Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2006, 17:55
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:30 :
Wellicht helpt het geloof dat er via "medicatie" aan uw probleem gewerkt word u van het probleem af. Maar daarmee heeft u er een nieuw probleem bij!

Risperdal is giftig voor een tal van organen en kan blijvende schade aanrichten aan de hersenen.
Je gaat overal dood aan, als je er maar teveel van gebruikt.
Roken, drugs en alcohol tast ook de organen aan.

Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel en hoelang je dit soort medicatie moet gebruiken wil het schadelijk zijn. Het lijkt mij ook niet dat ze iemand de zwaarste medicatie een leven lang laten slikken?

Organen zijn prima in staat zichzelf te herstellen mits ze niet teveel aangetast zijn. Waneer een persoon dus tijdelijk slikt, in die periode rustiger na kan deken en dus kan genezen (helemaal of iig een beetje) en daarna weer afgebouwd wordt, moet het volgens mij best te doen zijn.
en organen kun je vervangen, hersenen niet
Oud 25-04-2006, 18:55
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Mandoline schreef op 25-04-2006 @ 17:55 :
Hallucinaties zijn volgens jou ook 'vreemde gedragingen'?

Overigens vind ik het vreemd dat je hier een discussie over aangaat, terwijl je er zelf niet echt iets vanaf lijkt te weten, afgaand op wat je nu allemaal gezegd hebt.
Hallucinaties kunnen door tal van oorzaken veroorzaakt worden. Bijv. door te weinig te eten/drinken etc. Als iemand hier last van heeft moet de oorzaak aan worden gepakt. Het doden van de geest is een snelle maar onmenselijke oplossing.

Zoals ik in mijn eerste bericht stelde: Psychische ziekte kan niet bestaan.

Er bestaan ook psychiaters die kiezen om voor menselijkheid te vechten. Vele beroemde psychiaters waren tegen de psychiatrie zoals ze momenteel nog uitgevoerd word.

Mitch

Laatst gewijzigd op 25-04-2006 om 18:58.
Oud 25-04-2006, 19:00
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 18:55 :

De hersenen worden ook beschadigd door gebruik van neuroleptics... en... het blijkt blijvende/permanente schade aan te richten...
Oud 25-04-2006, 19:14
rare kwast
rare kwast is offline
als iemand 'raar en onverklaarbaar' gedrag vertoont wordt hij niet ineens schizofreen..
zoals leonoor al zei werken ze met DSM-IV en je moet wel aan meer 'punten voldoen' wil je schizofreen zijn..

en ik las ook iets over depressie en medicijnen terwijl je daar ook zelf uit moet komen..
het kan ook zijn dat je hersenen een stof missen of niet genoeg aanmaken waardoor je depressief wordt.. knappe jongen als je daar zelf uit komt
en naast medicijnen wordt er altijd therapie gegeven!
Oud 25-04-2006, 19:50
Verwijderd
Ziektes bestaan en gaan teniet bij de gratie van de medische wetenschap natuurlijk.
Oud 25-04-2006, 20:20
Metal
Metal is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 15:43 :
Ik ben het met je eens dat de werking van medicatie voor een deel tussen de oren zit, is ook wel onderzocht enzo. Maar in hoeverre worden psygische dingen biologisch veroorzaakt? Een depressie kan ook in de familie zitten, dat wordt dan toch ook biologisch over gedragen? In de winter word door minder zon een stof in het lichaam minder aangemaakt waardoor mensen zich minder vrolijk vinden etc. Ik ben van mening dat psyigische dingen vaak een biologische achtergrond kunnen hebben.
Waarom schrijf je psygische?
Oud 25-04-2006, 20:52
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:08 :
Schizofrenie word nu voor alle denkbare vormen van onverklaarbaar gedrag gebruikt.
Mag ik je even smakelijk uitlachen? Schizofrenie is een stoornis die in de DSM-IV-TR vrij nauwkeurig gedefiniëerd is door middel van beschrijving vn symptomen, duur, disfunctioneren en met uitsluiting van de stoornis als neveneffect van andere stoornissen of middelen. Je gebruikt mooie woorden hoor, maar wat je zegt is niet waar. Hoewel mensen met schizofrenie dag en nacht van elkaar kunnen verschillen is de stoornis duidelijk omschreven.

Men spreekt in de geestelijke gezondheidszorg niet over ziektes, maar over stoornissen. Men spreekt niet over patiënten, maar cliënten (tenzij in een psychiatrisch ziekenhuis). Nee, de meeste mensen zijn echt niet ziek te noemen. Maar ze hebben wel last van bepaalde psychische aandoeningen en hebben behandelingen nodig, vandaar de verwarring met ziektes.

Geest en lichaam werken overigens nauw samen en kunnen elkaar beïnvloeden. Veel psychische stoornissen gaan dus ook samen met lichamelijke verstoringen, zoals het uit balans zijn van neurotransmitterniveau's. Medicatie kan zo iemand vaak helpen om even rust te vinden en aan de psychische factoren te werken, zonder de lichamelijke last er nog bij. Het is geen oplossing, wel een middel om een doel te bereiken.
Oud 25-04-2006, 21:16
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-04-2006 @ 21:52 :
Mag ik je even smakelijk uitlachen? Schizofrenie is een stoornis die in de DSM-IV-TR vrij nauwkeurig gedefiniëerd is door middel van beschrijving vn symptomen, duur, disfunctioneren en met uitsluiting van de stoornis als neveneffect van andere stoornissen of middelen. Je gebruikt mooie woorden hoor, maar wat je zegt is niet waar. Hoewel mensen met schizofrenie dag en nacht van elkaar kunnen verschillen is de stoornis duidelijk omschreven.

Men spreekt in de geestelijke gezondheidszorg niet over ziektes, maar over stoornissen. Men spreekt niet over patiënten, maar cliënten (tenzij in een psychiatrisch ziekenhuis). Nee, de meeste mensen zijn echt niet ziek te noemen. Maar ze hebben wel last van bepaalde psychische aandoeningen en hebben behandelingen nodig, vandaar de verwarring met ziektes.

Geest en lichaam werken overigens nauw samen en kunnen elkaar beïnvloeden. Veel psychische stoornissen gaan dus ook samen met lichamelijke verstoringen, zoals het uit balans zijn van neurotransmitterniveau's. Medicatie kan zo iemand vaak helpen om even rust te vinden en aan de psychische factoren te werken, zonder de lichamelijke last er nog bij. Het is geen oplossing, wel een middel om een doel te bereiken.
Klopt, het moest eigenlijk zijn: "veel" vormen van vreemd of onverklaarbaar gedrag.

Wat je schreef is overigens aardig correct maar het blijft een feit dat de (dwangmatige) behandelingen die ze op mensen met "psychische klachten" toepassen gruwelijk en onmenselijk zijn.

Ja, medicatie lost (mogelijke) maatschappelijke en/of sociale problemen vrij snel op, maar de persoon in questie ondergaat een ware martelgang.

Zoals je al schetste, alles is gebaseerd op de gediagnosteerde stoornis. Middels psychiatrische therapie word de patiënt/cliënt geforceerd om inzicht te krijgen in zijn/haar eigen stoornis. De patiënt word geleerd dat hij of zij ziek is. De psychiater maakt de persoon in questie ziek om hem of haar vervolgens te behandelen op basis van die ziekte. Zo ontwikkeled de patiënt een nieuwe persoonlijke ontwikkeling die volledig word gestructureerd door de psychiatrische instelling en de psychiater.

Dit is geenszins goed. De patiënten die niet ziek willen zijn ondergaan maanden isoleercel en hardhandige platspuit sessies. Niet slikken is beina alle psychiatrische stoornis diagnosen een gevaar voor zichzelf of voor anderen. Ze zitten dus ECHT maanden in een isoleercel, daarna een tiental maanden in een afgesloten kamer onderwijl geinjecteerd met schadelijke middelen waarvan de patiënten in veel gevallen ziek worden.

Er worden echt gruweldaden begaan met mensen die gevangen zitten in de psychiatrie.

Mitch
Oud 25-04-2006, 21:19
rare kwast
rare kwast is offline
mag ik vragen hoe je daar allemaal bij komt dat t er zo toegaat in de psychiatrie
(of stond dat al ergens? )
Oud 25-04-2006, 21:21
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Leven en laten leven
Oud 25-04-2006, 21:22
rare kwast
rare kwast is offline
huh
Oud 25-04-2006, 22:15
professor2
professor2 is offline
je lichaam is gewwon een chemisch fabriekje waarom zou het verkeerd zijn soms een beetje van buiten geprodcueerde middelen erin te gooien voor je lichaam maakt het niet uit hoor
Oud 25-04-2006, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 15:37 :
Hoi!

Ikzelf heb geen ervaring met anti depresiva maar vermoed wel dat een depressie vooral psychische (persoonlijke ontwikkeling) oorzaken heeft, en geen biologische!

Zodra een persoon een depressie ervaart en hulp zoekt bij een psychiater die hem of haar een anti depressiva voorschrijft geloofd hij of zij wellicht dat het middel echt werkt en word beter.

Een ander herinnerd hoe hij of zij zich voelde zonder de medicatie en word ziek (als verhevigde reactie op de negatieve effecten van de medicatie).

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Er zijn dus mensen die depressief worden omdat er een bepaald stofje te weinig wordt aangemaakt. Puur biologisch. Hoe moet je daar zelf uitkomen?
Oud 26-04-2006, 08:14
George
George is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 25-04-2006 @ 21:52 :

Ik heb het toevallig nog in een verslag staan.
Als de symptomen een combinatie van wanen, hallucinaties en andere psychotische stoornissen omvatten, overweeg 3A, 3B en 3C.
Als de symptomen langer dan zes maanden aanhouden, overweeg
F20.9* Schizofrenie

Een stoornis die ten minste zes maanden duurt met ten minste één maand met symptomen uit de actieve fase (bijvoorbeeld wanen, hallucinaties, onsamenhangende spraak, ernstig chaotisch of katatoon gedrag, negatieve symptomen). Vanaf het begin van de stoornis dient er voor het grootste deel van de tijd sprake te zijn van belangrijke beperkingen in het functioneren op één of meer gebieden (bijvoorbeeld werk, intermenselijke relaties) en het functioneren moet duidelijk onder het niveau liggen van voor het begin van de stoornis.

Als de persoon in kwestie zelf last heeft van zijn/haar stoornis, dermate dat het functioneren verstoord wordt (wat vrijwel altijd wel het geval is bij schizofrenie), zal hij/zij waarschijnlijk liever medicijnen slikken dan gewoon doorgaan zoals het was.
Het beeld dat je hebt van psychiatrische instellingen vind ik overigens wel erg vergaand. Ik denk wel dat cliënten soms te snel in de isoleer belanden, maar ze laten iemand daar echt niet tien maanden wegrotten.
Oud 26-04-2006, 08:17
George
George is offline
Overigens ben ik van mening dat medicatie erg goed kan helpen als je dermate in de war, depressief, whatever bent dat je in het dagelijks leven niet meer normaal functioneert (natuurlijk in combinatie met therapie, het moet, vind ik, wel een 'noodoplossing' blijven).
Oud 26-04-2006, 08:32
Lothlan
Lothlan is offline
Beste Mitch,

Ik weet niet of het dit topic was of jouw andere maar:

Wat je zegt over Anti PsychoticA, met name over stijf worden, verkrampen ed. heeft niks te maken met de werkelijke functie van het medicament. Het doel is om je hoofd rustiger te maken en niet je spierfuncties, dit zijn bijwerkingen. Ook hebben de meeste atypische anti-psychotica deze bijwerkingen pas in zeer hoge doseringen. De meeste mensen verdragen deze medicijnen zeer goed.

Ik snap heel goed dat je er van baalt dat JIJ juist wel die bijwerkingen had en de mensen om je heen, dat is niet vreemd omdat je in klinieken met zwaardere gevallen om je heen leeft, ze hebben vaak verschillende soorten medicatie ed. Dat medicatie jou geen goed doet zegt niks over het nut ervan, gemeten over de gehele groep gebruikers.

Je sprak ergens ook dat je het niet nodig had, je kreeg het onder dwang omdat het moest van een corrupte rechter.... Dit spreekt elkaar erg tegen. Denk daar maar eens over na en verbeter me gerust als ik het fout heb.

Groet,

Lothlan
Oud 26-04-2006, 08:56
marrel
marrel is offline
Citaat:
Metal schreef op 25-04-2006 @ 21:20 :
Waarom schrijf je psygische?
mijn vingers zijn sneller dan mijn hoofd. Das dan mijn afwijking
Oud 26-04-2006, 08:58
marrel
marrel is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 20:00 :
De hersenen worden ook beschadigd door gebruik van neuroleptics... en... het blijkt blijvende/permanente schade aan te richten...
die opmerking van mij was niet serieus

Maar iig, in Nederland zijn ze op sommige gebieden best streng qua medicijnen. Ik neem toch aan dat ze niet de eerste de beste middelen geven die levenslange schade aan richten.
Oud 26-04-2006, 10:04
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 22:16 :
Wat je schreef is overigens aardig correct maar het blijft een feit dat de (dwangmatige) behandelingen die ze op mensen met "psychische klachten" toepassen gruwelijk en onmenselijk zijn.
Behandelingen zijn pas verplicht als iemand een gevaar vormt voor zichzelf of anderen. Een fysiek gevaar dus. Mensen die gewoon wat klachten hebben zijn helemaal vrij in hun keuze.
En hoe bedoel je, gruwelijk en onmenselijk? Marteling om boze geesten uit te drijven is al een tijdje uit de mode hoor.

Citaat:
Ja, medicatie lost (mogelijke) maatschappelijke en/of sociale problemen vrij snel op, maar de persoon in questie ondergaat een ware martelgang.
Medicatie lost problemen niet op, het helpt mensen alleen de geestelijke rust of helderheid te vinden om die problemen zelf op te lossen.
En vreemd, ik heb van veel mensen juist gehoord dat het een opluchting was om medicijnen te slikken. Er zijn vaak wat neveneffecten, maar die zijn nauwelijks te vergelijken met marteling.

Citaat:
Zoals je al schetste, alles is gebaseerd op de gediagnosteerde stoornis. Middels psychiatrische therapie word de patiënt/cliënt geforceerd om inzicht te krijgen in zijn/haar eigen stoornis. De patiënt word geleerd dat hij of zij ziek is. De psychiater maakt de persoon in questie ziek om hem of haar vervolgens te behandelen op basis van die ziekte. Zo ontwikkeled de patiënt een nieuwe persoonlijke ontwikkeling die volledig word gestructureerd door de psychiatrische instelling en de psychiater.
Een psychiater maakt iemand niet ziek, een psychiater geeft het alleen een naam. En alleen op die manier is iets behandelbaar. Wat jij beschrijft is geen behandeling, dat is hersenspoeling. Een psychiater structureert geen persoonlijke ontwikkeling, alleen de gesprekken waarbinnen de cliënt ondersteuning kan vinden voor ontwikkeling die hij zelf in de hand heeft.

Citaat:
Dit is geenszins goed. De patiënten die niet ziek willen zijn ondergaan maanden isoleercel en hardhandige platspuit sessies.
Waar ben jij geweest? Maanden in een isoleer is niet wettelijk toegestaan en ook niet rendabel. Medicatie toedienen gebeurt alleen wanneer dat nodig is. Zoek even op isoleer, dan vind je een topic waarin wordt gezegd dat een isoleercel zelfs rust kan bieden voor degene die er zit. Geen marteling, behandeling.

Citaat:
Niet slikken is beina alle psychiatrische stoornis diagnosen een gevaar voor zichzelf of voor anderen.
Dikke bull, noem jij eens een stoornis waarbij het niet innemen van medicatie een direct gevaar vormt.
Citaat:
Ze zitten dus ECHT maanden in een isoleercel, daarna een tiental maanden in een afgesloten kamer onderwijl geinjecteerd met schadelijke middelen waarvan de patiënten in veel gevallen ziek worden.

Er worden echt gruweldaden begaan met mensen die gevangen zitten in de psychiatrie.

Mitch
Ik vraag me echt af waar jij geweest bent.
Oud 26-04-2006, 10:45
marrel
marrel is offline
Het klinkt voor mij alsof je in een gevangenis in Iran/verwegistan hebt gekeken
Oud 26-04-2006, 10:46
rare kwast
rare kwast is offline
ik ben het helemaal eens met kruimel
Oud 26-04-2006, 10:56
George
George is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-04-2006 @ 11:46 :
ik ben het helemaal eens met kruimel
Oud 26-04-2006, 10:57
Nona
Nona is offline
*overwinningsdansje*
Oud 26-04-2006, 11:51
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2006 @ 00:01 :
Er zijn dus mensen die depressief worden omdat er een bepaald stofje te weinig wordt aangemaakt. Puur biologisch. Hoe moet je daar zelf uitkomen?
De hersensen zijn een (natuurlijk) chemische fabriek, als jij je 2 weken 100% met je studie of werk bezig houd heb je veel meer of minder van bepaalde stofjes in je hersenen. Dit is gewoon normaal en heeft een oorzaak die ligt in je persoonlijke ontwikkeling.

Als iemand depresief is en reeds 1 jaar thuis op de bank zit, dan zijn er wellicht wat minder van bepaalde stofjes aanwezig in de hersenen. Maar de psychiatrische medicatie maakt deze geenszins voor de gebruiker aan. Zij blokkeerd andere aanmaak van stoffen waardoor je algeheel op een lager niveau weer gelijk word gesteld.
Oud 26-04-2006, 11:54
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
George schreef op 26-04-2006 @ 09:14 :

Het beeld dat je hebt van psychiatrische instellingen vind ik overigens wel erg vergaand. Ik denk wel dat cliënten soms te snel in de isoleer belanden, maar ze laten iemand daar echt niet tien maanden wegrotten.
Wel, in de praktijk gebeurt het dus wel.

Ook ilegaal in Nederland: én medicatie én isoleercel. Ook dat gebeurt bijna in alle gevallen.
Oud 26-04-2006, 12:59
Princessb
Princessb is offline
mijn broer heet het aperger syndroom (autisme verwant) en ze noemen het een contactstoornis in de hersenen...of ook wel een psychische stoornis
Oud 26-04-2006, 13:02
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 26-04-2006 @ 12:51 :
De hersensen zijn een (natuurlijk) chemische fabriek, als jij je 2 weken 100% met je studie of werk bezig houd heb je veel meer of minder van bepaalde stofjes in je hersenen. Dit is gewoon normaal en heeft een oorzaak die ligt in je persoonlijke ontwikkeling.

Als iemand depresief is en reeds 1 jaar thuis op de bank zit, dan zijn er wellicht wat minder van bepaalde stofjes aanwezig in de hersenen. Maar de psychiatrische medicatie maakt deze geenszins voor de gebruiker aan. Zij blokkeerd andere aanmaak van stoffen waardoor je algeheel op een lager niveau weer gelijk word gesteld.

ik ben het hier niet helemaal mee eens. als jij die neurotransmitter mist heb je een hele grote kans depressief te worden.
als je dan een medicijn krijgt die dat stofje bevat of weer helpt met produceren kun je weer uit die depressie te komen.

Citaat:
Mitch Plat schreef op 26-04-2006 @ 12:54 :
Wel, in de praktijk gebeurt het dus wel.

Ook ilegaal in Nederland: én medicatie én isoleercel. Ook dat gebeurt bijna in alle gevallen.
de vraag was ook waar je gezeten hebt of dit vandaan gehaald hebt..
maar ik denk ook niet dat het zo ernstig is. want verpleegkundige grijpen dan op een gegeven moment echt wel in
Oud 26-04-2006, 13:28
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Lothlan schreef op 26-04-2006 @ 09:32 :
Beste Mitch,

Ik weet niet of het dit topic was of jouw andere maar:

Wat je zegt over Anti PsychoticA, met name over stijf worden, verkrampen ed. heeft niks te maken met de werkelijke functie van het medicament. Het doel is om je hoofd rustiger te maken en niet je spierfuncties, dit zijn bijwerkingen. Ook hebben de meeste atypische anti-psychotica deze bijwerkingen pas in zeer hoge doseringen. De meeste mensen verdragen deze medicijnen zeer goed.

Ik snap heel goed dat je er van baalt dat JIJ juist wel die bijwerkingen had en de mensen om je heen, dat is niet vreemd omdat je in klinieken met zwaardere gevallen om je heen leeft, ze hebben vaak verschillende soorten medicatie ed. Dat medicatie jou geen goed doet zegt niks over het nut ervan, gemeten over de gehele groep gebruikers.

Je sprak ergens ook dat je het niet nodig had, je kreeg het onder dwang omdat het moest van een corrupte rechter.... Dit spreekt elkaar erg tegen. Denk daar maar eens over na en verbeter me gerust als ik het fout heb.

Groet,

Lothlan
Beste Lothlan,

Wat u beschrijft over het doel van de medicatie, dat het als doel heeft om mensen rustiger te maken. Dat klopt. Het heeft als doel de patiënt te beperken in zijn denken. De bijwerkingen vinden reeds bij normale dosis plaats vandaar dat mensen die in een inrichting gevangen zitten ook beina altijd zo raar schuin en wezenloos rondlopen .

De bijwerkingen zorgen echter voor een ware martelgang. De algehele verkramping van alle spieren in het lichaam zorgt ervoor dat de patiënt verstikkings momenten meemaakt. Dit geeft absoluut geen rust in het hoofd. Ook het inpraten van de behandelaren op de patiënt die wezenloos is door de medicatie maakt de patiënt verre van rustig in het hoofd. Het maakt dat de patiënt niet meer zonder medicatie voort kan.

Ik zou overigens graag weten waar u uw informatie vandaan haalt. Of u psychologie of psychiatrie studeerd of op een andere manier met de psychiatrie in aanraking bent gekomen. Dit lijkt me interessant om te weten.

Mitch
Oud 26-04-2006, 13:47
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-04-2006 @ 11:04 :
Marteling om boze geesten uit te drijven is al een tijdje uit de mode hoor.
Wel, de marteling van mensen tegen de muur gooien of 1000 x ronddraaien op een draaistoel zijn niet meer toegestaan. Maar onbepaalde tijd isolering, dwangmatige lichaams vermiking doormiddel van psychiatrische injecties zijn nog wel toegestaan.

Citaat:

Medicatie lost problemen niet op, het helpt mensen alleen de geestelijke rust of helderheid te vinden om die problemen zelf op te lossen.
En vreemd, ik heb van veel mensen juist gehoord dat het een opluchting was om medicijnen te slikken. Er zijn vaak wat neveneffecten, maar die zijn nauwelijks te vergelijken met marteling.
Dit klopt dus niet geheel. Er zijn idd. mensen die wel baat hebben bij het slikken van geest beperkende middelen. Maar mensen die hun hoofd graag intact wensen te houden en deze middelen onder dwang geinjecteerd krijgen ondergaan een ware martelgang.

Citaat:

Een psychiater maakt iemand niet ziek, een psychiater geeft het alleen een naam. En alleen op die manier is iets behandelbaar. Wat jij beschrijft is geen behandeling, dat is hersenspoeling. Een psychiater structureert geen persoonlijke ontwikkeling, alleen de gesprekken waarbinnen de cliënt ondersteuning kan vinden voor ontwikkeling die hij zelf in de hand heeft.
Een psychiater probeerd middels psychiatrische therapie de patiënt inzicht te laten verkrijgen dat hij of zij medisch ziek is. Daarmee maak je dus iemand ziek. Wat moet jij denken als je een probleem ervaart en een arts verteld je dat je probleem te maken heeft met een ziekte. Je lost daar het werkelijke probleem niet mee op. Je maakt dan iemand ziek voor de rest van zijn of haar leven.

Citaat:

Waar ben jij geweest? Maanden in een isoleer is niet wettelijk toegestaan en ook niet rendabel. Medicatie toedienen gebeurt alleen wanneer dat nodig is. Zoek even op isoleer, dan vind je een topic waarin wordt gezegd dat een isoleercel zelfs rust kan bieden voor degene die er zit. Geen marteling, behandeling.

Dikke bull, noem jij eens een stoornis waarbij het niet innemen van medicatie een direct gevaar vormt.
Ik vraag me echt af waar jij geweest bent.
Ik heb in meerdere instellingen gevangen gezeten. De eerste maal was 3 maanden. Ik was door een rechter (die ik nog nooit in mijn leven heb gezien) veroordeeld om ter observatie opgesloten te worden in een psychiatrische instelling. Ze hebben mij 3 maanden ter observatie opgesloten gehouden tot het me lukte om te ontsnappen.

Ik ben idd altijd anders geweest, maar ik stond bekend als iemand die iedereen kenden en vrijwel iedereen kende mij (als vriend). Ze wisten dus geen diagnose te stellen totdat ik een verontruste melding maakte van het feit dat ik voor mijn raam werd bedreigd door de vader van een van de patiënten. Een dag later werd ik bezocht door de assistent-arts en werd de diagnose "paranoide-schizofreen" gemaakt. Echt heel triest. Maar ik ben nimmer van de psychiatrie verlost geraakt. De assistent-arts die mij onderzocht vond het waarschijnlijk nogal interessant om mij te onderzoeken en ik moest telkens ontsnappen waardoor ik o.a. dakloos ben geraakt en ik op die manier uiteindelijk telkens weer in een isoleercel belande om vervolgens weer te ontsnappen.

Nu, Ik heb geen enkele vorm van psychische klachten als het er op neer komt. Ik wil mij enkel graag richten op mijn werk (internet development) en doe niemand kwaad. Ik verzorg mij ook uitstekend en vorm dus verre van een gevaar voor mijzelf of anderen.

Toch sloten zij mij bij lateren opname voor meer als 1.5 maanden in een isoleercel op.

Waarom? Om de volgende 2 verontrustingen waarvan er 1 onwaar is. Ik zou mij onvoldoende verzorgen in de vorm van voeding (door mijn dakloze situatie en vele bewegen was ik slank geworden en ik was altijd dik). En daarbij, ik was reeds enkele malen ontsnapt. Er was dus een risico op een ontsnapping en risico op maatschappelijke teloorgang op basis van mijn veronderstelde matige voeding.

Dat is alles. Toch zat ik op zijn langst 1.6 maanden gevangen in een isoleercel en werd daar hardhandig platgespoten met psychiatrische middelen die mijn gehele lichaam verkrampte en waardoor ik beine verstikte.

Hierdoor is mijn intresse gewekt voor dit fenomeen. De marteling van mensen die anders zijn of een probleem ervaren in welke vorm dan ook.

Ik heb dus veel gelezen over wat nu precies de regels zijn en hoe het er nu precies aan toegaat in de psychiatrie. Vandaar dat ik deze topic ben gestart.

Met vriendelijke groet,
Mitch Plat
Oud 26-04-2006, 14:03
rare kwast
rare kwast is offline
correct me if i'm wrong maar als je in een inrichting zit is het toch juist NIET de bedoeling dat je steeds ontsnapt?!
Oud 26-04-2006, 14:06
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
rare kwast schreef op 26-04-2006 @ 15:03 :
correct me if i'm wrong maar als je in een inrichting zit is het toch juist NIET de bedoeling dat je steeds ontsnapt?!
Dat klopt, maar als je voor onbepaalde tijd ter observatie opgesloten zit is er soms geen andere mogelijkheid.

Ik wilde mijzelf persee intact houden omdat ik mijn hoofd nodig heb voor bepaalde zaken. Ik had dus geen zin om na 2 jaar verlamd door de psychiatrische middelen legaal naar huis te mogen
Oud 26-04-2006, 14:16
Verwijderd
Citaat:
Zij blokkeerd andere aanmaak van stoffen waardoor je algeheel op een lager niveau weer gelijk word gesteld.
Nee hoor?
Oud 26-04-2006, 14:17
Verwijderd
Ik vind je eerlijk gezegd ook behoorlijk schizofreen overkomen Paranoide theorieën over de vreselijke psychiatrie...
Oud 26-04-2006, 14:19
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2006 @ 15:16 :
Nee hoor?
Toch wel.
Oud 26-04-2006, 14:40
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Morgan schreef op 26-04-2006 @ 15:17 :
Ik vind je eerlijk gezegd ook behoorlijk schizofreen overkomen Paranoide theorieën over de vreselijke psychiatrie...
jij zegt wat ik ook dacht
Oud 26-04-2006, 14:41
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 26-04-2006 @ 15:06 :
Dat klopt, maar als je voor onbepaalde tijd ter observatie opgesloten zit is er soms geen andere mogelijkheid.

Ik wilde mijzelf persee intact houden omdat ik mijn hoofd nodig heb voor bepaalde zaken. Ik had dus geen zin om na 2 jaar verlamd door de psychiatrische middelen legaal naar huis te mogen
ze laten je niet voor niets opnemen voor observatie..
en tuurlijk zullen er extreme gevallen bekend zijn die verlamd zijn maar dat kan ook gebeuren als je in het ziekenhuis een verkeerde infuusvloeistof aan gehangen krijgt of als je ergens allergisch voor bent..
Oud 26-04-2006, 14:56
JaJ
JaJ is offline
Mitch, hoe heb je weten te ontsnappen als je geest steeds lamgelegd is?
Oud 26-04-2006, 14:59
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
JaJ schreef op 26-04-2006 @ 15:56 :
Mitch, hoe heb je weten te ontsnappen als je geest steeds lamgelegd is?
Wel, ik zocht bijv. uit hoe een raam gedemonteerd kon worden. Ik mocht eenmaal per dag bellen met een advocaat en belde een raam montage bedrijf voor informatie.

Of ik vluchte als de binnen deur open ging. En bij geluk lieten ze mij door bij de tweede controle deur

Het is ook wel eens fout gegaan. Dan belande ik weer in de isoleercel.
Oud 26-04-2006, 15:06
Nona
Nona is offline
Citaat:
Maar de psychiatrische medicatie maakt deze geenszins voor de gebruiker aan. Zij blokkeerd andere aanmaak van stoffen waardoor je algeheel op een lager niveau weer gelijk word gesteld.
De meeste medicijnen blokkeren niet de aanmaak van stoffen, maar de heropname van stoffen in de presynaptische cel. Het is namelijk niet zo dat er een tekort van een bepaalde stof is, maar als een stof te snel heropgenomen wordt kan hij zijn werk niet goed doen. Antidepressiva zijn vaak SSRI's (selective serotonine reuptake inhibitors). Ze zorgen niet dat er stoffen meer aangemaakt worden, of juist minder, maar dat de serotonine langer in de synaptische spleet blijft om zijn werk te doen.
Oud 26-04-2006, 15:14
Nona
Nona is offline
Hm tja, het komt inderdaad over of je de psychiatrie ziet als één groot complot tegen de mensheid. En je bent vast getuige geweest van de missers in de zorg; tekorten aan geld en personeel zorgen soms nog weleens voor vervelende situaties, dat is overal in de zorg zo en ik kan me voorstellen dat het in psychiatrische ziekenhuizen ook zo is. De bedoelingen die je daar echter aan verbindt zijn niet juist of gegrond.
Oud 26-04-2006, 15:16
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-04-2006 @ 16:06 :
De meeste medicijnen blokkeren niet de aanmaak van stoffen, maar de heropname van stoffen in de presynaptische cel. Het is namelijk niet zo dat er een tekort van een bepaalde stof is, maar als een stof te snel heropgenomen wordt kan hij zijn werk niet goed doen. Antidepressiva zijn vaak SSRI's (selective serotonine reuptake inhibitors). Ze zorgen niet dat er stoffen meer aangemaakt worden, of juist minder, maar dat de serotonine langer in de synaptische spleet blijft om zijn werk te doen.
Bij psychiatrische medicatie als Anti Psychoticum worden er blokkades opgezet die de heropname van bepaalde stoffen remmen.
Oud 26-04-2006, 15:17
da leentjuh
da leentjuh is offline
Tuurlijk bestaan geestelijke ziektes. Bepaalde neurotransmitters die hun werk niet goed doen enz. Wat Kruimel zegt.
Oud 26-04-2006, 15:18
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 26-04-2006 @ 16:14 :
Hm tja, het komt inderdaad over of je de psychiatrie ziet als één groot complot tegen de mensheid. En je bent vast getuige geweest van de missers in de zorg; tekorten aan geld en personeel zorgen soms nog weleens voor vervelende situaties, dat is overal in de zorg zo en ik kan me voorstellen dat het in psychiatrische ziekenhuizen ook zo is. De bedoelingen die je daar echter aan verbindt zijn niet juist of gegrond.
Psychiatrie is er niet werkelijk om mensen te helpen. Het afbreken of beperken van de geest kan voor veel mensen een gewenste oplossing zijn maar zoals het word toegepast op mensen die gewoon anders zijn of mensen die een probleem ervaren maar graag een natuurlijke oplossing willen vinden is echt onmenselijk en wreed!

Mitch
Oud 26-04-2006, 15:20
Nona
Nona is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 26-04-2006 @ 16:16 :
Bij psychiatrische medicatie als Anti Psychoticum worden er blokkades opgezet die de heropname van bepaalde stoffen remmen.
Klopt, dus niet de aanmaak maar de heropname. Jouw neuroleptica zijn bijvoorbeeld dopamine antagonisten.
Oud 26-04-2006, 15:21
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
p.s. ik zie de psychiatrie niet als een groot complot tegen de mensheid maar het word wel gebruikt om maatschappelijke of sociale problemen snel en effectief op te lossen.
Oud 26-04-2006, 15:56
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Mitch Plat schreef op 25-04-2006 @ 17:30 :
Wellicht helpt het geloof dat er via "medicatie" aan uw probleem gewerkt word u van het probleem af. Maar daarmee heeft u er een nieuw probleem bij!

Risperdal is giftig voor een tal van organen en kan blijvende schade aanrichten aan de hersenen.
Wat heb je liever; een leven waarin je enigszins kan functioneren met medicijnen (antipsychoticum) of een leven vol chaos, wanen/ hallucinaties/ decompensatie etc?
Oud 26-04-2006, 16:04
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2006 @ 16:56 :
Wat heb je liever; een leven waarin je enigszins kan functioneren met medicijnen (antipsychoticum) of een leven vol chaos, wanen/ hallucinaties/ decompensatie etc?
Mensen die helemaal geen last hebben van "chaos, wanen/ hallucinaties/ decompensatie" maar gewoon zijn opgesloten omdat een psychiater heeft bepaald dat de "qualiteit van leven" van een persoon niet voldoende is of om welke reden dan ook een (mogelijk) gevaar voor zichzelf of anderen vormt, krijgen ook vaak anti psychoticum toegediend. Gewoon om ze te beperken c.q. uit te schakelen.

Als je wel last hebt van de genoemde verschijnselen dan heb je er wellicht wel baat bij, maar dit HOEFT NIET. Er zullen ook zat natuurlijke oplossingen beschikbaar zijn. Zo kan het voorkomen dat je last krijgt van halucinaties en wanen wanneer je jezelf onvoldoende voed. Dan is een aanpassing in de voeding voldoende om het probleem op te lossen.
Oud 26-04-2006, 18:52
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
marrel schreef op 25-04-2006 @ 18:55 :
Je gaat overal dood aan, als je er maar teveel van gebruikt.
Roken, drugs en alcohol tast ook de organen aan.

Ik moet zeggen dat ik niet weet hoeveel en hoelang je dit soort medicatie moet gebruiken wil het schadelijk zijn. Het lijkt mij ook niet dat ze iemand de zwaarste medicatie een leven lang laten slikken?

Organen zijn prima in staat zichzelf te herstellen mits ze niet teveel aangetast zijn. Waneer een persoon dus tijdelijk slikt, in die periode rustiger na kan deken en dus kan genezen (helemaal of iig een beetje) en daarna weer afgebouwd wordt, moet het volgens mij best te doen zijn.
Ja en als je zo dus gaat denken, en dat doet mitch, dan heeft het leven toch geen zin meer?

Want van leven ga je dood en je leeft ook gewoon om dood te gaan
Oud 26-04-2006, 18:54
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 26-04-2006 @ 16:56 :
Dat heb ik dus ook al heel vaak gezegd, maar volgens hem zijn er genoeg andere manieren, maar schijnbaar heeft hij helemaal geen idee welke manieren dat zijn, want anders had hij ze toch allang moeten vertellen
Oud 26-04-2006, 19:08
Mitch Plat
Mitch Plat is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 26-04-2006 @ 19:52 :
Ja en als je zo dus gaat denken, en dat doet mitch, dan heeft het leven toch geen zin meer?

Want van leven ga je dood en je leeft ook gewoon om dood te gaan
Wel, ik leef liever zo optimaal mogelijk. Dus zonder beperkingen.

Mitch
http://www.studentenchat.com/

Regels voor berichten