Oud 22-05-2006, 14:26
Carn
Carn is offline

"After a long visit to the lost remains of the planet Krypton, the Man of Steel returns to earth to become the peoples savior once again and reclaim the love of Lois Lane."

Brandon Routh - Superman/Clark Kent
Kevin Spacey - Lex Luthor
Kate Bosworth - Lois Lane

trailer:
http://pdl.warnerbros.com/wbol/uk/mo...rf3_qt_500.mov

Nou ik ben benieuwd. Ik ben niet echt een Superman fan maar meneer Singer heeft met de twee X-men films laten zien dat hij best een aardige superhero-film kan maken.
Oud 22-05-2006, 16:03
Rooster
Rooster is offline
Na het zien van de trailers ben ik een beetje verbaasd:
-Metropolis is toch altijd afgebeeld als een stad van de toekomst, maar het ziet er nu net zo duister en grimmig uit als Gotham City van Batman.
-Maar wat mij het meest verbaasde: Het is echt een vervolg op de oude films! Ik had verwacht dat het gewoon weer van voren af aan zou beginnen, ongeveer zoals Batman Begins.
Ik ben zeer benieuwd hoe ze zijn tijdgat gaan opvullen.
-Het nieuwe logo op zijn pak vind ik niet echt mooi en geloofwaardig: Dat zie je toch door een overhemd?
-Clark lijkt wel goed op de oude Clark.
-Weer Lex Luthor...
Daarom ben ik ook meer Batmanfan: meer verschillende tegenstanders.

Ik ben Benieuwd, maar als ik het zo zie....
Slecht voorgevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 16:19
Dinalfos
Dinalfos is offline
Niet interessant. Superman is een slecht geschreven, ongebalanceerde, saaie superheld. De eerdere films vond ik ook niets.
Oud 22-05-2006, 16:21
Rooster
Rooster is offline
Ik herinner me waarom ik de oude films zo leuk vond.....
omdat ze zo ouderwets waren...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 17:15
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ik heb het nooit leuk gevonden, om 1 of andere reden kan ik mij niet inleveren in Superman, en oogt hij niet "echt" met al dat gevlieg in de ruimte en weet ik veel...Nope, ik ben er niet gevoelig voor!

Dit heb ik bijv wel weer bij helden als Batman, Spiderman en X-Men...Weet niet precies why, maar als ik die films zie krijg ik toch een beetje het gevoel alsof ze "echt" kunnen bestaan
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 19:36
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
SimplyABoy19 schreef op 22-05-2006 @ 18:15 :
Ik heb het nooit leuk gevonden, om 1 of andere reden kan ik mij niet inleveren in Superman, en oogt hij niet "echt" met al dat gevlieg in de ruimte en weet ik veel...Nope, ik ben er niet gevoelig voor!

Dit heb ik bijv wel weer bij helden als Batman, Spiderman en X-Men...Weet niet precies why, maar als ik die films zie krijg ik toch een beetje het gevoel alsof ze "echt" kunnen bestaan
Daarom ben ik Batmanfan.
Het lijkt zo echt.
Batman is geen alien, geen mutant, niet gebeten door rare spinnen of whatever.
Het is gewoon een rijke vent met plicht/wraakgevoel.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2006, 20:40
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 22-05-2006 @ 20:36 :
Daarom ben ik Batmanfan.
Het lijkt zo echt.
Batman is geen alien, geen mutant, niet gebeten door rare spinnen of whatever.
Het is gewoon een rijke vent met plicht/wraakgevoel.
Dat maakt Batman niet interessanter ofzo. Het probleem met Batman is dat DC er weliswaar voor heeft gekozen om hem geen supermens van hem te maken, maar dat ze hem wel als zodanig behandelen. De hoeveelheid PIS die op zijn verhaaltjes wordt toegepast om hem te laten winnen van veel sterkere of machtige figuren dan hijzelf is gewoon om te huilen.
Oud 23-05-2006, 17:09
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 22-05-2006 @ 21:40 :
Dat maakt Batman niet interessanter ofzo. Het probleem met Batman is dat DC er weliswaar voor heeft gekozen om hem geen supermens van hem te maken, maar dat ze hem wel als zodanig behandelen. De hoeveelheid PIS die op zijn verhaaltjes wordt toegepast om hem te laten winnen van veel sterkere of machtige figuren dan hijzelf is gewoon om te huilen.
DC doet helemaal niks volgens mij behalve boekjes uitgeven.
En dat Batman als supermens wordt neergezet is al helemaal onzin.
Het juist zo dat bij alle boekjes en comics Batman als een persoon met eigen meningen en problemen neerzet. (Behalve tot nu toe die allernieuwste manga-Batman)
Batman heeft nog wel eens een hersenschudding en een flinke wond, Superman is alleen alergisch voor een glimmende steentje.

De figuren die daadwerkelijk sterker zouden moeten zijn dan Batman, zijn Killer Croc en Bane. En inderdaad Batman verslaat ze, maar dat lukt met listen. Logisch toch? Dat verhaal is zo oud als het maar zijn kan: wie niet sterk is moet slim zijn.
En Batman zou dan alle mogelijke moeite hebben gedaan om het allebei te worden.

Dat vind ik interessanter dan een Superalien.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 19:25
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 23-05-2006 @ 18:09 :
DC doet helemaal niks volgens mij behalve boekjes uitgeven.
En dat Batman als supermens wordt neergezet is al helemaal onzin.
Het juist zo dat bij alle boekjes en comics Batman als een persoon met eigen meningen en problemen neerzet. (Behalve tot nu toe die allernieuwste manga-Batman)
Batman heeft nog wel eens een hersenschudding en een flinke wond, Superman is alleen alergisch voor een glimmende steentje.

De figuren die daadwerkelijk sterker zouden moeten zijn dan Batman, zijn Killer Croc en Bane. En inderdaad Batman verslaat ze, maar dat lukt met listen. Logisch toch? Dat verhaal is zo oud als het maar zijn kan: wie niet sterk is moet slim zijn.
En Batman zou dan alle mogelijke moeite hebben gedaan om het allebei te worden.

Dat vind ik interessanter dan een Superalien.
DC is volgens mij, net als Marvel, het moederbedrijf waar alle personages onder vallen. Zoals men spreekt over Marvel en haar personages, dient men ook te spreken over DC en haar personages. Tenminste, dat lijkt mij vrij aannemelijk. Ik moet echter toegeven dat ik meer een Marvel-mannetje ben dan een DC-mannetje, dus ik kan me vergissen.

Verder is het zo dat ALLE populaire superhelden worden neergezet als personen met eigen meningen en problemen. De een (Batman, Spiderman, De Hulk, Spawn etc.) slaagt er wat beter in dan de ander(Superman en consorten), maar allemaal pogen ze de oppervlakte te ontstijgen. Ik begrijp niet wat dit te maken heeft met (het ontberen van) superkrachten.

Maar goed, het idee van een slimme tacticus is best een leuke, maar zoals altijd bij DC, wordt het hele gegeven compleet verkracht. De manier waarop Batman zijn preptime gebruikt is met regelmaat ongeloofwaardig. Dit is met name in (interne) cross overs het geval. Denk eens aan alle keren dat Batman Superman voor schut wist te zetten of zelfs verslaan. Daar gebruikte hij uiteraard Kryptonite voor, maar de manier waarop is lachwekkend.
Oud 23-05-2006, 20:05
Uice
Uice is offline
Ik heb nooit iets om Superman gegeven.

Het enige interessante aan hem, wat hem onderscheidt van collega's, is eigenlijk dat hij van nature een 'superheld' is, en dat de saaie sukkel zijn vermomming is, terwijl het bij de meeste helden omgekeerd is.
Oud 23-05-2006, 20:08
DanielC
DanielC is offline
Ik geef niet zo om die comic verfilmingen aangezien ze meestal niet zo veel boeiends te bieden hebben, of het nu superman of den Hulk is. Wel leuk voor een avondje actie ofzo, maar daar houdt het voor mij bij op.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:49
Verwijderd
Niks kan tippen aan X-Men
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 22:48
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
oh ik hou van superman(l)
de serie, de films, tekenfilm, allemaal

en het is dan ook alleen maar tof dat er twee american beauty acteurs in meespelen
Oud 24-05-2006, 02:29
Verwijderd
Kevin Spacey doet het erg leuk als opvolger van Gene Hackman, denk ik. Hij lijkt er op deze manier iig erg veel op.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 08:59
Verwijderd
Het verschil tussen superman en zo'n beetje alle andere superhelden is dat de meeste superhelden in de eerste plaats mens zijn, maar dat toevallig een mens dat per ongeluk superkrachten kreeg. Superman is in de eerste plaats superheld, maar dan eentje die omdat 't toch moet zich ook maar als mens gedraagt. Superman is hijzelf, Clark Kent is zijn alter ego, in plaats van andersom.

