![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zie hier in Tartus meer minirokjes dan moskeeen, lol.
|
![]() |
||
Citaat:
-> Zeker en vast de ontwapening van Hezbollah, of er gesproken wordt over vrijlating van gevangenen zal volledig afhangen van USA.
||
Citaat:
Dat stond in de nieuwsberichten als uitslag van het voorlopige onderzoek, als ik Annan's verklaring erbij pak; zie ik het volgende: "This coordinated artillery and aerial attack on a long established and clearly marked United Nations post at Khiyam occurred despite personal assurances given to me by Prime Minister Ehud Olmert that United Nations positions would be spared Israeli fire. Furthermore, General Alain Pelligrini, the United Nations Force Commander in south Lebanon, had been in repeated contact with Israeli officers throughout the day on Tuesday, stressing the need to protect that particular United Nations position from attack." Kortom, hij was weldegelijk op de hoogte van de voorlopige uitkomsten, hij heeft ze zelfs in zn verklaring opgenomen. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
B - Je bent nog niet in staat geweest te bewijzen dat Israël handelt uit Zionisme, ergo, je verzint dingen. Citaat:
Ik begrijp niet dat je de verdrijving dus linkte aan 'de acties van enkelen'. Citaat:
Ik bedoel, je beweerd gerust dat een terreurorganisatie zich aan het oorlogsrecht houdt ondanks dat ze dat niet erkennen en bijna alle acties van hen dat ook niet doen, maar een reactie daarop is dan niet legitiem? Citaat:
Ik vroeg om een argumentatie over dit geval, die heb je dus niet?
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Israel eist dat joden altijd de overhand zullen voeren in hun qua grenzen fluctuerende hand. Dat doen ze enkel uit de zionistische overtuiging. Daar is geen andere uitleg voor mogelijk. Citaat:
Verdrijven gebeurt niet meer? Veiligheids hek zegt je niks en de vele hectaren grond onteigening die daarmee gepaard gaan? De vele duizenden kolonisten die nog dagelijks doorgaan met nieuwe nederzettingen bouwen op de westoever, dat is ook niet waar bedoel je? Citaat:
Hezbollah is de Libaneze regering niet, en met Libanon platgooien bereik je precies het tegenover gestelde. En dat weet je donders goed. Citaat:
Wat jij een zelfbenoemd expert noemt, is een VN expert, die in opdracht van de VN dat onderzoek heeft uitgevoerd. Feitelijk bewijs dat ze dit keer gelogen hebben? Jahoor; het is toch een feit dat er velen telefoontjes zijn gepleegt en dat ze de garantie gekregen hebben dat de beschieting op zou houden? Dat is toch niet gebeurd? Hoppa. Leugen. Dat ze er belang bij hebben de VN daar weg te krijgen, dat is ook niks nieuws. De geschiedenis herhaalt zichzelf weer. Ik kan er alleen met mn pet niet bij waarom jij onvoorwaardelijk elk woord van Israel slikt, terwijl feitelijk bewezen is dat hun woorden vaak niet kloppen. Grappig trouwens, hoe je een VN onderzoek opzij gooit als het tegen je is, maar er mee aan blijft komen zodra het voor je spreekt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Pity the nation van Robert Fisk gelezen ooit? Is geweldig boek in deze tijden.
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
fyi er is al door Israel doorgeschemerd dat een int. troepenmacht ok is. Nato-style. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zit er een onwaarheid in? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Deze naiviteit is frustrerend. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Ik zal het nog simpeler illustreren: Terreur: Vliegtuig vliegt over Libanon met als opdracht burgers af te schieten, ziet een menigte, schiet er een raket op af en twee burgers komen om. Collatoral damage: Vliegtuig vliegt over Libanon met als opdracht alles dat Hezbollah heet plat te gooien. Van een huis is bekend dat er wapens liggen en het vliegtuig schiet er een raket op af, tien mensen van de familie van pa terrorist komen ook om. Citaat:
||
![]() |
Citaat:
DISCLAIMER: Israel is daar nu, Israel moet daar blijven!! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
* waarom geef je iets weg wat niet van jezelf is? * waarom mochten de mensen die daar woonden niet zeggen of ze dat wel of niet wilden? (en zo nee: dan had men alsnog stukje Amerika of Duitsland kunnen voorstellen) Flauw verwijzen naar VN resolutie vind ik heel sneu! Dus als Amerika en Engeland even slapen (vetorecht) en de VN zegt: we geven deel Israel aan Palestijnse vluchtelingen dan is dat OK? Dan zeggen die mensen in Israel: joh, dat is goed! De VN he... Prima! ??? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
IDF kan namelijk preciezere aanvallen verrichten door een soort urban warfare (soldaten te voet in een stad) te voeren, maar zij doen dit niet omdat er dan een grote kans is dat ze meer manschappen verliezen. Israel bombardeert liever haar doelen, waarbij de kans dat burgerslachtoffers vallen groot is. Ofwel IDF kiest er bewust voor om libaneze burgerslachtoffers te doden, inplaats van haar soldaten op te offeren. Dan maar niet te spreken over het kapotmaken van wegen, fabrieken, electriciteitscentrales en andere belangrijke gebouwen die van belang zijn voor libanon en haar volk. Zij doen dat om Hezbollah te verzwakken, maar wie leidt er het meest onder? De libaneze burgers. Inmiddels 800.000 vluchtelingen en 400 of meer burgers gedood (en dat zijn echt niet alleen naasten van Hezbollah), dat tegen 200 Hezbollah strijders die zijn vermoord volgens het IDF (waarschijnlijk dus minder dan 200). Het moge duidelijk zijn dat de libaneze burgers het zwaarst zijn getroffen. Ofwel in mijn ogen maakt Israel zich evengoed schuldig aan terreur. |
![]() |
|
Dit is gewoon een herhaling van de eerdere oorlog.
Toen was t ookal t geval van Israel die vluchten onmogelijkmaakte, en vervolgens burgers opriep op te rotten, en vervolgens iedereen die er nog is gemakshalve als terrorist bestempelen, cq, doodteschieten. Zeer, zeer verwerpelijk. Je oogst wat je zaait. Israel zaait bommen. Winnen zullen ze niet, wat denk je dat ze in veelvoud zullen terug krijgen? Laatst gewijzigd op 28-07-2006 om 22:47. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Okay, in de herhalingsoefening dan maar.
Citaat:
Citaat:
Bij de totstandkoming van Israël kregen de Arabieren weinig inbreng omdat ze dat niet wilden. Tenminste, anders hadden ze wel onderhandeld, maar om er maar eens een zaak bij te pakken; hun delegatie weigerde echter bij de White Papers überhaupt om de Joodse delegatie te ontmoeten. Verder was er voor de Arabieren ook een eigen staat voorzien die evenveel en beter land kreeg, dus ik zie het probleem er niet in.
||
![]() |
Citaat:
Er woonden idd al joden daar (prima!). Hun goed recht toch? In de zin van: was hun land! Maar ze wilden dus helemaal geen verdeling van Palestina. OK, nou, leuk plan van VN. Gaat dus niet door. Toch maar stukje VS weggeven dan? Ik snap je echt niet. Echt niet! Als VN nu zegt: hup, stuk Amerika voor zigeuners. Amerika is erg rijk, die kan het wel lijden. En zigeuners hebben nu ook niet alles mee gehad in de geschiedenis. Weetje, ik denk dat de Amerikaanse onderhandelaar idd ook niet eens komt opdagen. Israel is er nu. En dat is goed. Maar de manier waarop is ... apart! En laat de VN dan igg even per resolutie Tibet onafhankelijk maken. Het Tibetaanse volk lijdt toch ook! En China is zo groot.... Meerderheid in VN en hup! Toch? |
![]() |
||
Citaat:
De Palestijnen hadden er even veel of weinig recht op, laat staan dat ze een soort veto hadden over wat er gebeurde met een kolonie die niet van henzelf was.
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
En in jouw optiek had Nederland Suriname (kolonie immers) dus aan de joden (of aan wie dan ook) mogen geven? |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
En wederom: Er wonen aardig wat Tibetanen in China. En die willen eigen staat. Wat is het probleem, T_ID? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Voorbeeld in Suriname heb je 5 grote bevolkingsgroepen, die mochten dus elk een eigen staat oprichten? Je begrijpt al dat dat niet werkt. Enkele Hindoestanen hebben het ooit trouwens geprobeerd in Suriname, maar dat is terecht afgewimpeld. Als we jou theorie gaan toepassen kunnen we heel de wereld op ze kop zetten. |
![]() |
||
Citaat:
In Israël is dat joods, met een zeer streng immigratiebeleid. Dat moet ook wel, wil je het joodse karakter behouden in een land zo klein als 2 van onze provincies. Dat is niet zo vreemd, dat gebeurt in Saoedi-Arabië ook, daar kom je als niet-moslim gewoon niet in. Mocht je er al zitten ben je een minderheid maar heb je je aan te passen aan de aldaar geldende regels (hoofddoekjes etc.). Je kunt dat (als je onze multicultuur gewend bent) als minderwaardig beschouwen, ik zie het als de minderheid die zich moet aanpassen aan de meerderheid. Desalniettemin hebben de Israëlische arabieren (en daarom geen Palestijnen genaamd, 16% van de bevolking) het 100x beter dan in de Palestijnse gebieden. Niet vanwege Israël, maar vanwege het Palestijnse bestuur en de losse fracties. Laatst gewijzigd op 29-07-2006 om 08:58. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
No positive response from Hezbollah on Israeli prisoners: ICRC
Fri Jul 28, 6:48 PM ET GENEVA (AFP) - The International Committee of the Red Cross (ICRC) said it had not received agreement so far to its request to visit two Israeli soldiers abducted by Hezbollah guerrillas. ADVERTISEMENT "To this day we have not received a positive response," said Pierre Kraehenbuehl, director of operations at the ICRC. The approach to the Lebanese Shiite group was first when the soldiers were seized during a border attack on July 12, he told reporters. The Geneva-based humanitarian agency carries out visits to detainees captured in conflicts worldwide, including in Israel, to ensure they are treated humanely. Kraehenbuehl said the ICRC had also reminded Hezbollah of its obligation to ensure proper treatment of its prisoners. Hezbollah said last week that it had agreed to allow the Lebanese government to deal through a third party with Israel on a prisoner swap involving the soldiers, whose capture provoked the conflict in south Lebanon. Israel has demanded their unconditional release. Diplomats said earlier this month that an effort was under way to try to transfer the two Israelis to Lebanese authorities in a bid to end the conflict in south Lebanon. The ICRC has helped carry out prisoner exchanges in the past. "If there are negotiations under way, we are certainly not aware of them," said the agency's senior official for the Middle East, Balthasar Staehelin. http://news.yahoo.com/s/afp/20060728...onflictlebanon |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|