Oud 17-10-2006, 23:20
McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 18-10-2006 @ 00:07 :
Wat zal ik hier eens over zeggen? Partij voor de Dieren, toch even hun standpunten bekeken en wat blijkt, van de 30 standpunten deel ik er 21 met de Partij voor de Dieren.
Maar om daar nou daadwerkelijk op te stemmen.
Waarom niet? Ik zie niet in waarom mensen zo bang zijn om eens op iets anders te stemmen, of op een kleinere partij. Daar zijn we nou toch een proportionele democratie voor. Dat kan alleen maar goed doen, een variatie aan meningen vertegenwoordigd.
Oud 17-10-2006, 23:32
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
McCaine schreef op 18-10-2006 @ 00:20 :
Waarom niet? Ik zie niet in waarom mensen zo bang zijn om eens op iets anders te stemmen, of op een kleinere partij. Daar zijn we nou toch een proportionele democratie voor. Dat kan alleen maar goed doen, een variatie aan meningen vertegenwoordigd.
Ik ben niet bang om op iets anders te stemmen, of op een kleinere partij, maar de gedachtengang van dierenrechten in de grondwet opnemen stuit mij een beetje tegen de borst. En ik ken iemand die lid is van deze partij en die is op zijn zachts gezegd wat radicaal als het om dierenliefde gaat. En dan vraag ik mij af of dat een geval op zich is of dat er meer van zulke personen in die partij zitten.
Oud 18-10-2006, 10:03
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
D66 stond bovenaan. Dat had ik ook wel verwacht. Verder was mijn lijstje een bijna een dwarsdoorsnede van het politieke spectrum zoals dat in schoolboekjes staat. Linkse partijen bovenaan en helemaal onderaan de partij van Wilders. Daar stond ik wel van te kijken, want zó links ben ik nu ook weer niet.
Oud 18-10-2006, 10:04
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2006 @ 00:12 :

Eén stelling ging over dieren.
Ze hebben dus ook standpunten over de andere onderwerpen...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:12
Levitating Nun
Levitating Nun is offline

Het Ad Bos Collectief?

Ad Bos? Wie? WAT?! Ik snap het niet.

Als tweede PvdA, maar daar ben ik ook niet zo blij mee.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:16
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 17-10-2006 @ 23:58 :
Ik heb niks met de VVD, maar liever VVD dan CDA of SP. En het is niet alsof er daarnaast nog alternatieven zijn, het kabinet moet wel een meerderheid halen natuurlijk, en dat gaat met Pvda/GL niet lukken.
Ik kan hier geen logica in ontdekken. Wat maakt de SP of CDA erger dan VVD Het beleid van dit afbraakkabinet is grotendeels aan de VVD toe te schrijven eveneens als de financiele kant van de paarskabinetten. En dan hebben we het nog niet over Verdonk. Het lijkt me dat nog een keer 4jaar VVD een ramp zou betekenen voor Nederland
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:18
hasseltboy
hasseltboy is offline
Sgp
Oud 18-10-2006, 10:24
Maurice
Maurice is offline
wat en KUTstemwijzer.

allemaal vragen die totaal de lading niet dekken van de meeste partijprogramma's. ik vermoed een complot.
Oud 18-10-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Melpomene schreef op 18-10-2006 @ 11:16 :
Ik kan hier geen logica in ontdekken. Wat maakt de SP of CDA erger dan VVD Het beleid van dit afbraakkabinet is grotendeels aan de VVD toe te schrijven eveneens als de financiele kant van de paarskabinetten. En dan hebben we het nog niet over Verdonk. Het lijkt me dat nog een keer 4jaar VVD een ramp zou betekenen voor Nederland
Het CDA is erger, omdat ik falikant tegen een inmenging van geloof ben in het openbare leven. Ik zie religie als een groot kwaad, dat ik liever vandaag dan morgen zie verdwijnen. De SP is erger, omdat de SP een stel hopeloos consevatieve zeurkousen zijn. Bovendien is de SP sterk isolationistisch, terwijl ik liever op termijn één staat met één taal zie in de wereld.

Natuurlijk is de VVD ook niet veel soeps, maar ja, stront eten is beter dan doodgaan.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 10:51
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 18-10-2006 @ 11:12 :

Het Ad Bos Collectief?

Ad Bos? Wie? WAT?! Ik snap het niet.
Ook wel de klokkenluiderspartij genoemd, van de man die volgensmij de bouwfraude aan het licht heeft gebracht (of een andere fraude, ik weet het ook niet).
Oud 18-10-2006, 11:02
AsianDF
AsianDF is offline
wat een linkse ratten hier
bah
Oud 18-10-2006, 11:09
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het beleid van dit afbraakkabinet is grotendeels aan de VVD toe te schrijven eveneens als de financiele kant van de paarskabinetten. En dan hebben we het nog niet over Verdonk. Het lijkt me dat nog een keer 4jaar VVD een ramp zou betekenen voor Nederland
Ah, je hebt ook een paar verkiezingsslogans gehoord, wat leuk voor je.
Citaat:
Ik kan hier geen logica in ontdekken. Wat maakt de SP of CDA erger dan VVD
Om te beginnen gaat Nederland kapot aan de SP. (gebruik de zoekfunctie op N&A op 'mainports', ik legde eerder uit hoe de maatregelen van de SP de Nederlandse economie grote schade toebrengen) Verder leven en regeren ze bij de dag, niet iets dat besturen goedkoop of efficiënt maakt. Iets subjectiever is dat de SP een oneerlijke belastingheffing voorstaat. Uiteraard kan men dan schreeuwen dat de sterkste schouders de zwaarste lasten moeten dragen, maar een maximuminkomen gecombineerd met zoveel strafkortingen dat het onmogelijk is meer dan tweemaal modaal te verdienen is naief en dom, zeker omdat maar weinig belastinggeld daadwerkelijk van de hogere inkomens komt, er zijn er gewoon niet zo veel van. Ze missen dus een plan om hun idealisme te betalen, ergo, we gaan op de fles. Dan willen ze van van alles en nog wat af, internationele samenwerking, de EU, de NAVO, de SP wil het allemaal niet. Enig idee wat we winnen bij die organisaties? Ik kan je verklappen dat we er een groot deel van onze welvaart en invloed aan te danken hebben.

Dan het CDA, om te beginnen deel ik de mening van Meph; ik heb principiële bezwaren tegen het mengen van religie en bestuur. Verder voegt het CDA niet zo gek veel toe. Wie houdt van rechts bestuur kan sowieso al bij de VVD terecht, maar het CDA heeft dan weer totaal geen boodschap aan liberalisme; als jij een tv programma maakt dat hen niet aanstaat dan wordt het verboden. Verder zijn ze een van de weinigen die nog steeds achter het landbouwbeleid staan, terwijl Nederland veel minder geld kwijt zou zijn aan de EU als het landbouwbeleid het raam uit ging.
Oud 18-10-2006, 11:30
Tricks'
Tricks' is offline
Fortuyn
EenNL
D66
VVD
SGP
CDA

SP
Partij voor de Vrijheid
Groenlinks
Partij voor de Dieren
PVDA
ChristenUnie
Oud 18-10-2006, 11:32
Verwijderd
De eerste 3, CDA, Fortuijn, VVD.

CDA begrijp ik, want dat stem ik.
Ik ben overigens wel voor legalisering van hasj en andere softdrugs, daar is mijn mening over veranderd.
Overigens ik gebruik niet en zal dat ook niet doen

Maar ik had naar mijn mening niet zo'n sterk rechtsfront verwacht.

Overigens stonden alleen CU ligt in het rood en Groenlinks diep in het rood.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 12:02 :
bah
Ga terug naar je eigen land (en dan niet suriname, maar india).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 11:44
Welgemeend
Welgemeend is offline
D66, alweer .
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:15
koelieboelie
koelieboelie is offline
klopt wel aardig D66 bovenaan, sp onderaan
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 12:56
Twanos
Twanos is offline
sp stond bovenaan, 2e groenlinks. Maar de standpunten waarmee ik het bij de SP niet mee eens wegen zwaarder dan de standpunten waarbij ik het bij groenlinks niet mee eens was. Zoals ik al verwacht had. Ik was sowieso al van plan om groen links te stemmen.
Oud 18-10-2006, 13:03
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Bleh, dit is misschien wel de slechtste stemwijzer die ik ook heb gebruikt. Zoals altijd weer zwart-wit stellingen, maar nu worden belangrijke zaken zoals onderwijs, het zorgstelsel en asielbeleid volkomen genegeerd. Ook staan er feitelijke fouten in, zo lijken de standpunten van de verschillende partijen over vrijheid van meningsuiting vrijwel willekeurig ingedeeld te zijn en vindt de SP juist dat de huidige terrorismebestrijding de rechtstaat ondermijnt, in tegenstelling tot wat de stemwijzer beweert. Verder kan de test nog wel wat finetuning gebruiken, sommige partijen schieten ineens als een pijl omhoog door kleine veranderingen in je antwoord.

En last but not least, D66 staat bovenaan bij mijn adviezen, wat ik ook invul. What the fuck.
Citaat:
juno schreef op 17-10-2006 @ 23:30 :
Zijn er nog meer stemwijzers?
http://www.kieskompas.nl
Die schijnt in ieder geval wat dieper op de zaken in te gaan. Gaat volgende week online.
Oud 18-10-2006, 13:10
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-10-2006 @ 12:09 :
een maximuminkomen gecombineerd met zoveel strafkortingen dat het onmogelijk is meer dan tweemaal modaal te verdienen
[...]
Dan willen ze van van alles en nog wat af, internationele samenwerking, de EU, de NAVO, de SP wil het allemaal niet.
Dit is allemaal onzin of overtrokken.
Oud 18-10-2006, 13:14
da leentjuh
da leentjuh is offline
1 Fortuyn, 2 Wilders, 3 CDA, 4 VVD

Ik stem ws CDA, iig geen Fortuyn of Wilders.
Beetje vage stemwijzer. Heel vaak was ik het er half mee eens.
Oud 18-10-2006, 13:42
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-10-2006 @ 22:01 :
Stem op PvdA = stem op CDA.
stem op groenlinks is een stem op cda-vvd

Om uberhaupt te zorgen voor een linkse coalitie (wat ik het liefst zie) moet de pvda toch eerst de grootste worden, waarschijnlijk zullen ze dan toch weer kiezen voor het cda, maar dat zie ik dan nog liever dan weer cda-vvd.
Oud 18-10-2006, 13:52
MTpower
MTpower is offline

Weet niet of ik hier iets mee ga doen, misschien wel
Oud 18-10-2006, 14:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 14:52 :
[afbeelding]

Dude... Geert. Het is maar goed dat je er een schaamsmiley bij doet.
Oud 18-10-2006, 14:17
Uice
Uice is offline

Ben er wel tevreden mee, maar ik ga GL stemmen.
Oud 18-10-2006, 14:33
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-10-2006 @ 15:11 :
Dude... Geert. Het is maar goed dat je er een schaamsmiley bij doet.
Geert gaat het sowieso niet worden
Oud 18-10-2006, 14:37
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 18-10-2006 @ 11:04 :
Ze hebben dus ook standpunten over de andere onderwerpen...
Maar die komen ook overeen met die van andere politieke partijen, dus ik zie niet in waarom ik op een partij moet stemmen die dieren het belangrijkst van alles vind. Al helemaal omdat ik het oneens ben met het opnemen van dierenrechten in de Grondwet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 14:46
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lawallan schreef op 18-10-2006 @ 14:42 :

Om uberhaupt te zorgen voor een linkse coalitie (wat ik het liefst zie) moet de pvda toch eerst de grootste worden, waarschijnlijk zullen ze dan toch weer kiezen voor het cda, maar dat zie ik dan nog liever dan weer cda-vvd.
Zie het antwoord dat McCaine eerder al gaf over coalitievorming.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:12
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 14:52 :
[afbeelding]

Teringjantje.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:17
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 18-10-2006 @ 16:12 :
Teringjantje.
Ja rechts is eng en stout en bovendien heeft Bos een geile reet.
Oud 18-10-2006, 15:19
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 16:17 :
Ja rechts is eng en stout en bovendien heeft Femke een geile reet.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:19
AsianDF
AsianDF is offline
dat feministische manwijf ? Neuh.
Oud 18-10-2006, 15:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 16:19 :
dat feministische manwijf ? Neuh.
Nee nee nee, je bent in de war met Verdonk.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:23
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 16:17 :
Ja rechts is eng en stout en bovendien heeft Bos een geile reet.
Extreem rechts is zeker eng en stout, maar vooral ook dom en dus voor onwetenden/ongeletterden.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:25
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
lawallan schreef op 18-10-2006 @ 14:42 :
Wat is dat nu voor een gelul?

Ten eerste stem je op de persoon waarvan jij vind dat deze je goed vertegenwoordigt in de kamer.

En als je dan een linkse coalitie af wil dwingen moet je ofwel stemmen op de meest linkse partij ofwel op de kleinste van deze drie partijen.

PvdA kan met elke partij. SP en Groenlinks kunnen alleen in een links kabinet.

Maar de kans is inderdaad groot dat wanneer je op Sp of Groenlinks stemt je op een oppositiepartij stemt. Maar ik snap niet wat dat uit maakt.

Het hele strategische stemmen gaat er alleen maar over wie er premier wordt. Voor het beleid zal dat weinig uitmaken.

Trouwens moeten dit soort stellingen altijd zwart-wit zijn. Anders kun je niet antwoorden met Ja/Nee en is het onmogelijk zo een stemwijzer te maken.

Laatst gewijzigd op 18-10-2006 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:25
AsianDF
AsianDF is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 18-10-2006 @ 16:23 :
Extreem rechts is zeker eng en stout, maar vooral ook dom en dus voor onwetenden/ongeletterden.
Wilders en Pastors extreem rechts? !
Oud 18-10-2006, 15:26
Verwijderd
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 16:25 :
Wilders en Pastors extreem rechts? !
Op vele punten deel ik beide partijen in als extreem rechts, ja.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:31
Daevrem
Daevrem is offline
Wilders is extreem rechts. Ik denk dat het best denkbaar is dat zijn partij verboden wordt vanwege racisme. Als een partij in Nederland 'Eigen volk eerst' zegt dan moeten ze volgens de letter van de wet al verboden worden.

Pastors in geen racist. Misschien is het een islamofoob. Maar hij is veel minder extreem. En hij maakt dit duidelijk. Hij wil niets met Wilders te maken hebben. Pastors is natuurlijk wel een populist.
Oud 18-10-2006, 15:37
pc nerd
pc nerd is offline
Ik hoop dat Wilders wel aardig wat zeteltjes gaat halen, helaas zit het er niet meer in.

Hij moest later met zijn partij komen. Toen hij begon was hij veel populairder.

Wilders ideen zijn
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 15:39
Rodion
Rodion is offline
Wie (...)bij een partij uitkomt, die niet de gewoonlijke keuze is, is wellicht geneigd het programma de schuld te geven. Aan de andere kant, zo blijkt uit onderzoek, wordt het ‘verrassingseffect’ van de StemWijzer hoog gewaardeerd, het biedt een prima aanzet voor discussie, voor ons als makers de belangrijkste functie van de StemWijzer.

Tja, als dat het doel van de stemwijzer is...
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 16:04
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Eerste 5:

Fortuyn
Eén NL
Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid
PVDA
SP
Oud 18-10-2006, 16:04
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 18-10-2006 @ 16:23 :
Ik deel ze niet zo vaak meer uit de laatste tijd, maar alstublieft:

Iemand met een andere mening dan jij is niet per definitie dom of achterlijk.
Oud 18-10-2006, 16:06
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 17:04 :

Dude. Extreem-rechts. Dat is net zo achterlijk als extreem-links (communistisch tuig enzo).
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 16:13
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 18-10-2006 @ 17:06 :
Dude. Extreem-rechts. Dat is net zo achterlijk als extreem-links (communistisch tuig enzo).
Ik deel niet dezelfde ideeën als die gasten, maar ik vind ze niet achterlijk... gewoon... anders
Oud 18-10-2006, 16:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 17:13 :
Ik deel niet dezelfde ideeën als die gasten, maar ik vind ze niet achterlijk... gewoon... anders
Jij vind het niet achterlijk om Nederland te veranderen in een half-dictatoriale politiestaat waarin alleen de blanke medemens wel vaart?

Kom op, doe eens niet zo politiek correct.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 16:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 18-10-2006 @ 16:31 :
Pastors is natuurlijk wel een populist.
oh waarom?
Met citaat reageren
Oud 18-10-2006, 17:16
Tiño
Tiño is offline
hmm, klopt wel weer ongeveer geloof ik;

alleen op die eerste 2 ga k niet stemmen ,denk ik nu.
Wordt ws toch VVD of 1NL.
Oud 18-10-2006, 17:19
Young Grow Old
Young Grow Old is offline
Haha, ik mag gaan stemmen op een partij waar ik nog nooit van gehoord heb..

1. Liberaal Democratische Partij
2. PvdA
3. Partij voor de Dieren
4. D66
5. GroenLinks
6. ChristenUnie
7. CDA
8. SP
9. Ad Bos Collectief
10. Verenigde Senioren Partij
11. SGP

in de min:
12. VVD
13. Partij voor Nederland
14. Continue Directe Democratie Partij
15. Nederland Transparant
16. Fortuyn
17. Een NL
18. Groep Wilders/Partij voor de Vrijheid

Opvallend vind ik dat de dieren op 3 staat, terwijl ik tegen dieren in de grondwet heb gestemd, dat de SGP in de plus staat, terwijl deze andere jaren onderaan stond en de nummer 1..
Ik was trouwens van plan PvdA te stemmen en blijf hierbij.
Oud 18-10-2006, 18:04
pete da pornkid
pete da pornkid is offline
Citaat:
AsianDF schreef op 18-10-2006 @ 12:02 :
bah

Kom jij misschien uit Blaricum?
Oud 18-10-2006, 18:08
Verwijderd
Citaat:
MTpower schreef op 18-10-2006 @ 17:04 :

Nee, maar extreem-rechts plebs natuurlijk wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten