Oud 13-09-2002, 21:15
be062603
be062603 is offline
Hey ,

Ik heb me net een nieuw systeem gekocht

AMD XP 2200 +
512 mb DDR RAM
60 Gb harddisk 7200 rpm

NU heb ik er net Windows XP op gezet . Maar toen ik hem opstarte was ik wat teleurgesteld , het lijkt me wel dat hij niet sneller opstart dan men andere amd 1000 . Is dit normaal , wat zijn zo gemiddelde opstarttijden , en aan wa kan da liggen ?

Groetjes

Samuel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-09-2002, 23:17
Koen
Koen is offline
Hoe zijn de rest van de prestaties dan? Volgens mij zijn die vele malen interessanter dan 'de snelheid waarmee Windows opstart'.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2002, 23:42
Verwijderd
Mja, het zou kunnen zijn dat je hardeschijf een beetje de limiterende factor is, wat dat betreft.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 00:30
florisoe
florisoe is offline
Ik zou ook niet kijken hoe snel windows opstart. Kijk bijvoorbeeld eens hoe warm je pc wordt.

ik heb gehoort dat de 2200+ niet echt goed is. hij schijnt heel moeilijk te koelen zijn. Let daar dus op
Oud 14-09-2002, 08:27
be062603
be062603 is offline
Citaat:
florisoe schreef:
Ik zou ook niet kijken hoe snel windows opstart. Kijk bijvoorbeeld eens hoe warm je pc wordt.

ik heb gehoort dat de 2200+ niet echt goed is. hij schijnt heel moeilijk te koelen zijn. Let daar dus op
Ik heb gezien dat hij nu blijkbaar maar op 1500 + draait , hier wordt de cpu 55 graden , als ik het mobi op 133 FBS zet dan doet hij na een tijdje niets meer , zou dat kunnen dat cpu dan te warm wordt en zichzelf uitschakeld ?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2002, 09:58
florisoe
florisoe is offline
Citaat:
be062603 schreef:

Ik heb gezien dat hij nu blijkbaar maar op 1500 + draait , hier wordt de cpu 55 graden , als ik het mobi op 133 FBS zet dan doet hij na een tijdje niets meer , zou dat kunnen dat cpu dan te warm wordt en zichzelf uitschakeld ?
Dat zou heel goed kunnen. Dat kun je wel uit zetten in de BIOS. Ik zou alleen eerst goed gaan kijken hoe warm hij wordt als ik hem op 2200+ heb lopen. Wordt hij na jou goel te warm dan moet je toch eens gan kijken voor een beter coeler.
Oud 14-09-2002, 14:01
gna
gna is offline
ja als ie warmer wordt dan 60 graden is het niet zo goed,
warmer dan 70 moet echt een betere koeler hebben
Oud 14-09-2002, 19:08
florisoe
florisoe is offline
Citaat:
gna schreef:
ja als ie warmer wordt dan 60 graden is het niet zo goed,
warmer dan 70 moet echt een betere koeler hebben
Ben ik met je eens, daarom advies voor mensen ide een 2200+ gaan kopen. Ga niet bezuinigen op je cooler
Oud 15-09-2002, 12:00
be062603
be062603 is offline
Hij draait nu op 2200 + , temperatuur 52 graden . Maar toch vind ik het raar , ik heb het even gecheckt en mijn amd 1000 mhz start sneller op dan mijn amd 2200 + , raar toch hé , of is dat normaal
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 12:03
MaakUt
MaakUt is offline
denk dat ie precies even snel opstart eigenlijk.
Oud 15-09-2002, 13:08
be062603
be062603 is offline
Citaat:
MaakUt schreef:
denk dat ie precies even snel opstart eigenlijk.
nop 2200 + is trager
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 13:22
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
be062603 schreef:
nop 2200 + is trager
hmm, vaag... maar hoe zijn de rest van je prestaties, opstarten zegt namenlijk geen hol. dat hang voornamenlijk af van je hd en de hoeveelheid aan feats die op je mobo zitten geplakt (raid controller, lan, etc.).

-de postbode-
Oud 15-09-2002, 16:22
be062603
be062603 is offline
Citaat:
de postbode schreef:

hmm, vaag... maar hoe zijn de rest van je prestaties, opstarten zegt namenlijk geen hol. dat hang voornamenlijk af van je hd en de hoeveelheid aan feats die op je mobo zitten geplakt (raid controller, lan, etc.).

-de postbode-
De rest doet hij goed , ma kvraag me af hoe het komt dat die trager gaat bij het opstarten , ik moet wel eerlijk zeggen , het is nu geen supermoederbord , een ECS K7S5A , kan da daarom zijn ?
Met citaat reageren
Oud 15-09-2002, 21:01
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
be062603 schreef:

De rest doet hij goed , ma kvraag me af hoe het komt dat die trager gaat bij het opstarten , ik moet wel eerlijk zeggen , het is nu geen supermoederbord , een ECS K7S5A , kan da daarom zijn ?
dat zou kunnen, weet ik niet percies.. wat voor hd heb je? en staat er heel veel data op die hd? verder heeft dat mobo toch onboard lan en sound??? dat wil ook nog wel eens wat secondes extra boot tijd opleveren.

-de postbode-
Oud 15-09-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
be062603 schreef:

Geen super-moederbord? Ik heb dit bord ook en vind hem super namelijk.

Maar wat duurt er precies lang? "Bij het opstarten" is een beetje vaag eigenlijk. Welk "gedeelte" duurt lang?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 06:12
be062603
be062603 is offline
Citaat:
PIE schreef:

Maar wat duurt er precies lang? "Bij het opstarten" is een beetje vaag eigenlijk. Welk "gedeelte" duurt lang?
gewoon van wanneer ik het opstartgescherm te zien krijg met windows XP , met da tijdbalkske dat zo vooruit gaat , da moet met mijne 2200 + wel 13 keer over gaan voordat em opstart met mijn 1000 is da op 5 - 6 keer max gedaan . Harddisk is alle twee 7200 rpm ( ata 133 ) , dus ik denk niet dat het daaraan ligt
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 06:12
be062603
be062603 is offline
Citaat:
PIE schreef:

harddisk is een Maxtor 60 gb 7200 rpm ata133 , pakt dat 2 - 3 gb gebruikt is
Met citaat reageren
Oud 16-09-2002, 10:17
mad operator
mad operator is offline
extra koeling is heel belangrijk...

Je kan beter niet je pc gaan Tweaken.. dat ie zichzelf uitschakeld is omdat je Bios beveiligd is tegen te hoge temperaturen..

Je onderdelen slijten ook sneller..

Om xp sneller te laten opstarten:
Gebruik het programma Bootvis..(is gratis)
Check je register
Check je msconfig..

suc6
Oud 16-09-2002, 13:18
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
mad operator schreef:
extra koeling is heel belangrijk...

Je kan beter niet je pc gaan Tweaken.. dat ie zichzelf uitschakeld is omdat je Bios beveiligd is tegen te hoge temperaturen..

Je onderdelen slijten ook sneller..

Om xp sneller te laten opstarten:
Gebruik het programma Bootvis..(is gratis)
Check je register
Check je msconfig..

suc6
hmm, dat van dat tweaken slaat dus echt op stront. een beetje tweaken is prima.. je haalt wat meer uit je computer en dat is natuurlijk nooit weg, verder is het opok gewoon een soort sport om je comu zo goed mogelijk te laten lopen. (uitzonderingen van mensen die een harde plasser krijgen bij 10 3dmarks meer halen daar gelaten )
dat je computeronderdelen minderlang mee gaan valt ook wel mee. of je onderdelen nu 10 of 20 jaar meegaan (wat al erg overdreven is aan vermindering van de levensduur) maakt niet veel uit. na een jaar of 5/6 is je nu nieuwe compu al zo verouderd dat je er bijna niets meer mee kan.

verder weet ik niet of bootvis werkt ken het gewoon niet. maar msconfig werkt denk ik niet. dit start de computernamenlijk pas op als windows al geboot is. en dat is hier nog niet het geval

-de postbode-
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten