Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2002, 21:46
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef:
Dat zou dan in een ander topic moeten
Neej, want GiFkOnIJn vind of iniedergeval zegt dat je door doen het beste leert. Als je dan consequent bent (en als je iemand of iniedergeval mij) wil overtuigen dan moet je dat zijn.
Oud 30-01-2002, 10:21
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Neej, want GiFkOnIJn vind of iniedergeval zegt dat je door doen het beste leert. Als je dan consequent bent (en als je iemand of iniedergeval mij) wil overtuigen dan moet je dat zijn.
Oud 30-01-2002, 10:28
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
(En nee dit is geen extreem geval.)
Moet ook elk kind maar expirimenteren met drugs alcohol en roken? [Gewoon een vraag. ]
ja joh een mens moet doen wat ie niet laten kan, binnen verantwoorde grenzen natuurlijk.
Het ligt er alleen aan wat je 'kind' noemt natuurijk. Ik zeg niet dat elfjarigen maar met een peuk op de lip en een glas vodka in de klauwen door het leven moeten gaan.
Nu moet ik er wel bij vertellen, dat er nog wel een verschil zit tussen het nuttigen van mogelijk schadelijke (genots)middelen, en het hebben van sex. En ik denk dat je dat verschil zelf ook wel ziet
Maar bijna ieder mens gaat expirimenteren met bijv alcohol, kijken hoeveel je opkan, en nekken kan daar een lastige bijkomstigheid van zijn, maar ja, zo weet je wel waar je grenzen liggen
Oud 30-01-2002, 10:31
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
ja joh een mens moet doen wat ie niet laten kan, binnen verantwoorde grenzen natuurlijk.
Het ligt er alleen aan wat je 'kind' noemt natuurijk. Ik zeg niet dat elfjarigen maar met een peuk op de lip en een glas vodka in de klauwen door het leven moeten gaan.
Nu moet ik er wel bij vertellen, dat er nog wel een verschil zit tussen het nuttigen van mogelijk schadelijke (genots)middelen, en het hebben van sex. En ik denk dat je dat verschil zelf ook wel ziet
Maar bijna ieder mens gaat expirimenteren met bijv alcohol, kijken hoeveel je opkan, en nekken kan daar een lastige bijkomstigheid van zijn, maar ja, zo weet je wel waar je grenzen liggen
Je hebt ook geestelijke schade..
En ik denk/weet dat je dat kan krijgen door te vroeg in je leven te gaan sexen..
Oud 30-01-2002, 10:33
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Je hebt ook geestelijke schade..
En ik denk/weet dat je dat kan krijgen door te vroeg in je leven te gaan sexen..
mag ik eens vragen wat jij daaronder verstaat dan? want je blijft altijd zo vaag daarover.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je er spijt van hebt.
Dan heb ik dus van: nou en? het leven is te kort om spijt te hebben, trek je les eruit en leef een stukje wijser verder.
Oud 30-01-2002, 10:51
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Nu moet ik er wel bij vertellen, dat er nog wel een verschil zit tussen het nuttigen van mogelijk schadelijke (genots)middelen, en het hebben van sex.
Oh ja? Hoe zit het dan met zwangerschap, SOAs?

Veel jonge tieners zijn gewoon heel slecht op de hoogte van preventie etc, en zijn ook makkelijker te misleiden.

"M'n vriendje zegt dat ik de eerste voor hem ben, en ik geloof hem." Klinkt bekend?
"Je kan niet zwanger worden als het de eerste keer is." Klinkt bekend?
"Dat gebeurt mij niet" Klinkt bekend?
"Hij heeft vast niets." KLinkt bekend?

Oud 30-01-2002, 10:57
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
mag ik eens vragen wat jij daaronder verstaat dan? want je blijft altijd zo vaag daarover.
Het enige wat ik me voor kan stellen is dat je er spijt van hebt.
Dan heb ik dus van: nou en? het leven is te kort om spijt te hebben, trek je les eruit en leef een stukje wijser verder.
Ik heb bevoorbeeld spijt van dat ik ooit een keer ons mam uit schold. Ik denk er nu bijna nooit meer aan. Alleen soms, maar dan als herinnering.

Als je verkracht bent en 10/50 keer per dag eraan denkt dan heb je een geestelijke schade.

Nu zeg ik niet dat alle mensen dat hebben die vroeg sexen. MAAR WEL VEEL. In mijn omgeving tenminste.

Het verschil tussen spijt en geestelijke schade, is volgens mij het verschil in eraan denken.
Oud 30-01-2002, 11:00
Rhinus
Rhinus is offline
Dark Angel.
Dat vind ik ook.
Oud 30-01-2002, 11:06
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

Veel jonge tieners zijn gewoon heel slecht op de hoogte van preventie etc, en zijn ook makkelijker te misleiden.

"M'n vriendje zegt dat ik de eerste voor hem ben, en ik geloof hem." Klinkt bekend?

nee nee nee nee nee en nee
Oud 30-01-2002, 11:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Wat een argumenten..
Oud 30-01-2002, 11:09
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Wat een argumenten..
ze vroeg niet om argumenten, ze stelde een paar vragen en ik geef antwoord.
En dat antwoord is volmondig nee, die situaties komen mij niet bekend voor
Oud 30-01-2002, 11:12
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
[B] Als je verkracht bent en 10/50 keer per dag eraan denkt dan heb je een geestelijke schade.
[B]
sorry maar dat loopt even buiten de discussie om, we hebben het nu over keuzes die mensen zelf maken, en verkracht worden kies je niet voor..
dus ik kan heel goed begrijpen dat je daar geestelijke schade aan oploopt, dat lijkt me duidelijk.

Maar spijt hebben ergens van, en ik blijf het volhouden, daar is niets mis mee. Je geeft het zelf eigelijk al aan; je zegt je moeder uitgescholden te hebben, je hebt daar spijt van en denkt daar af en toe nog eens aan. Ik neem aan dat dat voor jou ook inhoud dat je dat dus nooit meer doet..?
En waarom doe je dat nooit meer? juist omdat je er spijt van hebt. En het feit dat je dus eenmaal die fout hebt begaan, er achterkwam dat het niet goed is, is dus nu een wijheid geworden die je bij je draagt, en voorkomt dat je die fout nog eens maakt.
Leren door het maken van fouten.
Oud 30-01-2002, 11:18
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
sorry maar dat loopt even buiten de discussie om, we hebben het nu over keuzes die mensen zelf maken, en verkracht worden kies je niet voor..
dus ik kan heel goed begrijpen dat je daar geestelijke schade aan oploopt, dat lijkt me duidelijk.

Maar spijt hebben ergens van, en ik blijf het volhouden, daar is niets mis mee. Je geeft het zelf eigelijk al aan; je zegt je moeder uitgescholden te hebben, je hebt daar spijt van en denkt daar af en toe nog eens aan. Ik neem aan dat dat voor jou ook inhoud dat je dat dus nooit meer doet..?
En waarom doe je dat nooit meer? juist omdat je er spijt van hebt. En het feit dat je dus eenmaal die fout hebt begaan, er achterkwam dat het niet goed is, is dus nu een wijheid geworden die je bij je draagt, en voorkomt dat je die fout nog eens maakt.
Leren door het maken van fouten.
Het vervelendste is dat je mij ook niet wil snappen..

Dan doe ik het anders.
Het voorbeeld van Verkrachten vervang ik door dit voorbeeld.:

Ik vermoorde ons mam en daar denk ik nu 10/50 keer per dag aan. Geestelijke schade dus..

[En ja, dat is extreem, MAAR DAAR GAAT HET NIET OM, HET GAAT OM WAT GEESTELIJKE IS!]
Oud 30-01-2002, 11:22
Rhinus
Rhinus is offline
En het is ook 'fout' dat jij denkt dat je het meeste leert door fouten maken. Je leert net zoveel door andere fouten zien maken.

Als je dit niet gelooft, dan zal ik wel even mijn psychologie boek overtypen..
Oud 30-01-2002, 11:24
Internationalist
Internationalist is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Ik heb zojuist je mailtje gelezen waarin je deze topic aankondigde. Ik deel je mening dat het inderdaad nogal vreemd is om er vooroordelen met betrekking tot de leeftijd op na te houden, want het is inderdaad zo dat iedereen, ongeacht de leeftijd, plezier beleeft aan sex.
Je schreef: "...iedereen die hier komt wil toch delen in die ervaringen, en anderen helpen met raad." Dit is precies waar het hier in het forum om gaat. Ik vind het zelf dan ook heel jammer dat sommige forumbezoekers anderen menen te moeten bekritiseren vanwege hun leeftijd.
Hmmm, dat mag dan jammer zijn, het is wel logisch. Een soort natuurlijke bescherming. Natuurlijk is seks voor de meesten een plezierige bezigschap, en is dat niet leeftijds afhankelijk, echter is dat niet helemaal waar: de beleving van seks is voor een 30 jarige anders dan voor een 12 jarige.

Vaak zullen de verhalen, ongeacht de leeftijd, niet waar zijn. Er zullen absoluut brave, maagdelijk moederskindjes hier de wildste verhalen gepost hebben. Dat is het makkelijkst soort: de reacties boeien allerminst.

Echter vind ik het wel link worden (daarmee zeg ik niet kwalijk) als een persoon van midden 30 daar tussen rond hangt. Een persoon van medio dertig gaat ook niet voor de lol naar een kinderdisco. Dit is geen aanval, en ik zeg ook niet dat je mijn inziens hier niet mag posten, maar ik denk wel dat je allert moet blijven en zult moeten accepeteren dat regelmatig scheve ogen krijgt. Iets wat ik overigens niet goed maar wel logisch vind.
Oud 30-01-2002, 11:31
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Het vervelendste is dat je mij ook niet wil snappen..

Dan doe ik het anders.
Het voorbeeld van Verkrachten vervang ik door dit voorbeeld.:

Ik vermoorde ons mam en daar denk ik nu 10/50 keer per dag aan. Geestelijke schade dus..

[En ja, dat is extreem, MAAR DAAR GAAT HET NIET OM, HET GAAT OM WAT GEESTELIJKE IS!]
als je even goed gelezen had dan had je kunnen zien dat wat betreft geestelijke schade ik je gelijk geef, maar dat ik gewoon niet vind dat je door een misschien verkeerde sex ervaring (een bijv. niet zo fijne 1e keer)nou daadwerkelijk geestelijke schade op kan lopen. Geestelijke schade is levenslange wroeging. Niet een jaartje spijt hebben.
En je lult trouwens ook wel om mijn voorbeeld heen met het 'ik heb mijn moeder uitgescholden en heb er spijt van' voorbeeld, omdat je toch ook wel door moet hebben dat ik dáár gelijk heb.
En je mag best je boek erbij pakken hoor. Maar dat lost niets op. Ik heb veel gelezen, en voor elk boek dat het ene beweert is er wel een ander boek dat het tegenovergestelde beweert. Dus dat voegt niets aan deze discussie toe.
Als er überhaupt nog iets aan toe te voegen valt
Oud 30-01-2002, 11:34
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
En het is ook 'fout' dat jij denkt dat je het meeste leert door fouten maken. Je leert net zoveel door andere fouten zien maken.

en ik ben blij dat je dat 'fout' tussen aanhalingstekens zet, want het is idd mijn overtuiging.
Boekjes erbij pakken helpt niet zoals ik net al schreef, want ook ik kan wat stukken van gerenomeerde psygologen erbij pakken die mij in het gelijk stellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in vanwege de eindeloze nutteloosheid ervan.
Oud 30-01-2002, 11:36
Rhinus
Rhinus is offline
Ik geef jouw al de hele tijd gelijk man.
Door fouten maken leer je inderdaad.

Want de dingen die jij zegt kloppen ook voor een groot deel. Alleen vergeet je de helft.

En jij wil de tegenargumenten van 'ons' maar niet horen. Dus jij denk bekrompen..
Oud 30-01-2002, 11:37
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Boekjes erbij pakken helpt niet zoals ik net al schreef, want ook ik kan wat stukken van gerenomeerde psygologen erbij pakken die mij in het gelijk stellen, maar daar heb ik helemaal geen zin in vanwege de eindeloze nutteloosheid ervan.
Dat is onzin. Iedereen psycholoog gelooft in social learning..
Oud 30-01-2002, 11:40
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Ik geef jouw al de hele tijd gelijk man.
Door fouten maken leer je inderdaad.

Want de dingen die jij zegt kloppen ook voor een groot deel. Alleen vergeet je de helft.

En jij wil de tegenargumenten van 'ons' maar niet horen. Dus jij denk bekrompen..
Hoho, ik geef van begin af aan al duidelijk aan dat alles wat ik zeg om 'mijn' mening beleving gedachtengangen etc. gaat. Omdat ik heel goed weet dat ik voor mezelf praat. Het enige wat ik probeer te doen is verklaren wat ik denk/zeg/vind. En ik ben het ook zeker wel eens met sommige tegenargumenten, dat kun je wel teruglezen ergens..
ik moet trouwens wel zo naar mijn werk
Oud 30-01-2002, 11:42
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Rhinus schreef:
Dat is onzin. Iedereen psycholoog gelooft in social learning..
Niet helemaal juist mijn waarde tegenstander. Omdat ik nu weg moet heb ik de tijd niet meer maar vanavond zal ik even wat dingen voor je opzoeken.
Oud 30-01-2002, 12:33
Dark Angel
Dark Angel is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Misschien moet je dit forum dan eens lezen. want dat soort gevallen komen hier gewoon behoorlijk veel voor.

Ik heb ooit eens (in mijn stagetijd) zitten observeren bij een gesprek van een stel 13-jarigen over sex, en ben me een ongeluk geschrokken. Als dat soort kinderen aan sex gaan doen, ben ik bang vor de toekomst.

Jij claimde dat sex niet gevaarlijk is (in tegenstelling tot roken/drinken) en ik denk dat je het mis hebt.

Of ontken je de gevaren van (onveilige) sex? Meer dan de helft van de mensen die op 13-14 jarige leeftijd ontmaagt werden deden het onveilig.
Oud 30-01-2002, 12:42
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Dankjewel! Dit begint erop te lijken!

Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
Dat is al een punt waar ik het niet mee eens bent. Ik geloof in leren door vallen en opstaan. Heb je het niet geprobeert? Hoe kun je dan in godsnaam weten waar je het over hebt. Waarom ga je proberen? Omdat je nieuwsgierig bent. Dat geld voor liefde, sex, rebellie tegen het ouderlijk gezag en noem de hele reutemeteut maar op. Je verkent je grenzen. En ik vind dat expirimenteren met sex daar ook bij mag horen.
Idd...het hele leven is vallen en opstaan. Maar het leven bestaat ook uit fases. In iedere fase leer je wat. Soms bevalt het en soms bevalt het niet, je valt. Het punt is, dat als je aan je puberteit begint je leert over sexuele gevoelens, je leert met bepaalde gevoelens omgaan. Het is (zoals ik al eerder heb gezegd) een fase van veranderingen.
Niet alleen verander je als persoon geestelijk, je verandert ook lichamelijk. Meisjes beginnen borsten te ontwikkelen etc. Je wordt voor het eerst verliefd. Dit is allemaal niet voor niets.
Je moet alles per fase doen. Ik zie het zo: als je op je twaalfde/dertiende aan sex begint loop je eigenlijk net een fase voor. Om het makkelijk te zeggen: laat eerst (tot op zekere hoogte) je lichaam zich ontwikkelen...en ga dan de ontwikkelde delen gebruiken. Waarom zou je op je twaalfde al beginnen met dat wat je je hele leven nog gaat doen? Dan heb je verder ook niets nieuws meer te verkennen. Waarom zo'n haast? Wat is de noodzaak om het perse op dát moment te doen? Als je zo'n goede relatie hebt op dat moment kan het toch ook nog wel een jaartje wachten? Of zijn jullie zo snel op elkaar uitgekeken dat jullie de sex echt nodig hebben om de relatie goed te houden?

Zoals je verder zegt:
Citaat:
IK koppel die ervaring van een eerste keer sex hebben niet per sé aan een speciaal iemand. Want stel je hebt de man/vrouw van je dromen gevonden, wáárom is het dan zo belangrijk om daar je 1e keer mee te delen? Wát is er zo bijzonder aan de eerste keer?
Dit is idd een heel groot verschil tussen ons. Ik vind namelijk sex niet alleen vrijen, maar ik zie het als de liefde bedrijven. Nou, is geen discussie over mogelijk!
Maar vind jij het dan niet een beetje 'raar' dat jongens en meisjes van 12 hun 'relatie' spannend moeten houden door sex? Kunnen ze daar niet even mee wachten tot hun lichaam volgroeid is en ze er ook echt aantoe zijn? Waarom al dingen doen die je de rest van jeleven nog kan doeN? *vanwaar al die haast?*

Citaat:

Ook ben ik het nog steeds niet helemaal eens met jou standpunt over discusseren. Natuurlijk probeer je de tegenpartij van jou gelijk te overtuigen? Maar dat is niet mogelijk als de tegenpartij niet bereid is van zijn standpunt af te wijken, en dat geld andersom natuurlijk ook zo.
Ik ben bereid van mijn standpunt af te wijken als je met goede argumenten komt...vertel mij maar eens waarom jongeren van 12 wel sex zouden moeten hebben. Waaarom zij daar niet mee kunnen wachten en wat voor jou de reden is waarom jij denkt dat ze er aantoe zijn!

[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (30-01-2002).]
Oud 30-01-2002, 12:54
Jatuh cinta
Jatuh cinta is offline
Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
En wie stelt die grens?

Citaat:
Maar al wel aan sex beginnen? Zich al bezig moeten houden met volwassen-dingen? Er wel een leven op wagen, zowel dat van zichzelf als een nieuw leven? En dan net zo gemakkelijk een abortus laten plegen?

Citaat:
Ja idd...een keertje een glaasje teveel drinken, mwah je kotst en je hebt ervan geleerd. Onveilig sex? Sex zonder er goed over na te denken? Soa's, zwangerschappen.

Citaat:
En hoe weet je dan waar je grens ligt op het gebied van sex? Wat moet je daarvoor doen? En als je daar dan achter bent gekomen, wat moet je dan doen...
Dit slaat nergens op...wees eens wat duidelijker!

[Dit bericht is aangepast door Jatuh cinta (30-01-2002).]
Oud 30-01-2002, 16:00
Rhinus
Rhinus is offline
Effe compleet off Topic, maar een vraagje..

Citaat:
GiFkOnIJn schreef:
en ik vraag me af wanneer mensen nou in beginnen te zien dat een ieder zijn eigen mening heeft en dat het vrijwel onmogelijk is een ander van jou gelijk te overtuigen.

Jij probeert dus ons te overtuigen dat je mensen niet kan overtuigen?

Als ik je nu gelijk geef. Dan betekend dat dus dat je geen gelijk hebt.. Toch?

Oud 30-01-2002, 16:48
JinX_the_Pioneer
JinX_the_Pioneer is offline
test.
Oud 30-01-2002, 18:12
Verwijderd
ik geef heel eerlijk toe: ik ben in het midden van de tweede bladzijde gestopt met lezen, 'k moet namelijk zodadelijk naar de muziekacademie, maar ik wou hier toch snel iets tussengooien. ik las hier ergens een argument dat jongetjes en meisjes van twaalf en dertien best al veel over seks weten, ze hebben voorlichting gehad, enzovoort, enzovoort. doch: je leest hier bijna dagelijks posts van zestien ja zelfs zeventienjarigen à la: "ben je tijdens je stopweek veilig?", "ik ben drie dagen na het einde van mijn menstruatie zonder condoom met mijn vriend naar bed geweest kan ik nu zwanger zijn?", "kan je van pijpen een soa krijgen?" en ga zo nog maar eeeeeeeeeeeeeuwen door. hoe kan je dan van eerstejaartjes verwachten dat ze al een hoop van seks weten? ze weten hoe het moet ja. inderdaad. de penis gaat in de vagina. MAAR DAT IS HET DAN OOK!! word je in de lagere school voorgelicht over voorbehoedsmiddelen? over gevoelens? over wat er bij komt kijken? over hoe belangrijk het is dat je goed over dingen nadenkt voor je ze doet? neen.
wij hebben in het vierde middelbaar (zestien jaar ben je dan, ik ken het schoolsysteem in nederland niet zo) pas allerlei voorbehoedsmiddelen leren kennen, en héél veel mensen uit m'n klas wisten niet wat een spiraaltje was, hoe je een condoom juist ronddoet, hoe de pil werkt, enzovoort...
ik ben dus ook van mening dat je niet al te jong aan dergelijke dingen moet beginnen.

*blue*
Oud 30-01-2002, 22:55
KL!EN!
KL!EN! is offline
ik in groep acht bij HVO, er is dus nogal een verschil in voorlichting maar ik denk dat er tog heel wat kinderen zijn die heel goed weten wat de consequenties van seks zijn, de meeste kinderen hebben ook nog ouders en de meesten daarvan (de verstandige) lichten hun kinderen voor. mijn oppaskindje van 8 weet zo'n beetje alles wat er te weten valt over soa's, voorbehoedsmiddelen e.d...
Oud 30-01-2002, 23:36
vakje27
vakje27 is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:

Klopt, er zijn inderdaad veel onwaarheden en sprookjes over seks, maar die kunnen voor een 11-jarige even misleidend zijn als een 16-jarige, en is dus niet van toepassing op de stelling
Oud 30-01-2002, 23:43
vakje27
vakje27 is offline
Ow, wat betreft geestelijke schade : is het niet mogelijk dat iemands 1e keer dusdanig rampzalig kan zijn dat diegene zijn lust tot seks of alle aanverwanten verliest, en het diegene gaat belemmeren bij volgende relaties, die daarop stuk kunnen lopen.
Bovendien kan het ook zo zijn dat iemand na die "1e keer" alle volgende keren dusdanig met die 1e keer in zijn hoofd zit dat het de opvolgende keren ook rampzalig wordt, en diegene heel onzeker over zijn seksuele gedrag.
Oud 31-01-2002, 05:56
Dark Angel
Dark Angel is offline
I think I speak for all of us when I say "Huh?"

JE spreekt jezelf tegen. Bovendien, hoe *weet* je dat dat niet mogelijk is?
Oud 31-01-2002, 08:35
Stevill
Stevill is offline
[QUOTE]Jatuh cinta schreef:
[b]GiFkOnIJn schreef:
Grappig wij probeerden nu juist precies hetzelfde te doen bij jullie!

Dus je geeft hier toe precies hetzelfde te doen als wat ik (wij) doen? Ohoh wéér een tegenspraak...

Neej je leest niet goed

Ah joh!! Je meent het. Ik ben degene die deze draad beginnen is weet je nog.
Waar om stel je dan van die domme vragen?

Waarom reageer je dan?

En als jij er zo zeker van bent dat dit een discussie forum is, waarom discusseer je dan niet? Het enige wat jij aan het doen bent is je mening aan anderen opleggen,
Heel grappig, maar bij deze opmerking ga ik twijfelen of jíj wel weet wat discussiëren is? Elkaar van je mening *overtuigen* Tja...sorry kan er niets anders van maken.

Daar waren we al achter

Het enige wat ik lees, is het continu verbeteren van anderen, naar wat naar jou mening goed is. Sorry hoor maar dat noem ik echt geen discusseren.
Dan moet je ook wel toegeven dat er niets anders van te maken is. Het enige argument wat voor jouw standpunt genoemd wordt is: "maar als je er aan toe bent.." In een echte discussie kom je dan niet ver, meet een argument (hoe goed dat argument dan ook mag zijn hihi) De argumenten die hier genoemd worden zijn gewoon zwak, er zullen namelijk idd wel uitzonderingen zijn en meisjes zijn die op hun taalfde reuze volwassen zijn, weten waar ze aan beginnen en er nooit spijt van zullen hebben. Maar het is een feit dat meisjes van twaalf nog een lange weg te bewandelen hebben, vaak niet weten waar ze aan beginnen, wat het inhoudt. Op je twaalfde ben je bezig met: zie je mn puistje, hendrik lachtte net naar me...zou ie me leuk vinden? Je kent dat wel.
Je weet zelf (hoop ik) ook wel dat de puberteit een fase is van veranderingen In die periode verandert je persoonlijkheid, je gaat nadenken over wie je zou 'willen' zijn, over problemen maatschappelijke/ethische...je gaat een mening vormen, je gaat jezelf vormen. jammer alsje dan in een fase van onzekerheid en nieuwsgierigheid zoiets bijzonders verspeelt. (dit zijn feiten)

Veranderen doet men in een leven 7 keer qua caracter dus waarom niet voor de 1e?
Mensen maken keuzes en fouten waarvan ze goed kunnen leren maar dan nog moet je ze altijd zelf voor de keuze stellen.

Oud 31-01-2002, 09:53
GiFkOnIJn
GiFkOnIJn is offline
Citaat:
Dark Angel schreef:
I think I speak for all of us when I say "Huh?"

JE spreekt jezelf tegen. Bovendien, hoe *weet* je dat dat niet mogelijk is?

Net zo goed als jij *weet* dat je gelijk hebt, aangezien het hier om meningen gaat.

(die "huh" mag je er wel in houden trouwens )
Oud 31-01-2002, 10:52
Rhinus
Rhinus is offline
Je kan ook door goeie argumenten elkaar een andere mening geven..
Mits je niet zo bekrompen denkt..

Maar jij wil ons de mening geven dat je elkaars mening niet kan geven. Dat vind ik maf. Want als je dat lukt heb je weer ongelijk..
Oud 01-02-2002, 23:03
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Het vervelende van deze discussie begint zo langzamerhand te worden dat de kern van de zaak een beetje overgeslagen wordt. Het gaat/ging hier in eerste instantie over vooroordelen over sex wat betreft leeftijd, en als ik al die posts (inclusief de mijne) eens doorlees dan kan ik niet anders doen dan concluderen dat die vooroordelen er ook wel zijn. Het jammere vind ik alleen dat het hier na 50 posts ongeveer alleen maar een welles/nietes spelletjes tussen een aantal personen is geworden die elkaar proberen af te troeven met allerlei argumenten die meestal de kern van de zaak falikant passeren. Waarom zou je bijvoorbeeld op jonge leeftijd met sex beginnen kunnen vergelijken met drugs/alcohol gebruik? Dat zijn 2 compleet verschillende dingen qua bijvoorbeeld gevolgen op lange termijn, sociale acceptatie en het feit dat je bij sex 2 personen nodig hebt.
Ook moorden met sex vergelijken slaat mijns inziens de plank finaal mis en ik denk dat de meeste weldenkende mensen hier geen uitleg over nodig hebben...

Bij deze wil ik iedereen dan ook beleefd vragen om weer tot de kern van de zaak terug te keren en weer lekker te gaan blaaten over de vooroordelen die iedereen hier heeft over sex mbt jonge leeftijd, en weer eens een aantal fatsoenlijke stellingen te poneren. Ik betwijl alleen of dat nog nut heeft want in dit geval (als ik zo eens lees)ben je of voor of tegen, vaak ontbreekt de nuance hier een beetje en dat is toch meestal wat een goeie discussie kenmerkt. (relativeren en nuanceren leidt tot compromissen!! en daar draait het toch uiteindelijk om)

grtZ
Oud 02-02-2002, 00:09
Verwijderd
Ehh... Best coole discussie enzow... maar jullie raken toch off-topic. Jullie komen met argumenten en tegen-argumenten... maar gaat niet meer precies over dit topic.. Vind ik dan... maar ja... ik ben moe
Verder vind ik zelf ook dat 13/14 gewoon te vroeg is. Je kan er nog zow klaar voor zijn... je krijgt er vroeg of laat toch wel spijt van. Heb ik tenminste uit vertrouwde bronnen
Oud 29-07-2008, 12:27
Sexymeid.
Sexymeid. is offline
kijk ik ben zelf 13. en nog maagd maar ik en mijn vriend willen het wel doen enzo, maar ik ga dan niet iedereen vertellen dat ik ontmaagd ben, dat is iets voro jezelf vind ik, en als je 30 bent ofzo, is het BIJNAA logish dat je al een keer sex hebt gehad, ook zondar dat je dat iemand ooit hebt verteld!
Oud 29-07-2008, 12:29
Lorelei
Lorelei is offline
Dit is een topic van 6 jaar geleden
Oud 29-07-2008, 12:31
Sexymeid.
Sexymeid. is offline
nou en
Oud 29-07-2008, 12:32
Lorelei
Lorelei is offline
Dat vinden ze hier niet zo leuk. Vaak zijn discussies verouderd, posten de leden die in dat topic hebben gepost niet meer op dit forum en zijn de reacties die het topic omhoog halen niet zo bijster interessant dat het de moeite waard is om verder te gaan.
Oud 29-07-2008, 12:41
Verwijderd
Citaat:
... en zijn de reacties die het topic omhoog halen niet zo bijster interessant dat het de moeite waard is om verder te gaan.
daar heb je me een punt zeg!
Oud 29-07-2008, 15:46
Nona
Nona is offline
Wat grl zegt: oude topics omhoog halen mag niet. Lees voor je verder post de regels nog eens door, dat voorkom je een waarschuwing die niet had gehoeven.

Regels voor berichten