![]() |
||
Citaat:
Roken, drugs en alcohol tast ook de organen aan. Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel en hoelang je dit soort medicatie moet gebruiken wil het schadelijk zijn. Het lijkt mij ook niet dat ze iemand de zwaarste medicatie een leven lang laten slikken? Organen zijn prima in staat zichzelf te herstellen mits ze niet teveel aangetast zijn. Waneer een persoon dus tijdelijk slikt, in die periode rustiger na kan deken en dus kan genezen (helemaal of iig een beetje) en daarna weer afgebouwd wordt, moet het volgens mij best te doen zijn.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zoals ik in mijn eerste bericht stelde: Psychische ziekte kan niet bestaan. Er bestaan ook psychiaters die kiezen om voor menselijkheid te vechten. Vele beroemde psychiaters waren tegen de psychiatrie zoals ze momenteel nog uitgevoerd word. Mitch
Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 18:58. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Men spreekt in de geestelijke gezondheidszorg niet over ziektes, maar over stoornissen. Men spreekt niet over patiënten, maar cliënten (tenzij in een psychiatrisch ziekenhuis). Nee, de meeste mensen zijn echt niet ziek te noemen. Maar ze hebben wel last van bepaalde psychische aandoeningen en hebben behandelingen nodig, vandaar de verwarring met ziektes. Geest en lichaam werken overigens nauw samen en kunnen elkaar beïnvloeden. Veel psychische stoornissen gaan dus ook samen met lichamelijke verstoringen, zoals het uit balans zijn van neurotransmitterniveau's. Medicatie kan zo iemand vaak helpen om even rust te vinden en aan de psychische factoren te werken, zonder de lichamelijke last er nog bij. Het is geen oplossing, wel een middel om een doel te bereiken.
||
![]() |
Citaat:
Wat je schreef is overigens aardig correct maar het blijft een feit dat de (dwangmatige) behandelingen die ze op mensen met "psychische klachten" toepassen gruwelijk en onmenselijk zijn. Ja, medicatie lost (mogelijke) maatschappelijke en/of sociale problemen vrij snel op, maar de persoon in questie ondergaat een ware martelgang. Zoals je al schetste, alles is gebaseerd op de gediagnosteerde stoornis. Middels psychiatrische therapie word de patiënt/cliënt geforceerd om inzicht te krijgen in zijn/haar eigen stoornis. De patiënt word geleerd dat hij of zij ziek is. De psychiater maakt de persoon in questie ziek om hem of haar vervolgens te behandelen op basis van die ziekte. Zo ontwikkeled de patiënt een nieuwe persoonlijke ontwikkeling die volledig word gestructureerd door de psychiatrische instelling en de psychiater. Dit is geenszins goed. De patiënten die niet ziek willen zijn ondergaan maanden isoleercel en hardhandige platspuit sessies. Niet slikken is beina alle psychiatrische stoornis diagnosen een gevaar voor zichzelf of voor anderen. Ze zitten dus ECHT maanden in een isoleercel, daarna een tiental maanden in een afgesloten kamer onderwijl geinjecteerd met schadelijke middelen waarvan de patiënten in veel gevallen ziek worden. Er worden echt gruweldaden begaan met mensen die gevangen zitten in de psychiatrie. Mitch
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb het toevallig nog in een verslag staan. Als de symptomen een combinatie van wanen, hallucinaties en andere psychotische stoornissen omvatten, overweeg 3A, 3B en 3C. Als de symptomen langer dan zes maanden aanhouden, overweeg F20.9* Schizofrenie Een stoornis die ten minste zes maanden duurt met ten minste één maand met symptomen uit de actieve fase (bijvoorbeeld wanen, hallucinaties, onsamenhangende spraak, ernstig chaotisch of katatoon gedrag, negatieve symptomen). Vanaf het begin van de stoornis dient er voor het grootste deel van de tijd sprake te zijn van belangrijke beperkingen in het functioneren op één of meer gebieden (bijvoorbeeld werk, intermenselijke relaties) en het functioneren moet duidelijk onder het niveau liggen van voor het begin van de stoornis. Als de persoon in kwestie zelf last heeft van zijn/haar stoornis, dermate dat het functioneren verstoord wordt (wat vrijwel altijd wel het geval is bij schizofrenie), zal hij/zij waarschijnlijk liever medicijnen slikken dan gewoon doorgaan zoals het was. Het beeld dat je hebt van psychiatrische instellingen vind ik overigens wel erg vergaand. Ik denk wel dat cliënten soms te snel in de isoleer belanden, maar ze laten iemand daar echt niet tien maanden wegrotten. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar iig, in Nederland zijn ze op sommige gebieden best streng qua medicijnen. Ik neem toch aan dat ze niet de eerste de beste middelen geven die levenslange schade aan richten.
|||||||
Citaat:
En hoe bedoel je, gruwelijk en onmenselijk? Marteling om boze geesten uit te drijven is al een tijdje uit de mode hoor. Citaat:
En vreemd, ik heb van veel mensen juist gehoord dat het een opluchting was om medicijnen te slikken. Er zijn vaak wat neveneffecten, maar die zijn nauwelijks te vergelijken met marteling. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als iemand depresief is en reeds 1 jaar thuis op de bank zit, dan zijn er wellicht wat minder van bepaalde stofjes aanwezig in de hersenen. Maar de psychiatrische medicatie maakt deze geenszins voor de gebruiker aan. Zij blokkeerd andere aanmaak van stoffen waardoor je algeheel op een lager niveau weer gelijk word gesteld.
||
![]() |
Citaat:
Ook ilegaal in Nederland: én medicatie én isoleercel. Ook dat gebeurt bijna in alle gevallen.
|||
Citaat:
ik ben het hier niet helemaal mee eens. als jij die neurotransmitter mist heb je een hele grote kans depressief te worden. als je dan een medicijn krijgt die dat stofje bevat of weer helpt met produceren kun je weer uit die depressie te komen. Citaat:
maar ik denk ook niet dat het zo ernstig is. want verpleegkundige grijpen dan op een gegeven moment echt wel in
||
![]() |
Citaat:
Wat u beschrijft over het doel van de medicatie, dat het als doel heeft om mensen rustiger te maken. Dat klopt. Het heeft als doel de patiënt te beperken in zijn denken. De bijwerkingen vinden reeds bij normale dosis plaats vandaar dat mensen die in een inrichting gevangen zitten ook beina altijd zo raar schuin en wezenloos rondlopen . De bijwerkingen zorgen echter voor een ware martelgang. De algehele verkramping van alle spieren in het lichaam zorgt ervoor dat de patiënt verstikkings momenten meemaakt. Dit geeft absoluut geen rust in het hoofd. Ook het inpraten van de behandelaren op de patiënt die wezenloos is door de medicatie maakt de patiënt verre van rustig in het hoofd. Het maakt dat de patiënt niet meer zonder medicatie voort kan. Ik zou overigens graag weten waar u uw informatie vandaan haalt. Of u psychologie of psychiatrie studeerd of op een andere manier met de psychiatrie in aanraking bent gekomen. Dit lijkt me interessant om te weten. Mitch
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben idd altijd anders geweest, maar ik stond bekend als iemand die iedereen kenden en vrijwel iedereen kende mij (als vriend). Ze wisten dus geen diagnose te stellen totdat ik een verontruste melding maakte van het feit dat ik voor mijn raam werd bedreigd door de vader van een van de patiënten. Een dag later werd ik bezocht door de assistent-arts en werd de diagnose "paranoide-schizofreen" gemaakt. Echt heel triest. Maar ik ben nimmer van de psychiatrie verlost geraakt. De assistent-arts die mij onderzocht vond het waarschijnlijk nogal interessant om mij te onderzoeken en ik moest telkens ontsnappen waardoor ik o.a. dakloos ben geraakt en ik op die manier uiteindelijk telkens weer in een isoleercel belande om vervolgens weer te ontsnappen. Nu, Ik heb geen enkele vorm van psychische klachten als het er op neer komt. Ik wil mij enkel graag richten op mijn werk (internet development) en doe niemand kwaad. Ik verzorg mij ook uitstekend en vorm dus verre van een gevaar voor mijzelf of anderen. Toch sloten zij mij bij lateren opname voor meer als 1.5 maanden in een isoleercel op. Waarom? Om de volgende 2 verontrustingen waarvan er 1 onwaar is. Ik zou mij onvoldoende verzorgen in de vorm van voeding (door mijn dakloze situatie en vele bewegen was ik slank geworden en ik was altijd dik). En daarbij, ik was reeds enkele malen ontsnapt. Er was dus een risico op een ontsnapping en risico op maatschappelijke teloorgang op basis van mijn veronderstelde matige voeding. Dat is alles. Toch zat ik op zijn langst 1.6 maanden gevangen in een isoleercel en werd daar hardhandig platgespoten met psychiatrische middelen die mijn gehele lichaam verkrampte en waardoor ik beine verstikte. Hierdoor is mijn intresse gewekt voor dit fenomeen. De marteling van mensen die anders zijn of een probleem ervaren in welke vorm dan ook. Ik heb dus veel gelezen over wat nu precies de regels zijn en hoe het er nu precies aan toegaat in de psychiatrie. Vandaar dat ik deze topic ben gestart. Met vriendelijke groet, Mitch Plat
||
![]() |
Citaat:
Ik wilde mijzelf persee intact houden omdat ik mijn hoofd nodig heb voor bepaalde zaken. Ik had dus geen zin om na 2 jaar verlamd door de psychiatrische middelen legaal naar huis te mogen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
en tuurlijk zullen er extreme gevallen bekend zijn die verlamd zijn maar dat kan ook gebeuren als je in het ziekenhuis een verkeerde infuusvloeistof aan gehangen krijgt of als je ergens allergisch voor bent..
||
![]() |
Citaat:
Of ik vluchte als de binnen deur open ging. En bij geluk lieten ze mij door bij de tweede controle deur ![]() Het is ook wel eens fout gegaan. Dan belande ik weer in de isoleercel.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Mitch
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Als je wel last hebt van de genoemde verschijnselen dan heb je er wellicht wel baat bij, maar dit HOEFT NIET. Er zullen ook zat natuurlijke oplossingen beschikbaar zijn. Zo kan het voorkomen dat je last krijgt van halucinaties en wanen wanneer je jezelf onvoldoende voed. Dan is een aanpassing in de voeding voldoende om het probleem op te lossen.
||
Citaat:
![]() Want van leven ga je dood en je leeft ook gewoon om dood te gaan ![]()
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Mitch http://www.studentenchat.com/
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vind ze me leuk heeft ze interesse? pimeeftink | 61 | 09-07-2012 02:47 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De Draak vs God [Openbaring van vragen] Kazanka | 73 | 07-10-2003 11:44 | |
Wetenschappers bevestigen de Tekenen van God. Iqra | 94 | 30-07-2003 21:36 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
de agnosticus Rerisen Phoenix | 45 | 08-02-2003 23:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |