Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als ze het niet begrijpen, dan zul je voor je zelf uit moeten maken of je op deze manier contact met hen wilt of dat je dan liever geen contact met ze hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Aan jou de keuze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
in jouw reactie van 'mijn moeder kan ik nog wel aan', komt heel veel terug dat je een gevecht oid van ze zou moeten winnen voordat ze eindelijk begrijpen dat je het zelf kunt. In veel van je reacties zie ik ook dat je terugvalt op dingen als: "maar als ik dit doe, doet mn moeder dat" of "mijn broer/vader slaat me als ik dat zeg". Je kunt misschien een letterlijk gevecht niet winnen, maar wat voor mietjes zijn het die terugvallen op geweld om jou te laten doen wat ze willen?? wat me ook opvalt: in jouw startend bericht staan veel tegenstrijdige dingen. een alinea begint vaak met een daadkrachtige opmerking als "ik laat me niet meer kleineren!", metéén gevolgd door een excuus of reden waarom je het tóch niet waar kan maken; "mijn broer is het probleem" "het zijn toch mijn ouders" "Maar mn moeder praat alles goed" misschien helpt het om alleen op jezelf te focussen: "Ík laat me niet meer kleineren, ook al zíjn het mijn ouders!" "Ík heb een kind om voor te zorgen en een leven te leiden" btw ik zie nu een M staan, ben je man of vrouw? Qua assertiviteit kom je op mij over als een vrouw. Je bericht begon met het idee om je ouders je te laten geloven wat je zegt, maar het probleem lag duidelijk ergens anders en het feit dat je ouders je niet geloven is maar een klein deel van het probleem. Het belangrijkste lijkt me dat je je thuis loslaat, al is het maar voor een tijdje. De bedoeling van een thuis is een warm en harmonieus nestje waar jij ten alle tijde langs kunt komen en je ding kunt doen en zeggen. Bij jou thuis lijkt het alleen haat en nijd. Probeer dit los te laten totdat jouw ouders bij jóu terugkomen zonder te schreeuwen, beschuldigen en regels opleggen. Dit kun je ze ook gewoon zeggen: Pap, Mam, lieve broer, hoe jullie met mij omgaan klopt niet. Ik bepaal zelf wat ik doe en hoe graag jullie ook nog invloed op mijn leven willen hebben, ik ben nu voor mezelf en mijn eigen gezin begonnen. belangrijk daarbij is dat je er ten eerste zélf van overtuigd bent zodat je dat ook uitstraalt en ten tweede dat je kalm en in je 'volwassen' rol blijft, wat de reactie van de tegenpartij ook is. Als je het niet face to face kunt of ze willen niet luisteren kun je het altijd in een brief, kaartje, mail, telefoongesprek of desnoods een sms zetten. misschien kun je zelfs nog wel een subtiele hint geven naar het feit dat jij hún kleinkind bij je hebt en houdt zolang de situatie niet verandert. het allerbelangrijkste (en ja, dan ben ik klaar denk ik ![]()
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik vind het hartstikke logisch dat je je druk maakt om "die mensen", maar toch zou ik dit doen (sluit eigenlijk aan bij wat ik al gezegd hebt, maar is beter verwoord vind ik):
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Mooie voornamen JJoosje | 158 | 11-07-2012 14:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Sabbatvierders? MTpower | 47 | 20-10-2005 10:18 | |
Lichaam & Gezondheid |
verstandelijk gehandicapten+kinderen Marinka | 27 | 17-03-2005 20:54 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kinderen zzzoefff!!! | 19 | 16-01-2004 22:38 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Van Boxtel : "Schaf religieus gebonden onderwijs af", Undeclinable | 129 | 30-04-2002 13:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Weg met moslimscholen? mammamia | 62 | 26-03-2002 20:59 |