Oud 10-06-2006, 12:02
phoenix20
phoenix20 is offline
Beste mensen, ik vertel alvast dat dit een lang verhaal word.

Op dit moment heb ik zo'n 3.5 jaar een relatie ik hou ontzettend veel van mijn vriendin en ben haar nodig en anders om.

Vorig jaar is het ongeveer 2 maanden uitgeweest, maar we zijn weer bij elkaar gekomen. Alles was perfect en ik zag het helemaal weer zitten.

Tot het moment kwam dat ik een erg drukke periode op school/stage had. Hierdoor was ik niet de oude ik en dit heeft grote invloed op mijn relatie. Ik was minder romantisch en lief volgens haar en ze zat hier ook erg mee. Ik merkte dit zelf ook.
Ik heb aangegven het gevoel een beetje kwijt te raken, maar dat dat het gevoel er zeker nog wel was en dat ik haar absoluut niet kwijt wil.Ze had dit al in de gaten en had er ook alle vertrouwen in. Ik moet zeggen dat het de laatste week goed ging, de kriebels waren er weer en ik leek het helemaal terug te hebben.

Maar nu het probleem. Ze heeft een jongen leren kennen die haar eerst probeerde te versieren. Ze hebben msn adressen en telnr's uitgewisseld. Ze heeft dit vorige week verteld en ze wil hem gewoon beter leren kennen voor vriendschap. Ik vertrouw haar hierin. Ze cammen en bellen elke avond en sms'en een aantal keren op een dag.
Ik mocht de smsjes ook lezen en dat heb ik ook gedaan. Hierin stond dat hij haar superleuk vond en dat hij het jammer vond dat ze een relatie heeft. Ze hebben elkaar tussentijd twee keer gezien en ze heeft me hiervan niets laten weten, terwijl ze dit wel zou zeggen en niets achter mijn rug om wou doen.

Ik heb aangegeven dat ik het niet leuk vind, helemaal omdat het al een 'mindere' periode was. Als ik hierover begin dan zegt ze; 'je kunt me niet verbieden vrienden te zijn met iemand'. Ik heb haar in die jaren nog nooit beperkt in de omgang met iemand, maar ze lijkt het gewoon niet te willen snappen hoe ik me erbij voel. Ze mag heus wel vrienden met hem zijn, maar in deze kutperiode zou het van mij wel wat minder mogen en wat meer de aandacht op onze relatie focussen, wat ze ook verwacht van mij. Ik word hier erg onzeker van.

Volgende week gaan we een weekend weg, ik ben sterk aan het twijfelen dit af te blazen. Maar misschien zie ik wel beren op de weg.

Wat ik met dit verhaal wil bereiken; ik zou gewoon advies en meningen willen.

Alvast bedankt

Laatst gewijzigd op 10-06-2006 om 13:05.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-06-2006, 12:08
Verwijderd
Cammen is sowieso iets voor 13jarige sletjes, ik zou het op zijn zachtst gezegd niet kunnen waarderen als mijn vriend(in) IEDERE avond zou cammen en bellen met iemand die haar ook nog eens probeert te versieren.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:09
Zeenimf
Zeenimf is offline
wow, dit verhaal heb ik eerder gehoord alleen ging het bij dat koppel de dag nadat ze vertelde dat ze die jongen had ontmoet meteen uit.
ik zou het weekend niet afblazen, maar denk wel dat je goed rekening moet houden met het feit dat ze misschien toch voor die jongen wil gaan en het in de nabije toekomst uitmaakt.
daarbij neem ik aan dat als je vindt dat het gevoel een beetje weg is en ziet dat zij doodleuk met jongens afspreekt die duidelijk meer willen dan een simpele vriendschap dit ruzies opleverr en een einde van de relatie of een 2e tussentijdse stop.
dat ze het niet verteld heeft kan betekenen dat ze vreemdgaat maar het kan ook zijn omdat ze weet hoe jij erop zou reageren en je geen pijn wil doen ofzo?
eerlijk gezegd zie ik er niet veel hoop in. sorry.
Oud 10-06-2006, 12:14
Verwijderd
Laat haar kiezen tussen jou en hem.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:20
bd
bd is offline
Ik zou dat weekend niet afblazen, dan heb teminste een beetje tijd om alles uit te praten e.d. Bovendien zou ik er ook niet erg blij mee zijn als mijn vriendin dit zou doen. Sterkte in ieder geval.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:21
phoenix20
phoenix20 is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 10-06-2006 @ 13:14 :
Laat haar kiezen tussen jou en hem.
Hoe moet ik dat in vredesnaam brengen. We zijn 3.5 jaar bij elkaar, ik hou superveel van haar en wil haar niet kwijt. Ze zegt dat ze ook superveel van mij houdt. Zoiets zeg je niet zomaar.
Ik ben haar al een keer kwijtgeraakt, dus ik weet wat ik zal verliezen.

Ze is nu aan het werk, haar moeder heeft mij bij het station afgezet en haar naar het werk gebracht. Vanmorgen heb ik die smsjes pas gelegen en het sloeg direct weer om. In de auto kon ik geen woord uitbrengen en het huilen stond me nader dan het lachen. Dit kon ze ook zien, ik heb haar snel een kus gegeven en ben weggegaan.

Ik haal haar vanavond ook weer op en ze blijft bij me slapen. Ik wil het er zeker nog over hebben.

Het is trouwens wel zo dat diegene waar ze contact mee heeft, wel smsjes gestuurd heeft dat hij niet tussen ons in wil staan en het contactwil verbreken als dat noodzakelijk is. Maar in het verleden heb ik hier ook ervaring mee gehad wat ook niet goed uitpakte.

Maar in ieder geval, bedankt voor de snelle reacties.

Laatst gewijzigd op 10-06-2006 om 12:35.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 12:39
Luna
Luna is offline
Als ze ziet dat het jou heel veel pijn doet hoe zij bezig is en ze gaat toch met die 'vriendschap' door zou ik toch heel erg gaan twijfelen of ze wel echt van je houdt. Iemand van wie je heel veel houdt wil je geen pijn doen en onzeker maken. Lijkt mij.
Of misschien wil ze je juist jaloers maken zodat je misschien weer wat meer moeite voor de relatie gaat doen en wat romantischer wordt? Maar dat zou wel heelkinderachtig zijn en na een 3.5 jarige relatie lijkt het me dat je daar ook gewoon over kunt praten.
anyway, succes.
Oud 10-06-2006, 12:53
Verwijderd
Citaat:
phoenix20 schreef op 10-06-2006 @ 13:21 :
Hoe moet ik dat in vredesnaam brengen.
"Kies tussen mij en hem."
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 13:57
Verwijderd
Ja, het is haar recht om met andere jongens om te gaan, mits het vriendschappelijk blijft.

Maar als zij beseft dat ze je hiermee pijn doet, waarom gaat ze er dan mee door? Kan ze dan nog plezier halen uit zo'n vriendschap? Vraag haar dat eens.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 13:59
Ymir
Ymir is offline
Wat Meph zei. Heel duidelijk haar voor de keuze stellen wat belangrijker is, jij of die ander. Naar wat ik zo lees is dat tussen haar en hem niet "gewoon vriendschap". Zorg voor zekerheid voor jezelf, en dat zij weet hoe belangrijk dit voor je is.
Oud 10-06-2006, 14:52
Tiño
Tiño is offline
ja, dit zijn echt kk situaties.

maar laat dr lekker kiezen, klaarblijkelijk ben jij niet genoeg voor haar.Of zoek zelf een mokkel om mee te bellen en smsen en cammen en afspreken.
Oud 10-06-2006, 14:54
phoenix20
phoenix20 is offline
Citaat:
Tiño schreef op 10-06-2006 @ 15:52 :
ja, dit zijn echt kk situaties.

maar laat dr lekker kiezen, klaarblijkelijk ben jij niet genoeg voor haar.Of zoek zelf een mokkel om mee te bellen en smsen en cammen en afspreken.
Tja, zo zit ik niet in elkaar. Ik ga haar niet jaloers maken.
Ik heb altijd de boot afgehouden wat meiden betreft. Wanneer iemand m'n emailadres of telnr. wou, zei ik altijd dat ik een vriendin had. Ik wist namelijk dat ik haar daar mee zou kwetsen.

Maar nu ligt de situatie wel ff wat anders.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 14:55
Yolcu
Yolcu is offline
Wanneer je iemand voor de keuze stelt, zal diegene altijd voor de ander kiezen. Zo simpel is het.

Wat ik niet begrijp: waarom verberg je dat het je pijn doet? Je schrijft dat je haar maar snel een kus gaf en wegging. Waarom? Omdat je je dan een mietje voelt? Kun je beter gewoon eerlijk zijn, want als je zo doorgaat raak je dr zeker kwijt.

Ik ben misschien heel hard: maar hou je van dr, of is het gewenning en wil je dr daarom niet kwijt?? Vind het nogal een vaag verhaal van 'de gevoelens werden minder'.. daar begint het toch? Iedereen hier zegt wel dat zij fout zit door zich zo te gedragen, maar kun je je voorstellen hoe zij zich voelt? Ze weet dat jij twijfelt over jullie relatie, al een tijdje als ik het zo lees, en gaat dr heil dan ergens anders zoeken. Logisch toch?

Moraal: zij wil aandacht en hij geeft het aan haar.
Oplossing: de aandacht die ze van jou wil, geven. Dan hoeft ze zijn aandacht niet meer.

En ja, ik denk inderdaad dat ze jou jaloers probeert te maken om je wakker te schudden dat ze heus wel iemand anders kan krijgen. So wake up als je haar inderdaad niet kwijt wilt. Of geef het op als je denkt dat je niet meer genoeg voelt. Dat halfslachtige gedoe suckt.
Oud 10-06-2006, 15:12
phoenix20
phoenix20 is offline
Ik hou ontzettend veel van haar, we hebben zoveel met elkaar meegemaakt en zijn over vele problemen heen gekomen.
Wat die gevoelens betreft; Het verliefde gevoel van eerder werd minder, ondanks dat het er altijd geweest is. Dit heb ik aangegeven en heb hier wel bijgezegd dat dit absoluut een momentopnama was.

Zoals ik al verteld heb was het gevoel deze week terug. Ook vanmorgen weer, ik heb een uur naar haar gekeken toen ze sliep, en mezelf gerealiseerd wat ik op het spel zette.

Ik kan me goed inleven dat ze hier mee zit, maar na een relatie van 3.5 jaar zou ik het graag op een andere manier zien.

Laatst gewijzigd op 10-06-2006 om 15:21.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:36
Luna
Luna is offline
Citaat:
phoenix20 schreef op 10-06-2006 @ 16:12 :
en mezelf gerealiseerd wat ik op het spel zette.
waar zette jij precies iets op het spel?

In mijn ogen is zij daar momenteel een beetje mee bezig.
Oud 10-06-2006, 16:38
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
phoenix20 schreef op 10-06-2006 @ 13:02 :
Beste mensen, ik vertel alvast dat dit een lang verhaal word.

Op dit moment heb ik zo'n 3.5 jaar een relatie ik hou ontzettend veel van mijn vriendin en ben haar nodig en anders om.

Vorig jaar is het ongeveer 2 maanden uitgeweest, maar we zijn weer bij elkaar gekomen. Alles was perfect en ik zag het helemaal weer zitten.

Tot het moment kwam dat ik een erg drukke periode op school/stage had. Hierdoor was ik niet de oude ik en dit heeft grote invloed op mijn relatie. Ik was minder romantisch en lief volgens haar en ze zat hier ook erg mee. Ik merkte dit zelf ook.
Ik heb aangegven het gevoel een beetje kwijt te raken, maar dat dat het gevoel er zeker nog wel was en dat ik haar absoluut niet kwijt wil.Ze had dit al in de gaten en had er ook alle vertrouwen in. Ik moet zeggen dat het de laatste week goed ging, de kriebels waren er weer en ik leek het helemaal terug te hebben.

Maar nu het probleem. Ze heeft een jongen leren kennen die haar eerst probeerde te versieren. Ze hebben msn adressen en telnr's uitgewisseld. Ze heeft dit vorige week verteld en ze wil hem gewoon beter leren kennen voor vriendschap. Ik vertrouw haar hierin. Ze cammen en bellen elke avond en sms'en een aantal keren op een dag.
Ik mocht de smsjes ook lezen en dat heb ik ook gedaan. Hierin stond dat hij haar superleuk vond en dat hij het jammer vond dat ze een relatie heeft. Ze hebben elkaar tussentijd twee keer gezien en ze heeft me hiervan niets laten weten, terwijl ze dit wel zou zeggen en niets achter mijn rug om wou doen.

Ik heb aangegeven dat ik het niet leuk vind, helemaal omdat het al een 'mindere' periode was. Als ik hierover begin dan zegt ze; 'je kunt me niet verbieden vrienden te zijn met iemand'. Ik heb haar in die jaren nog nooit beperkt in de omgang met iemand, maar ze lijkt het gewoon niet te willen snappen hoe ik me erbij voel. Ze mag heus wel vrienden met hem zijn, maar in deze kutperiode zou het van mij wel wat minder mogen en wat meer de aandacht op onze relatie focussen, wat ze ook verwacht van mij. Ik word hier erg onzeker van.

Volgende week gaan we een weekend weg, ik ben sterk aan het twijfelen dit af te blazen. Maar misschien zie ik wel beren op de weg.

Wat ik met dit verhaal wil bereiken; ik zou gewoon advies en meningen willen.

Alvast bedankt
Veel te laat. Slappe zak. Je bent echt fucked.. ze heeft tegen je gelogen en spreekt met een andere gast af achter je rug.. You're on your way out. Weet je hoe een afspraak met een andere jongen achter jou rug om heet? Een DATE. Ze date een andere aap... zij weet dat die kerel haar erg leuk vind en toch spreken ze af. Waarom doet ze dat? Om hem valse hoop te geven? Ze is toch geen sadist? hmmm.. maar als dat het niet is..wat is het dan wel? ZE HEEFT ROMANTISCHE INTERESSE IN HEM
Met citaat reageren
Oud 10-06-2006, 16:48
thegoodlife
thegoodlife is offline
Citaat:
phoenix20 schreef op 10-06-2006 @ 13:02 :
Ze heeft dit vorige week verteld en ze wil hem gewoon beter leren kennen voor vriendschap. Ik vertrouw haar hierin. Ze cammen en bellen elke avond en sms'en een aantal keren op een dag.
Ik mocht de smsjes ook lezen en dat heb ik ook gedaan. Hierin stond dat hij haar superleuk vond en dat hij het jammer vond dat ze een relatie heeft.

Wat een kansloze situatie zeg. Je vertrouwt haar terwijl ze elke dag bellen, smsen en cammen? Als je er zelf nog niet achtergekomen was, je vriendin is een aandachtsgeile slet die niet kan omgaan met mindere momenten in een relatie. Hoe oud is dit geval? 15?
Oud 10-06-2006, 17:04
Luna
Luna is offline
Citaat:
Smokin' schreef op 10-06-2006 @ 17:38 :
Veel te laat. Slappe zak. Je bent echt fucked.. ze heeft tegen je gelogen en spreekt met een andere gast af achter je rug.. You're on your way out. Weet je hoe een afspraak met een andere jongen achter jou rug om heet? Een DATE. Ze date een andere aap... zij weet dat die kerel haar erg leuk vind en toch spreken ze af. Waarom doet ze dat? Om hem valse hoop te geven? Ze is toch geen sadist? hmmm.. maar als dat het niet is..wat is het dan wel? ZE HEEFT ROMANTISCHE INTERESSE IN HEM
zie jij wel eens het positieve van iets in? (just wondering..)
je komt nogal verbitterd over.
Oud 10-06-2006, 17:19
lieve
lieve is offline
Hey Phoenix,

ik zou je aanraden het weekendje zeker niet af te blazen. Maar integendeel er een leuke tijd van te maken.
Haar laten voelen dat je er nog steeds bent voor haar, dat je voor je relatie wil gaan,... je weet wel wat ik bedoel.

Maar zoals ze zegt, je kan haar niet verbieden om mensen te zien en vrienden te maken. Ik denk dat je deze vriendschap, zoals je vriendin het noemt, aanvaard.
Zolang het voor jouw vriendin niet meer is dan dat, zoveel te beter toch?
Ok, het zou eerlijker geweest zijn ten opzichte van jou mocht ze het je toch verteld hebben. Maar dat is nu niet het geval...

Misschien wil ze je wel laten weten, dat je voor haar moet 'vechten'...

Het is maar een mening.
Oud 12-06-2006, 01:27
vedetje
vedetje is offline
uit het standpunt van een vrouwelijk wezen: stel haar niet voor de keuze! als je haar voor de keuze stelt verlies je haar zowiezo. Waarom kan ik niet echt uitleggen, maar veel meisjes zitten zo in elkaar.

Wat kan je wel doen?

Als je niet mee gaat dat weekend, dan heb je eigenlijk al gekozen om de relatie te beïndigen want dan steek je er geen energie meer in, en dat zal zij dan ook wel beseffen en waarschijnlijk voor 100% voor die jongen gaan...

Ken je die jongen?
Als je in zijn smsjes hebt gelezen dat hij niet tussen jullie relatie in wil komen, wel dan, neem hem op zijn woord. Ga naar hem in plaats dan naar je vriendin, vraag hem wat hij eigenlijk wil want dat je het gevoel heb dat hij je relatie aan het kapot helpen is...

maar aan de andere kant, het is je vriendin die ze kapot maakt, als het deze jongen niet is, zal het wel een andere zijn, vind je het de moeite om zo'n vriendin te houden?

onthoud goed dat 3,5 jaar wel veel is, MAAR de rest van je leven is nog veel meer dan 3,5 jaar en dat kan je misschien maar beter doorbrengen met iemand die onvoorwaardelijk voor je kiest
Oud 12-06-2006, 12:09
Experiment
Experiment is offline
Je hoeft haar niet te laten kiezen, maar hoe zij nu met die jongen om gaat is het zeker meer een relatie-in-wording dan een vriendschap. Daarmee moet je haar wel confronteren want anders dumpt ze je binnenkort sowieso voor die gast.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 12:25
Muchacha
Muchacha is offline
Haar laten kiezen is sowieso foute boel. Maar je kan haar wel eens vragen hoe zij jullie relatie nou ziet. Als je elke avond chat en webcamt met iemand en elke dag sms't terwijl je een vriendje hebt, dan klinkt dat fout vind ik. En als het vriendschappelijk is, moet ze niet achter je rug afspreken met hem. Ik heb een vermoeden dat ze niet helemaal eerlijk tegen je is hiermee. Vraag haar eens hoe zij jullie relatie ziet en wat haar bedoelingen zijn met die jongen. Het kan NIET dat ze iemand nieuw heeft leren kennen die ze vriendschappelijk zo vaak hoort en ziet terwijl ze geen rekening houdt met jou. Hoor jij je vriendinnen ook zo vaak? Als ik een vriendje heb, wil ik mijn vrienden natuurlijk ook blijven zien, maar als het om iemand gaat die ik 'nieuw' ken en die me probeerde te versieren, dan zou ik al oppassen, kwestie van mijn vriend niet nodeloos onzeker te maken. Zij daarentegen flirt erop los, en ze liegt er nog over ook...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:03
Verwijderd
Wat al gezegd is: 3,5 jaar is lang... De rest van je leven waarschijnlijk langer. Vraag haar wat ze wil en als ze daarin niet duidelijk is of toch blijft flirten - want dat is het (iedere dag cammen, smsen, bellen is niet 'slechts vriendschap') - kun je haar beter duidelijk maken dat je daar geen genoegen mee neemt.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 18:25
Verwijderd
uitmaken->groot probleem is opgelost
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 21:07
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik denk dat ik de eer aan mezelf zou houden
Dit is geen liefde meer, lijkt mij
Oud 12-06-2006, 21:50
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
phoenix20 schreef op 10-06-2006 @ 13:21 :
Het is trouwens wel zo dat diegene waar ze contact mee heeft, wel smsjes gestuurd heeft dat hij niet tussen ons in wil staan en het contactwil verbreken als dat noodzakelijk is.
Haha, het lijkt wel of HIJ haar nu wil laten kiezen tussen jou en hem
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten