Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2007, 10:01
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb een grote interesse in voeding en wil daar graag iets mee doen. Omdat ik al met een vierjarige HBO opleiding bezig ben en niet nog een keer vier jaar wil studeren, dacht ik aan een deeltijd studie, zoals bijvoorbeeld bij het LOI.

Nu bieden zij de cursus "gewichtsconsulent" aan, eigenlijk precies wat ik zoek. Alles over voeding voor mensen met over- en ondergewicht (en niet al het extra's wat bij diëtetiek komt kijken).

De cursus duurt 12 maanden.

Nu zag ik ook dat de cursus "honden- en kattenbesluit" 12 maanden duurt. Deze is bij ons op school in 3 maanden te volgen, gewoon als een module. 12 maanden bij LOI, maar blijkbaar 3 maanden in de praktijk (gemiddeld 20u pw).

Mijn vraag is: Zou dat bij alle cursussen zo zijn? En stelt zo'n cursus dan eigenlijk niets voor?
Oud 23-06-2007, 10:04
AlopiA
AlopiA is offline
Ik doe de cursus Medische Terminologie en ik vind het niet erg makkelijk. Er zitten echt wel ingewikkelde stukken tussen en ik zou het niet graag op dubbel studietempo doen.
Je kunt zelf je studietempo bepalen, dus je kunt er ook voor kiezen om het dubbel zo snel te doen, of vrij studietempo, dan kan je zo snel of langzaam gaan als je zelf wilt.
Oud 02-07-2007, 06:24
Quantes
Quantes is offline
Elke cursus/opleiding heeft nqtuurlijk zijn eigen moeilijkheidsgraad, dus ik denk dat je dat niet kunt zeggen dat zoiets algemeen geldt.
Oud 02-07-2007, 07:13
Verwijderd
Hoe veel uur per week rekenen ze bij de LOI? Ik denk iig geen 20?

En idd, de moeilijkheidsgraad verschilt erg per cursus.

Vaak kun je ook zelf je tempo bepalen? Dan zou je dat kunnen doen, mocht het dan makkelijk blijken te zijn, dan kan je het in minder dan de tijd die er voor staat doen.

Ik heb alleen ervaring met havo wiskunde B bij de NTI.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:19
Q
Q is offline
Ik doe HBO Technisch Informatica bij de LOI en het is een enorme ramp, ik ben er totaal niet over te spreken.

- Duur
- Slechte begeleiding: Wanneer je hulp vraagt bij een vraag stellen ze gewoon de vraag opnieuw in een andere vorm.
- Cursusmatriaal slaat nergens op
- Ze maken het onnodig ingewikeld

Als ik geweten had dat het zo slecht zou zijn had ik het niet gedaan, maar goed ik heb die papieren nu eenmaal nodig.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 07:29
Verwijderd
LOI rekende ze bij mij studie ongeveer 4 uren per week.
En het tempo is idd zelf te bepalen... Verder sluit ik me bij Q aan over de tevredenheid van de studie.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 10:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-07-2007 @ 08:13 :
Hoe veel uur per week rekenen ze bij de LOI? Ik denk iig geen 20?

En idd, de moeilijkheidsgraad verschilt erg per cursus.

Vaak kun je ook zelf je tempo bepalen? Dan zou je dat kunnen doen, mocht het dan makkelijk blijken te zijn, dan kan je het in minder dan de tijd die er voor staat doen.

Ik heb alleen ervaring met havo wiskunde B bij de NTI.
Als je je tempo versnelt en bijvoorbeeld je diploma haalt in zes maanden in plaats van twaalf, hoef je dan ook maar voor zes maanden te betalen?
Oud 02-07-2007, 10:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Q schreef op 02-07-2007 @ 08:19 :
Ik doe HBO Technisch Informatica bij de LOI en het is een enorme ramp, ik ben er totaal niet over te spreken.

- Duur
- Slechte begeleiding: Wanneer je hulp vraagt bij een vraag stellen ze gewoon de vraag opnieuw in een andere vorm.
- Cursusmatriaal slaat nergens op
- Ze maken het onnodig ingewikeld

Als ik geweten had dat het zo slecht zou zijn had ik het niet gedaan, maar goed ik heb die papieren nu eenmaal nodig.
Jeetje. Ze claimen dat alle HBO opleidingen gecrediteerd zijn, dus ik had verwacht dat dat wel goed zou zijn.

Mijn moeder heeft ook ooit een cursus bij de LOI gedaan, zij was er wel tevreden over. Ze had toen pas na 14 maanden examen gedaan en hoefde er maar 12 te betalen
Oud 02-07-2007, 11:20
Verwijderd
Ik denk dat je betaalt per lespakket-voor-een-maand. En dat ze er van uit gaan dat mensen de cursus náást een fulltime baan volgen, gewichtsconsulent is volgens mij geen mbo of hbo maar 'gewoon' een cursus.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2007, 15:03
Martine1986
Martine1986 is offline
misschien dat je hier iets aan hebt?
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je met zon cursus iets leert dat je niet gewoon zelf uit een goed boek kunt halen, al weet ik er verder eigenlijk ook niets van, dus daar heb je vast niet zoveel aan
Oud 02-07-2007, 19:02
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Martine1986 schreef op 02-07-2007 @ 16:03 :
misschien dat je hier iets aan hebt?
Ik kan me niet zo goed voorstellen dat je met zon cursus iets leert dat je niet gewoon zelf uit een goed boek kunt halen, al weet ik er verder eigenlijk ook niets van, dus daar heb je vast niet zoveel aan
Daar kun je alleen lid van worden als je die LOI cursus hebt gedaan

Het is vast wel mogelijk om dit uit boeken te halen, maar zo'n cursus is compleet, plus je krijgt er een diploma voor en een aantekening op je CV. Samen met mijn opleiding (richting diervoeding) komt dat mooi uit
Oud 02-07-2007, 22:21
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 02-07-2007 @ 20:02 :
Daar kun je alleen lid van worden als je die LOI cursus hebt gedaan

Het is vast wel mogelijk om dit uit boeken te halen, maar zo'n cursus is compleet, plus je krijgt er een diploma voor en een aantekening op je CV. Samen met mijn opleiding (richting diervoeding) komt dat mooi uit
ik bedoelde het ook meer om info vandaan te halen dan om al lid te worden

ja daar heb je opzich ook wel gelijk in natuurlijk, ik heb altijd een beetje een slecht beeld van LOI opleidingen, terwijl ik er eigenlijk niets van weet
Oud 03-07-2007, 05:10
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Sarah schreef op 02-07-2007 @ 12:20 :
Ik denk dat je betaalt per lespakket-voor-een-maand. En dat ze er van uit gaan dat mensen de cursus náást een fulltime baan volgen, gewichtsconsulent is volgens mij geen mbo of hbo maar 'gewoon' een cursus.
Nou ja, je krijgt als je betaalt meteen je hele lespakket thuis. Dus in principe zou je het binnen één maand af kunnen ronden als je hard je best doet Het is alleen dat je dan geen examen kan doen.

Wat ik me dus afvraag is of je voor alle 12 maanden moet betalen (omdat het een all-in prijs is voor het lespakket), of dat je per actieve maand betaalt, omdat je allerlei internetfaciliteiten tot je beschikking krijgt?
Oud 05-07-2007, 17:46
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb de LOI gemaild:

Het aantal maanden is gebaseerd op ongeveer 8 studieuren per week. Indien u meer tijd heeft om te studeren, kunt u de cursus natuurlijk altijd sneller afronden. Bovendien krijgt u de dubbele uitwerktijd gratis.

Wanneer u langer of korter over de opleiding doet maakt dit niet uit voor de kosten.

U kunt inderdaad een los examen aanvragen. Dit is geheel op eigen risico. Na afleggen van het examen kunt u geen bezwaar aantekenen wanneer u het niet eens bent met een beslissing.
Oud 20-12-2008, 11:00
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik denk er nog steeds over om deze cursus te gaan volgen (Geeft me meer verdieping op het onderwerp voeding zonder een hele vierjarige studie te hoeven volgen).

Hebben mensen hier nog ervaring met de LOI en de begeleiding?

Want ik kan ook gewoon het hele cursuspakket via marktplaats kopen en dan alleen een examen aanvragen bij de LOI. Het enige wat je dan mist is de studiebegeleiding (huiswerkvragen die je in kunt sturen). Is dat erg belangrijk?
Oud 20-12-2008, 15:06
LaEscargot
LaEscargot is offline
ik doe bij de nha en loi nu gelijktijd losse havo modules en ik moet zeggen. de loi is stukken beter dan de nha. lesmateriaal klopt bij mij prima, is up to date (ze gebruiken gewone schoolboeken met als aanvulling lesmateriaal van hunzelf) de nha is echt prut. materiaal klopt niet, vragen stellen over stof die niet of nog behandeld moet worden, beloften niet nakomen etc. LOI is iets duurder maar mijn ervaringen zijn beter.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten