![]() |
||
Citaat:
Maar wat is nou het verschil tussen een overheid en een bedrijf dan?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 18:23. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Nogmaals: ik ben echt geen libertariër en zeker geen anarchist. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Maar meer heb ik niet toegegeven hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Doordat het niet hun geld is (Is dat wel zo? Waarom is het niet hun geld en wel het geld van één enkele burger?), zijn ze beter in staat besluiten te maken die het algemeen belang dienen. Veel burgers zijn zich écht niet bewust van de noodzaak van belasting.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Het is niet geheel ontopic, maar dat krijg je nu eenmaal op N&A.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
De Nederlanders zijn echter bezorgd waaraan het geld wordt uitgegeven. En ik kan me daar wel in vinden. Er zijn genoeg malafide, doch politiek correcte en bodemloze projecten die kunnen rekenen op subsidie van de overheid. Maar ach, de politici en hoge ambtenaren zijn alwetend. Aan hen kunnen we wel gemiddeld 52% van onze inkomen toevertrouwen, toch? |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Maar dit is opnieuw een argument tegen de nanny state. Gedurende de afgelopen dertig jaar hebben de politici wel erg veel vergissingen gemaakt. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Overigens ben ik het niet met je eens dat mensen geneigd zijn tot het kwaad, al zouden we voor de zekerheid dan even eens moeten worden over de definitie van 'kwaad'.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
[edit] Shit, ik kan het niet meer vinden. Het ging er in ieder geval om dat iemand protestanten een 'terroristische spintergroepering' (letterlijk, haha) vond, en katholieken als de vermoorde onschuld zag.
Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 00:25. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het vooruitzicht op een hoger loon en daarbij een hogere levensstandaard is voor velen toch zeker een motivatie zich beter op te leiden, promotie te maken of langere dagen te maken. Een hoge vlaktaks elimineert een groot deel van die hogere lonen en daarbij de motivatie. Heeft toch zeker een negatieve invloed op de economie. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wel ben ik het met PGWR eens dat de cognitieve gaven van de mens beperkt zijn (bounded rationality). Dat we "toevallig" de hoogste cognitieve intelligentie hier op aarde hebben wil nog niet zeggen dat ons verstand feilloos is. Integendeel zelfs. Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 12:59. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Beweert die dat de menselijke cognitie perfect is? Waarom is de mens met een onvolmaakte cognitie niet in staat om de werkelijkheid te doorgronden?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() edit: @Blood Fire Rage: ok dan ![]() Ten tweede: hoezo nietszeggend? Als je het niet snapt wil ik het best uitleggen. Er zijn gewoon teveel causale verbanden, of causale verbanden die we (nog) niet eens zien. Misschien zijn er zelfs niet-causale verbanden. Dit alles leidt er toe dat we de werkelijkheid lang niet helemaal kunnen overzien. Niet met alle mensen op aarde, laat staan één persoon alleen. Als we met onvolmaakte cognitie wél is staat zouden zijn de werkelijkheid te doorgronden, waarom is dat dan nog niet gebeurt? Denk aan de wat complexere dingen als menselijk gedrag. Deze zijn vooralsnog alleen uit te drukken in statistische constructen als gemiddeldes, variatie en betrouwbaarheidsintervallen. En dan vaak alleen voor populaties. Als jou hypothese correct zou zijn, zouden statistieken niet eens bestaan. Immers, statistieken dienen slechts om te compenseren voor het gebrek aan rationaliteit en intelligentie, door te generaliseren voor bepaalde populaties en aan te geven dat er kansen zijn dat iets waar is. Overigens is onze bounded rationality tweeledig. Zowel ons inductief als deductief vermogen schiet tekort. Laatst gewijzigd op 05-06-2006 om 16:44. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik heb nu haast, maar vanavond zal ik verder op je post in gaan.
||
Citaat:
||
Citaat:
Volmaakte cognitie bestaat niet. Er is geen maximaal aantal cijfers, er is geen maximale cognitie. Ik ben het met je eens dat er verschrikkelijk veel causale verbanden zijn, wellicht ook niet-causale verbanden, maar ik geloof niet dat het aantal oneindig is. Iets dat niet oneindig is, kan geteld worden. Ik zie geen enkele reden waarom we in de toekomst niet alles zouden kunnen doorgronden. Het is heel veel, het is heel moeilijk, maar kijk wat voor een versnelling in de wetenschap zich alleen de afgelopen 20 jaar al voorgedaan heeft. En daarnaast: Mijn hypothese? Niets mijn hypothese. Ik heb hier geen mening over, ik prik alleen in redenaties die ik niet sluitend vind ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Picknicken in de lentesaai #1402 Verwijderd | 500 | 10-06-2011 17:58 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Kapitalisme is inherent aan liefde AsianDF | 153 | 25-08-2006 12:05 | |
" De nachtmerrie van een links Kabinet " Sanctus | 296 | 06-04-2006 10:24 | |
Vlaktax AsianDF | 40 | 11-11-2005 11:36 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Maatschappijleer: Euh... wat is marktwerking? ikkeleerlinge | 7 | 18-06-2005 19:50 | |
Wouter Bos als nieuwe politiek leider van de PvdA NN | 19 | 21-09-2002 23:03 |