Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb het wel gehad in mijn studietijd, mensen die nota bene bij master-keuzevakken nog zitten te slapen, zitten te mekkeren dat ze niet meekunnen op een uitstapje naar een advocatenkantoor 'omdat ze moeten werken' of dat soort dingen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik kan heel goed omgaan met iemand die mavo heeft gedaan en nu havo doet, maar dat is wel een uitzonderingsgeval omdat zij echt heel anders is dan de 'gemiddelde' mavo'er (sorry voor de generalisatie). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar goed, ik kan ook met veel mensen opschieten. Op de middelbare had ik vrienden/vriendinnen op de mavo, havo en vwo. Om een of andere reden mochten die "typische mavo'ers" mij nooit.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Kijk hun moeten dat zo weten, maar als ze dan maar klagen dat ze geen geld hebben, moeten ze niet bij mij aankomen, aangezien ze tijd genoeg hebben. Op de MAVO zag ik idd dat er veel ongemotiveerd waren, en als ik nu na 3 jaar kijk wat er van ze gekomen is, nog steeds niks, ze zijn stil blijven staan, stil blijven staan is dus het ergste wat er is in het leven, je moet altijd vooruit, altijd beter dan de vorige keer, jezelf perfectioneren, al kan dat natuurlijk niet ![]()
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Opleidingsniveau boeit me niet, maar iemand moet wel enig niveau hebben. Anders kan je niet met elkaar praten zonder alles honderd keer uit te moeten leggen, zo vermoeiend. Niet dat ik nou een enorm iq heb, maar ok.
En mensen die te slim zijn, zijn ook weer irritant, vooral als je ze het gevoel geven dat jij dom bent. Conclusie: je moet wel een beetje op hetzelfde intelligentie-niveau zitten, opleidingsniveau maakt me niet uit. |
![]() |
|
![]() |
Mijn ervaring is dat een deel van de mensen die VWO doen constant vrij hard werkt en een deel het haalt door telkens vlak voor elke toetsweek even goed te leren. Dan vallen er wat zesjes, zevens en eventueel een vijf en dan is men weer tevreden. Deze routine herhaalt zich zo'n 4x per jaar en dan heeft men weer een jaar gehaalt. Overigens verschilt het ook nog per profiel want mensen die E en M hebben werken naar mijn idee weer minder hard dan mensen die N & T doen.
|
![]() |
|
Ik doe N&G, op VWO niveau, en ik werk eigenlijk best redelijk. In toetsweken haal ik bagger cijfers, maar dat is al vanaf de eerste zo, 'normale' proefwerken meestal wel mooie cijfers, in mijn optiek werken de M'ers inderdaad een stuk minder hard dan de N'ers... Zeker in toetsweken hoor ik veel dat ze het rustig hebben, terwijl ik me dan juist vrij druk voel...
||
Verwijderd
|
Wat boeit het? Het is overigens vrij 'normaal' dat mensen met een cultuur profiel misschien minder veel moeten leren of minder tijd kwijt zijn omdat het nou eenmaal veel meer tijd in beslag neemt om exacte vakken te beheersen omdat dat verder gaat dan alleen maar lezen, begrijpen en onthouden.
Citaat:
Laatst gewijzigd op 11-02-2006 om 21:42. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Alsof de middelbare school sowieso iets zegt. Je zou eens moeten zien hoeveel mensen wel hun VWO afmaken maar er uiteindelijk toch niet in slagen met succes een vervolgopleiding af te maken (zelfs niet eens HBO).
En persoonlijk vind ik het nog zwakker (zo je wilt, dommer) als iemand zich er nou nooit eens toe zet iets áf te maken. Dan nog liever iemand die met hoge cijfers een MBO heeft gedaan en dan ook echt een vakvrouw is geworden. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik heb EM en ik leer inderdaad 4 keer per jaar voor de toetsweken heel even en haal dan gemiddeld wel een 7. Terwijl er veel mensen met natuurprofielen vele uren meer in de boeken zitten. Maar dat is ook omdat veel van deze mensen eigenlijk niet geschapen zijn voor de kant, maar toch omdat ze bijvoorbeeld per se geneeskunde willen studeren deze richting kiezen. Dan moeten ze de gevolgen er ook maar van dragen. OT: Opleidingsniveau zegt lang niet alles. Ik denk dat je een persoon gewoon moet leren kennen en moet kijken hoe je er mee kunt converseren. Ik ken mensen van het vwo die totaal geen normaal gesprek kunnen voeren en alleen maar kennis uit de boekjes kunnen opdreunen en daarbij ook moeilijk discussieren omdat ze moeilijk meningen vormen. Daarentegen ken ik ook mensen die vmbo hebben gedaan, nu onderhand klaar zijn met MBO en HBO gaan doen of gaan werken, en waar ik super mee kan praten en discussieren. Opleidingsniveau zegt dus niet alles. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Verder ben ik het gewoon heel erg eens met bovenstaande. En zoals eerder vermeld is EQ ook belangrijk. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat is lager dan het vmbo dan? Wou je beweren dat iedereen van je lagere school niets ging doen?
||
Citaat:
Ze konden ook geen diploma halen alleen maar certificaten. Maar dat was nog in de tijd van de mavo, dus weet niet hoe dat verandert is nu ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Terreur teistert scholier koelieboelie | 191 | 27-06-2005 01:59 | |
Liefde & Relatie |
opleiding- en intelligentieniveau belangrijk? Sanoeske | 197 | 02-05-2005 17:27 | |
Liefde & Relatie |
Vrouwen vallen op mannen met een vlotte babbel??? PierdeRegenworm | 75 | 10-02-2005 17:21 | |
Liefde & Relatie |
MBO= afknapper voor je moeder? Verwijderd | 88 | 05-06-2003 21:37 | |
Liefde & Relatie |
Enquete (kleine moeite..) lady short | 50 | 14-12-2002 16:09 |