|
|
Bekijk resultaten poll: Voucher?? | |||
Op z'n engels (vóútsjer) |
![]() ![]() ![]() ![]() |
62 | 63.27% |
Op z'n frans (voesjéé) |
30 | 30.61% |
ik brabbel maar wat |
6 | 6.12% |
Aantal stemmers: 98. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
voucher [le ~ (m)] voucher [de ~ (m)] bewijsje Dat het op -er eindigt hoeft nog niet te betekenen dat het een werkwoord is.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik kan dit ook verkeerd interpreteren hoor ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Mijn moeder komt uit Frankrijk. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je weet wel of het wordt gebruikt? ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens heb ik het überhaupt nog nooit op z'n Frans uitgesproken gehoord en ik heb toch al aardig vaak vouchers ontvangen bij het boeken van vakanties.
||
Citaat:
![]() Ik ook niet, tot een vriend van mij dat zei en vertelde dat hij het nog nooit op z'n Engels had gehoord. Maar die gaat ook niet vaak op vakantie ofzo. ![]()
||
Citaat:
Dus weet ik of het gebruikt wordt in het Frans, ja dan nee. Het antwoord is dus nee. Het is dus een woord ontstaan uit het Engels en dient zo uitgesproken te worden, zoals je taaladviesmail ook bevestigt. Und und und, hoe dom kan je zijn. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Trouwens, what's next: Het Engelse woord 'route'; is het nu [roet], of [raut]? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en als het oud-frans is wordt het niet meer gesproken, aldus ik had gelijk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nog iets: auto. 'Ooto' of 'auto'? Ik zeg altijd auto, dat klinkt logischer. (Mijn vriend: "Als je je pijn doet roep je toch ook geen 'oo, oo, oo'?" ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ja, het komt natuurlijk weer van het franse l'automobil (oid) dus dan zou je het officieel wel /ooto/ moeten maken. Maar ja. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar van jou ben ik rare conlusies trekken gewend. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus het is oo, niet au. 'Automatic' is overigens niet /au/ maar /oh/. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En in het Engels heet het 'car' bij mijn weten. Volgens mij komt auto van het Latijnse 'automatus' (vrijwillig, uit eigen beweging) en 'automatum' (apparaat dat zelf beweegt). En in het Latijn spreek je de au uit als een au. Voor 'automobiel' lekker dubbelop gecombineerd met 'mobilis', beweeglijk. In mijn woordenboek Nederlands staat bij auto: au=au of oo, ik vind 't met een au mooier klinken Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 19:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik spreek automatic wel uit met /au/ maar mijn engels is dan ook slecht, dus dat zal daar wel aan liggen ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Presidentsverkiezingen Verenigde Staten 2012 Martiño | 262 | 06-11-2012 17:00 |