![]() |
||
Citaat:
![]() Maar het schrijven van zulke briefjes, en het houden van toespraken, kunnen een belangrijke rol spelen in de verwerking van de gevoelens. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
En mijn nederige mening is dat de familie van dat dode jongetje het ach en wee van de gemiddelde televisietokkie die Hart van Nederland kijkt wel kan missen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Die moeder zegt: Netjes schrijven, want het is voor Jesse. Komt dus op neer dat als het meisje van hiernaast overlijdt dat het dan minder uitmaakt want het is Jesse niet (daarbij kwam het zinnetje er ook echt heel gemaakt uit).
||
Citaat:
Als ik het zou mogen zeggen zou die vent van mij minimaal TBS met dwangverpleging mogen krijgen in combinatie met levenslang. Dat jochie had nog gewoon een heel leven voor zich.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alhoewel ik het er wel mee eens ben om het proberen te behandelen zodat hij niet weer iets in de gevangenis doet. |
![]() |
||
Citaat:
Verder even wat in het algemeen: Ik irriteer me echt aan uitspraken als ''het gebeurt elke dag in Afrika, waarom maken we hier dan zo'n ophef over'' en andere uitspraken die hier gedaan worden. Ieder z'n mening, maar dit is gewoon geen vergelijking; Als er mensen in Afrika sterven, maakt dat het minder erg als iemand hier iemand verliest?! Tuurlijk moet je dingen in perspectief zien, maar als er -zo dichtbij, in ons eigen 'veilige' Nederland - een onschuldig ventje wordt omgebracht, denk ik dáár aan. Aan mensen die dát moeten meemaken, en niet aan dingen die dan in Afrika gebeuren. Natuurlijk weten we hoe de situatie in andere landen soms kan zijn, en dat ontkent ook niemand. Het enige wat mensen die medeleven betuigen in o.a. dit topic doen is aangeven dat ze het belachelijk vinden dat dit gebeurd. Lijkt me geen reden om zulke quotes op te geven.
||
Citaat:
Uberhaupt vind ik niet dat je mensen moet vermoorden maar een jochie van acht...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Wat kan iedereen hier nog meer posten dan dat het erg is voor dat jochie, en misschien informatie over de dader en zijn motieven. Nou, dan ben je snel klaar. Logisch dat zo'n topic uitwaaiert. Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 14:38. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
Zo, nu kan de discussie weer door. ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 16:18. |
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 15:30. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Wij voelen ons natuurlijk meer betrokken (zelfde taal, cultuur) bij de dingen die in Nederland gebeuren. Overigens heeft het ook met gewenning te maken, hoe raar dat ook klinkt. Als ik op het nieuws hoor dat in Irak weer een aanslag is gepleegd heb ik zoiets van, hmm ja...het is wel minstens zo erg natuurlijk, maar het heeft me niet zo in de ban met als diezelfde aanslag in bijvoorbeeld een westers land zou plaats vinden. Om het feit dat zoiets niet vaak gebeurd in het westen. Het komt meer als een schok over, omdat je het niet ziet aankomen/verwacht en uiteraard speelt groepsidentificatie (helaas) vast ook een rol. |
![]() |
||
Citaat:
Maar als jij denkt dat mensen in Afrika er gelukkiger van worden als we deze moord maar afdoen als een incidentje omdat de rampen in Afrika vele malen groter zijn; Ik hou je niet tegen. ![]()
||
Citaat:
![]() Ik ben het ermee eens dat je gevoelsmatig meer over hebt voor vrienden en familie. Je hebt gedeelde ervaringen, en bent van elkaar afhankelijk. Maar met een landgenoot die ik niet ken, heb ik evenveel/ weinig binding als met iemand uit een ander land. Dat landgenoten dezelfde taal spreken en dezelfde gebruiken kennen, kan mij werkelijk niets schelen. Het zorgt er niet voor dat ik hen speciaal ga vinden. De enige reden dat zij dezelfde taal spreken, is omdat ze toevalligerwijs in het zelfde land zijn geboren. Daarbij heb ik ook talloze overeenkomsten met een Aziaat of Afrikaan. We zitten bijvoorbeeld in hetzelfde schuitje, allebei zijn we op de een of andere manier met een bewustzijn geboren, en proberen we er het beste van te maken. Dat vind ik nog een veel groter overeenkomst dan taal. Ik denk dat de nationale-grens-meelij meer heeft te maken met het een soort van opgelegd/ aangeleerd nationalisme. Laatst gewijzigd op 04-12-2006 om 17:29. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens zeg ik ook niet dat jíj dat laatste gezegd heb, maar doelde ik - net zoals in eerdere reacties - op eerdere uitspraken die gedaan zijn in dit topic. Dus dat was een misverstand.
||
![]() |
Citaat:
Ik vind de manier hoe je naar mensen kijkt erg goed ![]() Ik vind dat je groepsidentificatie een beetje bagatelliseert. Ik zeg nergens dat je je landgenoten als specialer zal achten, maar er is gewoon een iets duidelijkere band en dan doel ik niet op het persoonlijke. De leus "het is dichter bij huis" is heel toepasselijk, dat geeft die band al een beetje weer. Dat nederlandse jongetje dat is vermoord, had net zo goed je broertje kunnen zijn. Dat afrikaanse jongetje past al minder in die voorstelling, want die woont in Afrika onder andere omstandigheden. Snap je het verschil? Ik beweer niet dat je perse minder affiniteit voelt voor een afrikaanse jongetje, maar qua inbeelding spreekt dat Nederlandse jongetje en de plaats waar deze moord zich heeft voorgedaan meer dan afrika. Taal en cultuur zijn een belangrijk onderdeel van groepsidentificatie/nationalisme. Qua feeling speelt dat zekers een rol. Als een ramp in het buitenland heeft plaatsgevonden meldt men het aantal nederlandse doden. Om de 1 of andere rede wil men dat graag weten, ik ook. Als hier een topic gestart wordt over Suriname ben ik meestal van de partij en heb ik de behoefte om te reageren, waarom? Omdat mijn ouders/familie surinaams zijn, ik heb de surinaamse cultuur meegekregen. Er is toch een soort band (algemeen niet persoonlijk) en dat is echt niet geindoctrineerde nationalisme, eerder "gevoelsmatige" nationalisme op basis van culturele gelijkenissen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik begrijp je punt, maar stoor me er niet aan. Als je er wat aan wilt doen zul je de forumbazen moeten vragen of ze wat strenger willen zijn over off-topic posten (maar ik geef je weinig kans).
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
'Julien is een wandelende tijdbom'
HOOGERHEIDE - Julien C. is drie jaar geleden door een psycholoog gekenschetst als een ‘wandelende tijdbom’. C., die wordt verdacht van de moord van Jesse Dingemans in Hoogerheide, kreeg dat predikaat tijdens de behandeling van een rechtszaak tegen hem. Psycholoog W. Lander die C. onderzocht, kwam met schokkende conclusies. De toen 19-jarige C. werd getypeerd als iemand met een zwak normbesef, gebrek aan angst, impulsief gedrag en zelfoverschatting. Bovendien zou zijn antisociale en narcistische karakter er voor zorgen dat hij over ‘minder alternatieven beschikt om zijn gedragskeuzen te bepalen’. Bij Super de Boer in de Bredase wijk Belcrum herinneren ze zich C. nog goed. Hij duwde daar op 17 oktober 2003 een namaakpistool tegen de slaap van een caissière en in de zij van haar collega. ,,Het was verschrikkelijk,’’ zegt caissière Natasja. ,,De twee collega’s hebben maandenlang begeleiding van Slachtofferhulp gehad,’’ aldus Cora. Het wás ook een vreemde overval. C. had zich uitgedost met een halflange zwarte pruik, een plaksnor en een bril met groen montuur. En voordat hij wegvluchtte, bedankte hij zijn slachtoffers nog beleefd. Lander kan zich desgevraagd niets meer van het onderzoek van C. herinneren. ,,Ik maak tweehonderd rapportages per jaar, dus dat weet ik echt niet meer.” C. volgde in 2004 het proces na de overval geamuseerd. Grijnzend zat hij op de verdachtenbank. Van spijt was geen sprake. De rechtbank veroordeelde hem tot twee jaar cel, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Ook moest C. zich verplicht laten behandelen in de forensisch therapeutische kliniek Groot Batelaar in Lunteren. Gisteren bleef onduidelijk of hij daar ook echt is behandeld. Advocaat H. van Asselt kon gisteren na de voorgeleiding bij de rechter-commissaris niet meer zeggen dan dat zijn cliënt blijft ontkennen de moord te hebben gepleegd. De rechter-commissaris verlengde het voorarrest met twee weken. http://www.ad.nl/binnenland/article875847.ece Klinkt niet bepaald als een berekenende crimineel die een getuige uit de weg wil ruimen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Het-grote-lucht-je-hart-topic # 154 Verwijderd | 495 | 10-04-2010 09:38 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
wat vinden jullie van een scheiding tussen school en kerk? supergroverin | 122 | 24-03-2005 14:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Explosie Eindhoven Verwijderd | 152 | 08-11-2004 16:40 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken Doc | 19 | 18-01-2002 11:21 |