Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het leven is veel drukker geworden, en dat stimuleert alleen al. Je moet meer inzicht hebben om in Amsterdam te fietsen dan rechttoe rechtaan over de afsluitdijk bijvoorbeeld. Daarnaast is het natuurlijk niet zo simpel als 'het indrukken van een knop en hoppakee'. Er komt nog wel wat meer bij kijken. Vroeger flikkerde je bevroren brood op het aanrecht om te laten ontdooien, nu gooi je het in de magnetron(dat schijnt tenminste te kunnen). Dat is wél een extra handeling om te moeten doen. Meer nadenkwerk dus. Daarnaast heb ik persoonlijk meer moeite met de gemiddelde magnetron dan met UDP-datagrammen en heb er regelmatig ruzie mee. Om over combi's nog maar te zwijgen. |
![]() |
||
![]() |
De wereld is tegenwoordig zo gemakkelijk te overleven dat ik vermoed dat de gemiddelde intelligentie en gezondheid van de mensheid erop achteruit gaat. Iedereen kan zich voortplanten, en zoals dreadmanneke ook al aangaf planten domme mensen zich over het algemeen sneller en meer voort dan slimme mensen.
Maar de diversiteit in intelligentie zal wel uitbreiden. Wanneer er een tijd komt dat het leven erg zwaar wordt en de mensheid op uitsterven staat, zullen de slimmen de dommen mogelijk overleven, en op dat moment zal de mensheid gemiddeld intelligenter zijn dan ooit tevoren. Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Offtopic: Het is "meer gestimuleerd dan eerst".
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zo kan je kinderen altijd wel een kant op stimuleren. |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Nu moet ik bekennen dat ik ook in het verleden vrij makkelijk aannam dat we maar 10% van ons hersenen gebruiken, maar ik dacht dat ze hier iets anders mee bedoelde. Namelijk dat we niet optimaal van ons hersenen gebruik maken. Maar goed ik denk dat dat percentage van 10% idd zoiezo flauwekul is. Ik denk dat zelfs paragnosten en dergelijke niet zo dom zijn om te beweren dat we letterlijk maar 10% van ons hersenen(delen) gebruiken. Ik denk dat zij bedoelen wat ik hier boven betoog. Percentages daargelaten is het uiteraard een feit dat we ons hersenen kunnen trainen. Maar het feit dat er ruimte is om "beter" gebruik te maken van ons hersencapaciteit wil nog niet zeggen dat paranormale gaves bestaan. Zoals terecht in het artikel wordt betoogd. Laatst gewijzigd op 26-09-2006 om 19:25. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En het zegt al helemaal niks over of er al dan wel of geen paranormale gaves bestaan. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Beetje offtopic het volgende, maar een mysterie is dat als je naar een voorwerp kijkt en je daarna dat voorwerp in jezelf voorstelt met je ogen dicht, dezelfde gedeeltes van de hersenen actief worden. Je hersenen weten dus het verschil niet tussen wat je zelf verzint en wat je echt aan het zien bent.
Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 17:26. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Wetenschappelijke theorien worden uit hun verband gerukt, om de ideeen van hun sekte te bekrachtigen. Maar het is wel een interessante docu daar niet van. Maar wat ze hier betogen kan deels best kloppen, als je actief droomt vertonen de hersenen vergelijkbare activiteiten (met de "werkelijkheid"). En je kijkt idd met de hersenen, je ogen zijn een instrument in het algehele proces van kijken. Hoewel mensen over het algemeen waarheidsgetrouw waarnemen, zijn ze minder betrouwbaar dan bijvoorbeeld camera's. Dat spreekt voor zich aangezien wij interpreteren wat we zien en selectief kijken. Maar toch is er een duidelijk verschil, allereerst vergeet je de meeste dromen, waar je echte gebeurtenissen minder snel vergeet. Dat komt omdat bij echte gebeurtenissen zintuigen sterker worden geprikkelt, je hoort ruikt voelt ziet etc etc. In een droom wordt ook weleens de suggestie gewekt dat je voelt (zoals natte dromen ![]() Toch is het niet zover gezocht dat men in de toekomst een apparaat ontwikkeld dat ons hersenen even sterk prikkelt als prikkelingen die wij in de realiteit ervaren. Uiteindelijk zijn namelijk alle prikkelingen herleidbaar naar de hersenen. Laatst gewijzigd op 02-10-2006 om 10:56. |
![]() |
||
Citaat:
verder had bart klink een punt toen hij zei dat sociale complexiteit leidde tot groei van de hersenen: veel diersoorten kennen alleen primaire gevoelens, apen al wat secundaire als medeleven ed, mensen nog wat meer. daarna zijn mensen vooral beter geworden in redeneren, rekenen etc. dit kun je ook laten zien met zo'n plaatje van de hersenen en de evolutionaire groei ervan. ik geloof niet in dat verhaal van sociale selectie, tegenpolen stoten niet per se af. verder weet ik ook niet of mensen nog slimmer moeten worden, het is nu niet nodig iig.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Weet je wel hoe Darwinistische evolutie werkt? Misschien toch maar even lezen. Het is toch een van de belangrijkste wetenschappelijke theorieen. En ookal is het erg anti-'gezond verstand' er zit helemaal geen wiskunde in. Citaat:
Probleem is een beetje dat veel mensen zich limiteren tot het verschil tussen mensen. Hoeveel genetische variatie voor intelligentie er in mensen zit, even echt foute genen uitgesloten, weet men niet. Als je ouders hebt zoals jij die beschrijft maakt het helemaal niet uit wat er precies in je genen staat. Als een brein niet de juiste inpulsen en prikkels krijgt dan is de ontwikkeling niet optimaal. Wat precies de verhoudingen tussen de twee zijn is ook niet goed begrepen.
Laatst gewijzigd op 24-10-2006 om 06:26. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Trein bij Amsterdam reed door rood sein ijscoman | 24 | 01-06-2004 16:15 |