![]() |
|
![]() |
Kom in actie voor Amina Lawal Amina Lawal, een 30-jarige moslim uit Nigeria, werd veroordeeld tot de dood door steniging door een sharia-rechtbank. Op 19 augustus 2002 oordeelde het sharia-Hof van Beroep dat het doodvonnis van Amina Lawal zal worden gehandhaafd. Amina bekende naar verluidt dat zij een buitenechtelijke zwangerschap had ondergaan. Zwangerschap buiten het huwelijk is binnen de sharia-wetgeving in de staat Katsina voldoende bewijs voor een veroordeling wegens overspel. Amina had geen advocaat tijdens de eerste rechtszitting. Bij haar hoger beroep wordt Amina ondersteund door Nigeriaanse en internationale vrouwen- en mensenrechtenorganisaties, waaronder Amnesty International. VIND JE DIT OOK NERGENS OP SLAAN TEKEN DAN EVEN EEN PETITIE OP DEZE SITE!!!!!!!!!! http://www.amnesty.nl/shariapetitie.shtml |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ja oke dat ze zwanger is geraakt is mischien haar eigen schuld maar om haar daar nou de doodstraf voor te geven gaat wel erg ver, in dat land is dat mischien normaal maar toch! ik zeg nou niet dat ik tegen de doodstraf ben tenminste niet altijd! ok als iemand weet ik veel hoe veel mensen heeft vermoord zou de doodstraf mischien wel een goede straf zijn, maar toch niet omdat je zwanger bent doe normaal!laat dat kind dan weghalen ofso! maar ja het is jou mening dus je moet het zelf maar weten! KuzZzZz............. ow ja nog iets:........... dit heb jij ook geschreven: 3) Mag iemand een ander doden uit wraak om ernstige dingen (moord/verkrachting) die diegene gedaan heeft. - zonder dat de maatschappij daar iets mee op zou schieten (in deze situatie dus) ik zou 'm d'r geen straf voor geven. ....dus als ik het goed begrijp mag je iemand vermoorden om wat hij heeft gedaan(moord/verkrachting) en daar hoeft die van jou geen straf voor te krijgen! en een vrouw die zwanger raakt moet gestenigd worden???!!! beetje raaar vind je zelf ook niet?? Laatst gewijzigd op 15-09-2002 om 07:56. |
![]() |
|
![]() |
Natuurlijk ben ik het er niet mee eens. maar het is dat land nou eenmaal zo. Nu heb je het over 1 vrouw, maar ik weet cker dat er nog wel honderden anderen zijn. Ze hebben in dat land nou zo hun eigen gedachten. Misschien zullen ze het ook wel vreemd vinden dat als je erg ziek bent, dat je dan mag zeggen: ik wil niet meer leven. en dan krijg je een pil. of hoe dat ook gaat. klein voorbeeldje, maar zo kunnen ze dat wel vinden. net zoals wij dat van hun vinden.
|
![]() |
|
Dit heeft helemaal niets met de wetten van Nigeria te maken. Het gaat hier over de rechten van de mens en hoe die in Nigeria (en btw in meerdere landen) geschonden worden. Dus al die zeikers die vinde dat wij der niks mee te make hebbe: kom van achter u computer uit en face reality.
btw: ![]() ![]() groetjes, Xellent PS: we hebbe met de hele klas brieve geschreven naar de ambassadeur van Nigeria hier in België. DOEN! ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als de Nigeriaan zijn barbariteiten wil verwerpen, dan mag hij dat zelf doen. Dat moeten wij hem niet opdringen.
|
![]() |
weet je dat ze gestenigd wordt?? tot haar nek in gegraven in het zand met haar hoofd alleen boven de grond en dan met z'n allen maar stenen gooien tot ze dood is. HOE KAN JE DAN ZEGGEN DAT WIJ DAAR NIETS MEE TE MAKEN HEBBEN !! hallo wordt ff wakker man. lekkere wereld hee als iedereen alleen voor z'n eige hachje zorgt.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
owkeej dat land heeft zijn eigen regels en nee dat kunnen wij niet veranderen maar we kunnen teminste toch proberen om die vrouw te redden en je hoeft er aleen maar even je naam voor in te vullen! Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Die rechters hebben bepaald dat zij gestenigd moet worden...
Zij wilt dat (duidelijk) niet, en dan is het de taak van de rest van de wereld om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurd, wat ook de wetten zijn van dat land. Als het maar op enige manier mogelijk is, moet dat gestopt worden. |
![]() |
||
Citaat:
Trouwens: 'de Nigeriaan'? wie is de Nigeriaan. 85% van de Nigeriaanse bevolking leeft in armoede en heeft helemaal niets te zeggen. Nigeria is een van de vele schijndemocratieën in Afrika. Mij gaat ge nie vertelle dat 'de Nigeriaan' (ik versta hieronder iedereen uit de groep van 85%) zomaar kan beslissing welke wetten er moeten zijn. btw: Enkel in het noorden van Nigeria is de Sharia (het islamitische wetboek) ingevoerd. Een land met 2 verschillende soorten 'rechtspraak'? What's next? Krijgen we binnenkort ook allemaal 2 verschillende moeders en 2 verschillende vaders? Als iedereen wat meer realistisch en minder egoistisch was, zoude we al een eind op weg zijn. jammer dat niet iedereen dat snapt. groetjes, Xellent |
![]() |
|
Ik teken het niet. Ze kan nog in beroep gaan tot het Hooggerechtshof, dat in het zuiden is, en haar dus waarschijnlijk gelijk geeft. De president steunt haar overigens ook al dus Amnesty moet er ook buiten blijven.
|
![]() |
Ik vind dit ZO hypocriet.
Jullie tekenen deze petitie en slapen vannacht weer lekker goed, want we hebben gedacht aan die neger daar 20000kilometer zuidwaarts. De meesten hier tekenen niet omdat ze serieus wat willen veranderen, enkel en alleen om zichzelf een beter gevoel te geven. Je kan niet iedereen redden in de wereld; concentreer je liever om je omgeving. Tijdens het petitietekenen is de LPF intussen wel al aan de macht gekomen. -Afghanistan is veilig, dus al die politieke vluchtelingen kunnen terug. En gebeurt er wat met ze dan tekenen we toch gewoon een petitie!- McCaine geeft het al aan; ze is al gered. Blijkbaar is dat systeem daar toch geen absolute ramp. Overigens iemand hier wist te melden dat de arme Nigeriaan (85% zei je) geen stem had omdat deze onder de armoedegrens leeft? Als deze mensen echt genoeg hadden van het Shariarechtssysteem dan komen ze daar echt wel zelf in opstand. Wie zijn wij om ons systeem aan hun op te dringen? Alsof een democratie een einde maakt aan de armoede, corruptie en onrecht.
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ze gaat ook nog in hoger beroep en nu heeft ze ook een advocaat maar als dat niks helpt? en wees blij dat er nog zulke mensen op de wereld zijn zoals die van Amnesty want die geven dus duidelijk wel om andere mensen ook al zijn het zwarte of weet ik veel wat! KuzZzZz........... |
![]() |
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
ff off-topic ik heb een nieuw emailadres dus ook een nieuwe naam gangstah_girl is dus nu............Crazybitch (de b moest ook hoofdletter zijn maar ja k had al op verzenden gedrukt en ik zag het pas later kan je dat trouwens nog veranderen owja en hoe zet ik een plaatje onder mijn naam? ![]() KuzZzZz............
Laatst gewijzigd op 16-09-2002 om 20:13. |
![]() |
||
Citaat:
![]() En avater (plaatje onder je naam): FAQ
|||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
[QUOTE]dystopia schreef:
Welke Nederlanders? De NSBers niet nee. De Joden wel, vooral vanaf '42. En in de winter 44/45 heeft elke Nederlander het slecht gehad behalve die wat eerder bevrijd waren maar ik geloof dat dat enkel een klein stukje van het zuiden was. De gemiddelde nederlander had het tot 44 goed. de economie ging voor de wind, er was voor iedereen werk. pas vanaf februaristaking geloof ik ging hte een stuk slechter met de economie. pas vanaf toen kwamen wat meer mensen in het verzet.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
'christen' die twijfelt Verwijderd | 102 | 08-08-2005 12:36 |