![]() |
||
![]() |
Citaat:
Doelbewust burgers opblazen of onthoofden omdat ze bij de tegenpartij horen. Als dat geen terrorisme is, wat wel? De meeste terroristen plegen een daad van terreur voor bepaalde doeleindes, dat lijkt me niet meer dan logisch. Bin Laden wou ook een statement maken, Al Zarqawi ook, maakt dat hem minder terrorist? Nee. Firdaus wanneer is iemand wel een terrorist in jou ogen? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
ter·ro·rist (de ~ (m.), ~en) 1 iem. die daden van terrorisme pleegt ter·ro·ris·me (het ~) 1 het ontwrichten van een samenleving door daden van terreur, met een politiek oogmerk Maar dat is toch niet zo volgens jou? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het is idd enigzins een relatief begrip, ik vind bepaalde daden die "westerse" staten hebben verricht overduidelijk terroristisch van aard, doch wordt het nooit als dusdaning bestempelt, omdat wij uiteraard in het westen wonen en westerlingen zijn. In andere landen ziet men bepaalde daden van het westen wel als een daad van terreur. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
een terrorist is iemand die door middel van intentioneel geweld jegens ongewapenden probeert het beleid van een regering te beinvloeden. me lijkt dat al zarqawi een terrorist is, en dat het bij het amerikaanse leger draait om excessen, ongekwalificeerd leiderschap, etcetera.
|
Verwijderd
|
Wat ik niet zo goed begrijp is het feit dat hier steeds word gesproken over het feit, als zou Al Zarqawi Irak willen bevrijden van de Amerikaanse troepenmacht.
Dit is mijns inziens namelijk niet zijn belangrijkste motief. Al Zarqawi is gewoon iemand die "democratie" an sich een verderfelijke staatsvorm vindt. Door bloedige aanslagen te plegen probeert hij anarchie te ontketenen. Dit is af te leiden uit een videoboodschap van Al Zarqawi waarin hij zegt:'wij hebben een vurige oorlog verklaard aan dit kwade principe, democratie, en aan diegenen die deze foute ideologie volgen'. ( http://www.elsevier.nl/nieuws/buiten...sp?artnr=23837 ) |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat in alle oorlogen daden van terreur worden gepleegt, ofwel de Amerikaanse regering en El Zarqawi en zijn gang zijn beide terroristisch. Aangezien ze beide de ontwrichting van Irak als samenleving instand houden en daden van terreur op hun naam hebben staan. Maar goed dat geldt bijna voor elke soldaat in oorlog. Ik geef toe dat je wel een punt hebt, in die zin dat terrorisme idd een relatief begrip is. Ik kan (nu pas ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Een jordanier in irak vecht wel voor zn eigen vrijheid wou je zeggen? Tuurlijk niet. Allemaal hebben ze zo hun twijfel achtige redenn daar te zijn, maar als er een cruciaal verschil is is het wel dat de USA en UK geen moskeen van- en een specifieke bevolkingsgroep van irak proberen uit te mooren. |
![]() |
||
Citaat:
Dat hij een Jordanier was veranderd uiteraard niet zijn motieven (wat die ook geweest mogen zijn).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Geen heersers dus Anarchie toch? Correct my if I am wrong. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Was zijn doel dan alle ongelovigen (in zijn ogen) uitmoorden (anders anarchy want de sharia kan niet voor hen gelden? Als dat geen terrorisme is weet ik het ook niet. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik vind het allemaal wat te ver gezocht. Ik denk niet dat Al Zarqawi van plan was een Islamitische staat te stichten. Een Khalifaat is er in honderden jaren niet geweest en kan zonder een Khalief niet zijn. En zolang er geen Khalief is, kan er geen streven zijn om er een te stichten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Bijvoorbeeld, zouden Christelijke vrouwen ongesluierd over straat mogen gaan als daarvoor door de Christelijke minderheid een eigen regel zou worden opgesteld? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Verleden heeft aangetoont dat er wèl wat van terecht kan komen.
Laatst gewijzigd op 09-06-2006 om 10:49. |
![]() |
||
Citaat:
Velen zijn het er niet mee eens dat hij een verzetstrijder genoemd mag worden. Dit is m.i. niets meer dan een onderbuikgevoelen. Het is namelijk zo dat het woord 'verzetstrijder' een positieve lading heeft, en de beelden van een hoofden afsnijdende Zarqawi allerminst positief zijn, en dat mensen op basis daarvan denken dat hij wel een 'terrorist' moest zijn (dat heeft een heel negatieve lading). Bij een inhoudelijke discussie pak je er een woordenboek bij, en kijk je of Zarqawi voldoet aan de gestelde eisen voor verzetstrijder of(/en?) terrorist. Op basis van een gevoel bedenken de forummers hier dat hij een terrorist moet zijn, en verzinnen er vervolgens allerlei totaal irrelevante 'argumenten' bij, zoals dat hij een crimineel verleden heeft, of alcohol dronk, of uit een ander land kwam. Het is wel interessant om na te denken over waarom mensen in hun onderbuik tegen Zarqawi zijn, en bijvoorbeeld niet mét hem tegen de Amerikanen zijn. Die filmpjes die Zarqawi heeft gemaakt, waarin hij mensen genadeloos afmaakt, zullen een grote rol hebben gespeeld. Alhoewel de Amerikanen nog veel en veel meer doden op hun naam hebben dan Zarqawi ooit had kunnen maken, zijn daar geen verschrikkelijke beelden van. Het is wel raar dat wanneer een Amerikaan een hele woonwijk met daarin tientallen mensen kapotbombardeert, dat minder erg is als een Zarqawi die 1 persoon de nek opensnijdt. ![]() ![]() Aangezien Zarqawi zelf die filmpjes heeft laten opnemen, heeft hij eigenlijk (waarschijnlijk onbedoeld) zelf zijn steun vermindert bij de neutrale, voor jezelf winbare bevolking. Netzoals een Iraanse president die zegt dat Israel van de kaart moet worden geveegd. Zo dom en nutteloos. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het idee leeft meer bij niet-moslims moet ik zeggen. "Ojeej, stel dat er een Islamitische Rijk komt, dan word ik als vrouw onderdrukt en blabla blabla bla". Hoor je steeds vaker. Ik word er moe van. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Je weet overigens best dat er een heel verschil tussen opzettelijk een bom plaatsen voor burgers en een bombardement uitvoeren waarbij burgers niet het doel waren, maar wel omkomen. Leuk overigens dat je roept dat ik nergens iets van weet als ik vaststaande feiten citeer. Als ik zeg dat er moordpartijen zijn aangericht onder burgers door Tjetjenen dan citeer ik feiten, daar zit geen millimeter eigen interpretatie in. Ik kan me voorstellen dat je er niet op in gaat, want de discussie over de rechtvaardiging daarvan zou je per definitie verliezen, maar ja, het staat zo lelijk om dan direct op de persoon te gaan spelen. Citaat:
Er bestaan nog geen shariavormen waarbij niet-moslims niet onderdrukt worden.
||||
Citaat:
En denk je dat Irakezen er geen trauma's aan overhouden? Het enige verschil zal zijn dat zij geen proffesionele hulp kunnen krijgen. Citaat:
Citaat:
Hier een bericht over weigerende Britten. M.i. helden. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zou het waarschijnlijk zelf ook doen.
||
![]() |
Citaat:
De vier voornaamste scholen zijn: Madhhab is de Arabische naam voor de rechtsscholen binnen de soennitische islam, die op verschillende manieren de moslimse wetten interpreteren, fiqh genaamd. Hanbalisme Hanafisme Malikisme Sjafisme Als vijfde madhhab wordt ook de school die door de meeste shi’ieten wordt gevolgd door de soennitische al-Azhar-universiteit erkend. Deze gebruikt het gedachtegoed van de zesde imam Jafar al-Sadiq. Hij was een leermeester van Abu Hanifa. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' Rohit | 501 | 26-12-2005 19:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 02-11-2005 11:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 500 | 18-07-2005 00:38 | |
Mogelijke genocide in Irak (niks genocide, maar het klinkt wel stoer) tosyali | 122 | 19-09-2004 00:04 | |
Ramp in Jordanië voorkomen na verijdelde aanslag Gatara | 11 | 02-05-2004 21:25 |