En over de film heb ik nog geen mening want ik kan de trailer niet bekijken.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 15:17
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2006 @ 09:59 :
Het verschil tussen superman en zo'n beetje alle andere superhelden is dat de meeste superhelden in de eerste plaats mens zijn, maar dat toevallig een mens dat per ongeluk superkrachten kreeg. Superman is in de eerste plaats superheld, maar dan eentje die omdat 't toch moet zich ook maar als mens gedraagt. Superman is hijzelf, Clark Kent is zijn alter ego, in plaats van andersom.
Citaat:
Juice schreef op 23-05-2006 @ 21:05 :
Het enige interessante aan hem, wat hem onderscheidt van collega's, is eigenlijk dat hij van nature een 'superheld' is, en dat de saaie sukkel zijn vermomming is, terwijl het bij de meeste helden omgekeerd is.
Met je Kill Bill-kennis.
Oud 24-05-2006, 15:33
Verwijderd
oh ik had alleen de eerste 6 posts gelezen
wordt dat ook in kill bill genoemd?
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 16:04
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Citaat:
Sarah schreef op 24-05-2006 @ 16:33 :
oh ik had alleen de eerste 6 posts gelezen
wordt dat ook in kill bill genoemd?
Ja, aan het einde van deel twee.
Oud 24-05-2006, 17:00
Verwijderd
Citaat:
HypocrieteTeef schreef op 24-05-2006 @ 17:04 :
Ja, aan het einde van deel twee.
Misschien heb ik 't daar ook wel uit, ik heb ze wel gezien
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:19
nudiejeans
nudiejeans is offline
Er gingen geruchten dat zijn pak opnieuw gemaakt moest worden, omdat zijn zaakje te groot zou zijn....
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:23
Dinalfos
Dinalfos is offline
Die geruchten over zijn schlong zijn allang ontkracht, volgens mij
Oud 25-05-2006, 13:34
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Ze hebben met de computer zn zaakje kleiner gemaakt Al weet ik niet meer waar ik dat toendertijd las
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 17:42
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 23-05-2006 @ 20:25 :
Maar goed, het idee van een slimme tacticus is best een leuke, maar zoals altijd bij DC, wordt het hele gegeven compleet verkracht. De manier waarop Batman zijn preptime gebruikt is met regelmaat ongeloofwaardig. Dit is met name in (interne) cross overs het geval. Denk eens aan alle keren dat Batman Superman voor schut wist te zetten of zelfs verslaan. Daar gebruikte hij uiteraard Kryptonite voor, maar de manier waarop is lachwekkend.
Batman heeft gelukkig vaker met Superman samengewerkt dan dat hij er tegen heeft gevochten.
En als hij tegen Superman vecht gebruikt hij diens krachten in zijn voordeel: Hard geluid bij zijn supergehoor, lood tegen zijn blik en inderdaad ook kryptonite. Volgens diverse boeken en series zou Superman Batman een voorraad kryptonite hebben gegeven, zowel om het veilig te houden van Luther enzo, als voor gevallen van nood.

Preptime is toch zijn tempo waarmee hij zijn spullen gebruikt?
Dat wordt zo vaak verklaard: Bruce heeft een "ninja-opleiding" gehad. Als ik op tv wel eens zie dat er mannen pijlen uit de lucht kunnen grijpen, dan vind ik dit niet zo wonderlijk.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2006, 19:38
samoth
samoth is offline
Hopelijk verfilmen ze eens het ultieme superhelden verhaal 'de geheime oorlogen deel 2'. Superman vind ik persoonlijk weinig aan.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 13:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Rooster schreef op 29-05-2006 @ 18:42 :
Batman heeft gelukkig vaker met Superman samengewerkt dan dat hij er tegen heeft gevochten.
En als hij tegen Superman vecht gebruikt hij diens krachten in zijn voordeel: Hard geluid bij zijn supergehoor, lood tegen zijn blik en inderdaad ook kryptonite. Volgens diverse boeken en series zou Superman Batman een voorraad kryptonite hebben gegeven, zowel om het veilig te houden van Luther enzo, als voor gevallen van nood.

Preptime is toch zijn tempo waarmee hij zijn spullen gebruikt?
Dat wordt zo vaak verklaard: Bruce heeft een "ninja-opleiding" gehad. Als ik op tv wel eens zie dat er mannen pijlen uit de lucht kunnen grijpen, dan vind ik dit niet zo wonderlijk.
Ja, maar het blijft hoogst ongeloofwaardig, zelfs voor een comic. Iemand met de krachten van Superman zou Batman binnen een fractie van een seconde kunnen uitschakelen, aangezien hij op hoge snelheden kan vliegen, laserstralen kan produceren die heter zijn dan een ster, zichzelf onzichtbaar kan maken etc. De manier waarop hij het gevecht met Batman induikt is gewoon keiharde PIS of CIS. Slecht schrijfwerk noemen we dat ook wel. Slecht schrijfwerk is natuurlijk inherent aan het personage Superman, maar de situaties waarin men hem soms plaatst zijn nog erger.

Preptime, preperation time, is overigens gewoon de voorbereidingstijd die hij blijkbaar altijd neemt/krijgt. Dus zeg maar zijn batcomputer enzo
Oud 30-05-2006, 13:24
Rooster
Rooster is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-05-2006 @ 14:13 :
Ja, maar het blijft hoogst ongeloofwaardig, zelfs voor een comic. Iemand met de krachten van Superman zou Batman binnen een fractie van een seconde kunnen uitschakelen, aangezien hij op hoge snelheden kan vliegen, laserstralen kan produceren die heter zijn dan een ster, zichzelf onzichtbaar kan maken etc. De manier waarop hij het gevecht met Batman induikt is gewoon keiharde PIS of CIS. Slecht schrijfwerk noemen we dat ook wel. Slecht schrijfwerk is natuurlijk inherent aan het personage Superman, maar de situaties waarin men hem soms plaatst zijn nog erger.

Preptime, preperation time, is overigens gewoon de voorbereidingstijd die hij blijkbaar altijd neemt/krijgt. Dus zeg maar zijn batcomputer enzo
Dus doordat Superman (of zijn schrijfwerk) zo zuigt zijn de Superman en Batman crossovers zo slecht!

Batman is ook een detective en meer van het onderzoek, superman is van de confrontatie met de slechterik en dan pas iets verzinnen. Dan heb ik liever een vleermuisman achter een vleermuiscomputer
Met citaat reageren
Oud 30-05-2006, 17:27
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
IK heb niet echt iets met superman, om de redenen die hierboven al meer genoemd zijn.

X-men en spiderman is meer mijn ding.
Oud 02-06-2006, 15:35
Menahem
Menahem is offline
Superman vind ik 3x niks.

Raketten, kogels, natuurwetten hij kán gewoon niet verliezen!Alleen door die kryptonite troep uit de ruimte
Dat maakt het voor mij verre van spannend.

De meeste andere superhelden hebben iig zwakheden, tekortkomingen e.d Ze kunnen niet álles, en dat maakt het interessant.
Superman mist dit, dus daarom ook gebrek aan uitdagingen, onverwachte gebeurtenissen.

Zo
Oud 02-06-2006, 15:51
Dinalfos
Dinalfos is offline
Mijn grootste bezwaar tegen het personage Superman is dat al zijn krachten zo verdomd willekeurig zijn. Ze hebben geen onderlinge connectie, met als gevolg een volledig gebrek aan balans. Ja, DC heeft natuurlijk wel geprobeerd om alle gaves te verklaren, maar dat was allemaal zo vreselijk doorzichtig en lachwekkend, dat je er beter geen acht op kunt slaan.

Bij helden als Spiderman, De Hulk, Flash etc komen alle krachten voort uit het thema van het personage. Ze kennen interne logica. Bij Superman heeft het een helemaal niets met het ander te maken. Freeze breath? Intangibility? Flight? Eye Lasers? Super strength? Ik bedoel maar. Het is gewoon een willekeurig bij elkaar geraapt zootje gaves, die allemaal naar hetzelfde karakter zijn gegaan omdat er nog geen echte andere superhelden waren om ze over te verspreiden.

Het is alleen zo jammer dat Superman-fanboys maar niet willen begrijpen dat bijna niets wat Superman kan indruk maakt. We weten tenslotte toch al dat hij het kan. Of zoals iemand anders het al zei: "What's the point in leaping tall buildings, if you can also fly?"
Oud 02-06-2006, 16:01
Verwijderd
Ik vind Superman leuk
Niet omdat het zo enorm realistisch en goed is, maar juist omdat het zo onrealistisch-strip-achtig lijkt. Daar hou ik wel van

Mensen die komen met 'Ja, duh, dat is dus echt niet realistisch! Als hij super-ogen heeft, waarom doet hij dat dan niet even?' vind ik stom 't Gaat er niet om dat het realistisch is, 't gaat om de leukheid. Je moet gewoon niet denken.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2006, 07:49
vtxm
vtxm is offline
Indeed, it seems on Harry for the, ridiculous! If you the échte Metropolis want be then must you to the serials Lois&Clark of 1978 and/or 1993 look at.

Inderdaad, het lijkt wel op Harry Potter, belachelijk!
Als je het échte Metropolis wilt zijn dan moet je naar de series Lois&Clark van 1978 en/of 1993 kijken.

Effectivement, il ressemble bien ŕ Harry pour, ridicule ! Si tu le échte Metropolis veut ętre doit alors tu les feuilletons Lois&Clark de 1978 et/ou de 1993 regarder

ˇDe hecho, se parece en Harry para, ridículo! Si usted que la metrópoli del échte desea sea entonces debe usted a los cuentos por entregas Lois&Clark de la mirada 1978 y/o 1993 en.
Oud 18-06-2006, 10:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
vtxm schreef op 18-06-2006 @ 08:49 :
Indeed, it seems on Harry for the, ridiculous! If you the échte Metropolis want be then must you to the serials Lois&Clark of 1978 and/or 1993 look at.

Inderdaad, het lijkt wel op Harry Potter, belachelijk!
Als je het échte Metropolis wilt zijn dan moet je naar de series Lois&Clark van 1978 en/of 1993 kijken.

Effectivement, il ressemble bien ŕ Harry pour, ridicule ! Si tu le échte Metropolis veut ętre doit alors tu les feuilletons Lois&Clark de 1978 et/ou de 1993 regarder

ˇDe hecho, se parece en Harry para, ridículo! Si usted que la metrópoli del échte desea sea entonces debe usted a los cuentos por entregas Lois&Clark de la mirada 1978 y/o 1993 en.
.......
Oud 28-06-2006, 09:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
De eerste reacties van het publiek zijn mixed, met een lichte neiging naar het negatieve. Dat belooft niet veel goeds voor mensen met hoge verwachtingen.
Oud 07-07-2006, 22:30
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 28-06-2006 @ 10:43 :
De eerste reacties van het publiek zijn mixed, met een lichte neiging naar het negatieve. Dat belooft niet veel goeds voor mensen met hoge verwachtingen.
Ik heb 'm net gezien; hij viel mij zwaar tegen; gewoon tot 't pure saaie aan. Volgens mij probeerde Brian Singer 't zo realistisch mogelijk te brengen, maar dat kan gewoon niet met superman. Er is geen opbouw, geen climax, geen goed verhaal .. je leert de personages op geen enkele manier kennen .. je hebt niks met ze .. zal je niet inleven .. geen medeleven mee krijgen oid. .. zelfs Kevin Spacey wie ik een goeie acteur vind komt niet echt goed naar voren. Volgens mij waren de acteurs ook bijzonder snel klaar met het leren van hun tekst. Geen diepzinnige gespreken .. "Superman, where were you?!" .. "I was uhh, to Krypton; but I'm back now" .. "oh .. okay" .. En dat voor een 2.5 uur durende film.

Van Clark Kent zie je het laatste deel van de film ook *niks* meer terug.

Echt .. enige wat ik van de film heb gekregen is een super hoofdpijn.

Laatst gewijzigd op 07-07-2006 om 22:41.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2006, 22:42
Dexter_M
Dexter_M is offline
Erg langdradige film en de rest heeft marcade al gezegd klopt helemaal
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten