![]() |
||
![]() |
Citaat:
En ik denk/weet dat je dat kan krijgen door te vroeg in je leven te gaan sexen.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je er spijt van hebt. Dan heb ik dus van: nou en? het leven is te kort om spijt te hebben, trek je les eruit en leef een stukje wijser verder. |
![]() |
||
Citaat:
Veel jonge tieners zijn gewoon heel slecht op de hoogte van preventie etc, en zijn ook makkelijker te misleiden. "M'n vriendje zegt dat ik de eerste voor hem ben, en ik geloof hem." Klinkt bekend? "Je kan niet zwanger worden als het de eerste keer is." Klinkt bekend? "Dat gebeurt mij niet" Klinkt bekend? "Hij heeft vast niets." KLinkt bekend?
||
![]() |
Citaat:
Als je verkracht bent en 10/50 keer per dag eraan denkt dan heb je een geestelijke schade. Nu zeg ik niet dat alle mensen dat hebben die vroeg sexen. MAAR WEL VEEL. In mijn omgeving tenminste. Het verschil tussen spijt en geestelijke schade, is volgens mij het verschil in eraan denken. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dus ik kan heel goed begrijpen dat je daar geestelijke schade aan oploopt, dat lijkt me duidelijk. Maar spijt hebben ergens van, en ik blijf het volhouden, daar is niets mis mee. Je geeft het zelf eigelijk al aan; je zegt je moeder uitgescholden te hebben, je hebt daar spijt van en denkt daar af en toe nog eens aan. Ik neem aan dat dat voor jou ook inhoud dat je dat dus nooit meer doet..? En waarom doe je dat nooit meer? juist omdat je er spijt van hebt. En het feit dat je dus eenmaal die fout hebt begaan, er achterkwam dat het niet goed is, is dus nu een wijheid geworden die je bij je draagt, en voorkomt dat je die fout nog eens maakt. Leren door het maken van fouten. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dan doe ik het anders. Het voorbeeld van Verkrachten vervang ik door dit voorbeeld.: Ik vermoorde ons mam en daar denk ik nu 10/50 keer per dag aan. Geestelijke schade dus.. [En ja, dat is extreem, MAAR DAAR GAAT HET NIET OM, HET GAAT OM WAT GEESTELIJKE IS!] |
![]() |
||
Citaat:
Vaak zullen de verhalen, ongeacht de leeftijd, niet waar zijn. Er zullen absoluut brave, maagdelijk moederskindjes hier de wildste verhalen gepost hebben. Dat is het makkelijkst soort: de reacties boeien allerminst. Echter vind ik het wel link worden (daarmee zeg ik niet kwalijk) als een persoon van midden 30 daar tussen rond hangt. Een persoon van medio dertig gaat ook niet voor de lol naar een kinderdisco. Dit is geen aanval, en ik zeg ook niet dat je mijn inziens hier niet mag posten, maar ik denk wel dat je allert moet blijven en zult moeten accepeteren dat regelmatig scheve ogen krijgt. Iets wat ik overigens niet goed maar wel logisch vind.
||
![]() |
Citaat:
En je lult trouwens ook wel om mijn voorbeeld heen met het 'ik heb mijn moeder uitgescholden en heb er spijt van' voorbeeld, omdat je toch ook wel door moet hebben dat ik dáár gelijk heb. En je mag best je boek erbij pakken hoor. Maar dat lost niets op. Ik heb veel gelezen, en voor elk boek dat het ene beweert is er wel een ander boek dat het tegenovergestelde beweert. Dus dat voegt niets aan deze discussie toe. Als er überhaupt nog iets aan toe te voegen valt |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Boekjes erbij pakken helpt niet zoals ik net al schreef, want ook ik kan wat stukken van gerenomeerde psygologen erbij pakken die mij in het gelijk stellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in vanwege de eindeloze nutteloosheid ervan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik moet trouwens wel zo naar mijn werk ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb ooit eens (in mijn stagetijd) zitten observeren bij een gesprek van een stel 13-jarigen over sex, en ben me een ongeluk geschrokken. Als dat soort kinderen aan sex gaan doen, ben ik bang vor de toekomst. Jij claimde dat sex niet gevaarlijk is (in tegenstelling tot roken/drinken) en ik denk dat je het mis hebt. Of ontken je de gevaren van (onveilige) sex? Meer dan de helft van de mensen die op 13-14 jarige leeftijd ontmaagt werden deden het onveilig.
||||
![]() |
Dankjewel! Dit begint erop te lijken!
Citaat:
Niet alleen verander je als persoon geestelijk, je verandert ook lichamelijk. Meisjes beginnen borsten te ontwikkelen etc. Je wordt voor het eerst verliefd. Dit is allemaal niet voor niets. Je moet alles per fase doen. Ik zie het zo: als je op je twaalfde/dertiende aan sex begint loop je eigenlijk net een fase voor. Om het makkelijk te zeggen: laat eerst (tot op zekere hoogte) je lichaam zich ontwikkelen...en ga dan de ontwikkelde delen gebruiken. Waarom zou je op je twaalfde al beginnen met dat wat je je hele leven nog gaat doen? Dan heb je verder ook niets nieuws meer te verkennen. Waarom zo'n haast? Wat is de noodzaak om het perse op dát moment te doen? Als je zo'n goede relatie hebt op dat moment kan het toch ook nog wel een jaartje wachten? Of zijn jullie zo snel op elkaar uitgekeken dat jullie de sex echt nodig hebben om de relatie goed te houden? Zoals je verder zegt: Citaat:
Maar vind jij het dan niet een beetje 'raar' dat jongens en meisjes van 12 hun 'relatie' spannend moeten houden door sex? Kunnen ze daar niet even mee wachten tot hun lichaam volgroeid is en ze er ook echt aantoe zijn? Waarom al dingen doen die je de rest van jeleven nog kan doeN? *vanwaar al die haast?* Citaat:
[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (30-01-2002).]
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dit slaat nergens op...wees eens wat duidelijker! [Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (30-01-2002).]
||
![]() |
Effe compleet off Topic, maar een vraagje..
Citaat:
Jij probeert dus ons te overtuigen dat je mensen niet kan overtuigen? Als ik je nu gelijk geef. Dan betekend dat dus dat je geen gelijk hebt.. Toch? ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik geef heel eerlijk toe: ik ben in het midden van de tweede bladzijde gestopt met lezen, 'k moet namelijk zodadelijk naar de muziekacademie, maar ik wou hier toch snel iets tussengooien. ik las hier ergens een argument dat jongetjes en meisjes van twaalf en dertien best al veel over seks weten, ze hebben voorlichting gehad, enzovoort, enzovoort. doch: je leest hier bijna dagelijks posts van zestien ja zelfs zeventienjarigen à la: "ben je tijdens je stopweek veilig?", "ik ben drie dagen na het einde van mijn menstruatie zonder condoom met mijn vriend naar bed geweest kan ik nu zwanger zijn?", "kan je van pijpen een soa krijgen?" en ga zo nog maar eeeeeeeeeeeeeuwen door. hoe kan je dan van eerstejaartjes verwachten dat ze al een hoop van seks weten? ze weten hoe het moet ja. inderdaad. de penis gaat in de vagina. MAAR DAT IS HET DAN OOK!! word je in de lagere school voorgelicht over voorbehoedsmiddelen? over gevoelens? over wat er bij komt kijken? over hoe belangrijk het is dat je goed over dingen nadenkt voor je ze doet? neen.
wij hebben in het vierde middelbaar (zestien jaar ben je dan, ik ken het schoolsysteem in nederland niet zo) pas allerlei voorbehoedsmiddelen leren kennen, en héél veel mensen uit m'n klas wisten niet wat een spiraaltje was, hoe je een condoom juist ronddoet, hoe de pil werkt, enzovoort... ik ben dus ook van mening dat je niet al te jong aan dergelijke dingen moet beginnen. *blue* |
![]() |
|
![]() |
ik in groep acht bij HVO, er is dus nogal een verschil in voorlichting maar ik denk dat er tog heel wat kinderen zijn die heel goed weten wat de consequenties van seks zijn, de meeste kinderen hebben ook nog ouders en de meesten daarvan (de verstandige) lichten hun kinderen voor. mijn oppaskindje van 8 weet zo'n beetje alles wat er te weten valt over soa's, voorbehoedsmiddelen e.d...
||
Citaat:
|
Ow, wat betreft geestelijke schade : is het niet mogelijk dat iemands 1e keer dusdanig rampzalig kan zijn dat diegene zijn lust tot seks of alle aanverwanten verliest, en het diegene gaat belemmeren bij volgende relaties, die daarop stuk kunnen lopen.
Bovendien kan het ook zo zijn dat iemand na die "1e keer" alle volgende keren dusdanig met die 1e keer in zijn hoofd zit dat het de opvolgende keren ook rampzalig wordt, en diegene heel onzeker over zijn seksuele gedrag.
|
[QUOTE]Jatuh cinta schreef:
[b]GiFkOnIJn schreef: Grappig wij probeerden nu juist precies hetzelfde te doen bij jullie! Dus je geeft hier toe precies hetzelfde te doen als wat ik (wij) doen? Ohoh wéér een tegenspraak... Neej je leest niet goed ![]() Ah joh!! Je meent het. Ik ben degene die deze draad beginnen is weet je nog. Waar om stel je dan van die domme vragen? Waarom reageer je dan? ![]() En als jij er zo zeker van bent dat dit een discussie forum is, waarom discusseer je dan niet? Het enige wat jij aan het doen bent is je mening aan anderen opleggen, Heel grappig, maar bij deze opmerking ga ik twijfelen of jíj wel weet wat discussiëren is? Elkaar van je mening *overtuigen* Tja...sorry kan er niets anders van maken. Daar waren we al achter ![]() ![]() ![]() Het enige wat ik lees, is het continu verbeteren van anderen, naar wat naar jou mening goed is. Sorry hoor maar dat noem ik echt geen discusseren. Dan moet je ook wel toegeven dat er niets anders van te maken is. Het enige argument wat voor jouw standpunt genoemd wordt is: "maar als je er aan toe bent.." In een echte discussie kom je dan niet ver, meet een argument (hoe goed dat argument dan ook mag zijn hihi) De argumenten die hier genoemd worden zijn gewoon zwak, er zullen namelijk idd wel uitzonderingen zijn en meisjes zijn die op hun taalfde reuze volwassen zijn, weten waar ze aan beginnen en er nooit spijt van zullen hebben. Maar het is een feit dat meisjes van twaalf nog een lange weg te bewandelen hebben, vaak niet weten waar ze aan beginnen, wat het inhoudt. Op je twaalfde ben je bezig met: zie je mn puistje, hendrik lachtte net naar me...zou ie me leuk vinden? Je kent dat wel. Je weet zelf (hoop ik) ook wel dat de puberteit een fase is van veranderingen In die periode verandert je persoonlijkheid, je gaat nadenken over wie je zou 'willen' zijn, over problemen maatschappelijke/ethische...je gaat een mening vormen, je gaat jezelf vormen. jammer alsje dan in een fase van onzekerheid en nieuwsgierigheid zoiets bijzonders verspeelt. (dit zijn feiten) Veranderen doet men in een leven 7 keer qua caracter dus waarom niet voor de 1e? Mensen maken keuzes en fouten waarvan ze goed kunnen leren maar dan nog moet je ze altijd zelf voor de keuze stellen.
|
Het vervelende van deze discussie begint zo langzamerhand te worden dat de kern van de zaak een beetje overgeslagen wordt. Het gaat/ging hier in eerste instantie over vooroordelen over sex wat betreft leeftijd, en als ik al die posts (inclusief de mijne) eens doorlees dan kan ik niet anders doen dan concluderen dat die vooroordelen er ook wel zijn.
![]() ![]() Ook moorden met sex vergelijken slaat mijns inziens de plank finaal mis en ik denk dat de meeste weldenkende mensen hier geen uitleg over nodig hebben... Bij deze wil ik iedereen dan ook beleefd vragen om weer tot de kern van de zaak terug te keren en weer lekker te gaan blaaten over de vooroordelen die iedereen hier heeft over sex mbt jonge leeftijd, en weer eens een aantal fatsoenlijke stellingen te poneren. Ik betwijl alleen of dat nog nut heeft want in dit geval (als ik zo eens lees)ben je of voor of tegen, vaak ontbreekt de nuance hier een beetje en dat is toch meestal wat een goeie discussie kenmerkt. (relativeren en nuanceren leidt tot compromissen!! en daar draait het toch uiteindelijk om) grtZ ![]() ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Ehh...
![]() ![]() Verder vind ik zelf ook dat 13/14 gewoon te vroeg is. Je kan er nog zow klaar voor zijn... je krijgt er vroeg of laat toch wel spijt van. Heb ik tenminste uit vertrouwde bronnen |
![]() |
|
![]() |
kijk ik ben zelf 13. en nog maagd maar ik en mijn vriend willen het wel doen enzo, maar ik ga dan niet iedereen vertellen dat ik ontmaagd ben, dat is iets voro jezelf vind ik, en als je 30 bent ofzo, is het BIJNAA logish dat je al een keer sex hebt gehad, ook zondar dat je dat iemand ooit hebt verteld!
|
![]() |
|
Dat vinden ze hier niet zo leuk.
![]()
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Seksualiteit |