Oud 03-06-2006, 00:32
bamiPoep
bamiPoep is offline
http://www.rijexamendoejezo.nl/foutentop.htm
http://www.rijexamendoejezo.nl/
Oud 03-06-2006, 07:08
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
waarom hebben mensen behoefte aan een site die ze uitlegt wat ze al lang weten zodra ze examen mogen doen ?
Oud 03-06-2006, 10:07
Freshh~
Freshh~ is offline
waarom niet? mensen met faalangst bijvoorbeeld, die vinden het prettig om te lezen wat je precies kunt verwachten of dingen zijn die je niet moet doen. Het is toch geen ramp om dat door te lezen, ik vond het wel handig
Oud 03-06-2006, 10:21
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 03-06-2006 @ 11:07 :
waarom niet? mensen met faalangst bijvoorbeeld, die vinden het prettig om te lezen wat je precies kunt verwachten of dingen zijn die je niet moet doen. Het is toch geen ramp om dat door te lezen, ik vond het wel handig
Ja, maar weet je wat de hoofdreden is dat mensen zakken ? (nou, laat ik t maar zeggen : luisteren naar anderen en niet naar de instructeur is een erg goede manier om juist te zakken. Je zal echt de eerste niet zijn die gewoon goed rijdt, maar de avond voor t examen van pa of ma gehoord heeft 'dat je niet te langzaam moet rijden hoor', en die vervolgens zakt vanwege agressief rijgedrag. Echt niet.)

overigens is juist voor mensen met faalangst het een slecht idee om ze te gaan vertellen wat er allemaal mis kan gaan.
Oud 03-06-2006, 13:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Balance schreef op 02-06-2006 @ 21:54 :
Bochtje achteruit kan je op 2 manieren doen, maar die ik het makkelijkst vind: je gaat gewoon langs de stoep staan en kijkt in je rechter buitenspiegel naar de afstand tussen de stoep en je auto. Díe afstand moet je de hele tijd houden. Dus je begint met achteruit rijden en op het moment dat de afstand groter wordt, omdat de hoek begint, dan draai je mee. Precies zo dat de afstand de hele tijd hetzelfde blijft. En als de bocht in je spiegel stopt, dan stop jij ook met draaien en blijf je achteruit rijden. Ook dan zal die afstand niet veranderen.

(intussen natuurlijk wel het verkeer in de gaten houden)
Bedankt, maar daar heb ik niets aan omdat wij niet de rechter buitenspiegel gebruiken

Ik vind het overigens altijd wel prettig om nog even te lezen hoe je dingen moet doen en zo, maar natuurlijk is wat de instructeur zegt het belangrijkste.

Verder vind ik dat ze gewoon bij elk kruispunt stoplichten of rotondes zouden moeten maken, dan slaag ik geheid
Oud 04-06-2006, 09:30
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 03-06-2006 @ 14:13 :
Bedankt, maar daar heb ik niets aan omdat wij niet de rechter buitenspiegel gebruiken
Waarom niet?
Je moet toch goed leren rijden?
Oud 04-06-2006, 14:30
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-06-2006 @ 10:30 :
Waarom niet?
Je moet toch goed leren rijden?
Dat kan toch ook zonder rechter buitenspiegel?

Toevallig weet ik sinds gisteren waarom ik hem niet gebruik, want ik moest ergens achteruit rijden en toen zei hij dat dat makkelijker zou gaan als ik zelf een auto had en dan de rechterspiegel zou kunnen gebruiken. Maar dat we het ook zonder moesten kunnen omdat niet alle auto's er een hebben. Dat vond ik wel een logisch iets eigenlijk
Oud 04-06-2006, 14:33
Hulk
Hulk is offline
wat raar.. een leswagen zonder rechterbuitenspiegel. ik kan me niet eens herinneren ooit meegemaakt te hebben dat er geen in een normale personenauto zat.
Oud 04-06-2006, 14:40
Tjaan
Tjaan is offline
Citaat:
Hulk schreef op 04-06-2006 @ 15:33 :
wat raar.. een leswagen zonder rechterbuitenspiegel. ik kan me niet eens herinneren ooit meegemaakt te hebben dat er geen in een normale personenauto zat.
ze zegt toch niet dat de leswagen geen rechterbuitenspiegel heeft? ze zegt alleen dat ze hem niet gebruikt... ik gebruikte hem trouwens ook niet, want hij stond zo ingesteld dat de instructeur er iets in kon zien.
Oud 04-06-2006, 14:57
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Tjaan schreef op 04-06-2006 @ 15:40 :
ze zegt toch niet dat de leswagen geen rechterbuitenspiegel heeft? ze zegt alleen dat ze hem niet gebruikt... ik gebruikte hem trouwens ook niet, want hij stond zo ingesteld dat de instructeur er iets in kon zien.
Inderdaad, dat is bij mij ook zo.
Oud 04-06-2006, 15:02
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 04-06-2006 @ 15:30 :
Dat kan toch ook zonder rechter buitenspiegel?

Toevallig weet ik sinds gisteren waarom ik hem niet gebruik, want ik moest ergens achteruit rijden en toen zei hij dat dat makkelijker zou gaan als ik zelf een auto had en dan de rechterspiegel zou kunnen gebruiken. Maar dat we het ook zonder moesten kunnen omdat niet alle auto's er een hebben. Dat vond ik wel een logisch iets eigenlijk
In welk jaar leeft jouw instructeur? Ik ken één iemand die geen rechterbuitenspiegel heeft (of eigenlijk had, diegene heeft nu een andere auto). Het gaat er om dat je leert rijden onder normale omstandigheden, niet dat je kunt rijden onder alle uitzonderlijke omstandigheden.
Daarnaast vraag ik me af wat het CBR daar van vindt. Waarschijnlijk heeft jouw auto wel een rechterbuitenspiegel en ik vraag me af of ze accepteren dat je die niet gebruikt. Waarschijnlijk wel als je alles in die hoek goed kunt overzien, maar dat lijkt me niet in alle situaties het geval.

Als je eenmaal je rijbewijs hebt, kun je altijd nog leren zo te rijden, als dat nodig is. Dus waarom zou je dat tijdens rijles moeten leren? Dat is imo nogal geldklopperij.
Oud 04-06-2006, 15:05
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 04-06-2006 @ 16:02 :
In welk jaar leeft jouw instructeur? Ik ken één iemand die geen rechterbuitenspiegel heeft (of eigenlijk had, diegene heeft nu een andere auto). Het gaat er om dat je leert rijden onder normale omstandigheden, niet dat je kunt rijden onder alle uitzonderlijke omstandigheden.
Daarnaast vraag ik me af wat het CBR daar van vindt. Waarschijnlijk heeft jouw auto wel een rechterbuitenspiegel en ik vraag me af of ze accepteren dat je die niet gebruikt. Waarschijnlijk wel als je alles in die hoek goed kunt overzien, maar dat lijkt me niet in alle situaties het geval.

Als je eenmaal je rijbewijs hebt, kun je altijd nog leren zo te rijden, als dat nodig is. Dus waarom zou je dat tijdens rijles moeten leren? Dat is imo nogal geldklopperij.
Het CBR vindt dat gewoon oké, lijkt me zo. Volgens mij kan ik alles wel gewoon goed zien, ik heb toch nog een binnenspiegel en ik kan schuin naar achteren kijken enzovoorts. Ik denk ook niet dat ik er meer lessen voor nodig zal hebben om dat te leren, hoor.

Tot slot zegt mijn moeder dat ze hem ook nooit gebruikt, dus zo nodig lijkt het me niet.
Oud 04-06-2006, 17:03
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:

ik heb t ook zonder rechterspiegel geleerd hoor.... en bij het CBR weten ze daarvan en daar kijken ze echt niet naar. Toen ik eenmaal zelf reed ben ik automatisch die spiegel gaan gebruiken omdat ik dat makkelijker vind
Oud 05-06-2006, 09:10
marrel
marrel is offline
Citaat:
Tjaan schreef op 04-06-2006 @ 15:40 :
Bij mij zit er nog een aparte spiegel op voor de instructeur.
Ik vind m'n rechter buitenspiegel voornamelijk makkelijk voor bijzondere verichtingen, verder gebruik ik hem ook bij afslaan enzo omdat ik dat zo heb geleerd en dat moet van m'n instructeur.
Oud 05-06-2006, 10:37
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:

bij de meeste lesauto's is een fazub-spiegel (zo'n ding boven de gewone rechterspiegel) niet verplicht, en kan de instructeur/examinator de rechterbuitenspiegel zelf gebruiken.

sowieso moet je gewoon kunnen rijden zonder rechterbuitenspiegel.

het CBR vindt het de normaalste zaak van de wereld dat de rechterspiegel niet voor de leerling bedoelt is. tenslotte is-tie niet verplicht.

dat heeft echt helemaal niks met geldklopperij te maken. die opmerking snap ik sowieso niet; hoezo zou het meer geld kosten om gewoon te leren rijden ipv godmagwetenwat met de spiegel te leren ?

ik vraag me serieus af of mensen die een bochtje achteruit op de rechterbuitenspiegel doen, dat nou echt goed leren. Volgens mij namelijk niet. De rechterspiegel mag namelijk nooit meer zijn dan een secundair hulpmiddel.

En kom op zeg, welke randdebiel kan er nou niet gewoon achterom kijken en een bochtje nemen ?
Oud 05-06-2006, 13:54
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 05-06-2006 @ 11:37 :

En kom op zeg, welke randdebiel kan er nou niet gewoon achterom kijken en een bochtje nemen ?
*steekt voorzichtig vinger op*

Elke andere bijzondere verrichting lukt me zo af en toe nog wel, maar een bochtje achteruit
Oud 05-06-2006, 21:44
sdekivit
sdekivit is offline
rechter buitenspiegel bij fileparkeren/bochtje acteruit / achteruit vakparkeren is

zie je tenminste waar de stoeprand / lijntjes zijn
Oud 05-06-2006, 21:50
Flowtje
Flowtje is offline
Recht achteruit rijden heb ik met rechterbuitenspiegel geleerd. Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten zonder die spiegel.

Morgen weer rijles.
Oud 06-06-2006, 08:02
Bell
Bell is offline
Wanneer je begonnen bent/wanneer je gaat beginnen met rijles.
maart 2005
Wanneer je examen hebt.
9 mei 2005, 15 juni 2005, 17 oktober 2005 en 5 april 2006
Wanneer en of je geslaagd bent.
5 april 2006
Hoeveel lessen je hebt gehad.
te veel ik word verdrietig als ik dat ga tellen...
Oud 06-06-2006, 08:18
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Flowtje schreef op 05-06-2006 @ 22:50 :
Recht achteruit rijden heb ik met rechterbuitenspiegel geleerd. Ik zou niet eens weten hoe ik dat zou moeten zonder die spiegel.

Morgen weer rijles.
Ik met de binnenspiegel?
haha
Oud 06-06-2006, 08:21
Rachel
Rachel is offline
Citaat:

Ik had in het begin ook geén rechterbuitenspiegel.
Die spiegel was voor mijn instructrice en ik keek daar nooit in. Later, net voor mijn examen, kreeg zij een ander spiegeltje en was de buitenspiegel voor mij. Ik keek daar noooóit in, alleen maar als ik iemand had ingehaald en ik ging terug naar de rechterkant.

Het CBR zei daar ook niets van, omdat je rechterbuitenspiegel een hulpmiddel is en dat daar voro de rest niets/weinig van afhangt.
Je kan namelijk makkelijk zonder rechter buitenspiegel rijden, maar je linker + binnenkant kan je moeilijker missen.
Oud 06-06-2006, 09:17
Bell
Bell is offline
Citaat:
Rachel schreef op 06-06-2006 @ 09:21 :

Je kan namelijk makkelijk zonder rechter buitenspiegel rijden, maar je linker + binnenkant kan je moeilijker missen.
Ik rijd bijna nooit met de binnenspiegel... want bij onze auto heeft het weinig zin, want je ziet toch niets..
Oud 06-06-2006, 11:49
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Bell schreef op 06-06-2006 @ 10:17 :
Ik rijd bijna nooit met de binnenspiegel... want bij onze auto heeft het weinig zin, want je ziet toch niets..
Ja oke. Je hebt natuurlijk uitzonderingen, maar bij de "normale" personenauto's kan je beter je rechterspiegel missen dan die andere 2
Oud 06-06-2006, 12:07
Dith
Dith is offline
Ik gebruik mijn rechterbuitenspiegel eigenlijk net zoveel als mijn linkerbuitenspiegel, maar bijzondere verrichtingen heb ik geleerd zonder buitenspiegel, voor 'het geval dat...'.
Oud 06-06-2006, 13:48
marrel
marrel is offline
Citaat:

Meestal lukt het wel, maar om ook echt werkelijk de stoeprand volledig te ontwijken (of de andere kant van de weg) vind ik hem toch wel handig hoor
Oud 06-06-2006, 15:05
Freshh~
Freshh~ is offline
Citaat:
Nee, we kunnen allemaal zo goed als jou rijden
Oud 06-06-2006, 15:13
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Rachel schreef op 06-06-2006 @ 12:49 :
Ja oke. Je hebt natuurlijk uitzonderingen, maar bij de "normale" personenauto's kan je beter je rechterspiegel missen dan die andere 2
Ik rijd ook regelmatig met een volle auto en dan heb ik zo'n hoofd in het midden van m'n spiegel.
Oud 06-06-2006, 15:41
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 06-06-2006 @ 16:05 :
Nee, we kunnen allemaal zo goed als jou rijden
mwa, leren hoe je een bochtje neemt zou ik simpelweg niet met de spiegel erbij doen, aangezien je ook zonder die spiegel moet kunnen rijden. dat ding is alleen maar extra afleiding.

je kijkt gewoon naar achter en stuurt met de stoeprand mee (zodat je de stoeprand op een vast punt houdt), en als je voorbij het midden van de bocht bent stuur je niet verder totdat je de stoep weer ziet, en dan stuur je netjes recht.
Oud 06-06-2006, 18:34
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Vandaag (20.00 uur) "allerlaatste" rijles en dan morgen om 14.55 examen. Ik heb er zin in.
Oud 06-06-2006, 18:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Rachel schreef op 06-06-2006 @ 09:21 :
Ik had in het begin ook geén rechterbuitenspiegel.
Die spiegel was voor mijn instructrice en ik keek daar nooit in. Later, net voor mijn examen, kreeg zij een ander spiegeltje en was de buitenspiegel voor mij. Ik keek daar noooóit in, alleen maar als ik iemand had ingehaald en ik ging terug naar de rechterkant.

Het CBR zei daar ook niets van, omdat je rechterbuitenspiegel een hulpmiddel is en dat daar voro de rest niets/weinig van afhangt.
Zelfde geldt voor mij ^^

Ik gebruik de rechterbuitenspiegel nu nog steeds amper omdat ik deze tijdens het lessen hoegenaamd nooit heb kunnen gebruiken. (Ja, de laatste 5 lessen misschien).
Oud 06-06-2006, 18:37
coopergirl
coopergirl is offline
Biertank successsssssss!
Oud 07-06-2006, 10:11
hasseltboy
hasseltboy is offline
Vogelvrij!Wanneer weer examen!
Oud 07-06-2006, 12:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
hasseltboy schreef op 07-06-2006 @ 11:11 :
Vogelvrij!Wanneer weer examen!
16 augustus pas Dan moet ik het halen, vind ik, anders moet ik straks opnieuw mijn theorie gaan doen
Oud 07-06-2006, 13:05
Freshh~
Freshh~ is offline
fucking hell wat laat zeg! zowat na de zomervakantie..
Hoeveelste examen is het voor jou dan? Ik hoop dat ik ook mijn examen haal, maar dat is merendeels omdat ik echt niet zo lang wil wachten op een nieuwe examen
Maar ik was eerst een trut omdat ik laat was met mijn theorie, alleen nu ik dat zo hoor dat sommige het over moeten doen ben ik eigenlijk wel blij
Oud 07-06-2006, 14:49
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Freshh~ schreef op 07-06-2006 @ 14:05 :
fucking hell wat laat zeg! zowat na de zomervakantie..
Hoeveelste examen is het voor jou dan? Ik hoop dat ik ook mijn examen haal, maar dat is merendeels omdat ik echt niet zo lang wil wachten op een nieuwe examen
Maar ik was eerst een trut omdat ik laat was met mijn theorie, alleen nu ik dat zo hoor dat sommige het over moeten doen ben ik eigenlijk wel blij
Mja, er zit precies drie maanden tussen Het is mijn tweede examen. Een derde examen past misschien net nog voor mijn theoriedatum, maar als het dan een beetje tegenzit Nee, ik wil het gewoon halen.

Ja, dat had ik dus ook! Hij vond ineens dat ik kei erg op moest schieten met mijn theorie, als ik daar toen direct naar had geluisterd, had ik hem nu al over moeten doen
Oud 07-06-2006, 15:37
Verwijderd
Eerste rijles gehad, viel me ontzettend mee. De instructeur dacht dat ik ongeveer 25 lessen nodig zal hebben (voor zover je dat kunt schatten na 1 les)
Oud 07-06-2006, 15:49
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Biertank is geslaagd olé olé, Biertank is geslaagd olé olé...
Oud 07-06-2006, 15:50
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Biertank 52 schreef op 07-06-2006 @ 16:49 :
Biertank is geslaagd olé olé, Biertank is geslaagd olé olé...
Gefeliciteeérd!
Oud 07-06-2006, 15:59
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Vogelvrij schreef op 07-06-2006 @ 13:13 :
16 augustus pas Dan moet ik het halen, vind ik, anders moet ik straks opnieuw mijn theorie gaan doen
bah dat is laat.
vervelend
Oud 07-06-2006, 22:14
Gambokkur
Gambokkur is offline
Heb vandaag een rijles voor rijbewijs C gehad, en er is wettelijk verplichte controle geweest. Eerst kwam madam 10 minuten te laat, en dan moest ik nazicht van truck doen, iets wat ik al lang kon, maar blijkbaar moet die inspectrice dat speciaal controleren ?
Mijn lessen kosten meer dan 1 euro per minuut, dus 10 euro later pas was het nazicht gedaan
dan deden we maneuvres, wat ik normaal pas in een andere les uitgebreid ging doen, nu deden we dat slechts oppervlakkig, dus volgende week verspil ik weer tijd en geld aan het opstellen van de paaltjes
Moet ik dit zomaar slikken ? Ik heb nix tegen controles, maar het programma van de kandidaat moet gevolgd worden ! Ik had beter geweigerd, maar dan zou instructeur kwaad geworden zijn,e n die heb ik nodig by het ryden
Grrr, die afhankelijkheid

Laatst gewijzigd op 07-06-2006 om 22:18.
Oud 08-06-2006, 11:29
niña
niña is offline
Ik heb lekker gereden. Veel snelweg, over brienenoord en door Maastunnel. Plus, voor het eerst, met een Tomtom. Of Miepie, zoals mijn insctructeur d'r noemt
Oud 08-06-2006, 12:25
marrel
marrel is offline
Rijles was echt wel vetjes Ik ging naar huis rijden. Ik woon nogal een end van Nijmegen vandaan, waar ik altijd les, dus was wel leuk om op vertrouwde grond te rijden een keer. Wel raar, ik dacht dat het heel realext zou zijn omdat je de weg een beetje kent, maar je moet opeens wel zelf bepalen dat je rechtsaf gaat en welke kant je op wil, want m'n instructeur kende de weg daar ook niet. Maar wel liefde!
Oud 08-06-2006, 12:59
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
niña schreef op 08-06-2006 @ 12:29 :
Ik heb lekker gereden. Veel snelweg, over brienenoord en door Maastunnel. Plus, voor het eerst, met een Tomtom. Of Miepie, zoals mijn insctructeur d'r noemt
Wat grappig, wij noemen haar ook miepje.
Oud 08-06-2006, 13:32
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Miracle schreef op 08-06-2006 @ 13:59 :
Wat grappig, wij noemen haar ook miepje.
Wij Bram Wat extra vreemd is doordat we nu een nieuwe, vrouwelijke hebben, maar ja

Zo rijles, geen zin
Oud 08-06-2006, 15:40
niña
niña is offline
Hahahah, toeval bestaat niet

Nee, ik vond het vandaag wel leuk, en ben ook niet zenuwachtig voor mijn examen. Alleen zenuwachtig als het in mijn schooltentamenweek blijkt
Oud 08-06-2006, 22:33
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
niña schreef op 08-06-2006 @ 12:29 :
Ik heb eeb Tom Tom met de stem van Giel, word je niet echt vrolijk van
Oud 09-06-2006, 16:10
bd
bd is offline
Morgen begin ik met rijles, lijkt me wel relaxt als ik het snel heb.
Oud 09-06-2006, 19:01
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik droomde dat ik mijn rijbewijs had en ik was zo ontzettend blij. Het was echt een schok toen ik wakker werd, serieus

Rijles ging gisteren ook echt verrot gewoon, ik zag ineens de helft van de zijstraten over het hoofd en we werden er allebei chagrijnig van. Ik geef de hooikoorts de schuld, maar ja, die kan er zestien augustus natuurlijk ook nog zijn.
Oud 09-06-2006, 19:18
Freshh~
Freshh~ is offline
maandag afrijden, zal lekker heet worden in de auto
Oud 09-06-2006, 23:57
Jolt
Jolt is offline
Heb je geen airco?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten