Oud 13-03-2006, 23:30
left
left is offline
Niet alleen omdat het:
1- mileuvriendelijk is, je kan met z'n 20en carpoolen,
2- ook veilig is bij een dijkdoorbraak,

Maar vooral omdat het me heelijk lijkt over de file
Advertentie
Oud 14-03-2006, 14:13
hasseltboy
hasseltboy is offline

Oud 26-03-2006, 21:30
AMDFreak
AMDFreak is offline
De Volkswagen Golf IV R32

Ooit zal ik die voor me deur hebben staan

of een Audi S3 heerlijk
Oud 26-03-2006, 21:30
AMDFreak
AMDFreak is offline
De Volkswagen Golf IV R32

Ooit zal ik die voor me deur hebben staan

of een Audi S3 heerlijk
Oud 27-03-2006, 06:51
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
AMDFreak, wel een beetje dubbel, vind je niet ?
AMDFreak, wel een beetje dubbel, vind je niet ?
Oud 11-04-2006, 15:42
C-TaL
C-TaL is offline

Chrysler Crossfire

Verder ben ik gecharmeerd van de Mini Cooper S, eigenlijk alle jaguars en de Jeep Grand Cherokee

En nog wel meer auto's maar daar kom ik zo niet ff op
Oud 30-04-2006, 00:04
Poor Leno
Poor Leno is offline
Een droom die bijna niet kan uitkomen. Heb echter wel een top 5 van auto's die ik zou willen bezitten.

1. Aston Martin DB 5.
2. Jaguar XK 150
3. AC Cobra
4. Aston Martin DB4 GT Zagato
5. Ferrari 250 GTO SWB (Short Wheel Base)

Nu een realistisch lijstje zonder volgorde...

Volvo P1800S
Volvo 123 GT

MG C GT
BMW 2002

Peugeot 504
Lancia Delta Integrale

Subaru Impreza GT Turbo (555)
Renault 5 Turbo
Oud 30-04-2006, 09:30
vichog
vichog is offline
Fiat Croma 2.4 JTD multiJet...
of een Renault Scenic 2.0 Turbo
Oud 30-04-2006, 10:20
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vichog schreef op 30-04-2006 @ 10:30 :
Fiat Croma 2.4 JTD multiJet...
of een Renault Scenic 2.0 Turbo
euhm, ultieme droomauto, een Fiat Bakboter of een Renault Zieniks ?

komaan, een beetje fantasie, zeg.
Oud 30-04-2006, 12:43
Unexplained
Unexplained is offline
Eergisteren zag ik echt iets heel stoers rijden, een Chevrolet SSR.
Dat is een pickup truck maar dan cabrio. Dat ding gaat nergens over! Het model dat ik heb gespot is overigens zwart met 20" chroom velgen.

het dak open
Oud 30-04-2006, 12:44
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-04-2006 @ 11:20 :

Bovendien: een droomauto met een dieselmotor?
Oud 30-04-2006, 13:47
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
VW golf TFSI
Oud 30-04-2006, 15:08
Martine1986
Martine1986 is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-04-2006 @ 13:43 :
Eergisteren zag ik echt iets heel stoers rijden, een Chevrolet SSR.
Dat is een pickup truck maar dan cabrio. Dat ding gaat nergens over! Het model dat ik heb gespot is overigens zwart met 20" chroom velgen.

[afbeelding]
het dak open
Oud 30-04-2006, 15:25
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 30-04-2006 @ 14:47 :
VW golf TFSI
Mwa...ik heb het nooit zo op benzinemotoren met een turbo. Vaak is de trekkracht niet lekker verdeeld over het toerenbereik. Liever gewoon atmosferische PKs zoals bij BWM.
Oud 30-04-2006, 15:30
vichog
vichog is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-04-2006 @ 11:20 :

Ik blijf graag een beetje realistisch. Van mij hoef dat hele poespas er niet omheen.

Ik hou trouwens erg van diesels, Unexplained.
Oud 30-04-2006, 15:32
vichog
vichog is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-04-2006 @ 16:25 :
Mwa...ik heb het nooit zo op benzinemotoren met een turbo. Vaak is de trekkracht niet lekker verdeeld over het toerenbereik. Liever gewoon atmosferische PKs zoals bij BWM.
daarom schoeft VW er tegenwoordig ook een compressor bij. Heb je zowel bij lage en hoge toeren aardig wat koppel.

Overigens gebruikt BMW dit ook, alleen dan met twee compressoren bij de zescilinder diesel. De kleine is trouwens erg hard nodig, omdat anders die hele patserbak niet uit zijn startblokken kan komen.
Oud 30-04-2006, 15:47
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
vichog schreef op 30-04-2006 @ 16:30 :
Ik blijf graag een beetje realistisch. Van mij hoef dat hele poespas er niet omheen.

Ik hou trouwens erg van diesels, Unexplained.
Rij zelf al jaren met veel tevredenheid diesel (waaronder het heerlijke 2.4 liter vijfcylinder blok van Volvo).
Maar een droomauto moet ook wat snelheid onder de kap hebben, en dan zit je met diesel op een gegeven moment aan het eind van de mogelijkheden. Alle snelle mooie auto's hebben benzinemotoren.
Oud 30-04-2006, 15:58
vichog
vichog is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-04-2006 @ 16:47 :
Rij zelf al jaren met veel tevredenheid diesel (waaronder het heerlijke 2.4 liter vijfcylinder blok van Volvo).
Maar een droomauto moet ook wat snelheid onder de kap hebben, en dan zit je met diesel op een gegeven moment aan het eind van de mogelijkheden. Alle snelle mooie auto's hebben benzinemotoren.
ik vind dat laatste nogal subjectief (dit trouwens ook). De audi a6 3.0 tdi is voor mij in zijn klasse ongeveer het summum van dieselgenot. Hij heeft meer vermogen dan een MB E 320 cdi of een bmw 530d en heeft standaard vierwielaandrijving. alleen het koppel. Dat is met 450 nm wat 'magertjes'. Audi's huistuner abt heeft een oplossing voor dit probleem, neem de AS6
Oud 30-04-2006, 17:55
Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
vichog schreef op 30-04-2006 @ 16:58 :
ik vind dat laatste nogal subjectief (dit trouwens ook). De audi a6 3.0 tdi is voor mij in zijn klasse ongeveer het summum van dieselgenot. Hij heeft meer vermogen dan een MB E 320 cdi of een bmw 530d en heeft standaard vierwielaandrijving. alleen het koppel. Dat is met 450 nm wat 'magertjes'. Audi's huistuner abt heeft een oplossing voor dit probleem, neem de AS6
Maar zo'n S6 kun je ook krijgen met 5.2 liter tiencylinder op benzine. Of, als je het bij de A6 wilt houden, de 4.2 liter achtcylinder. Dat gaat toch een stuk lekkerder dan zo'n dieseltje... (met alle respect voor de dieselmotor in een normale huis-tuin-en-keuken auto)
Oud 30-04-2006, 18:17
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-04-2006 @ 16:25 :
Rij eens in een auto met mechanische (sorry als je dat anders schrijft....) compressor EN een turbo (bv de Golf GT; er zijn er meer, maar ik kan er zo ff niet op komen).

Dat schijnt absoluut geen last meer te hebben van het turbo-gat.

Of rij gewoon eens in een Lancia Delta 2.0 HF Turbo. Heerlijke auto's (dat sowieso, een Delta) die onder de 3000 toeren prima meekomt met het verkeer, zonder opdringerig te worden. Je hebt echt niet het idee dan sloom te rijden of zo; maar als je boven de 3000 toeren komt schrik je je rot van de snelheid die ineens dr uit kan knallen. Prachtig.

Bij BMW (BWM ? WTF ?) Hebben ze wat mij betreft iets nog niet helemaal goed begrepen. Bij de meeste duitse auto's, overigens. Het is degelijk, het rijdt prima, maar ik wordt er niet warm of koud van, behalve van bepaalde modellen van Mercedes (en, als ultieme uitzondering, de Audi Quattro Coupe)

overigens, een benzinemotor zal het altijd winnen van een dieselmotor, bij dezelfde motor-inhoud en met turbo. Vaak wordt een 1.5-liter ongeblazen benzinemotor vergeleken met een 2- of zelfs 3-liter turbodiesel; dat is simpelweg geen eerlijke vergelijking.

@Unexplained : is die 10-cilinder niet dezelfde als in de Lamborgini Gallardo ?
Oud 30-04-2006, 20:02
vichog
vichog is offline
nu vw met de tsi techniek op de proppen komt het turbogat volledig tot het verleden te behoren. Helemaal nieuw is de truc inderdaad niet, lancia deed ooit ook een poging en in de vrachtwagenwereld past scania al sinds 1993 een vergelijkbaar systeem toe onder de noemer 'turbocompound'. Overigens vind ik het grootendeels vreemd dat volkswagen het een 'dubbelgeladen' motor noemt, de compressor en de turbo staan immers achter elkaar.
Oud 30-04-2006, 20:04
vichog
vichog is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 30-04-2006 @ 18:55 :
Maar zo'n S6 kun je ook krijgen met 5.2 liter tiencylinder op benzine. Of, als je het bij de A6 wilt houden, de 4.2 liter achtcylinder. Dat gaat toch een stuk lekkerder dan zo'n dieseltje... (met alle respect voor de dieselmotor in een normale huis-tuin-en-keuken auto)
ik vind het trouwens wel leuk, maar volstrekt overbodig, om een tiencilinder diesel in de touareg te monteren (de w12 benzine ook overigens)
Oud 01-05-2006, 14:47
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vichog schreef op 30-04-2006 @ 21:04 :
ik vind het trouwens wel leuk, maar volstrekt overbodig, om een tiencilinder diesel in de touareg te monteren (de w12 benzine ook overigens)
Ach, al het vermogen dat je pas gebruikt boven de legale snelheden is in principe overbodig.
Oud 01-05-2006, 16:55
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
mijn TDI is da bomb!
'
Oud 01-05-2006, 17:02
vichog
vichog is offline
Citaat:
mumumumumugen schreef op 01-05-2006 @ 17:55 :
mijn TDI is da bomb!
'
[afbeelding]
heb je op je 15e al een leasebak?
Oud 01-05-2006, 17:05
vichog
vichog is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-05-2006 @ 15:47 :
Ach, al het vermogen dat je pas gebruikt boven de legale snelheden is in principe overbodig.
dan kan mij pa de iep uit de achtertuin niet meer omleggen
Oud 01-05-2006, 17:13
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
Citaat:
vichog schreef op 01-05-2006 @ 18:02 :
heb je op je 15e al een leasebak?
ja
Oud 01-05-2006, 17:24
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-05-2006 @ 15:47 :
Niet per se, er kunnen zich wel degelijk situaties voordoen waarbij het gewenst is om die pk's te hebben.
Oud 01-05-2006, 19:06
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 01-05-2006 @ 18:24 :
Niet per se, er kunnen zich wel degelijk situaties voordoen waarbij het gewenst is om die pk's te hebben.
Hoogst onwaarschijnlijk. Trekkracht bij weinig toeren is nuttiger dan veel vermogen bij veel toeren. En die trekkracht, dat noemen we geen pk's maar koppel (in Nm (euhm, nM ?))

daarnaast, hoogst onwaarschijnlijk dat je er ook maar ooit echt iets aan zal hebben, zolang je je aan de regeltjes houdt. (maar wie heeft er nou regels nodig )
Oud 01-05-2006, 20:13
vichog
vichog is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-05-2006 @ 20:06 :
Hoogst onwaarschijnlijk. Trekkracht bij weinig toeren is nuttiger dan veel vermogen bij veel toeren. En die trekkracht, dat noemen we geen pk's maar koppel (in Nm (euhm, nM ?))
daarom hou ik ook zo van de Croma JTDmultiJet

koppel in Newton x meter, dus je eerste poging Nm is goed
Oud 01-05-2006, 20:16
vichog
vichog is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 01-05-2006 @ 18:24 :
inderdaad, denk aan al die vrachtwagens die elkaar (eigen ervaring in duitsland bij die 'stijle heuvels') gaan inhalen en een enorme file veroorzaken
Oud 01-05-2006, 20:22
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 01-05-2006 @ 20:06 :

daarnaast, hoogst onwaarschijnlijk dat je er ook maar ooit echt iets aan zal hebben, zolang je je aan de regeltjes houdt. (maar wie heeft er nou regels nodig )
Er bestaat ook nog zoiets als terugschakelen he
Het is voor veel mensen ook gewoon een geruststelling om die pk's tot je beschikking te hebben.

Ik merk echt wel dat mijn pa's auto gewoon een slechte vermogen/gewicht verhouding heeft en dat je echt góed moet schakelen wil je fatsoenlijk mee komen in het verkeer (Maar goed mee komen is ook weer relatief natuurlijk).
Oud 01-05-2006, 23:44
Poor Leno
Poor Leno is offline
Over turbogaten gesproken. Stap eens in een BMW 2002 Turbo als je die nog kan vinden. Die heeft pas een turbogat.

BMW 2002 Turbo 1975

Laatst gewijzigd op 01-05-2006 om 23:47.
Oud 02-05-2006, 11:05
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
vichog schreef op 01-05-2006 @ 21:16 :
inderdaad, denk aan al die vrachtwagens die elkaar (eigen ervaring in duitsland bij die 'stijle heuvels') gaan inhalen en een enorme file veroorzaken
mwa,een vrachtwagens moeten gewoon niet inhalen, snel worden ze toch nooit, dankzij een hoog gewicht, enorme luchtweerstand, en enorme rolweerstand (8 wielen = meer weestand dan 4 wielen)
Oud 02-05-2006, 13:31
Jolt
Jolt is offline
En hoe lang duurt het voordat ze elkaar hebben ingehaald 10 minuten of zo. Echt verschrikkelijk.

Verbod op inhalen van vrachtwagens!
Oud 03-05-2006, 15:27
Codaz
Codaz is offline
Ferrari 612 Scaglietti

Oud 03-05-2006, 16:48
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Codaz schreef op 03-05-2006 @ 16:27 :
Ferrari 612 Scaglietti

[afbeelding]
gefeliciteerd met je verjaardag deze gekregen soms ?
Oud 03-05-2006, 22:38
vichog
vichog is offline
Citaat:
MightyMarcel schreef op 03-05-2006 @ 17:48 :
gefeliciteerd met je verjaardag deze gekregen soms ?
ow jeetje, ben ik al zo lang lid en weet ik nog niet eens dat je leeftijd een rode kleur krijgt als je jarig bent

In ieder geval, nog gefeliciteerd!
Oud 15-05-2006, 21:38
cornershop
cornershop is offline
leuk topic dit

mijn persoonlijke favorieten:

Chevrolet!

Van dit soort oude Mercedessen

Eendje

En verder eigenlijk alle grote brede amerikaanse sleeën <3
Oud 15-05-2006, 21:59
sdekivit
sdekivit is offline
ik 'heb' een suzuki alto (oud model) --> in bruikleen van mn moeder
Oud 27-08-2006, 01:00
akumabito
akumabito is offline
Pff, ik hou van oud-fout... wagens die eigenlijk niemand wil hebben..

DAF YA126
DAF YA328 (eerst ff groot rijbewijs halen)
Land Rover 101
Renault Goelette
etc.

Oud 27-08-2006, 09:38
Verwijderd

Dit wordt hem a.s. dinsdag.
Oud 22-09-2006, 18:57
drukknoopje
drukknoopje is offline
Kadett C coupe of city.
Heb een knal oranje coupe en daar ben ik heel blij mee.
Oud 22-09-2006, 21:01
200E
200E is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 22-09-2006 @ 19:57 :
Kadett C coupe of city.
Heb een knal oranje coupe en daar ben ik heel blij mee.
Kijk, nog een Opel-oldtimer rijder!! Dacht al dat ik de enige was. Heb zelf een Ascona B Ben je al lid van de HOCN?
Oud 23-09-2006, 16:02
Bonga
Bonga is offline

prachtig..
Oud 24-09-2006, 07:49
vichog
vichog is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 23-09-2006 @ 17:02 :
[afbeelding]

prachtig..
wat is het voor merk?
Oud 24-09-2006, 09:34
200E
200E is offline
Citaat:
vichog schreef op 24-09-2006 @ 08:49 :
wat is het voor merk?
Dat is de Benz Patent Motorwagen uit 1886, de eerste "auto"
De naam Mercedes werd pas later aan Benz gekoppeld.

Het karretje was voor zijn tijd een technisch hoogstandje, zo beschikte het over een ééncilinder viertaktmotor die ca. 400 toeren per minuut kon maken, tweemaal zoveel als de toen gangbare tweetaktmotoren.

Cilinderinhoud: 954 cc
Vermogen: 0,9 pk
Topsnelheid: 16 km/u
Verbruik: 1 op 10

En mocht er iemand in het wagentje geïnteresseerd zijn, Mercedes heeft een paar jaar geleden een beperkte serie replica's gebouwd vanaf de originele bouwtekeningen, kosten ca. 100.000 euro
Oud 25-09-2006, 21:19
drukknoopje
drukknoopje is offline
Citaat:
200E schreef op 22-09-2006 @ 22:01 :
Kijk, nog een Opel-oldtimer rijder!! Dacht al dat ik de enige was. Heb zelf een Ascona B Ben je al lid van de HOCN?
Nee, wat is de HOCN? Wel veel te vinden bij de OMCN, met dank aan mijn vriend.
Heb hiervoor een ascona a gehad, mijn vriend heeft op het moment twee a ascona's, twee a manta's en samen met zijn vader een b manta voor de slalom.
Oud 26-09-2006, 22:12
Asmooh
Asmooh is offline

mijn nieuwe aanwinst
Oud 27-09-2006, 11:05
Verwijderd
leuke autootjes.
is het de 16v of de v6?
wel jammer van de rioolpijpen die eronder hangen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten