|
|
Bekijk resultaten poll: Moet de missie doorgaan? | |||
Ja, even door de appel heenbijten en dan is er tijd voor wat humanitaire hulpactie |
![]() ![]() ![]() ![]() |
23 | 43.40% |
Ja, maar tot het einde van het contract. Dan trekken we ons terug. |
10 | 18.87% |
Nee, maar we blijven alleen nog kort om kleine zaakjes af te ronden. |
1 | 1.89% |
Nee, direct terugtrekken. |
14 | 26.42% |
Afghanistan? |
5 | 9.43% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
En zelfs dan komen de meeste doden tot nu toe van bomaanslagen, niet van de gevechten zelf.
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Vietnam daarentegen zat de bevolking al jaren niet meer op de zuidelijke regering te wachten en hadden ze geen keus behalve met de noord-Vietnamezen meedoen, die ook nog eens een keer passief gesteund werden door China.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nou ja, ik geloof wel dat de Taliban niet populair is of was in Afghanistan. Maar dat is natuurlijk ook helemaal niet noodzakelijk, al steunt 20% van de bevolking de Taliban, dat is nog ruim voldoende. |
![]() |
||
Citaat:
Wat doen we tegen toekomstige tsunami's? Nou, even wachten tot 't water weer weg is, dàn de rommel opruimen. Met de Taliban kòmt er geen rust, die zul je dus eerst moeten bestrijden. En wat voor naam ze 't beestje voor de NL bevolking ook gegeven hebben, ze sturen legereenheden, geen hulporganisaties. Als vrede de missie is en deze alleen bereikt kan worden door de Taliban weg te werken, dan is het doel toch duidelijk? Ik neem aan dat ze niet met vredespijpen naar Afghanistan zijn afgevlogen? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Het probleem ligt denk ik minder in het feit dat die mensen zich tot het christendom bekeren dan dat die het moslimschap zouden afzweren, hier staat (volgens datzelfde geloof) in een aantal landen de doodstraf op. Zeg nou 's Kenjirro, wat je met "last" bedoelde? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En irritant, ja, kan zijn, gratis engelse les als je "ons verhaal" aanhoort. Zo worden wel je meer dingen aangesmeerd; gratis kettinkje bij aankoop van een auto, voor niks gaat de zon op. Niemand wordt echter verplicht christen te worden als je dat denkt. Ik weet wel wat de achtergrond is; angst. Angst dat op een gegeven moment massaal "het licht" wordt gezien en de overheid z'n (sharia) macht verliest. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, jij haalde Mongolië erbij ! Ik heb nooit klachten uit die richting gehoord. Ik heb 't nog steeds over Afghanistan (topic).
Je kan 't irritant vinden, je kan ze inderdaad ook de deur wijzen. Wat het nieuwswaardig maakt is dat de overheid dat doet, hiermee wordt dus gesteld dat het niet mag. De keuze blijft voor mij bij de persoon, niet bij de overheid om het verhaal aan te horen of niet. Zou dus leuk worden hier als de overheid zegt dat alle buitenlandse imams (of alle andere mensen die de koran uitdragen) eruit moeten omdat "het niet past in onze christelijk-joodse cultuur". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Mocht je nog twijfelen of je voldoende ingeburgerd bent of op de uitzettingslijst hoort: doe deze test dan even |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je een treffende parabel wilt maken dan zou je het moeten vergelijken met dat de Nederlandse overheid een verbod in stelt op zichtbare moskeeën, de NMO, het dragen van sluiers en hoofddoeken op straat en het publiekelijk belijden van de islam. Je ziet, een heel verschil.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Overigens werden deze christenen verzocht het land te verlaten. Vind ik nog best netjes. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nu is er zich nog zo'n verstikkende staat aan het vormen met wetgeving die geweld tegen andere geloven en zeden mogelijk maakt, en het Westen heeft er in tegenstelling tot Iran wel genoeg te zeggen om ze tot iets te dwingen. Dan dien je ze te dwingen de wetgeving zo te veranderen dat iedereen mag, maar niet moet, en de staat geen middelen heeft om mensen tot zeden of geloof te dwingen. Als de mensen het dan anders willen, dan kan het. Dat lukt niet als we toestaan dat Afghanistan een onderdrukkende overheid heeft.
|
Verwijderd
|
Wat een gezeik allemaal zeg. Nederland heeft toch de oorlog verklaard aan het terrorisme. Op wie moeten we dan wachten wie de eerste stap zet. Op een aanslag ofzo. Gaan we es een keer terroristen proberen aan te pakken is het weer niet goed omdat er wel eens wat van onze jongens dood zouden kunnen gaan. Die jongens zitten in het leger om ons te beschermen tegen onze vijanden. De tereurbewegingen zijn op dit moment onze vijanden.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Dus de opties zijn
- niks doen? Taliban gaat rustig verder, vluchtelingenstroom naar Europa neemt kwadratisch toe. - geld sturen? Zodat Afghaanse leger/politie opgeleid kan worden, en na 2 jaar alsnog in de pan gehakt wordt? - brgerhulpverleners sturen die pleisters kunnen aanbrengen? - Afghaanse vluchtelingen weigeren zodat Europa daar "niks van merkt""? - Het overlaten aan de buurlanden? (ja, want die zijn ècht betrokken bij hun "broeders" ![]() Heb jij nog ideeën? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En Kenjirro, leuk, zo'n ![]() We hebben het over de missie, dat is volgens mij al een stap naar het creëren van alternatieven. In ieder geval eerst ervoor zorgen dat de Taliban de ijzeren grip op de bevolking verliest. Je zal toch eerst iemand uit het water moeten halen voordat je mond-op-mond beademing kan geven. Waar denk je dat de inkomsten van de papaveroogsten heen gaan? Naar de boer? Ik denk eerder naar de Taliban die er weer wapens voor koopt. De boer zou wel graan willen kweken (lijkt me een goed alternatief), de Taliban dwingt hem echter tot iets anders. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De nieuwe missie in Afghanistan ik_eet_egels | 50 | 28-02-2011 16:42 | |
Tijd om de biezen te pakken! [afghanistan, andere moslimlanden, .dk & .nl topic] Verwijderd | 134 | 19-03-2008 11:37 | |
Oorlog in Afghanistan me... just me | 132 | 24-01-2007 20:09 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
VN missie Afghanistan dreigt te mislukken Gatara | 14 | 12-12-2003 19:20 | |
Nederlandse F16's bombarderen in Afghanistan dystopia | 10 | 06-02-2003 17:02 |