Oud 29-06-2006, 14:45
3rikj3
3rikj3 is offline
Hallo,
ik hoop dat het hier goed staat, Ik train nu
al een paar jaar, maar ik merk gewoon dat ik kracht te kort komt. Nu
zeggen sommige mensen, dat wanneer ik thuis aan de gang
ga, met gewichtjes dat ik zo al wat meer spiertjes aan het kweken ben.. Maar wanneer ik dit dan elke dag goed doe, is het niet goed voor mijn lichaam zei iemand. Want spieren hebben 48uur nodig om
te herstellen zei die persoon ook. Dus nu vroeg ik me af, hoe krijg ik het snelste spierballen, zonder blessures..?

Greetz,
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:47
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 15:45 :
Hallo,
ik hoop dat het hier goed staat, Ik train nu
al een paar jaar, maar ik merk gewoon dat ik kracht te kort komt. Nu
zeggen sommige mensen, dat wanneer ik thuis aan de gang
ga, met gewichtjes dat ik zo al wat meer spiertjes aan het kweken ben.. Maar wanneer ik dit dan elke dag goed doe, is het niet goed voor mijn lichaam zei iemand. Want spieren hebben 48uur nodig om
te herstellen zei die persoon ook. Dus nu vroeg ik me af, hoe krijg ik het snelste spierballen, zonder blessures..?

Greetz,
Ik denk dat je dan nog beter 2 jaartjes kunt wachten klein jongetje. Op je 16e mag je namelijk naar de sportschool. Of ga daar gewoon eens vragen naar oefeningen die je kunt doen
Oud 29-06-2006, 14:50
3rikj3
3rikj3 is offline
Hey,

Dat weet ik dat je eigenlijk 16 moet zijn, maar ik train
Maandag, Vrijdag al met gewichten..maar ik merk gewoon dat
ik kracht te kort kom, dus ik moet wel iets meer trainen..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:51
Roadrunner
Roadrunner is offline
inderdaad naar sportschool gaan en advies vragen
ik ben 15 en ga ook naar de sportschool, maar gebruik alleen lichte gewichten, maar herhaal het vaak.
Oud 29-06-2006, 14:52
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 29-06-2006 @ 15:51 :
inderdaad naar sportschool gaan en advies vragen
ik ben 15 en ga ook naar de sportschool, maar gebruik alleen lichte gewichten, maar herhaal het vaak.
Hm, hier mag je echt pas vanaf je 16e naar de sportschool, wil ik ook gaan doen btw, maar eerst wat meer geld binnenkrijgen.
Oud 29-06-2006, 14:53
3rikj3
3rikj3 is offline
Ik ben ook 3x in de week in de Sportschool te vinden. En ik hang er natuurlijk niet meteen ongelooflijk veel gewicht aan, ik pak ook licht gewicht, en dat herhaal ik super vaak..Maar alles wat ik extra kan doen is natuurlijk meegenomen
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 14:57
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 15:53 :
Ik ben ook 3x in de week in de Sportschool te vinden. En ik hang er natuurlijk niet meteen ongelooflijk veel gewicht aan, ik pak ook licht gewicht, en dat herhaal ik super vaak..Maar alles wat ik extra kan doen is natuurlijk meegenomen
3 keer is mn beetje veel

ik ga maar 1 keer en ben 15
Oud 29-06-2006, 14:58
Roadrunner
Roadrunner is offline
maarreh, waar heb je al die spieren voor nodig?
Oud 29-06-2006, 14:58
3rikj3
3rikj3 is offline
Haha ben 3x in de week te vinden, en 2x daarvan ben ik met
gewichtjes bezig, en 1x heb ik gwn normale training
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:00
3rikj3
3rikj3 is offline
ik heb die spieren nodig, omdat ik topsport judo doe. Ik
ga ook veel naar het buitenland enz..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:03
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 16:00 :
hm ok, op die manier. Ik denk dat je aan kracht dan meer hebt als spieren. Mss mountainbiken ofzo? Daar gebruik je heel veel spieren bij, aangezien het (als je heuveltjes in de buurt hebt en die vol opknalt) vol aanzetten is, en natuurlijk elke schok die je moet opvangen, zeker in de downhill.

Ik ben namelijk sterker als veel leeftijdsgenoten uit de klas, terwijl er daarvan heel veel aan fitness enzo doen, en ik bike alleen maar
Oud 29-06-2006, 15:14
3rikj3
3rikj3 is offline
Hey,

Bike is geen oplossing woon midden in het centrum
van Arnhem, maar van gewichtjes krijg je toch ook kracht..?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:18
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 16:14 :
Hey,

ja, je rijdt arnhem uit, gaat richting Rozendaal, zo heette dat daar toch? koopt bij de Posbank een sticker voor de Veluwezoomroute, dacht dat die zo heette en rijdt die 2 ikeer in de week. Duisent kuilen enzo en je kunt direct knallen, ook bergop enzo, en geloof maar dat je daar sterk van wordt

Toen ik die route reed had ik genoeg kracht, maar ik kwam weer aan bij mn oma met spierpijn hoor
Oud 29-06-2006, 15:19
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 16:14 :
Hey,

Ja, dat klopt wel, maar wat train jij allemaal met die gewichten die je hebt? wss alleen maar je armen, maar met biken train je alle spieren en dat is toch wat je naar mijn mening nodig hebt bij judo........
Oud 29-06-2006, 15:20
Verwijderd
Citaat:
Roadrunner schreef op 29-06-2006 @ 15:57 :
3 keer is mn beetje veel

Dat heeft ook veel zin.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:29
3rikj3
3rikj3 is offline
Hey,

Ik train natuurlijk ook mijn buikspieren, en mijn
bovenbeen spieren, mijn onder rug spieren, eigenlijk
alles wel, maar ik merk gewoon, dat ik mijn armspieren wat meer
moet trainen..
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 15:52
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 29-06-2006 @ 16:20 :
Dat heeft ook veel zin.
het is extra. ik train voor hardlopen 4 x per week, 1 x rustig kracht. en het helpt
Oud 29-06-2006, 15:55
Verwijderd
Citaat:
Roadrunner schreef op 29-06-2006 @ 16:52 :
het is extra. ik train voor hardlopen 4 x per week, 1 x rustig kracht. en het helpt
Keihard, kan je al een Marathon?

Ik loop nu rond de 20km zonder problemen. Maar ik hardloop alleen maar voor me wedstrijdtraining.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 17:29
3rikj3
3rikj3 is offline
Maar het is dus gwn een kwestie van die gewichtjes
aan schaffen, en elke dag relax trainen? Zodat ik straks trotse
spierballetjes heb..?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 17:31
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 16:00 :
Als jij tópsport judo doet, begeleiden ze je daar genoeg, lijkt me. Anders wordt het tijd voor een andere school. Voor vragen kun je dus ook bij hen terecht.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 17:34
3rikj3
3rikj3 is offline
Hey,

Ze helpen me daar ook bij, maar het is nu vakantie, en de meeste
zijn weg, en ze doen al zo veel voor mij, en dan wil ik ze niet in de vakantie storen, omdat ze dan als het ware rust hebben.
Ik dacht jullie kunnen me ook wel helpen..?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:05
remy476
remy476 is offline
Of bedoel je dat je energie te kort komt in je spieren (dat is heel wat anders dan kracht!). Ga letten op je voeding. Bij de sportschool waar ik train (5x per week) kun je al vanaf je 14 beginnen dus misschien bij die van jou ook wel.

Als je toch 16 moet zijn zou ik een aan o'n patser daar vragen of hij je wat tips kan geven.
Oud 29-06-2006, 18:19
3rikj3
3rikj3 is offline
Ik train al in een sportschool, en dat doe ik met mijn Coach. Maar ze zei dat ik ook thuis rustig aan de gang kon. Ze vertelde me ook dat
ik niet als een gek bezig moest gaan in de vakantie, omdat mijn spieren ook rust nodig hebben, spieren hebben 48uur rust nodig. Maar ik wil gewoon weten hoe ik een beetje gespierde armen krijg, en wat ik dan thuis moet doen, elke dag ofzo..?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 18:29
Verwijderd
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 19:19 :
Ik train al in een sportschool, en dat doe ik met mijn Coach. Maar ze zei dat ik ook thuis rustig aan de gang kon. Ze vertelde me ook dat
ik niet als een gek bezig moest gaan in de vakantie, omdat mijn spieren ook rust nodig hebben, spieren hebben 48uur rust nodig. Maar ik wil gewoon weten hoe ik een beetje gespierde armen krijg, en wat ik dan thuis moet doen, elke dag ofzo..?
Wat het belangrijkst is bij het trainen van spieren is geduld. Verwacht niet dat je binnen een maand gespierde armen hebt. Je moet het allereerst opbouwen en daarna volgens een vast schema trainen.

Kunst is om je daaraan te houden en niet over te trainen. Daar bereik je niks mee, als je te intensief traint kan het juist zorgen voor spierafbraak. Let ook op met wat je eet. Als je echt intensief wil gaan trainen heb je eiwitten nodig, zonder bouwstenen kan je lichaam geen nieuwe spiervezels aanmaken.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 19:23
3rikj3
3rikj3 is offline
Dus als ik elke dag hetzelfde een setje doe..
Dan heb ik zo wat gespierderde armen?
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 19:40
Verwijderd
Citaat:
3rikj3 schreef op 29-06-2006 @ 20:23 :
Dus als ik elke dag hetzelfde een setje doe..
Dan heb ik zo wat gespierderde armen?
Nee, er is een balans tussen rusten en trainen. Gewoon in het begin drie dagen per week trainen. Bijvoorbeeld met je dumbells 12 herhalingen van 3 setjes, daarna na een maand uitbreiden naar 4 setjes, of aantal herhalingen uitbreiden. Hangt ervan af wat je wil, wil je droge spieren of juist veel massa. Spieren zoals Bruce Lee vind ik mooier dan spieren zoals van een bodybuilder.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2006, 23:02
Ndimension
Ndimension is offline
Doe eens wat moeite om informatie te winnen. Op het internet staan tienduizenden pagina's vol met de dingen die jij wil weten.

Heb je al een trainingsschema? Zo ja, laat dan eens zien.
Oud 30-06-2006, 08:22
3rikj3
3rikj3 is offline
Hoebedoel je trainings schema?
ik heb wel wat ik allemaal doe maandag, woensdag etc..etc..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 09:35
Spoonie
Spoonie is offline
Eet je wel genoeg, je kunt je natuurlijk kapot gaan trainen maar als er niet genoeg voedingsstoffen in je lichaam zitten valt er niks te groeien in je lichaam. Voor een krachttraining kun je beter veel vlees(VIS!) eten want daar zitten veel eiwitten in.

Geef anders eens een keer een lijst met wat je allemaal eet op een dag en de trainingssetjes dan weten we gelijk of dat allemaal wel klopt
Oud 30-06-2006, 09:36
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 29-06-2006 @ 15:47 :
Ik denk dat je dan nog beter 2 jaartjes kunt wachten klein jongetje. Op je 16e mag je namelijk naar de sportschool. Of ga daar gewoon eens vragen naar oefeningen die je kunt doen
klein....jongetje....HAHAHHA, o man gedraag je niet alsof jij al levenservaring hebt en de trainingspatser bent, kom op zeg
Oud 30-06-2006, 09:39
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 29-06-2006 @ 15:57 :
3 keer is mn beetje veel

3 keer voor krachttraining is het uiterste minimum wat je trained. Daar start je mee om het later op te bouwen. 1 keer in de week trainen is bijna net zo nutteloos als een big mc menu met een pakje kipnuggets, donut and een cola light(vanwege al dat suiker nemen )

behalve als je het natuurlijk doet om lekker in je vel te zitten, dan heeft het wel nut ;-)
Oud 30-06-2006, 10:11
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
DarkSavior schreef op 29-06-2006 @ 16:55 :
Keihard, kan je al een Marathon?

Ik loop nu rond de 20km zonder problemen. Maar ik hardloop alleen maar voor me wedstrijdtraining.
ik doe niet aan zoveel kilometers
ik doe 800m en binnenkort 1500m
en in de herfst/winter crossen van 3km
Oud 30-06-2006, 10:12
Roadrunner
Roadrunner is offline
Citaat:
Spoonie schreef op 30-06-2006 @ 10:39 :
3 keer voor krachttraining is het uiterste minimum wat je trained. Daar start je mee om het later op te bouwen. 1 keer in de week trainen is bijna net zo nutteloos als een big mc menu met een pakje kipnuggets, donut and een cola light(vanwege al dat suiker nemen )

behalve als je het natuurlijk doet om lekker in je vel te zitten, dan heeft het wel nut ;-)
omg lees: het is extra!
Oud 30-06-2006, 12:49
Spoonie
Spoonie is offline
Citaat:
Roadrunner schreef op 30-06-2006 @ 11:12 :
omg lees: het is extra!

dyslectisch...of is dat geen goede reden
Oud 30-06-2006, 13:58
Verwijderd
Ik denk dat je nu wel op de goede weg zit. Ik heb zelf voor bij het wedstrijdjudo ook een tijd krachttraining gedaan. Daarbij merkte ik dat ik wel een stuk sterker werd, maar niet gigantisch veel spiermassa erbij kreeg. Dat is niet erg; bij judo is het belangrijk dat je 4 minuten in de wedstrijd nog kracht over hebt, in plaats van dat je eventjes sterk kunt judoën en dat je spieren dan leeg zijn. Dat je nu al wat licht bezig bent in de sportschool is wel goed, maar maak er niet veel meer van. Straks als je zestien bent kun je gaan oefenen op je explosiviteit, dan zal je judo er veel meer op vooruit gaan.

Foucs je trouwens niet te veel op je armen. Het zijn erg belangrijke spieren bij judo, maar besteed ook veel aandacht aan je been- en buikspieren (buikspieren zijn superbelangrijk bij het ne-waza judo).

- Jolle
Met citaat reageren
Oud 30-06-2006, 15:38
remy476
remy476 is offline
Om je spieren te trainen ( en dus veel rust +/- 48 uur zoals je zelf zei) kun je een bepaalde volgorde aanhouden in de week.

train je bv 3x per week doe dan:

maandag: borst en triceps
woensdag: benen en buik
vrijdag: schouders rug en biceps

en cardio mag natuurlijk altijd

Maar doe alles met mate zeker als je nog 14 bent. Omdat je spieren nog in de groei zitten moet je vooral NIET overbelasten want dan krijg je alleen maar blessures.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten