Oud 16-06-2006, 16:44
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Ik ben heel benieuwd En kan eigenlijk geen zinnige voorspelling doen.
Advertentie
Oud 16-06-2006, 16:50
bazz1982
bazz1982 is offline
moeilijk...ik verwacht 1-1
ik ben er al helemaal klaar voor...biertje voor me, tv hard en telefoon staat uit
Oud 16-06-2006, 17:07
OwL
OwL is offline
ojeej het is begonnen en ik zit niet te kijken
Oud 16-06-2006, 17:22
mario
mario is offline
v persie
Oud 16-06-2006, 17:27
mario
mario is offline
v nistelrooy
Oud 16-06-2006, 17:49
bazz1982
bazz1982 is offline
het gaat een zware 2e helft worden...
Oud 16-06-2006, 17:50
Bob de Beer
Bob de Beer is offline
Fijn dat je altijd betrouwbare mandekkers zoals Mathijsen hebt.
Oud 16-06-2006, 18:00
bazz1982
bazz1982 is offline
absoluut...daarom loopt bouhlarouz (of hoe je dat ook schrijft) zich ook warm
Oud 16-06-2006, 18:55
Kimi
Kimi is offline
Nou we zijn door, maar de volgende wedstrijd is wss tegen Mexico of Portugal en dan moet NL wel egt beter spelen. De 2e helft was egt gespeeld
Oud 16-06-2006, 18:55
Me-ke
Me-ke is offline
hoera
Oud 16-06-2006, 18:56
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Van Persie, held.
Oud 16-06-2006, 19:23
Verwijderd
Het verdrogingsproces van het zweet in mijn bilnaad is begonnen.
Oud 16-06-2006, 19:37
Verwijderd
Op een Zweedse site loopt iedereen te ijlen dat de scheidsrechter Nederland heeft geholpen, double-you-tee-eff?
Oud 16-06-2006, 20:07
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Er hadden twee penalties gegeven kunnen worden.

Mathijsen was opnieuw érg slecht. Ik geef geen cent voor dit Nederland. Eén felle tegenstander met scorend vermogen en je ligt eruit.
Oud 16-06-2006, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 16-06-2006 @ 20:37 :
Op een Zweedse site loopt iedereen te ijlen dat de scheidsrechter Nederland heeft geholpen, double-you-tee-eff?
Niet mee eens, geen enkele gele kaart van Nederland was naar mijn mening terecht. Daarnaast werden we bij die vrije trap teruggefloten en dat was anders een goede kans geweest.
Oud 16-06-2006, 20:17
Verwijderd
Die mathijsen speelde idd erg slecht, het wordt tijd dat boulahrouz zijn plaats definitief inneemt.
Oud 16-06-2006, 20:17
Supreme Dutch
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-06-2006 @ 21:07 :
Er hadden twee penalties gegeven kunnen worden.

Mathijsen was opnieuw érg slecht. Ik geef geen cent voor dit Nederland. Eén felle tegenstander met scorend vermogen en je ligt eruit.
Ik vond Mathijsen weer drama inderdaad, V Bronckhorst matig en Boulahrouz opzich wel goed.. Ik vond ook dat Cocu niet zo'n sterke wedstrijd speelde. Volgende wedstrijd gewoon beginnen met VD Vaart in plaats van Sneijder en verder zie ik niet zoveel mogelijke verbeteringen.. Vond V Nistelrooy opnieuw vrij zwak, maar die vent kan er wel altijd op elk moment 1 inschieten dus hij moet volgende wedstrijd gewoon weer beginnen

Die bal die van Persie van de lijn afhaalde was volgens mij op de paal gegaan..
Oud 16-06-2006, 20:25
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 16-06-2006 @ 21:07 :
Eén felle tegenstander met scorend vermogen en je ligt eruit.
En dat land zou moeten zijn?
Oud 16-06-2006, 21:05
Wammus
Wammus is offline
Ik heb deze wedstrijd ivm werk helaas niet kunnen zien. Jammer dat de wedstrijd tegen Argentinië er nu niet meer écht toe doet. Dat haalt toch een hoop spanning weg uit de eerste ronde. Neemt niet weg dat ik die wel ga kijken.

Is het niet mogelijk dat ze Argentinië tegenkomen in de halve finale ofzo. Dan gaan ze het namelijk nog wel moeilijk krijgen.
Oud 16-06-2006, 21:15
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
BarbapapaX schreef op 16-06-2006 @ 21:25 :
Argentinië vooral, Spanje zitten goed in het toernooi. En als Brazilië Ronaldo even wegdoet uit de basiself voor Robinho komt het ook goed met het scorend vermogen van Brazilië.
Oud 16-06-2006, 21:28
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Makaveli schreef op 16-06-2006 @ 22:15 :
Argentinië vooral, Spanje zitten goed in het toernooi. En als Brazilië Ronaldo even wegdoet uit de basiself voor Robinho komt het ook goed met het scorend vermogen van Brazilië.
gast ze moeten waarschijnlijk tegen portugal of mexico in de 2e ronde en dat valt zeker wel te winnen, ivoorkust heeft gewoon een goed team. En als nederland in de kwartfinale komt dan moeten ze tegen engeland waarschijnlijk en dat is ook zeker wel te winnen want engeland speelde bedroevend slecht tegen matige tegenstanders...
Oud 16-06-2006, 21:49
Verwijderd
De visie van een vrouw :

Wat een slechte wedstrijd weer. (of ben ik nu te kritisch? ) Waar de vorige keer de tweede helft erg rommelig was, begon het nu al in de eerste helft, ging niet meer over en was het nog erger.
Er was totaal geen rust, geen tot weinig balbezit en wat lange ballen naar voren schoppen werkt natuurlijk niet. Ga eens voetballen. Zoek het duel op, speel samen! Een lange bal naar voren heeft geen zin, want dat zorgt er alleen maar voor dat Ivoorkust meer kans heeft op balbezit.
Men rende paniekerig heen en weer, waardoor de verdediging soms gaten vertoonde en Ivoorkust dicht bij het doel van Van der Sar kon komen en zelfs kansen kon creëeren.

Een dikke pluim voor Van Persie. Niet mijn favoriete speler, maar hij heeft vandaag echt heel erg goed gevoetbald. Ten eerste het doelpunt, maar nog meer zijn algehele spel. Hij creëerde kansen en zocht de ruimte, maar vooral: hij was overal op het veld te vinden! Hij heeft ook verdedigend vooral de tweede helft goed zijn mannetje gestaan. Echt een dik vet compliment!
Ook vond ik Boulahrouz en Van Bronckhorst goed staan en had Robben een paar goede acties.
Cocu heb ik naar mijn idee weinig gezien op het veld.

En zo mooi die opnamen van Van der Sar. Mooi die gezichtsuitdrukkingen

Tja, uiteindelijk gaat het om de drie punten en die hebben we binnen. Maar hoe.... Het had me niets verbaasd als Ivoorkust hier nog een overwinning uit had kunnen slepen.
Oud 16-06-2006, 21:52
Supreme Dutch
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-06-2006 @ 22:49 :
De visie van een vrouw :
De visie van een vrouw die er in mijn ogen nog best verstand van heeft
Oud 16-06-2006, 21:54
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 16-06-2006 @ 22:52 :
De visie van een vrouw die er in mijn ogen nog best verstand van heeft
Dank u
Oud 16-06-2006, 21:56
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-06-2006 @ 22:49 :
De visie van een vrouw :

Wat een slechte wedstrijd weer. (of ben ik nu te kritisch? ) Waar de vorige keer de tweede helft erg rommelig was, begon het nu al in de eerste helft, ging niet meer over en was het nog erger.
Er was totaal geen rust, geen tot weinig balbezit en wat lange ballen naar voren schoppen werkt natuurlijk niet. Ga eens voetballen. Zoek het duel op, speel samen! Een lange bal naar voren heeft geen zin, want dat zorgt er alleen maar voor dat Ivoorkust meer kans heeft op balbezit.
Men rende paniekerig heen en weer, waardoor de verdediging soms gaten vertoonde en Ivoorkust dicht bij het doel van Van der Sar kon komen en zelfs kansen kon creëeren.

Een dikke pluim voor Van Persie. Niet mijn favoriete speler, maar hij heeft vandaag echt heel erg goed gevoetbald. Ten eerste het doelpunt, maar nog meer zijn algehele spel. Hij creëerde kansen en zocht de ruimte, maar vooral: hij was overal op het veld te vinden! Hij heeft ook verdedigend vooral de tweede helft goed zijn mannetje gestaan. Echt een dik vet compliment!
Ook vond ik Boulahrouz en Van Bronckhorst goed staan en had Robben een paar goede acties.
Cocu heb ik naar mijn idee weinig gezien op het veld.

En zo mooi die opnamen van Van der Sar. Mooi die gezichtsuitdrukkingen

Tja, uiteindelijk gaat het om de drie punten en die hebben we binnen. Maar hoe.... Het had me niets verbaasd als Ivoorkust hier nog een overwinning uit had kunnen slepen.
Je moet Nederland vergelijken de andere toplanden en dan zie je dat Nederland het helemaal niet slecht doet!
Advertentie
Oud 16-06-2006, 21:58
Verwijderd
Citaat:
jemappelebas schreef op 16-06-2006 @ 22:56 :
Je moet Nederland vergelijken de andere toplanden en dan zie je dat Nederland het helemaal niet slecht doet!
Dat hoor je mij toch niet zeggen of wel? Ik kijk nu alleen even naar deze wedstrijd. Andere wedstrijden zijn ook niet geweldig. Kijk bv naar Frankrijk - Zwitserland.
Ik vind dat Nederland het niet slecht doet, maar ik vind ook dat ze zeker beter kunnen dan dat wat ze vandaag hebben laten zien.
Oud 16-06-2006, 21:59
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 16-06-2006 @ 22:58 :
Dat hoor je mij toch niet zeggen of wel? Ik kijk nu alleen even naar deze wedstrijd. Andere wedstrijden zijn ook niet geweldig. Kijk bv naar Frankrijk - Zwitserland.
Ik vind dat Nederland het niet slecht doet, maar ik vind ook dat ze zeker beter kunnen dan dat wat ze vandaag hebben laten zien.
Idd, ze gaan zeker groeien in het toernooi en met de relatief makkelijke tweede ronde en kwartfinale gaat het zeker goedkomen.
Oud 16-06-2006, 22:25
kalinho
kalinho is offline
pff vd Vaart was drama. Tis een beetje qua gewicht de Ronaldo van Nederland. Magoed, nu portugal, dan spanje/frankrijk en dan komen we pas argentinië tegen in de finale, en die pakken we dan. Ondanks die 6-0 (want das vrij logisch, als nederland eerst ivoorkust had en dan servie en servie had verloren tegen argentinie had nederland ook 4,5,6-0 gemaakt wegens de ruimtes) en dan zijn we kampioen
Oud 16-06-2006, 23:13
Verwijderd
Ik ben meteen begonnen met het aanbidden van Van Persie _0_ Mathijssen mag een enkeltje Nederland krijgen, samen met Sneijder. Cocu heb ik neit veel gezien, maar zijn aanwezigheid op het veld kan al wonderen doen voor Nederland. Van Nistelrooij werd zwaar verdedigd, daarom kreeg hij niet al te veel kansen. Maar gvd, wat heb ik me zitten ergeren aan de verdediging.
Oud 16-06-2006, 23:25
PV
PV is offline
Ik dacht écht dat Ivoorkust nog wel even 2-2 zou maken en dat het dan op de wedstrijd van woensdag aan zou komen. Nederland was nergens meer in de 2e helft, qua balbezit... het leek wel alsof ze expres de bal verspeelden
Ontzettend veel geluk gehad iig vandaag. D'r moet het een en ander verbeteren voor de volgende ronde anders zie ik ze toch niet veel verder komen eigenlijk
Oud 16-06-2006, 23:28
Verwijderd
Nederland heeft wel top buitenspelers, nu alleen nog een topspits..
Oud 16-06-2006, 23:29
PV
PV is offline
Citaat:
Acromega schreef op 17-06-2006 @ 00:28 :
Nederland heeft wel top buitenspelers, nu alleen nog een topspits..
Het ging vandaag toch niet zozeer mis vooraan? meer op het middenveld toch...
Oud 16-06-2006, 23:39
Femic
Femic is offline
Citaat:
Hm, mijn Australische oom, die toch wat objectiever keek, vond de goal van Ruud duidelijk offside. Ach ja..
Van Persie.

Wat een kut 2e helft trouwens, haha ik hield het echt niet meer!
Oud 17-06-2006, 01:02
Verwijderd
Citaat:
Femic schreef op 17-06-2006 @ 00:39 :
Hm, mijn Australische oom, die toch wat objectiever keek, vond de goal van Ruud duidelijk offside.
Was echt geen buitenspel. Op het moment dat Ruud terugliep zodat hij niet meer buitenspel stond bleef hij vóór zijn verdediger staan, maar onderaan in beeld was een verdediger teruggelopen die de buitenspelval ophief.
Oud 17-06-2006, 05:37
Mitros
Mitros is offline
Zonde dat ik moest werken maar met dit resultaat kan ik goed leven
Oud 17-06-2006, 10:21
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
mijn pa riep dat ook de hele tweede helft... Ik vind van niet, maar wie ben ik (oranje supporter)
Oud 17-06-2006, 10:29
Gimme more beer
Citaat:
BarbapapaX schreef op 16-06-2006 @ 21:25 :
Argentinië, Brazilië, Italië of Spanje, bijvoorbeeld?
Oud 17-06-2006, 10:31
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Een goed resultaat, Ivoorkust is de sterkste ploeg van Afrika op dit toernooi en zou best ver kunnen komen als deze niet bij in deze poule zou zitten.

Wat een klote scheids zeg, die mafketel bleef maar strooien met kaarten.
Oud 17-06-2006, 10:32
Gimme more beer
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 16-06-2006 @ 21:17 :
Die mathijsen speelde idd erg slecht, het wordt tijd dat boulahrouz zijn plaats definitief inneemt.
Dat gaat denk ik niet gebeuren. Mathijsen staat op die positie omdat van Basten geen andere linksbenige centrumverdediger kan vinden. Bouhlarouz zou moeten spelen op de positie van Heitinga of Ooijer.

Ik vind persoonlijk dat je dan maar genoegen moet nemen met drie rechtsbenige verdedigers, omdat Mathijsen dit niveau gewoon niet haalt, maar ik betwijfel dat van Basten het daarmee eens is.
Oud 17-06-2006, 10:32
Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik las juist een intervieuw met de bondscoach... Een deel van zijn woorden: Ik ben heel blij dat we Ivoorkust uitgeschakeld hebben, want die ploeg kwam ik liever niet meer tegen. Dit was de sterkste ploeg waartegen ik, als bondscoach, al speelde.
Oud 17-06-2006, 10:33
Gimme more beer
Citaat:
wammus schreef op 16-06-2006 @ 22:05 :
Is het niet mogelijk dat ze Argentinië tegenkomen in de halve finale ofzo. Dan gaan ze het namelijk nog wel moeilijk krijgen.
In de finale kunnen ze elkaar tegenkomen, maar die haalt Nederland met dit spel niet
Oud 17-06-2006, 10:35
Gimme more beer
Citaat:
Femic schreef op 17-06-2006 @ 00:39 :
Hm, mijn Australische oom, die toch wat objectiever keek, vond de goal van Ruud duidelijk offside. Ach ja..
Australiërs hebben dan ook weinig verstand van voetbal

Van Nistelrooij stond op het moment van spelen duidelijk niet buitenspel. De speler die van Persie pakte liep terug en van Nistelrooij hield goed in, waardoor het zeker een halve meter scheelde.
Oud 17-06-2006, 10:37
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Ik vond Mathijsen helemaal niet zo slecht spelen... Hij had het af en toe lastig omdat Van Bronckhorst zijn man iets teveel ruimte gaf. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd ooit, maar om te zeggen dat ie het niveau niet haalde wat de anderen in de verdediging wel haalden gaat me echt te ver.

Veel van jullie kijken met een gekleurde bril. Jullie hebben een voorkeur voor Boulahrouz, en bij het kleinste foutje van Mathijsen roepen jullie al dat Boula erin moet.
Oud 17-06-2006, 10:37
Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-06-2006 @ 11:33 :
In de finale kunnen ze elkaar tegenkomen, maar die haalt Nederland met dit spel niet
Idd, met dit spel geraken ze helemaal niet ver... Finale zou sowieso heel moeilijk zijn.
Oud 17-06-2006, 11:03
Brain-Damage
Brain-Damage is offline
Citaat:
Tofke_H schreef op 17-06-2006 @ 11:37 :
Idd, met dit spel geraken ze helemaal niet ver... Finale zou sowieso heel moeilijk zijn.
Vergeet niet dat Argentinie een vergelijkbare wedstrijd speelde tegen dit Ivoorkust. En van die ploeg zeggen veel mensen nu dat het de topfavouriet is voor de titel...
Oud 17-06-2006, 11:20
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 17-06-2006 @ 11:37 :
Ik vond Mathijsen helemaal niet zo slecht spelen... Hij had het af en toe lastig omdat Van Bronckhorst zijn man iets teveel ruimte gaf. Hij speelde niet zijn beste wedstrijd ooit, maar om te zeggen dat ie het niveau niet haalde wat de anderen in de verdediging wel haalden gaat me echt te ver.
Ik vond juist dat Mathijsen zijn mandekking niet op orde had. Van Bronckhorst moest daarom veel te vaak van zijn positie komen. Voor Sneijder geldt trouwens hetzelfde verhaal, zijn verdedigende taken vulde hij erg matig in en dat moest van Bronckhorst dan te vaak opvangen.

Citaat:
Veel van jullie kijken met een gekleurde bril. Jullie hebben een voorkeur voor Boulahrouz, en bij het kleinste foutje van Mathijsen roepen jullie al dat Boula erin moet.
Ik zie veel liever Mathijsen goed spelen, al is het alleen maar omdat hij in Nederland speelt en linksbenig is. Ik vind hem echter tegen Servië en Ivoorkust zó tegenvallen dat ik graag een ander zou zien. Punt is dat we voor die positie eigenlijk niemand hebben die daar echt goed kan spelen.

Bij AZ bijvoorbeeld vind ik juist Mathijsen op de rechtercentrale positie weer redelijk sterk en Opdam daar schraal bij afsteken. De wereldtop en AZ zijn natuurlijk een groot verschil, dus daar kan het ook aan liggen, maar dat Mathijsen zo tegenvalt vind ik persoonlijk best een verrassing. Vóór het WK had ik ook getekend voor deze verdediging, met dan in plaats van Heitinga Kromkamp of Boulahrouz.

Ik denk overigens dat de enige die hier met een niet-oranje gekleurde bril kijkt, als het gaat om Mathijsen, jij bent, maar dat snap ik ook heel goed. Ik ben daar ook erg goed in

Laatst gewijzigd op 17-06-2006 om 11:26.
Oud 17-06-2006, 11:25
Gimme more beer
Citaat:
Brain-Damage schreef op 17-06-2006 @ 12:03 :
Vergeet niet dat Argentinie een vergelijkbare wedstrijd speelde tegen dit Ivoorkust. En van die ploeg zeggen veel mensen nu dat het de topfavouriet is voor de titel...
Mee eens. Met de kanttekening dat ik Argentinië voorin en op het middenveld beter vind staan en ook meer kwaliteit vind hebben. Ik heb ze ook als aankomend wereldkampioen betiteld, maar dan wel ruim vóór het WK (op mijn totoformulier bijvoorbeeld ).

Toch vind ik Nederland nog steeds geen favoriet. De halve finale zouden ze kunnen halen, maar dan moeten de uitslagen van de andere wedstrijden gunstig zijn. In de kwartfinale is de kans groot dat je Duitsland tegenkomt en tegen Duitsland kan dit Nederlands elftal winnen. Dat weet ik zeker. Nederland laat zich ook niet aftroeven door Portugal of Mexico.
Oud 17-06-2006, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Gimme more beer schreef op 17-06-2006 @ 12:25 :
Mee eens. Met de kanttekening dat ik Argentinië voorin en op het middenveld beter vind staan en ook meer kwaliteit vind hebben. Ik heb ze ook als aankomend wereldkampioen betiteld, maar dan wel ruim vóór het WK (op mijn totoformulier bijvoorbeeld ).

Toch vind ik Nederland nog steeds geen favoriet. De halve finale zouden ze kunnen halen, maar dan moeten de uitslagen van de andere wedstrijden gunstig zijn. In de kwartfinale is de kans groot dat je Duitsland tegenkomt en tegen Duitsland kan dit Nederlands elftal winnen. Dat weet ik zeker. Nederland laat zich ook niet aftroeven door Portugal of Mexico.
Dat verwacht ik ook niet. En Duitsland vind ik ook niet zo sterk. Maar volgens mij kwam Nederland engeland of zweden tegen in de kwartfinale en dan zullen ze wel verliezen. Tegen brazilie in de halve finale gaan ze er sowiezo af
Oud 17-06-2006, 20:45
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Je moet maar hopen dat zo'n overwinning wat druk wegneemt en wat vertrouwen geeft. Misschien is het een kwestie van tijd en duurt het even voordat er een echt team staat te voetballen.

Het gaat allemaal te traag, met te veel fouten, naar mijn idee.

Hoe dan ook, het is leuk dat ze gewonnen hebben. En als ze de wedstrijd tegen Argentinië gehad hebben, weten ze dat het niet veel moeilijker wordt. Dan is er ook voldoende tijd om puntjes op de i te zetten en de wedstrijd tegen de (in mijn ogen) mindere tegenstander vol vertrouwen tegemoet te treden.
Oud 17-06-2006, 21:00
jemappelebas
jemappelebas is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 17-06-2006 @ 18:13 :
Dat verwacht ik ook niet. En Duitsland vind ik ook niet zo sterk. Maar volgens mij kwam Nederland engeland of zweden tegen in de kwartfinale en dan zullen ze wel verliezen. Tegen brazilie in de halve finale gaan ze er sowiezo af
Tegen engeland of zweden verliezen??? haha je maakt een grapje zeker. Engeland speelt zwaar slecht en zweden ook dus er moet veel gebeuren voordat dit engeland of zweden nederland verslaat.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten