Oud 30-05-2006, 16:02
BlackWolf
BlackWolf is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-05-2006 @ 14:12 :
Weneer leren mensen nou eens dat we niet van de apen afstammen, we hadden een gezamelijke voorouder

wel een mooi stuk verder
Ik vind het inderdaad een goed verhaal. Maar dat de mens wel of niet van apen of voorouders van apen afstammen is een hele andere discussie. Wij hebben wel genen ervan, zonder twijfel. Maar het klopt gewoon niet dat wij zoveel sneller zijn gaan evolueren dan de apen die we nu kennen. Als je het over het algemeen bekijkt zijn de apen ongeveer even slim, en dan heb je de mens die ineens veel verder ontwikkeld is. Der klopt daar toch iets niet vind je ook niet?

@ eeytje: Als ik leraar was zou ik jou een 8 geven om jou betoog
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2006, 16:14
eeytje
eeytje is offline
Citaat:
Warsocket schreef op 30-05-2006 @ 14:12 :
Weneer leren mensen nou eens dat we niet van de apen afstammen, we hadden een gezamelijke voorouder

wel een mooi stuk verder
Haha oh sorry, dan heb ik iets gemist, vertel... waar komt de mens precies vandaan? Voorouder = adam en eva?

En bedankt verder
Oud 30-05-2006, 16:28
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
eeytje schreef op 30-05-2006 @ 17:14 :
Haha oh sorry, dan heb ik iets gemist, vertel... waar komt de mens precies vandaan? Voorouder = adam en eva?

En bedankt verder
Goed betoog, al kan ik me er niet helemaal in vinden (betreffende onwetendheid, ik vind dat je niet duidelijk betoogt wat het directe verband is tussen ontwetendheid en "goed" of "slecht" gedrag van de mensheid.
Ook vind ik die vergelijking tussen dier en mens betreffende zwakte en sterkte niet helemaal rechtvaardig).

Maar erg mooi betoogt. Ik zou je minstens een 7.5 geven of hoger.

Je had verschillende soorten mensen, en wij stammen af van de sterkste. Daar gaat men nu vooral vanuit binnen de wetenschap dacht ik.

Laatst gewijzigd op 30-05-2006 om 16:33.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2006, 20:37
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
eeytje schreef op 30-05-2006 @ 17:14 :
Even offtopic: toen Charles Darwin indertijd zijn evolutietheorie opstelde, stelde hij vast dat de mens en de apen van een gemeenschappelijke voorouder afstammen. Doordat deze uitspraak echter verkeerd werd geïnterpreteerd, wordt er daarom vaak (en dus ten onrechte) verondersteld dat de mens van de apen afstamt.
Oud 19-06-2006, 23:32
jolijn73
jolijn73 is offline
ik denk dat de mens goed is.

de vraag is natuurlijk wel: goed naar wiens normen. vermoedelijk naar die van hemzelf.

de mens is ook beslist calculerend. en streeft eigen voordeel na. dit hoeft niet perse vervelend-egoistische vormen aan te nemen. je kunt ook voordeel hebben bij het doen van goede daden, bijvoorbeeld.
Oud 20-06-2006, 12:35
Miss_kausalaya
Miss_kausalaya is offline
ik denk goed, niemand wordt denk ik slecht geboren.. het is alleen de omgeving waar in je beland, en waar je dus mee te maken krijgt, en dat kan goed zijn maar ook anders...( weet niet zo goed hoe ik het moet verwoorden)

Maar bijvoorbeeld, het is wel heel wat anders ,maar sommige mensen zeggen wel eens van die en die hond is echt slecht... hij bijt mensen ,valt aan enzo, slechte hond dus..
Nee die hond wordt goed geboren, maar de mensen die hij als baasje krijgt, die voeden hem op een wellicht verkeerde wijze op , waardoor hij aggressief wordt etc.

En zo is dat denk ik ook met mensen.. ze worden van nature goed geboren.
Oud 20-06-2006, 12:49
Verwijderd
een hond is überhaupt niet goed of slecht, hij weet namelijk niet hoe anderen ervaren wat-ie doet. Een hond die mensen pijn doet, doet dat niet omdat hij ze graag ziet lijden, en een blindengeleidenhond doet dat niet omdat-ie zo graag mensen helpt.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2006, 20:36
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
De mens is slecht, want er is een verplicht zorgstelsen nodig om ervoor te zorgen dat de armen, zieken en ouden niet verkankeren.
Oud 20-06-2006, 21:10
guppi
guppi is offline
Goed of slecht, was het maar zo simpel. "Goed" en "slecht" zijn denk ik alleen maar etiketten, gebonden aan cultuur en tijd (wat al eerder in dit topic is betoogd). Derhalve zijn ze onderhevig aan verandering; volgens mij bestaan goed of slecht dus simpelweg niet.
Oud 20-06-2006, 22:25
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
BlackWolf schreef op 30-05-2006 @ 17:02 :
Maar dat de mens wel of niet van apen of voorouders van apen afstammen is een hele andere discussie. Wij hebben wel genen ervan, zonder twijfel. Maar het klopt gewoon niet dat wij zoveel sneller zijn gaan evolueren dan de apen die we nu kennen. Als je het over het algemeen bekijkt zijn de apen ongeveer even slim, en dan heb je de mens die ineens veel verder ontwikkeld is. Der klopt daar toch iets niet vind je ook niet?
Mens, en chimp hebben een gezamelijke voorouder, maar de mens is niet sneller, maar de andere kant op geëvolueerd. Het is een klein verschil, maar het maakt de wereld
Oud 27-06-2006, 14:17
ElectricGlue
ElectricGlue is offline
neutraal.
goed en slecht ik ook maar door mensen bedacht en is dus alleen invloed van buitenaf.
Oud 27-06-2006, 14:29
Trut_de_la_mode
Trut_de_la_mode is offline
De mens is goed maar kan tot slechte dingen uitgelokt worden door bijvoorbeeld een slechte jeugd of in bepaalde situaties..
Dit zie je toch ook bij criminelen & wraakacties..
Ik denk dat het goede overheerst maar dat het slechte in de mens zit en naar boven kan komen..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten