Oud 23-05-2006, 19:58
twim
twim is offline
Misschien al het zoveelste topic over thuis studeren maar met de search kwam ik helaas niet verder

Ik ben op mijn 18e gestopt met school op de opleiding die ik volgende waardeloos was (MBO ict systeembeheer -> beweeg de muis naar voor de cursor gaat omhoog... zo begonnen we.. dus aan het eind van het schooljaar waren we niet veel verder)

nu ben ik 21 en ben ik er toch over aant nadenken om toch maar een HBO diploma te halen want werken zoals nu is ook niet alles.

Maar goed, mijn vraag...
Word er in het bedrijfsleven onderscheid gemaakt tussen mensen met een HBO diploma via LOI of mensen met een diploma gehaald via een Hogeschool?
Iemand ervaring met een HBO opleiding via LOI/NTI?

Voor de geintresseerden... ik zat aan deze studie te denken.

Iedereen die de moeite neemt om te reageren alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 20:22
Verwijderd
Het zou me niet verbazen als sommige mensen niet echt onder de indruk zijn van een sollicitant die een LOI studie heeft. Ik weet niet of je om bepaalde redenen liever een thuisstudie doet, maar volgens mij kan je, als je 21 jaar of ouder bent en niet één van de vereiste diploma's hebt, een toelatingsexamen doen bij een "gewone" hogeschool.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:29
twim
twim is offline
Klopt en die moet ik sowieso doen nu.

Maar daar mijn uitgaven het niet toelaten om te stoppen met werken en fulltime te gaan studeren lijkt me dit wel een goede optie.

iig bedankt voor je reactie
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:44
Barry K
Barry K is offline
Misschien is duaal of deeltijd dan wat voor je...

en je krijgt natuurlijk stufi..
Oud 23-05-2006, 20:47
Verwijderd
Je kunt best werken als je fulltime studeert hoor, dat doen de meeste mensen. Wellicht geen 60 uur in de week meer, maar dat zal ook niet gaan met een LOI-studie. En ik vermoed dat een LOI-studie minder waardevol is dan een 'gewone', maar daar heb ik geen bewijzen voor
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 07:53
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Toevallig had mijn vader gisteren een sollicitant die zijn opleiding in de avonduren had gehaald. Die had wel een streepje voor, omdat je er heel veel discipline voor nodig hebt om in de avonduren je studie af te maken.
Oud 24-05-2006, 09:52
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Katje schreef op 23-05-2006 @ 21:47 :
Je kunt best werken als je fulltime studeert hoor, dat doen de meeste mensen. Wellicht geen 60 uur in de week meer, maar dat zal ook niet gaan met een LOI-studie. En ik vermoed dat een LOI-studie minder waardevol is dan een 'gewone', maar daar heb ik geen bewijzen voor
60 uur is sowieso al slecht gekozen en echt veel werken naast een voltijd studie is niet echt handig. Sowieso loop je een grote kans op een studievertraging en moet het wel te combineren zijn ivm rooster ed. En je hebt natuurlijk ook nog een sociaal leven neem ik aan
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten