Citaat:
Firdaus schreef op 07-06-2006 @ 21:26 :
Stellen jouw ouders eisen (qua opleidingsniveau en/of studie)? Of heb je juist ouders die zich totaal niet bezig houden met jouw baan/studie? Zolang je maar niet doelloos de dagen doorbrengt.
Ik vroeg het me af n.a.v de (m.i) té bemoeizuchtige ouders van een vriendin. Ze hebben haar zodanig onder druk kunnen zetten dat ze volgend schooljaar aan een nieuwe studie begint (geneeskunde). Ze studeert nu bedrijfswetenschappen. Daar heeft ze zelf voor gekozen en haar cijfers zijn ruim voldoende. Maar omdat haar ouders een jaar lang aan haar kop hebben gezeurd, gaat ze nu van studie veranderen.
|
Ik vind dat ook wel dom van het meisje zelf hoor

je moet gewoon nooit iets gaan doen wat je niet echt wil
Maar goed;
Mijn ouders zijn súper niet-streng

Ik ben een jaar geleden van studie gewisseld, en toen zeiden mijn beide ouders nog dat ze alles best vinden, zolang ik maar doe wat ik zelf wil en zolang ik het maar voor mezelf doe. Dit brengt ook met zich mee dat ze me nooit echt hebben aangemoedigd ofzo, dat is dan wel weer jammer. Soms had ik best een trap onder m'n kont nodig, maar die gaven ze dus niet. En soms had ik een complimentje nodig voor een goed cijfer, en die kreeg ik dus ook niet.
Verder hebben ze nooit echt verwachtingen gehad, geloof ik. Niet dat ik zo achterlijk ben dat ze niets verwachtten, maar gewoon; ze leven meer in het nu dan in de toekomst.