ook omdat veel van deze mensen eigenlijk niet geschapen zijn voor de kant, maar toch omdat ze bijvoorbeeld per se geneeskunde willen studeren deze richting kiezen.
Dan moeten ze de gevolgen er ook maar van dragen.

OT:
Opleidingsniveau zegt lang niet alles. Ik denk dat je een persoon gewoon moet leren kennen en moet kijken hoe je er mee kunt converseren. Ik ken mensen van het vwo die totaal geen normaal gesprek kunnen voeren en alleen maar kennis uit de boekjes kunnen opdreunen en daarbij ook moeilijk discussieren omdat ze moeilijk meningen vormen. Daarentegen ken ik ook mensen die vmbo hebben gedaan, nu onderhand klaar zijn met MBO en HBO gaan doen of gaan werken, en waar ik super mee kan praten en discussieren.
Opleidingsniveau zegt dus niet alles.
Oud 13-02-2006, 19:17
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Papillonne schreef op 13-02-2006 @ 17:51 :
Precies, doorzettingsvermogen en ambitie spelen ook zeker een grote rol. Iemand die zich voor zijn carriere/toekomst niet kan inzetten, zal zich ook voor een toekomst voor een relatie niet vol inzetten denk ik.
Dat hoeft toch niet. Misschien kan iemand zich juist wel voor zijn relatie inzetten. Ik zie niet echt verband...
Oud 13-02-2006, 21:04
Sanoeske
Sanoeske is offline
Citaat:
Anneka schreef op 13-02-2006 @ 19:52 :

OT:
Opleidingsniveau zegt lang niet alles. Ik denk dat je een persoon gewoon moet leren kennen en moet kijken hoe je er mee kunt converseren. Ik ken mensen van het vwo die totaal geen normaal gesprek kunnen voeren en alleen maar kennis uit de boekjes kunnen opdreunen en daarbij ook moeilijk discussieren omdat ze moeilijk meningen vormen. Daarentegen ken ik ook mensen die vmbo hebben gedaan, nu onderhand klaar zijn met MBO en HBO gaan doen of gaan werken, en waar ik super mee kan praten en discussieren.
Opleidingsniveau zegt dus niet alles.
Precies, mijn vriend heeft vmbo gedaan, daarna mbo en is nu aan het wachten op zijn uitslag voor de politie. Mocht hij er niet doorkomen wil hij gewoon verder leren. Ik heb zelf vwo gedaan en ben nu eerstejaars psychologie aan een uni. Als opleidingsniveau alles voor mij zou zeggen, was dit niet al 3.5 jaar goed gegaan.
Verder ben ik het gewoon heel erg eens met bovenstaande. En zoals eerder vermeld is EQ ook belangrijk.
Oud 13-02-2006, 21:31
Verwijderd
Citaat:
LOLA3000 schreef op 13-02-2006 @ 20:17 :
Dat hoeft toch niet. Misschien kan iemand zich juist wel voor zijn relatie inzetten. Ik zie niet echt verband...
Maar iemand die geen doorzettingsvermogen heeft noem je een slappe zak en daarmee kun je ook geen gezonde relatie hebben
Oud 13-02-2006, 21:45
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2006 @ 22:31 :
Maar iemand die geen doorzettingsvermogen heeft noem je een slappe zak en daarmee kun je ook geen gezonde relatie hebben
Hehe precies. Nee maar ik geloof echt dat mensen die niet over de karaktereigenschappen doorzettingsvermogen/ambitieus beschikken over het algemeen, dit niet opeens wel hebben in relaties.
Oud 14-02-2006, 00:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-02-2006 @ 22:31 :
Tenzij de ander ook een slappe zak is.

Citaat:
Papillonne schreef op 13-02-2006 @ 22:45 :
Hehe precies. Nee maar ik geloof echt dat mensen die niet over de karaktereigenschappen doorzettingsvermogen/ambitieus beschikken over het algemeen, dit niet opeens wel hebben in relaties.
Dat vind ik te kort door de bocht. Iemand kan wel een goede baan hebben/willen hebben, maar toch niet ambitieus zijn, omdat hij/zij daar het nut niet van in ziet of niet zo nodig 'carriére wil maken', zoals ik. Ik hoef niet zo nodig aan de top of de allerhoogste baas te worden. In dat opzicht ben ik niet ambitieus. Dat wil niet zeggen dat ik, of anderen die op deze manier in elkaar zitten, geen moeite zouden willen doen voor een goede relatie. Misschien doen zulke mensen juist wel méér moeite voor een goede relatie, omdat ze liefde belangrijker vinden dan werk/carriére.
Oud 14-02-2006, 06:20
Dexter_M
Dexter_M is offline
Heb zelf een vmbo diploma gehaald, na een extra jaar
Was de enigste van me basischool die vmbo ging doen, rest ging allemaal veel lager.

Maar heb relaties gehad met mensen die op de uni en gym en vwo hebben gedaan.
En dat klikte ook erg goed
Oud 14-02-2006, 08:22
Papillonne
Papillonne is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 14-02-2006 @ 01:41 :
Tenzij de ander ook een slappe zak is.

Dat vind ik te kort door de bocht. Iemand kan wel een goede baan hebben/willen hebben, maar toch niet ambitieus zijn, omdat hij/zij daar het nut niet van in ziet of niet zo nodig 'carriére wil maken', zoals ik. Ik hoef niet zo nodig aan de top of de allerhoogste baas te worden. In dat opzicht ben ik niet ambitieus. Dat wil niet zeggen dat ik, of anderen die op deze manier in elkaar zitten, geen moeite zouden willen doen voor een goede relatie. Misschien doen zulke mensen juist wel méér moeite voor een goede relatie, omdat ze liefde belangrijker vinden dan werk/carriére.
Ja maar je zegt het zelf al: jij KIEST er bewust voor om geen gebruik te maken van die eigenschappen, je hebt ze denk ik wel (als ik je posts zo lees). Ik heb het gevoel dat er een hoop mensen zijn die gewoon even lullig gezegd lui zijn en niet over die eigenschappen beschikken, en ik denk dat dat wel doorwerkt in je relatie.
Oud 14-02-2006, 10:02
Verwijderd
Huh? Als iemand enerzijds wel zou zeggen een goede baan te willen maar anderzijds ook toegeeft er geen moeite voor te willen doen, dan zou ik me wel even achter mijn oren krabben.
Oud 14-02-2006, 10:23
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
puta_madre schreef op 14-02-2006 @ 07:20 :
Heb zelf een vmbo diploma gehaald, na een extra jaar
Was de enigste van me basischool die vmbo ging doen, rest ging allemaal veel lager.
Je was de enige van mijn

Wat is lager dan het vmbo dan? Wou je beweren dat iedereen van je lagere school niets ging doen?
Oud 14-02-2006, 10:47
Dexter_M
Dexter_M is offline
Citaat:
Gothic schreef op 14-02-2006 @ 11:23 :
Je was de enige van mijn

Wat is lager dan het vmbo dan? Wou je beweren dat iedereen van je lagere school niets ging doen?
Zij gingen allemaal naar speciaal onderwijs toe, voor moeilijke lerende kinderen. Soort lwt opleiding.
Ze konden ook geen diploma halen alleen maar certificaten.
Maar dat was nog in de tijd van de mavo, dus weet niet hoe dat verandert is nu
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten