![]() |
||
Citaat:
- Groot-Britannië. - Frankrijk. - Palestijnse terreur. - Arafat. - Gefaalde vredesonderhandelingen. - Start tweede Intifada (door een mini-provocatie door Sharon, beetje overtrokken reactie, imho). Israël dit, Israël dat ![]() Het is zijn allemaal stuk voor stuk mongolen. Wedden? |
Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Palestijnse terreur heb ik genoemd .. Arafat of Sharon zijn maar tijdelijke mensen die er nu niet meer zijn maar de oorlog gaat gewoon door ... Kan wel alles gaan noemen maar ik noem de hoofdlijnen. En dan nu de Palestijnen kritisch bekijken. Hun land wordt zomaar hernoemt, wat nog van hun is wordt voor de helft weer gestolen door de zionisten .. en dan gaan ze op een gegeven moment erg lastig worden door aanslagen .. wat vreemd !! Wij lieten de duitsers lekker met rust en de rest van de wereld keek toe en deed niets zeker ?? En dan over de vredesbesprekingen .. ga jij lekker onderhandelen met de bezetter of dat ze alsjeblieft niet nog meer stelen en nog meer muren bouwen en mensen oppakken voor niets en auto's onder vuur nemen en huizen slopen ... Dat waren geen onderhandelingen maar eisen van Israel om op te houden met die aanslagen en dan zou Israel daarna zich wel terug trekken uit die 22% die nog van de Palestijnen is, maar nooit en te nimmer uit die andere 28% die ze ook gestolen hebben. Dat heeft niets met onderhandelen te maken .. dat is je zin opleggen bij een ander. Jij zou met hangende pootjes toeluisteren en jah en amen zeggen ?? Dan spraken we nu allemaal duits en was dit gesprek nooit aan de orde gekomen want dan was elke untermensch uitgeroeit. |
![]() |
||
Citaat:
Please, try again later ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Kom maar met jouw verhaal dat wat dan ook kan rechtvaardigen. En waarom de Palestijnen de klootzakken zouden zijn als je het zelf allemaal zo goed weet ... |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Google-voer: Jaffa-rellen, White Papers 1939, Driedaagse Staking, Grote Opstand.
||
Citaat:
er zitten al Arabieren in het Israelische leger. |
![]() |
||
Citaat:
Geeft Hezbollah zelf ook toe. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
"Palestijnen", want tijdens het brits mandaat Palestina was iedereen Palestijns. Met Palestijnen worden de andere semieten dan joden bedoeld. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En je kwam al een keer eerder aan dat besluiten uit het verleden niet terug gedraaid kunnen worden maar Hitler werd ook 5 jaar later weer uitgeschopt uit Nederland. Als ie een jaar langer was gebleven had ie mogen blijven ?? Of 20 jaar langer ?? Sinds wanneer maakt tijd uit of een beslissing en bezetting onterrecht is en onomkeerbaar ?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
FYI, het begin van de oorlog om Israël was de driedaagse staking die Arabische leiders uitriepen, dat eindigde in rellen. Toen er grootschalige aanvallen op Joodse wijken waren begon de Haganah tevens geweld te gebruiken en toen was de beer los. Het VN verdrag voor de verdeling van Trans-Jordanië, zoals het toen nog heette, was aardig oneerlijk omdat de Joodse migranten vooral stukken van de Negev woestijn kregen, terwijl de Palestijnen veel bruikbaarder land zouden krijgen. Vervolgens tolereerden de Arabieren geen Joodse staat en begonnen een oorlog. Nu lopen ze te zeiken dat ze die verloren hebben en willen ze als nog alles voor niets? Kom nou zeg.
||
![]() |
Citaat:
India en Pakistan moeten stuk land opgeven voor zigeuners. Krijgen die hun eigen land. En die komen daar oorspronkelijk vandaan. Is VN resolutie. Dus.... Dus gaan die landen dan akkoord? Denk even na joh! Israel is daar nu. En dat is goed. Maar schermen met VN resolutie.... Joh, die meet toch ook met zoveel verschillende maten. Kosovo moet onafhankelijk worden. Maar over Tibet durft men niet eens wat te zeggen. "Volgens VN resolutie...." wil nog niet zeggen: moreel goed! VN had ook kunnen zeggen: Oostenrijk en Duitsland moeten maar stuk afstaan voor een joodse staat. Veel joden woonden in Duitsland. Al eeuwen.... Hadden die landen dat dan maar moeten accepteren. Omwille van "de VN wil...."?? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wat heb jij te schaften met VN resolutie? He, en waarom trouwens niet in de VS zelf? Zo'n groot land. Ze hadden toch stukje Noord-Dakota of zo kunnen geven? VN resolutie.... ik wacht toch echt nog op de VN resolutie over Tibet! Jij ook? |
![]() |
||
Citaat:
En Isreal ís opgericht in een stukje Engeland, wat nu Israel is was destijds Engels grondgebied. De oprichting van Israel was toen helemaal niet controversieel en paste in de kolonialistische traditie, daar komt natuurlijk bij dat niemand de expansie van Israel na de tweede wereldoorlog durfde tegen te houden uit angst voor antisemitisme.
Laatst gewijzigd op 25-07-2006 om 20:52. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Het Westen gaf min of meer stuk Arabisch land aan de joden. Als goedmakertje. Nou, geef dan eigen stuk. En ja, het was min of meer Brits gebied. Maar geef dan gewoon stukje Engeland weg. Of al was het maar Canada of Australie. Iets met z'n allen toewijzen aan een ander, wat niet van je zelf is, is wel makkelijk he! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() In Libanon mogen Palestijnen pas sinds eind vorig jaar een baan hebben. Ze mogen geen significante studies volgen, geen grond bezitten, etc. Zelfde geld voornamelijk voor Egypte, in Saudi-Arabie zullen palestijnen bij wet nooit genationaliseerd worden, om over Syrië maar niet te spreken. In bijna alle arabische buurlanden zitten de vluchtelingen in kampen, ze willen ze niet in hun samenleving hebben. Op Jordanië na heeft geen enkel land ooit een vluchteling genationaliseerd en bij jordanië was er alleen sprake van nationalisering toen ze tussen 1948 en 1967 de westoever hadden. Toen Jordanië de Westoever had, en Egypte de gaza-strook, had je verwacht dat een land dat al decennia een palestijnse staat propagandeerd de grond wel zou gebruiken voor de creatie van een "State of Palestine," maar nee, ze parkeerden er hun legers om Israel aan te vallen. Hun arabische vrienden... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En zover ik weet heeft Amerika ook geen stuk van eigen land aangeboden. Of Nederland. Of Duitsland. Of Engeland. Makkelijk he, iets van een ander weggeven. (2) ZIE JE NOU DIE SCHIJNHEILIGHEID NIET!!! Ik kan hier zo kwaad om worden!!! Bij (1) zeg je: joodse volk is verbonden met dat land. Prima, dat is zo! Het Tibetaanse volk is toch ook verbonden met hun Tibet. Waar blijft die resolutie die Tibetaanse staat mogelijk gaat maken daar! |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Waarom dan in geval van Israel wel? En wederom: waarom gaf Westen niet stuk van eigen land? In ieder geval Duitsland had dat kunnen doen! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Een grote groep mensen heeft geen enkele voorkeur waar de lijn moet komen, een paar mensen willen hem graag echter op plaats X hebben staan. Bij gebrek aan andere redenen en plaatsen zet hem de lijn op plaats X. Hetzelfde laken een pak voor Israël. Er was geen reden om het ergens anders neer te zetten en er was reden om Trans-Jordanië te nemen. Waarom is dat zo onlogisch volgens jou? Wist de VN destijds veel dat het Arabisch nationalisme op zou komen en dat de Arabieren daarom geen enkel ander volk onder zich zouden dulden?
||
Citaat:
En op z'n beurt is dat natuurlijk weer olie op het vuur. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar who cares! Alleen: de slachtoffers van de machtspolitiek accepteren het ook niet. En dat is weer wel lastig... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En nogmaals: heeft het Westen gezegd: joh, is zo rot wat er gebeurd is (niet cynisch bedoeld!), neem ALSJEBLIEFT stukje Duitsland/Engeland/Amerika/.... ? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Erg interessant!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Elke uitspraak in die richting is dan ook zeer gekleurd, de huidige situatie is gewoon het enige mogelijke uitgangspunt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Beetje een dooddoener |
![]() |
||
Citaat:
![]() Geeft een hoop rust in de bovenkamer, ik kan het je aanraden ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |