![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en toch zetten ze haar op de lijst ... mooie partij ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De enige die hier dus eigenlijk een fout heeft gemaakt was de IND toendertijd. Verder helemaal niemand, want dat asielzoekers liegen is nou niet echt nieuws ofzo. |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet de verantwoordelijkheid van de VVD om iemands asiel verleden te gaan uitpluizen. Ookal wisten ze het maakt geen drol uit want de VVD gaat daar niet over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
1997? het is minder dan 12 jaar geleden hoor dat ze haar Nederlandse paspoort kreeg... En er worden nu nog steeds mensen uitgezet die hier al 15 jaar onrechtmatig wonen OOK MET EEN NEDERLANDS PASPOORT. Dat heeft pasgeleden (voor het hele Hirsi Ali gedoe) uitgebreid in de volkskrant of NRC gestaan.
||
Citaat:
Ze heeft het nederlandse paspoort. Dat is voldoende. Zou wat zijn zeg, als je als werkgever verantwoordelijk word gehouden voor iemands asielverleden. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar waarom nemen ze mensen in hun partij die hier volgens de wetten die ze maken illegaal zijn? ![]()
||
Citaat:
Moreel gezien zitten er haken en ogen aan. Maar daar draait het niet echt om in de politiek he. |
![]() |
||
Citaat:
Het is niet zomaar een werkgever hoor.. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus alle andere VVD'ers die niet op de lijst zijn gekomen zijn gediscrimineerd. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
De VVD gaat inderdaad niet over het napluizen van iemands asiel verleden. Daar is de IND voor. Die hebben een flinke fout gemaakt toendertijd en ik denk niet dat dat te herstellen valt (alsin het nederlanderschap alsnog afnemen). |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zonet liep jij paars(waar de vvd ook inzat) zaken te verwijten omtrent dit soort dingen en nu vind je het opeens allemaal op en top? Hypocriet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als ze inderdaad tegen hirsi ali zouden zeggen, wij ontslaan jou omdat je toen je naar nederland gekomen bent hebt gelogen, dan zouden ze volgens mij inderdaad strafbaar zijn aangezien Hirsi Ali nu toch echt nederlander is en het dus irrelevant is. Wet op gelijke behandeling. Wat de rechter erover te melden heeft moeten we nog maar zien (als dit uebrhaupt voor gaat komen) maar het is zeker niet aa de VVD om daaraan conclusies te verbinden. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
juist, de minister Wie is de minister in dit geval? Rita Verdonk Van welke partij is zei? De VVD
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat lul je over ontslaan, hirsi had nieteens een politieke baan in de VVD voordat zij op de lijst kwam en de kamer inkwam. Daarvoor was ze gewoon lid. Wat jij er nu bij betrekt is echt complete onzin. |
![]() |
||
Citaat:
ze heeft natuurlijk uiterst smerig geprofiteerd (als de rechter besluit dat ze geen nederlander meer is)
||
Citaat:
Wetten worden gemaakt en goedgekeurd door de kamer. Het zijn dus niet wetten van de VVD, het zijn wetten waaromee onze volksvertegenwoordiging akoord gegaan zijn. (de huidige asiel wetgeving is ingediend door de pvda als ik me niet vergis). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Eigenlijk eht enige wat je ze kan verwijten is pure domheid want ze wisten dondergoed dat dit uit zou komen. Maargoed, Hirsi Ali was goed voor de VVD en dat heeft de prioriteit he. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar zoals je al eerder hoorde is dat aan invulling onderhevig. het klassieke voorbeeld is duitsland tijdens de tweede wereld oorlog dat met hun gewone deugdelijke wetboeken in staat was om een enorm fout beleid te voeren en dat kwam slechts door de invulling en niet door de wetten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Juist. Het is gewoon irrelevant. Beetje hetzelfde als gaan zeiken over dat een lelijke eend geen stuurbekrachtiging heeft omdat we dat nu wel hebben maar toen was het er gewoon niet. Hoe heet dat ookal wer als je de nazi's er weer eens bijhaalt? |
![]() |
||
Citaat:
Het zou een nieuw dieptepunt voor de rechtstaat zijn als dat gebeurde, maar hey. De enige gevallen van voor 2003 die het Nederlanderschap werden ontnomen waren schuldig aan volkerenmoord. Gaan we alle principes het raam uit gooien en iemand om politieke redenen daaraan gelijk stellen?
|||
Citaat:
Ik heb liever dat je zelf beter lees en dat je hier eens op reageert: Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik erger mij meer aan het hypocriete gedrag van onze volkspartij aanhangers omtrent dit soort zaken. Ipv deze daden af te keuren staan zij zelf nu het hardst te roepen dat het allemaal goed en ok en zielig is terwijl ze er normaal absoluut tegen zijn. Waar is jullie politieke soevereiniteit? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat een aanwist zeg ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Zo simpel is het. De rechter is de enige die daarover gaat. Jij niet, ik niet, de VVD top niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Maar alsnog, geef eens concrete voorbeelden, bronnen zouden leuk zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Dat zou wat zijn zeg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De eerste kamer is de kamer die alleen het recht heeft om ja of nee te zeggen en verder niets aan de vorm van de wet kan doen. ![]() Trouwens waren VVD en PvdA en D66 destijds coalitie partners en is de wetgeving op basis van hun samenwerking en kamer meerderheid tot stand gekomen. |
![]() |
|||
Citaat:
En met de huidige juridische precedenten zou dat natrappen om politieke redenen zijn. Citaat:
Zoals ik al zei ben ik altijd voorstander geweest van mild behandelen van mensen wiens geval echt tientallen jaren in het verleden lag. (zowel bij naturalisatie als asielaanvraag) Zelf vind ik dat mensen die Hirsi Ali niet willen uitzetten zichzelf genoeg kunnen onderbouwen. Maar ja, of dat genoeg onderbouwing is dat is zo'n welles-nietes discussie, dat zou niet opschieten.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Eerlijkheid gebied natuurlijk te zeggen dat geheel naar omvang van het schandaal en het tijdsverloop de consequenties voor iemand die later kwam natuurlijk heel ander liggen dan voor iemand die destijds de leidinggevende was. Maar feit is en blijft dat de huidige leidinggevende ook verantwoordelijk is. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik ben serieus van mening dat dit soort zaken niet behoren te gebeuren, ongeacht bij welke partij. En ik zou het graag zien als partij intern daar serieus eens goed naar gekeken zou worden hoe het kan dat zoiets als met hirsi ali kan gebeuren. Voor mij is zoiets echt onverkoopbaar. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|